מולאן בשר ודם: כוכבת דיסני החדשה בשמלת מטורפת שראויה לנסיכות

ליו יפיי מגלמת את הלוחמת הסינית בגרסת הלייב-אקשן של הסרט האהוב, שהוקרנה אתמול בפרימיירה הוליוודית נוצצת. היא הגיעה אל השטיח האדום בשמלה זהובה ומלאת נפח של אלי סאאב, והקימה לתחייה את כל פנטזיות הילדות שלנו

מאת  | ‏ 11 מרץ 2020

ליו יפיי (צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)

ליו יפיי (צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)

גרסאות הלייב אקשן של כל סרטי דיסני הקלאסיים מעוררים את הנסיכות האייקוניות לשלושה ממדים, וגם הבגדים המוכרים, שעד כה התקיימו במציאות בעיקר בתחפושות פורים והאלווין, קמים לחיים בגודל מלא ותוך הקפדה דקדקנית. השחקניות בנות המזל שזוכות לגלם את הנסיכות, ולהיות הגיבורות של דור חדש, מבינות את האחריות שמוטלת על כתפיהן – וממשיכות את הקסם גם מחוץ למסך.

עכשיו תורה של ליו יפיי, הכוכבת החדשה של הסרט מולאן, לצאת לאור. ליו פחות צעירה מכפי שהיא נראית, היא בת 32, ומגיעה אחרי קריירה של 17 שנים בסרטים ובסדרות בסין. במולדתה היא נהנית ממעמד-על של אחת מארבע השחקניות המפורסמות של דורה, וזוכה לכינויים רבים, המוביל בהם הוא "הפיה". היא דוגמנית, זמרת, פרזנטורית וכמובן שחקנית, ועכשיו היא עושה צעד ענק לעבר תהילה בינלאומית.

שמלה עוצרת נשימה (צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic)

שמלה עוצרת נשימה (צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic)

הפרמיירה ההוליוודית של הסרט המצופה התקיימה בימי קורונה, אבל יחסי סין-ארה"ב מעולם לא נראו חמימים יותר: אף אחד לא הצליח להוריד את העיניים משמלת הקוטור המטורפת של ליו, שנראתה כמעט מצוירת, ואגדתית לגמרי.

מדובר בפריט קיים, מפתיע לגלות, מתוך קולקציית סתיו-חורף 2019 של אלי סאאב. ענן לבן ומעושן עם רקמות פאייטים, המוביל למחוך מתוק ומוזהב, שגרם לעורה הלבן של הכוכבת להבהיק.

שובל ארוך רקום פאייטים (צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)

שובל ארוך רקום פאייטים (צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)

זהו רגע קסום עבור ליו, שהביסה אלפי שחקניות בדרכה לתפקיד הלוחמת הפמיניסטית העשויה ללא חת, שמבלה את רוב הסיפור בתחפושת של חייל ממין זכר. השמלה, המכונה "שמלת פניקס", מתאימה מאוד לרגע הזה בקריירה, וגם לסיפור. ליו עולה כרגע כמו עוף החול בשיא תפארתה אחרי שציטוט שנתנה לתקשורת, בו תמכה במשטרת הונג קונג במסגרת רגע פוליטי נפיץ, הוביל לזעם בארצה ולתנועה שביקשה להחרים את הסרט מולאן. בינתיים הזעם חלף, ועניינים ויראליים יותר עלו לסדר היום.

לא מדובר בנסיכה הראשונה שלובשת אלי סאאב – כשלילי ג'יימס נכנסה לנעלי סינדרלה בשנת 2015, בית האופנה היה זה שזכה לעצב את שמלת הקצפת התכולה והזכירה מהסרט. אין ספק שזה שידוך משמיים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Samantha McMillen (@samanthamcmillen_stylist) on  Vie

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dave Salamanca R. (@esteesdave) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by kikyo06 (@kikyo06fei) on

כמו הפניקס (צילום: Gregg DeGuire/FilmMagic)

כמו הפניקס (צילום: Gregg DeGuire/FilmMagic)

השאירו תגובה

 

  • מה דעתכם על שאר השמלות שהיו בפרימיירה? כמו ג'ימי אלכסנדר ומינג נה וון (שהייתה הקול המקורי של מולאן)

    מאת: וואו |‏ 12 במרץ 2020 | 19:27
  • לא הפנטזיה שלי!

    מאת: היא מהממת! השמלה פחות. |‏ 12 במרץ 2020 | 12:36