טסה גבוה

טסה פדואה באה מבית מקושר, הייתה תלמידה מצטיינת, התקבלה לגל"צ כמעט במקרה ומגיל 16 החלה לעשות גיחות לעולם הדוגמנות. אז איך מוצאים אקשן? טסה בחרה להמריא. ולנחות. ולהמריא. כבר חודשים שהיא עובדת כדיילת, מטיילת בעולם, ומקווה שהנסיעות יסתדרו עם הקמפיינים. "אחרי השירות בגל"צ הייתי חייבת ברייק למוח"

מאת  | ‏ 18 אפריל 2019

טסה פדואה (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

טסה פדואה (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

לטסה פדואה היה חלום. לא, לא להיות דוגמנית ולהופיע על שערי מגזינים. גם לא להיות גל"צניקית, ולערוך תכניות אקטואליה שממקמות אותה במרכז ההתרחשות. טסה בת ה-23 חלמה ללבוש מדים, לשרטט אייליינר מדויק ולשאול אנשים אם הם רוצים מטלית חמה. ובמילים אחרות, להיות דיילת של אל על. אנחנו אמנם נפגשות לדבר על קריירת הדוגמנות הנוסקת שלה, אבל מה שבאמת גורם לעיניה לנצוץ הוא דווקא הדיי-ג'וב החדש. "אני כבר חודשיים דיילת", היא מצהירה. "חזרתי לפני יומיים מהודו, בחיים לא חשבתי שייצא לי להיות שם, ופתאום אני ארבעה ימים במומבאי, ולפני כן פריז. הגוף שלי עוד מתרגל לתנאים של מטוס, אבל זה מדהים בעיני".

מה מדהים בלהיות דיילת?
"אמא שלי הייתה דיילת לפני 35 שנה, כל הילדות היא הייתה מספרת על התקופה הזו וזה נשמע לי הדבר הכי מגניב שיש. הרי אין יותר מרגש מטיסה. חברות שלי עובדות בעבודות אחרות, וגם אני מלצרתי בעבר, לעבודה הזו יש הרבה יותר פלוסים. למדתי אמנות בבית ספר ואז שירתי בגלי צה"ל ומגיל 16 אני מצטלמת להפקות ושום דבר לא סותר. אז עכשיו אני גם דיילת". 

בדרך להגשמת החלום שלה, הדוגמנית בעלת השם המעניין ("טסה זה שם ההורים שלי פשוט אהבו, אין לו משמעות מיוחדת שאני מכירה. ופדואה זה ממקור איטלקי") הגשימה חלומות של אחרים. בארץ היא השתתפה לאחרונה בפרסומת לגלידה בה הופיעה כבייביסיטר שמכתימה שמלת כלה; ביפן היא צולמה להפקת אופנה של מגזין "ניילון"; באתר של "ווג" האמריקאי מסתובבות תמונות שלה למותג  ME&YOU הטרנדי; והיא לקחה חלק בקמפיין הלבשה תחתונה של המעצבת הצרפתייה יסמין איסלמי. אבל כל זה ביחד לא היה מרגש כמו הפעם שקים קרדשיאן תייגה אותה באינסטגרם. "כמו הרבה דברים, גם זה קרה קצת במקרה", היא משחזרת. "אני עובדת עם מאפרת שעשתה איתי סרטון עם המוצרים של קים, ופתאום ראינו שהיא שיתפה את הסרטון ותייגה את כולנו. רציתי לכתוב לה משהו אבל התאפקתי. אני מתה על הקרדשיאנס, הייתה תקופה שבה היינו נפגשות כל החברות לראות את הסדרה".

דיי ג'וב: דיילת (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

דיי ג'וב: דיילת (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

מה את אוהבת בהן?
"הן הקפיצו עניינים של דימוי גוף בצורה הכי פמיניסטית שיש. לי אף פעם לא היו בעיות עם הגוף שלי אבל יש לי חברות שזה ממש עזר להן, ההבנה שאין גובה ומשקל קלאסיים היום. זה גם הצד החיובי של הרשתות החברתיות, הרבה בנות שלא נראות כמו דוגמניות קלאסיות מקבלות חשיפה". 

"הפנים של טסה עושות הכל", פוסקת עמית, המלווה את פדואה מטעם סוכנות הדוגמניות אלינור שחר, בה היא חתומה. "היא בפרונט מול בנות יותר רזות ויותר גבוהות ממנה, כי יש שם משהו מעבר". טסה מהנהנת באישור. לא מערער אותה לשמוע שעל הנייר יש כאלה שיותר מתאימות למקצוע. "אלה כבר לא הימים שרק עורכת ב"ווג" הייתה מחליטה איך צריך להראות", היא מהרהרת. "יכול להיות שעל סט צילום מישהו יתבאס שאיזה ג'ינס לא עולה עלי, אבל זה בקושי קורה. והאמת שזה יכול לקרות גם לרזות ממני. הכל שאלה של איך את לוקחת את זה. אז אני משתדלת לקחת עבודות שמתאימות לי. הכל בזכות אמא שלי, היא נטולת הפרעות וזה חלחל אלי כנראה. מה אני אעשה, אני מתה על הג'חנונים של אל על, הם ממש טעימים".

גל"צניקית לשעבר (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

גל"צניקית לשעבר (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

"את יכולה להיות גם דוקטור לגנטיקה וגם לדגמן. זה לא שנות השמונים"

אמה היא מעצבת האופנה אפרת שנהר, שהחלה כסטייליסטית עד שהקימה מותג. אביה הוא המעצב אלכס פדואה, שם ידוע בסצנת העיצוב התעשייתי בארץ, מרצה בכיר בשנקר ומי שאחראי על הלוק של החללית "בראשית", לפחות לפני שהגיעה לירח. "הוא היה מעורב בפרויקט של החלל שנים, אני מאוד גאה בו. כמובן שהצטערנו שהחללית התרסקה, אבל אנחנו לוקחים את זה בפרופורציות". טסה גדלה עם עוד אח צעיר ממנה במרכז תל אביב, כשהיא שואבת אסתטיקה וסטייל מכל כיוון. "זה בית מאוד ויזואלי ורב תחומי", היא אומרת, "הייתי מציירת עם אבא שלי, אהבתי לצלם, להתעסק בבגדים. הייתי לובשת את הבגדים של אמא מגיל צעיר, לא מתקרבת לחנויות בכלל. הכל אצלה חלוקים מסאטן, זה דברים שמתאימים גם לגיל 16 וגם לשישים, אבל אולי הייתי בת 16 קצת מוגזמת".

ביסודי למדה בבית ספר דמוקרטי, בתיכון הלכה לעירוני א', ובין לבין הייתה עסוקה בהדיפת הצעות להיות ילדה-דוגמנית, שהחלו לנחות על שולחנה של האם המקושרת. "היו עוצרים אותנו ברחוב ושואלים את אמא שלי מתי אני אדגמן, אבל היא לא רצתה, היא שמרה עלי. בגיל 16 זה כבר היה בסדר. היו פונים אלי בפייסבוק או באינסטגרם, הייתי בוחנת כל מקרה לגופו ומצטלמת מדי פעם להפקות ספציפיות".

הפנים שלה עושות הכל (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

הפנים שלה עושות הכל (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

הגעת ממקום מוצלח ואינטלקטואלי, לא הרגשת שלדגמן עכשיו יהיה קצת טיפשי?
"לא התחנכתי בבית שעושה דירוגים כאלה, אנחנו מאוד רב תחומיים, מבחינתנו את יכולה להיות גם דוקטור לגנטיקה וגם לדגמן. זה לא שנות השמונים היום, אין גבוה ונמוך. ההפרדה הזו היא מיושנת. הייתי תלמידה טובה שאוהבת מתמטיקה ופילוסופיה וגם מדגמנת מדי פעם, לא ראיתי שם סתירה. אני לפעמים גם מעורבת בהחלטות כי יש לי עין. בצילומים שעשינו ל'ניילון' למשל ביקשו שאביא בגד מהבית, אז הבאתי עיצוב של אמא שלי עם הדפס של אבא שלי". 

מה שבטוח, זה שלאזורי הזוהר של התעשייה הזאת היא לא נמשכת בינתיים. "אין לי חברים מפורסמים, אני לא קשורה כל כך לעולם הסלבס הישראלי וזה לא מסקרן אותי. הציעו לי כל מיני תכניות ריאליטי וזה פחות מתאים לי. יש בנות שיותר בנויות לזה ממני. אני לא מכוונת להיות ג'יג'י חדיד".

"הייתי תלמידה טובה שאוהבת מתמטיקה ופילוסופיה וגם מדגמנת מדי פעם" (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

"הייתי תלמידה טובה שאוהבת מתמטיקה ופילוסופיה וגם מדגמנת מדי פעם" (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

למה לא, בעצם?
"זה נחמד וכסף מצוין, בטח בגיל שלי. אבל אני לא רודפת את זה, הכל בא אלי. הצילום שלי שהופיע ב"ווג" בכלל קרה במקרה, הייתי בביקור בניו יורק, פגשתי צלמת שהיא חברה שלי והיא הזמינה אותי להצטרף לצילום שעשתה למחרת. אני כל הזמן מגלה שהדברים שמגיעים אלי במקרה הם הכי טובים, אז אני עובדת על עצמי לא להירתע מהם ולא להסגר". 

גם לשירות היוקרתי כמפיקה ועורכת חדשות בגלי צה"ל היא הגיעה קצת במקרה, או לפחות לא הייתה מאוד מחושבת כשניגשה למיונים. "המון אנשים מהתיכון שלי הלכו למיונים אז גם אני", היא אומרת ביובש. "ממש הופתעתי כשהתקבלתי. הייתי תלמידה טובה עם ציונים טובים, אבל פתאום את בקורס וכולם סופר חכמים, את כבר לא בולטת, ואת מבינה שיש לך עוד הרבה מה ללמוד".

אז לא היית חיית אקטואליה?
"הייתי קוראת עיתונים ותכננתי ללמוד משפטים, אז חשבתי שאולי אוכל להיות כתבת משפט, אבל זו לא הייתה תכנית של ממש. אחרי הקורס שובצתי להיות מפיקה, והבנתי שאצטרך לעבוד על הביישנות שלי, לצאת מהקופסה. הייתי מתקשרת לאנשים בכל שעה כדי שיתראיינו, למדתי להיות גל"צניקית חצופה". 

הכל קרה במקרה בכלל (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

הכל קרה במקרה בכלל (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

"היינו מסקרים טרור ופיגועים. יש בזה משהו מקהה חושים"

בשלוש שנותיה בתחנה היא הפיקה וערכה תכניות לניב רסקין ואילנה דיין, וגם אם השלווה הפנימית שלה לא מסגירה זאת, טסה הייתה מחוברת בווריד למרכזי ההתרחשות המלחיצים ביותר. "מה שעשיתי זה הכי ניוז שיש, סיקרנו את מערכת בחירות הקודמת, פיגועים, את הפיגוע בבטקלאן בפריז, ההפיכה בטורקיה שהייתה ביום שישי, ואיך שחזרתי הביתה לשבת – התקשרו שאחזור. יש בזה משהו מקהה חושים, הרי אם נורא תילחצי משידור של פיגוע, את לא תתפקדי. היינו מסקרים דברים כמו טרור הסכינים, מונים כמה פיגועים היו היום, ולפעמים אתה מאבד את הרגש, אבל לא באמת".

אלה חיים אינטנסיביים מאוד?
"נהניתי מאוד מהשירות ואני בטוחה שהוא יתרום לי בכל מה שאעשה, אבל זה לא בריא, בעיקר בגלל שאת לא ישנה כמעט. את בשידור עד אחת בלילה ושוב צריכה לקום בחמש, וככה זה שלוש שנים רצופות. החיבור לחדשות יכול להיות גם ממכר, אבל יצאתי מזה. מאז שהשתחררתי לפני שנה וחצי אני פחות בעניינים, לא רואה חדשות, רק פושים של האפליקציות. הייתי חייבת ברייק למוח". 

נכון לעכשיו טסה לא מתכננת להפוך לא לגל גדות ולא להדס שטייף, אבל העדר התכנית המוגדרת דווקא גורם לה לחייך. "אני מאמינה שארשם ללימודי משפטים, אבל לא בתקופה הקרובה. אני גם לא יודעת אם אהיה עורכת דין. נעים לי להיות לא מתוכננת, העולם היום רחב ויש המון דברים שאדם יכול לעשות, המון מסלולים לחיים. כרגע כיף לי".

בתהליך גמילה מהחדשות (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

בתהליך גמילה מהחדשות (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

היא עדיין גרה בבית ההורים, ובין טיסה לטיסה מבלה עם חברות, מתחזקת חשבון אינסטגרם מתעצם ("אני לא ילדת אינסטגרם. בשבילי 22 אלף עוקבים זה המון"), ומחכה לעבודות הדוגמנות הנוספות שבדרך. "אני מקווה לצלם עוד בחו"ל, זה יוכל להשתלב עם הדיילות".

מה מצבך הזוגי?
"היה לי בן זוג שנתיים וחצי ונפרדנו לפני כמה חודשים. הוא סטודנט בירושלים, ועם המעבר שלו זה לא הסתדר. לפני כן היה לי חבר ארבע שנים, אז זה נחמד קצת רווקות פתאום, עוד משהו שצריך לחוות. זה מכריח אותך לשים את עצמך במרכז ולשאול רק מה אני רוצה מה נכון לי". 

ומה עם דייטים?
"לפעמים. אבל לא מתחילים איתי הרבה, אולי מפחדים או שאני נראית סנובית, אין לי מושג. איכשהו תמיד יוצא שאני מכירה דרך חברים משותפים. אבל אני לא לחוצה על זה, הכל בסדר", היא צוחקת.

כרגע לבד (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

כרגע לבד (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

אפשר למצוא אותה ב"ווג" (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

אפשר למצוא אותה ב"ווג" (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

לא כמו כולן (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

לא כמו כולן (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

גם אמא הייתה דיילת (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

הכי מיוחדת (צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook)

צילום: יותם שוורץ ל-ArtBook | שיער: אדיר אמרגי ל-ArtBook | איפור: אליאב ממן ל-Artbook | סטיילינג: אלין זידקוב כהן ל-ArtBook | בגדים (לפי לוקים): לוק 1 – שמלה: Veronica Beard לבוטיק Daniella TLV, לוק 2 - חולצה וחצאית: Wandering לבוטיק Daniella TLV, לוק 3 – חליפה: אפרת שנהר-פדואה, לוק 4 – שמלה: Equipment לבוטיק Daniella TLV, לוק 5 – שמלה: Loewe ל-Factory54, נעליים: זארה, לוק 6 – חליפה: Zadig & Voltaire 

השאירו תגובה

 

  • מהממת

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 20 באפריל 2019 | 20:13
  • יכולתם לשים לינק לאינסטגרם שלה וזהו. היה מעניין ומעשיר באותה המידה

    מאת: ליאון |‏ 19 באפריל 2019 | 15:33
  • יפהפייה! בהצלחה בהמשך

    מאת: Ttt |‏ 19 באפריל 2019 | 01:47
  • בחורה מהממת

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 18 באפריל 2019 | 21:02
  • נו באמת, מעריצה של הקארדישיאנס, אני רוצה שתתני לבת שלך לפתח קריירה כמו שהקארדישיאן פיתחה.
    ואם את תהי אמא כזו שתאפשר לבת שלך לפתח קריירה כזו בצורה הזו אסור לך להביא ילדים לעולם.

    מאת: מישל |‏ 18 באפריל 2019 | 19:23
  • אחח הילדות של היום , מאמי פיספסת את העינין מה הקשר של קרדשיאן לדימוי גוף?? ממלאות את עצמן בפילרים ועושות פוטושופ לכל תמונה שלהן ומלאות ניתוחים איפה ומה התכוונת? הדור זה… תפתחו ספר

    מאת: אוי מאמי |‏ 18 באפריל 2019 | 19:06