"כשהגעתי לתל אביב הייתי בחרדה שירצו להיות איתי רק בגלל איך שאני נראית"

שעתיים וחצי לכל כיוון. זה הזמן שריף נאמן העבירה באוטובוסים בכל פעם שהוזמנה לאודישן. המאמץ השתלם, והיום ילדת הסנדלים מכפר תבור, שבכלל התחילה כדוגמנית, היא השם הכי מסקרן בתעשייה. אחרי שהובילה קמפיינים ותפסה תפקידים קטנים אבל נחשבים בסדרות כמו "על הספקטרום" ו"שנות ה-80", היא מתכוננת לתפקיד שיהפוך אותה למוכרת בכל העולם

מאת  | ‏ 31 ינואר 2019

ריף נאמן (צילום: אביב אברמוב)

ריף נאמן (צילום: אביב אברמוב)

ריף נאמן קיבלה את שמה בגלל אהבתו של אביה לים. למרבה המזל גם היא אוהבת את הגלים אהבת נפש. היא למדה לגלוש בחופי הצפון, אבל בתל אביב, שבה היא מתגוררת כבר שלוש שנים, עוד לא הספיקה לחנוך את התחביב. אהבת הטבע והכמיהה למרחבים נדחקו לטובת לו"ז שמוקדש להשתלטות על לוח השידורים בטלוויזיה. בגיל 21 נאמן היא אחת משחקניות ה"מאיפה היא מוכרת לנו" הכי בולטת בתעשייה, כשהיא לא מוותרת על אף סקטור. הילדים פוגשים אותה בסדרות "ראש גדול" ו"כפולה", לצד נועה קירל; המשפחות פוגשות אותה ב"שנות ה-80"; וחובבי הסוגה העילית מזהים אותה מתפקידים קטנים אך משמעותיים ב"על הספקטרום" וב"המנצח". בדרך היא גם גרפה קופה בפסטיגל ובכמה קמפיינים שווים. "תודה לאל, לא תייגו אותי", היא אומרת. "אף אחד לא מחטט במה שעשיתי ואומר שאני לא מתאימה לפרויקט מסוים בגלל דברים קודמים. זה מאפשר לי לגוון".

לגוון זה אנדר-סטייטמנט. שחקנים מנסים שנים לפרוץ מז'אנר לז'אנר ואת מדלגת בין כולם, מה הנוסחה?
"אני באמת לא יודעת, אין לי סוד או נוסחה. התחלתי בדוגמנות ואפשר היה גם לראות בי רק דוגמנית, אבל כנראה מה שחשוב זה מה שאת משדרת באותו רגע. אז אני יכולה להיות דתייה או מלצרית או ילדה גותית עם שחור בעיניים. אני אוהבת את זה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

"ביקשו ממני לרדת ארבעה קילו כי לא הייתי במידות הנכונות"

הליהוק הבא מסקרן לא פחות. נאמן גויסה לתפקיד ראשי בעונה השלישית של "פאודה", היא גם מובילה את הקמפיין של "תמנון", שמגיע אחרי עבודה עם מותגי אופנה כמו "פיקס" "בלו בירד" וטוונטיפורסבן. למרות רשימת ההישגים, כשהיא נכנסת לקפה השכונתי שלה ברמת גן, את השחקנית והדוגמנית היא משאירה בחוץ. עטופה בסוודר רחב ונחבאת מאחורי משקפיים גדולים, היא מודה שאחד הדברים שהכי לא מעניינים אותה, הוא העיסוק בחיצוניות. "שמתי סומק אבל אני שונאת להתאפר", היא נאנחת. "אני אפילו לא יודעת איך קונים בגדים באינטרנט. חבר שלי כל הזמן קונה ואני לא יודעת איך. בתיכון הייתי מסתובבת עם חולצות גזורות, כי את אף פעם לא יודעת מתי כולם יצאו לטיול בשטח. הכל שם זה מרחבים ירוקים של דשא, את יוצאת רגע מהשיעור לשתות מים ומקבלת את כל הטבע הזה לפרצוף".

"שם" זה כפר תבור, המקום בו הוריה ושני אחיה עדיין גרים. אמה במקור מטבריה, אביה מקיבוץ דגניה, הם עוסקים בביטוח ובייבוא ומעולם לא התעניינו בשואו-ביזנס או טיפחו בה שאיפות לכוכבות. ובכל זאת, כשריף בת ה-8 ביקשה שירשמו אותה לסוכנות דוגמנות, הם הסכימו, בלי לדעת עדיין מה בדיוק הקריירה החדשה של בתם תדרוש מהם. "כל נסיעה לצילומים הייתה שעתיים וחצי למרכז ובחזרה, אבל זה היה כיף. נהניתי שמסרקים ומאפרים אותי, הרגשתי יפה. הייתי חוזרת לבית ספר ומראה לכל החברים את הקטלוגים שהצטלמתי אליהם. זה כאילו תל אביב הייתה חלל אחר, והבית היה חלל אחר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

זו לא העלילה של "כפולה"?
"אפשר לומר", היא מחייכת. "עד היום אני מרגישה שהעולמות שונים ואני אוהבת את זה. אני חוזרת לצפון וכלום לא משתנה, אני יושבת ורואה את הירוק. זה גם עוזר שהחברים שלי אף פעם לא עשו ממני עניין. אני לא אוהבת להיות במרכז השיחה גם ככה".

בגיל 15, אחרי כמה קמפיינים של דוגמנות לילדים, סוכן הדוגמניות רוברטו בן שושן פנה אליה בפייסבוק ושאל אם היא רוצה לעלות ליגה. נאמן לא ידעה מה לענות. הוא ביקש לדבר עם הוריה ואפילו נסע לכפר תבור כדי להסביר לכל המשפחה שריף עשויה להיות הדבר הגדול הבא. "לא הייתי בטוחה שזה נכון לחתום אצלו כבר בשלב הזה כי רציתי להיות ילדה כמו כולם. רציתי להרגיש נורמלית, להשקיע בלימודים, אולי לעסוק בזה אחרי הצבא. אבל הרגשתי שיש פה דלת שנפתחת ואי אפשר לוותר עליה".

מכפר תבור לתל אביב (צילום: אביב אברמוב)

מכפר תבור לתל אביב (צילום: אביב אברמוב)

השלב השני בקריירה יצא לדרך. בהתחלה ריף חיה על הקו בין הכפר לעיר, ובהמשך נשלחה לחודשיים במילאנו ומיאמי כדי לבדוק את האופציה לדגמן שם. "היה סבבה, אבל הבנתי שזה לא בשבילי. אני לא מטר שמונים, ביקשו ממני לרדת ארבעה קילו כי לא הייתי במידות הנכונות".

מעליב.
"אני ילדה בת 16, ודבר כזה בהחלט יכול להוריד לך את הביטחון, אבל ראיתי שאני פשוט לא במקום הנכון בשבילי, שאני לא נהנית מהתהליך. ניסיתי לרזות בהתחלה אבל הבנתי שזה לא שווה את זה. לא פשוט להישפט על החיצוניות שלך כל הזמן, אני מאוד מעריכה את הדוגמניות הבינלאומיות שעומדות בזה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

"בהפקות לא תמיד שמים לב למנקים, ואלה האנשים שהכי נכנסים לי ללב"

גם בתעשייה הישראלית ההצלחה לא הייתה מידית. "החיים לא השתנו מיד בגלל שחתמתי אצל רוברטו. הייתי נוסעת המון לאודישנים לתפקידי משחק, בשלושה אוטובוסים, שעות בכביש, מפסידה בית ספר בשביל אודישן של עשר דקות. את נותנת את הנשמה שלך ולא מתקבלת. לקראת סוף התיכון אמרתי שאם אני לא מקבלת סדרה, אני פורשת מהכל. ואז התקבלתי ל'ראש גדול'. בתוך שבוע הייתי צריכה למצוא דירה בתל אביב ולהתארגן על החיים שלי".

לזה כיוונת, לא?
"אבל לא חשבתי שזה יקרה ככה, שבגיל 18 אמצא את עצמי בדירות של שותפים, נודדת. לא היו לי כל כך חברים בתעשייה, לא הכרתי את השותפות שלי לדירה, הייתי לבד. חברות היו באות אלי מהצפון לארח לי לחברה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

נשמע שהיה פער בין מה שנראה נוצץ מבחוץ לבין המציאות.
"אנשים אולי חושבים שאלה חיים זוהרים אבל זה לא שהייתי קמה בבוקר ואמרתי 'וואו אני מגשימה חלום'. התגעגעתי הביתה, פעם הייתי חולה והיו צריכים לבוא לקחת אותי להורים. מה ילדה חולה בת 18 רוצה? רק את אמא. הייתי מקנאה בשחקניות ודוגמניות אחרות שחוזרות הביתה אחרי אודישנים וצילומים. גם מבחינה ערכית הרגשתי לפעמים שאני שונה". 

איך?
"לפעמים אני מרגישה שאני יותר צמודה לערכים שלי. ההתנהגות שלי כלפי בני אנוש בצילומים אולי שונה מאחרים. בהפקות, למשל, לא תמיד שמים לב למנקים ואלה האנשים שהכי נכנסים לי ללב. בפסטיגל הייתה מנקה שממש אהבתי, והייתי יושבת ומדברת איתה מאחורי הקלעים. יש כאלה שזה ייראה להם מוזר, לדעתי לא להיות כזה זה מוזר". 

בכל מקום, וטוב שכך (צילום: אביב אברמוב)

בכל מקום, וטוב שכך (צילום: אביב אברמוב)

למרות תחושת הזרות ועקצוצי הגעגועים, ריף לא ויתרה. "כשהייתי בוכה לחברים ולמשפחה הם היו אומרים לי, 'חכי עוד קצת ותמצאי את המקום שלך' וזה באמת מה שקרה. אחרי 'ראש גדול' התגייסתי לצבא, הייתי רל"שית בקריה והתחלתי להכיר חברים חדשים. גם 'כפולה' התחילה ונועה קירל ואני מאוד התחברנו. מאז עשינו כבר ארבע עונות יחד, זה מאוד מקרב".

ספרי על הקשר ביניכן.
"נועה היא כמו אחותי הקטנה, אני עובדת איתה המון ודואגת לה בצילומים. הקריירה שלה זה דבר עצום ואני שמחה לראות שכשאנחנו נפגשות היא אותה ילדה חזקה. אני לא יודעת איך היא מכילה את ההצלחה שלה, זה מאוד קשה. יש בזה משהו מפחיד. אני אף פעם לא רציתי שכולם יכירו אותי. פעם כשמאפרת רדפה אחריי שאצלם סלפי לאחיינית שלה, ומיהרתי נורא, זה היה ממש לא נעים לי". 

ראית את הרומן שלה עם מרגי נרקם מאחורי הקלעים של הפסטיגל?
"ברור. אין כמו אהבת נעורים. הם מאוד מתאימים, אין ספק".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

"כשהגעתי לעיר הייתי מקבלת כל מיני הצעות שקשה לי אפילו לחזור עליהן"

לא רק נועה כבשה את לבה של ריף. כבר שנתיים שהיא בזוגיות עם ניר, סטודנט בן 25 לעיצוב תוכנה משוהם, ועוגן בחייה. "אחרי שהכרתי אותו, הכל השתפר", היא אומרת בחיוך מאוהב. "בלעדיו היה לי בודד ועצוב כאן".

איך הכרתם?
"הוא ראה אותי במסיבה של חברים ושלח לי הודעה בפייסבוק. ראיתי בפרופיל שלו שהוא מטייל בארץ, והיה נראה לי בחור לטעמי. יצאנו לבירה, דיברנו שעות והוא היה לגמרי ג'נטלמן. לא ניסה ליצור מגע, אפילו לא נישק אותי. הוא פתח בי משהו שאף אחד לא הצליח לפתוח". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

אני מניחה שהוא לא היחיד שניסה להתחיל איתך.
"כן, היו כל מיני ניסיונות אבל אני אף פעם לא הייתי לחוצה להכיר מישהו. ניר הוא האהבה הראשונה שלי, החבר הרציני הראשון שלי. כשהגעתי לעיר פחדתי שמסתכלים כאן על בחורות כי הן יפות, הייתי בחרדה שירצו להיות איתי רק בגלל איך שאני נראית. ממש לא רציתי שזה יקרה. הייתי מקבלת כל מיני הצעות שקשה לי אפילו לחזור עליהן". 

חווית הטרדות מיניות?
"אני לא מרגישה שהטרידו אותי, אבל אני שמחה שיש התעוררות בנושא. קמפיין מי-טו עשה שינוי גדול בתעשייה ועורר מודעות גדולה לא רק אצל נשים אלא גם אצל הצד השני, ואני שמחה שהוא קרה. אני חושבת שהוא משפיע על האווירה בסטים של צילומים. לא שאני נחשפתי למשהו אחר, אותי לא הטרידו מעולם בעבודה, אבל זה נעים לי להרגיש ששומרים עלי ועל כל הנשים". 

לא מזמן השתחררה מהצבא (צילום: אביב אברמוב)

לא מזמן השתחררה מהצבא (צילום: אביב אברמוב)

השבוע חזרה מחופשה רומנטית עם ניר ברומא, שתועדה כהלכה באינסטגרם לעיניי 171 אלף העוקבים ("אני דווקא מרגישה שאני לא מתחזקת אותו מספיק"), כדי לחגוג שחרורים מרובים: את סוף הפסטיגל, את שחרורה מצה"ל ואת תקופת המבחנים שלו. העובדה שניר לא קשור לתעשייה, ולא מחפש השקות ללכת אליהן איתה – מדברת אליה במיוחד. "אני הולכת רק כשאני חייבת, ואם חשוב לי שהוא יבוא איתי הוא בא, אבל זה ממש לא העולם שלו. שנינו עוד לומדים את זה".

ניר מבוגר ממך בארבע שנים, זה מורגש?
"אני קצת מרגישה שהוא שומר עלי, ואני אוהבת את זה. הוא מגונן ומדריך, הכי מפרגן אבל אין לו בעיה גם לתת ביקורת, להגיד לי מה הוא חושב. אולי להיות עם מישהי כמוני יכול להיות מאיים, אבל לא עליו. הוא גבר שבטוח בעצמו ויש לו עתיד בטוח. תפסתי אחד ממש טוב".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

בקרוב ב"פאודה" (צילום: אביב אברמוב)

בקרוב ב"פאודה" (צילום: אביב אברמוב)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @reefneeman on

סטיילינג הפקה: אייל חדד | ע.סטיילינג: תום בנימין לאקדמיה לסטיילינג של אייל חדד | איפור: נטלי ארצי | שיער: אלמוג כהן | צילום: אביב אברמוב | בגדים לפי לוקים – לוק 1: אוברול וחולצה – טופשופ, תכשיטים – פדני. לוק 2: חולצה – Madame, ז'קט – זארה, תכשיטים – פדני. לוק 3: שמלה – Madame, תכשיטים – פדני. לוק 4: ז'קט – Factory54, אוברול – Madame. לוק 5: טוטאל-לוק – תמנון

השאירו תגובה

 

  • למה נתחה את האף?

    מאת: ציפי |‏ 6 בפברואר 2019 | 21:49
  • בחורה מהממת שיהיה לה בהצלחה בכל דרכיה .

    מאת: ג'ודי |‏ 4 בפברואר 2019 | 18:28
  • מהממת!

    מאת: r |‏ 1 בפברואר 2019 | 15:54
  • מהממת!!!

    מאת: מורן |‏ 1 בפברואר 2019 | 09:27
  • היא מהממת והאיפור מדהים

    מאת: אני |‏ 1 בפברואר 2019 | 01:09
  • בגלל השמרנות יש שם רע לדוגמניות ישראליות. יהיה לה מאוד קשה לפרוץ בעולם.

    אני עבדתי בצרפת ואיטליה. דוגמנית שלא מוכנה ללכת עם חוטיני או שקוף, זה כאב ראש להפקה. זה מה שמקובל בתעשייה, ולרוב הבנות בעולם אין בעיה עם זה בגלל שהיחס לעירום שונה מאוד מישראל של היום. אגב, בשנות ה-80 הרבה ישראליות הופיעו בעירום ללא בעיה.

    מאת: נטע |‏ 31 בינואר 2019 | 21:07
  • מושלמת איפור מושלם !!!!!!!!!!!
    דומה קופי ליעל שלביההההההההההה לא ייאמן

    מאת: משה ג |‏ 31 בינואר 2019 | 18:26
  • ריף היא דוגמנית ממש יפה והיא גם שחקנית נהדרת! היופי שלה ענק והכישרון שלה למשחק עצום!!!!

    מאת: Nuna |‏ 31 בינואר 2019 | 18:03
  • את מתוקה ויפה ומוצלחת.בהצלחה רבה
    מדהימה…!!

    מאת: אלינ |‏ 31 בינואר 2019 | 16:52