"פעם היינו שולחות בגדים לסלבס, היום זה כבר לא מגניב"

הן מדווחות על מחזור שנתי של 15 מיליון שקל, מעסיקות עשרים עובדים, ועובדות קשה כדי להביא את המותגים הכי חזקים לאתר שלהן. התאומות סתיו ואלכסה תמרי, נכדותיו של מפיק הפסטיגלים האגדי, יכלו להיות כוכבות ילדים נערצות אילו רק היו רוצות, אבל הן העדיפו להקים מותג אופנה לכל מי שרוצה להיראות כמותן אבל לשלם הרבה פחות

מאת  | ‏ 6 דצמבר 2018

סתיו ואלכסה תמרי (צילום: שי פרנקו)

סתיו ואלכסה תמרי (צילום: שי פרנקו)

תאומים הם תמיד תופעה מרתקת, אבל סתיו ואלכסה תמרי בהחלט מייצרות שיאים חדשים. הביחד של האחיות כל-כך מתואם וטוטאלי, שאפשר להתבלבל ולטעות שהן זהות. הן עשו שני תארים זהים (תואר ראשון ושני בתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה); הקימו עסק משותף, אתר האופנה "רוקגלאם"; הן הולכות לאותו מעצב שיער שמסדר להן את אותה התסרוקת; מדברות בקול זהה לחלוטין; יש להן את אותו הטעם בבגדים וגם את אותו הגובה.

המראה שלהן, ולא פחות מזה – האתגר למצוא את ההבדלים, תמיד משך אליהן תשומת לב. בילדות הדבר הביך אותן, אבל היום, בגיל 28, הן מנצלות את העניין סביבן לקידום העסק. עמודי האינסטגרם של השתיים פועלים מסביב לשעון, כשהן משגרות תמונות של לוקים טרנדיים ומדגמנות אאוטפיטים שאותם הן מציעות למכירה. החשבונות הפרטיים שלהן נראים כמו לוחות השראה לחופשה המושלמת ולחיים המושלמים, אבל הן ממהרות להצהיר שהן ממש לא כאלה. "יש לנו לוק של מלכות הכיתה אבל אנחנו הכי לא. אנחנו מאד ביישניות. בגלל זה תמיד חושבים שאנחנו סנוביות. זאת בעיה של הרבה ביישנים", אומרת סתיו.

על פניו, הייחוס המשפחתי שלהן היה אמור לקחת את הקריירות שלהן למקום אחר. אימן של התאומות, אורלי פלד, היא בתו של מפיק הפסטיבלים הראשון והנצחי בישראל, מיקי פלד (80) ורעייתו תמי, ועבדה במשך תקופה ארוכה במשרד ההפקות המשפחתי ("סולן הפקות"). המשפחה נטועה עמוק בלב עולם השואו-ביז הישראלי וחורצת אחת לשנה מי יעלה על הבמה מול כל ילדי המדינה, ומי מהכוכבים יישאר עם פחות דמי חנוכה בכיס. אם הנכדות היו מגלות קמצוץ של עניין או כישרון בימתי, הדרך כפי הנראה הייתה סלולה להן, אבל סתיו ואלכסה בחרו ללכת בשביל משלהן.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stav Tamari (@stavtamari) on


"פתחנו את העסק בלי לקחת הלוואה מהמשפחה"

סתיו ואלכסה פתחו את "רוקגלאם" לפני שש שנים, כשהיו בנות 22. האתר מציע פריטים טרנדיים ומתוקתקים עבור מי שרוצה להיראות בדיוק כמותן, אבל עם תו מחיר נסבל. קהל היעד שהתגבש סביב המותג כולל, כצפוי, נערות צעירות, שהודות לרכישות שלהן התאומות תמרי מדווחות על מחזור שנתי של לא פחות מ-15 מיליון שקלים.

"חצי מיליון הגולשות שנכנסות לאתר שלנו יודעות בדיוק מה הן יקבלו", אומרת אלכסה. "הסגנון שלנו ברור, קליל ומחמיא. חלק מהבגדים מיובאים מספקים בעולם ואת חלקם אנחנו מעצבות בעצמנו. הגולשות רואות שהכל מתחדש כל הזמן ואנחנו במשא ומתן תמידי עם מותגים גדולים. יש אצלנו מותגים מוכרים כמו קלווין קליין, אולסטאר, FILA וליווי'ס".
סתיו: "זה התחיל כששתינו עבדנו לבד באתר, והיום התרחב לעשרים עובדים שאנחנו מעסיקות. עדיין ההעדפה היא שהכל יהיה אין-האוס".

לאחרונה אתן פחות בקטע של סלבס שיפרסמו את הבגדים שלכן.
אלכסה: "זה פשוט כבר לא אותנטי ולא מגניב. זה נגמר. שבע שנים עבדנו ככה, היינו שולחות את הבגדים למשפיעניות והן היו מתייגות אותנו: רותם סלע, דנה פרידר, שני אטיאס, אלין כהן, אליענה תדהר, כולן. היום זה נראה לנו קצת מיושן, אנחנו מחפשות משהו שיראה קצת יותר טבעי ואורגני. אנחנו מפנקות לקוחות קבועות פה ושם".

"היינו שולחות את הבגדים למשפיעניות והן היו מתייגות אותנו" (צילום: שי פרנקו)

"היינו שולחות את הבגדים למשפיעניות והן היו מתייגות אותנו" (צילום: שי פרנקו)

את הצעדים הראשונים הן עשו בסלון הביתי באבן יהודה, כשהפכו אותו לספוט של מכירות אופנה. "היינו נוסעות לכל מיני יעדים בעולם ומביאות בגדים שאהבנו. צילמנו את הבגדים עלינו, פרסמנו רק דרך הפייסבוק וזה ממש תפס. פתאום התחילו להגיע קונות מירושלים ואילת באוטובוסים. לא האמנו", מספרת אלכסה. "כשאמרנו לאמא שלנו ב-2012 שאנחנו רוצות להעביר את המכירות לאונליין ולהקים אתר, היא ממש אהבה את הכיוון. היא לא בן אדם שמתלהב כמונו מסטייל, היא תעדיף טיפול שיניים על שופינג, אבל היא זרמה איתנו והסכימה לטפל בכל ענייני הלוגיסטיקה והניהול של העסק".

המשפחה שלכן השקיעה כסף בעסק?
אלכסה: "תתפלאי, אבל לא. מגיל צעיר סתיו ואני עובדות כמלצריות, כברמניות, בחנויות בגדים ואיפה לא. אנחנו יודעות להרוויח כסף בשביל דברים שאנחנו צריכות ועבדנו תמיד כי נהנינו מזה. כשנמאס לנו מהעבודות הבנאליות האלה התחלנו לארגן את המכירות, ומשם רוב הכסף שהשתמשנו בו כדי לפתוח את העסק. גדלנו בצעדים קטנים, אף פעם לא קיבלנו הלוואה מהמשפחה או מהבנק".

זה נשמע קל להקים עסק כשאת מתארת את זה ככה.
"כל הזמן מתייעצות איתנו בנות אם כדאי לפתוח משהו משלהן ובאיזה סיכונים כלכליים זה כרוך. אני עונה שתמיד כדאי לנסות, אבל לסכן חלק ממה שיש לך, ולא לסכן את מה שאין לך. סתיו ואני לא חיינו מעולם במחסור, אבל לא משנה מאיזה רקע באנו, הקפדנו לא להיקלע לסיכונים מיותרים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexatamari (@alexatamari) on


הפסקתן לדגמן, למרות שאתן בהחלט יכולות.
סתיו: "הייתה לנו אפיזודה קצרה של דוגמנות. בתקופת התיכון הצטלמנו לקמפיין גדול של אורנג', כתאומות כמובן. אבל היום, אם תביאי לפה עכשיו צלם, אנחנו נסבול מזה. זה ממש לא אנחנו".
אלכסה: "מצלמה סוגרת אותנו. אנחנו נהנות רק לצלם אחת את השנייה. עכשיו היינו בסופשבוע בוונציה עם אמא. קמנו בארבע בבוקר, הסתובבנו ברחובות עם טרולי מלא בבגדים של רוקגלאם, החלפנו בגדים בסמטאות צדדיות וצילמנו אחת את השנייה לאתר. זה נראה לנו בזבוז להיות במקומות יפים כאלה ולא לצלם את הבגדים שלנו. ככה יוצא שגם בחופשה, אנחנו תמיד עובדות".

מי שכן מדגמנת לאתר שלהן היא מאי חסיד פאטל, בעבר החיילת שהתלוננה על הטרדה מצד מפקד הגדוד שבו שירתה, הרבה לפני ימי מחאת מי-טו.

בחרתן במאי בגלל המסר?
אלכסה: "אני לא בקיאה לגמרי בפרשה שהיא הייתה חלק ממנה. אבל אני כן יכולה להגיד שהיא אדם מקסים, היא חזקה ואמיצה. סתיו ואני למזלנו אף פעם לא נקלענו למצב שניסו להקטין או לנצל אותנו על רקע מגדר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexatamari (@alexatamari) on


"גירושים זה לא דבר שכיף שקיים ברזומה"

בתקופה האחרונה שתיהן החליפו סטטוס זוגי, וזה אולי הדבר היחיד שמבדל אותן זו מזו. סתיו התארסה ובקרוב תתחתן, בעוד שאלכסה גרושה מזה חצי שנה, אחרי שנה אחת בלבד של נישואים ליהלומן עידן טווינה, שחי על קו קנדה-ישראל. "גירושים זה לא דבר שכיף שקיים ברזומה", אלכסה מתכנסת, "רצינו מאוד שזה יעבוד וראינו אחרי שנה שזה לא קורה. צריך אומץ כדי להבין את זה ולקבל החלטה להיפרד".

הספקת להבין מה לא עבד ביניכם?
"התחתנו מאוהבים. הכרנו הרבה שנים קודם והיינו ידידים עד שהפכנו לזוג. אני רק יודעת שנכנסנו לקשר הזה עם רצון שזה יימשך ואז המציאות דפקה בדלת. זה יפה גם להודות ולהגיד 'טעינו וצריך לסיים את זה'. להישאר בגלל פחד או כי לא נעים, זה פחות נכון בעיני. יש לי הרגשת כישלון. זה בטוח. אבל הנישואים הסתיימו בצורה חברית וטובה. החיים קצרים. אנחנו לא כאן להרבה זמן וחשוב לעשות מה שטוב לך".

את מביטה כבר אל עבר הקשר הבא?
אלכסה: "אני רוצה להיות לבד כרגע. תמיד הייתי במערכת יחסים של מינימום שנתיים. היו לי חמש כאלה עד היום (אחת מהן עם השחקן יון תומרקין)".

בגיל 28 עם עסק שמגלגל מיליונים (צילום: שי פרנקו)

בגיל 28 עם עסק שמגלגל מיליונים (צילום: שי פרנקו)

סתיו, לעומתה, תעמוד בקיץ הקרוב מתחת לחופה עם הארוס שלה – סתיו גל, איש שיווק. כדי למנוע את הבלבול בשמות, המשפחה כבר מצאה פתרון וקוראת להם "סתיו הבן" ו"סתיו הבת". הם מתגוררים באזור הנחשב של המרינה בהרצליה ומתרועעים עם צעירים ויפים אחרים כמותם, ביניהם אסתי גינזבורג ועדי קייזמן, מעצבת האופנה לי גרבנאו ובעלה עומר דנקנר והמעצבת לי אלון.

החתונה של סתיו תהיה תואמת בדיוק לחתונה שלך, אלכסה?
אלכסה: "השקעתי את כולי בחתונה ובירח הדבש שלנו שהיה בסנטוריני. נכנסתי לזה בכל הרצינות עד רמת הבריידזילה, וזאת הייתה הפקה מטורפת. קיצרתי קצת תהליכים לסתיו ויהיו הרבה דברים דומים. כבר בדקתי בשבילה את מעצב השיער והאיפור, הקייטרינג והמקום – חוות רונית. הייתי מרוצה, אז למה לא להשתמש בזה? אני מעבירה לה את הכל מסודר".
סתיו: "רק בעניין ההופעה אני עוד לא יודעת. אלכסה ועידן הזמינו את עומר אדם. אני עוד לא בטוחה שאני רוצה מזרחית".

שמלת הכלה תהיה שונה, נכון?
סתיו: "ברור. מאז שאנחנו קטנות אמא הקפידה להלביש אותנו שונה כדי שכל אחת מאתנו תפתח את האישיות שלה".

דומות, ולא רק במראה (צילום: שי פרנקו)

דומות, ולא רק במראה (צילום: שי פרנקו)

אלכסה, אם דייט פוטנציאלי קורא את הכתבה ורוצה להציע את עצמו, חשוב שהוא יהיה בעל אמצעים כדי לקחת חלק בסגנון החיים שלך?
"אף אחד מבני הזוג הקודמים שלי לא היה מיליונר. יצאתי עם אנשים רגילים וטובים. אני לא בוחרת לפי שיקולים חומריים אלא לפי חיבור – יש או אין. אולי עידן בא ממשפחה של יהלומנים, אבל גם הוא היה צריך לעבוד בשביל הכסף שלו. אין לי טייפ-קאסט לבחור שירגש אותי. כשיש חיבור טוב, הדברים החומריים לא מעניינים".

יש לך תובנות מחיי הנישואים שאת מעבירה לסתיו?
"בעיקר אני אומרת לה שהצלחה זוגית היא גם עניין של מזל וגורל. כל קשר זוגי הוא אינדיבידואלי וכל אחד צריך לעבור את ההתנסויות שלו. הניסיון הזוגי שלי לא בהכרח רלוונטי לה. אני ממש מקווה ובטוחה שאצלה יהיה מוצלח יותר. סתיו וסתיו הם חברים טובים. הם מבינים ומכילים אחד את השני וזה מקסים בעיני".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stav Tamari (@stavtamari) on


"אין סיכוי שנלך לריאליטי, אנחנו לא ספורטיביות ולא טועמות כלום"

האופן שבו הן משלימות את המשפטים אחת של השנייה וחושבות בסנכרון, הוא לא היתרון היחיד שבלגדול עם אחות תאומה. מישהי שמבינה אותך מבלי שתצטרכי לפתוח את הפה יכול להרגיש כמו הגשמת חלום, אבל כשהביחד הזה מתורגם לשלל הזדמנויות ובמקרים מסוימים לקריירות שלמות, זה כבר הופך למעניין יותר.

יש להניח שזורמות אליכן הרבה הצעות מתכניות ריאלטי.
סתיו: "כל הזמן. מכולן. אנחנו מסרבות והם ממשיכים לפנות. אין אף ריאליטי שיש סיכוי שנלך אליו, אני לא רואה אותנו עושות אף משימה".
אלכסה: "לא הייתי טועמת כלום במשימות האוכל".
סתיו: "אנחנו גם לא ספורטיביות. הפעילות היחידה שאנחנו עושות זה לקבוע אימוני כוח עם מאמן, ואז לבטל אותם".

תמיד עובדות, גם בחופשה (צילום: שי פרנקו)

תמיד עובדות, גם בחופשה (צילום: שי פרנקו)

היה לכן גם סיכוי טוב להפוך לכוכבות ילדים. סבא אף פעם לא הציע לכן להשתתף בפסטיגל?
סתיו: "היינו היועצות שלו, בכל שנה היו מנתבים אלינו את ההכרעות הכי קשות בהפקת פסטיגל. נגיד, יהודה לוי או עוז זהבי. אין סיכוי שנגיד לך את מי משניהם אנחנו מעדיפות, זה לא מקצועי, אני כן יכולה להגיד שהייתי מעריצה שרופה של היי-פייב במשך שנים. הם מאוד נכנסו לי ללב".
אלכסה: "ההיסטריה סביב היי-פייב הייתה גם הדבר הכי גדול שראינו בפסטיגלים מאז שאנחנו ילדות. העוצמות סביבם היו ממש חזקות. מעריצות היו מנסות לתלוש מאיתנו את התגים שלנו כדי להיכנס מאחורי הקלעים ולראות אותם. דוחפות אותנו ואת כל האבטחה בפראות כדי לרוץ אליהם".

תמיד הייתן ככה מלוכדות מול העולם?
אלכסה: "אני יודעת על מה סתיו חושבת בלי שהיא תדבר, רק מלהסתכל לה בעיניים. אבל כמעט אף פעם לא השתמשנו בדמיון הזה כדי לבלבל אנשים. אנחנו חנוניות. רק פעם אחת, בתיכון, הברזתי משיעור וכשהמורה ראתה אותי בחוץ ושאלה, 'אלכסה, מה את עושה בחוץ?', עניתי שאני סתיו. לא נעים. היא התנצלה".

סתיו, תני משהו שאת פחות אוהבת באלכסה.
"אני חושבת ומתאמצת למצוא, אבל זה קשה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexatamari (@alexatamari) on


אלכסה, נסי את.
"סתיו היא אהבה גדולה-גדולה שלי. קשה לי למצוא בה דברים לא מוצלחים. באמת. תסתכלי עליה. מה רע בה? אבל אני מבינה שאני חייבת למצוא משהו עכשיו, אחרת זה ייצא ממש דביק. תראי, היא לא נהגת כל כך טובה".
סתיו: "אני דווקא נהגת מצוינת. רק לידה אני נוהגת פחות טוב, כי היא נוטה להעיר לי וזה מכניס לסטרס".
אלכסה: "אם הייתי המורה שלך לנהיגה, הייתי עובדת איתך על כמה דברים".
סתיו: "זאת בדיוק הבעיה. עמוק בפנים, את מסתירה מורה לנהיגה".

אוקיי. לא עבד הכיוון הזה. מה שונה ביניכן ממש?
אלכסה: "סתיו היא יותר צ'יל, לפעמים עד כדי אדישות. אני יותר אש. וכמובן, אני יצאתי ראשונה מהבטן".
סתיו: "אנחנו מקפידות לא להתלבש אותו הדבר. כשאנחנו עומדות להיפגש ויוצאות מבתים שונים, אלכסה מהבית של אמא באבן יהודה ואני מהרצליה, אנחנו מרימות טלפון כדי לבדוק שלא נגיע בבגדים דומים, אחרת זה נראה מגוחך".

היום זה פחות הצליח. שתיכן יושבות מולי עם אותה תסרוקת בלונדינית וסוודר גולף שחור. שיחקתן לי בראש.
"אופס".

התחילו ממכירות ביתיות (צילום: שי פרנקו)

התחילו ממכירות ביתיות (צילום: שי פרנקו)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexatamari (@alexatamari) on

סתיו יותר צ'יל, אלכסה אש (צילום: שי פרנקו)

סתיו יותר צ'יל, אלכסה אש (צילום: שי פרנקו)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stav Tamari (@stavtamari) on

הכי קרובות (צילום: שי פרנקו)

הכי קרובות (צילום: שי פרנקו)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexatamari (@alexatamari) on

"אנחנו חנוניות" (צילום: שי פרנקו)

"אנחנו חנוניות" (צילום: שי פרנקו)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stav Tamari (@stavtamari) on

היו מכריעות מי יגיע לפסטיגל (צילום: שי פרנקו)

היו מכריעות מי יגיע לפסטיגל (צילום: שי פרנקו)

צילום: שי פרנקו | סטיילינג: אייל חג'בי | איפור: קרן שחם | שיער: עדן ירושלמי | לוקיישן: Penthousetlv | בגדים (לפי לוקים): לוק 1: שמלות שחורות: ייבוא מיכאלה רחוב שפר 21, נעליים: מנגו, אלדו. לוק 2: אלכסה: מעיל: H&M, סתיו מעיל: ברשקה, גולף לבן: רוקגלאם. לוק 3: אלכסה: מכופתרת לבנה, ז'קט וג'ינס: רוקגלאם, נעליים: אלדו, סתיו: חולצה מנומרת, ז'קט וג'ינס: רוקגלאם, נעליים: אלדו. לוק 4: אלכסה: סריג: זארה, מכנסיים American vintage , סתיו: בגד גוף: רוקגלאם, חצאית משבצות: מנגו. לוק 5: חליפה (ז'קט ומכנסיים): H&M, חולצת סאטן ושמלה: זארה. לוק 6: חליפה ושמלה: American Vintage, נעליים: אלדו. לוק 7: אלכסה: סריג לבן: American vintage, ג'ינס: דיזל, סתיו: סריג: רוקגלאם, חצאית ג'ינס: זארה

השאירו תגובה