"אני רוצה להיות מגניבה בבגדים שלי, זה הכי סקסי בעיניי"

בגיל 18 נטע ברזילי הבינה שהיא מהממת – ומאז היא לא נותנת לאף אחד לבלבל אותה. בהופעה הראשונה שלה מול שופטי "הכוכב הבא לאירוויזיון" היא השאירה אותם המומים לחלוטין, ובשיחה פתוחה היא מדברת על דימוי גוף, על אמנות ועל פאשן

מאת  | ‏ 4 ינואר 2018

מעיל כסוף: אלמביקה,, אוברול: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו, איפור ושיער: רועי אוחיון)

מעיל: אלמביקה, אוברול: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו)

כבר שנים שמלהקי טלוויזיה מחזרים אחרי נטע ברזילי. כילדה שגדלה במאה ה-21 למציאות של ריאליטי ועם כשרון שירה בולט, זה כנראה סביר. "מלהקים מתקשרים למורים לפיתוח קול ושואלים אם יש להם טאלנט", היא מסבירה. "לאורך השנים ניסו לדחוף אותי לשם, משפחה וחברים, אבל לא הייתי מוכנה מספיק. היה נראה לי שמי שלא נראה מספיק טוב, לא מספיק מעניין ולא מייצר אופי, אין לו סיכוי. הרי המקצוע הזה עלול לכפכף אותך".

 ועכשיו ברזילי מוכנה, והיא רוצה לא רק לשיר – אלא לחולל כאן מהפכה של אהבה עצמית. היא מבקשת שנפתח את הראש ללוק אחר, לסאונד אחר, לדרך חדשה לכבוש את הבמה. הכל, כך מסתמן, עובד יחד בסוג של מופע אור-קולי שמספקת בת ה-24 שטלטלה את שופטי "הכוכב הבא לארוויזיון" (ימי ראשון וחמישי בשעה 21:00, ערוץ קשת 12). הביצוע האלקטרוני שלה ל"rude boy" של ריהנה סימן אותה כמועמדת סבירה מאוד לגמר: "פחדתי שאנשים לא יעכלו שאני אחרת או שונה, אבל החיבוק שאני מקבלת הוא אדיר", היא מספרת, "אנשים ברחוב עוצרים אותי ומספרים לי שהם רקדו איתי בסלון. זה מפתיע לטובה, כי לפעמים לאנשים קשה לקבל דברים חדשים. את האלבום 'למונייד' של ביונסה גם לא קיבלו בקלות, אבל הבחורה עשתה אמנות".

נטע ברזילי באודישן ל"כוכב הבא" (צילום: קשת)

נטע ברזילי באודישן ל"כוכב הבא" (צילום: קשת)

את כוללת את המראה שלך בקונספט ה"אחר" הזה?
"זה הכל חתיכה אחת שלמה. אני שולטת בנראות שלי, כשאני מופיעה אני מרגישה שזה עובר טוב. אין לי דיסוננס כשאני רואה את עצמי, אני לא אומרת 'איזו שמנה אני', אני גם לא מרגישה כזו שמנה, אני מרגישה כמו הדבר הכי קל בעולם. זה חלק מהחבילה שלי וזה פלוס. עכשיו כשאני בתכנית אני נושאת על עצמי את הדבר הזה בלי לבקש".

את לא חוששת מזה בדיוק? שיכניסו לטייפ-קאסט מסויים?
"בטלוויזיה מנסים להכניס אותך לשבלונה כדי שיהיה קל לקהל לאכול אותך, אבל אותי זה לא מעניין, אני רוצה להיות אמנית שמעוררת השראה".

 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

גם לפני "הכוכב הבא" היא עשתה מוזיקה, והרבה. היא שרתה בלהקת חיל הים ("הכי קשה זה להופיע מול אנשים שלא רוצים לראות אותך. החיילים שהופענו מולם רצו מזרחית, לא את הפאתוס של 'בוא אלינו לים', ומה אני אעשה, מזרחית לא יושב לי בקול"), למדה קורס במוזיקה אלקטרונית ברימון ולאחריו הקימה הרכב משלה והחלה להופיע בערבי ג'אם סשן בברים תל אביביים ובחתונות. "בין לבין גם מלצרתי, הייתי גננת, עשיתי בייביסיטר. אני גרה בדירה עם עוד שני שותפים בתל אביב, חיה מיום ליום, לא עושה יותר מדי כסף. טיסות, למשל, זה לא משהו שאני מרשה לעצמי הרבה, אבל אני בטח אטוס הרבה בקריירה, אז זה בסדר", היא מחייכת.

כמו כל פרח ריאליטי צעיר, ברזילי מעט הלומה מהמתרחש סביבה כעת. לפעמים היא נשמעת כמו דיווה מנוסחת שהכל קטן עלייה, בפעמים אחרות היא הולכת לאיבוד, מתעכבת בדרמטיות על שאלות פשוטות. "נו, ככה זה אמנים", היא צוחקת, "רגע אחד אנחנו כזה 'כן-כן-כן אני יכול' ורגע אחרי זה, 'או מיי גאד למה אני עושה את זה'. אבל בגדול, אני אדם מרים".

מה זה אומר?
"אני אוהבת להיות שמחה. יש קטע אצל מוזיקאים שעושים נורא עניין מעצב, המלנכוליה אמורה להציף אותך וזה לא משהו שאני אוהבת להתעסק בו. כשהייתי בתיכון הייתי לובשת בגדים שחורים וחולצות של מטאליקה, אבל לא באמת אהבתי את המוזיקה של הגותים והפריקים. היא לא הייתה מספיק שמחה בשבילי. בבית הייתי שומעת ביונסה".

מעיל: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו, איפור ושיער: רועי אוחיון)

מעיל: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו)

בכל מקרה אני אהיה מהממת

היא גדלה בניגריה, בשליחות של עבודת אביה, וכשהייתה בת שש חזרה המשפחה לארץ והשתקעה בהוד השרון. נטע מספרת כיצד למדה בבית ספר בינלאומי בו כל ילד הגיע מרקע אתני שונה – ולכן רק כשהשתלבה בבית הספר הישראלי גילתה שהיא נראית אחרת מבנות גילה. "הוד השרון זו עיר מדהימה אבל גם קצת שטאנצית", היא אומרת, "היה לי קשה שם. מעבר לזה שהייתי ילדה שמנה וזה היה חריג בנוף, הייתי גם ילדה דרמטית מאוד וזה הפריע לאנשים. כשהמורה דיברה בשיעור ספרות הייתי מתחברת ומפתחת איתה שיחה, ומאחורה היו צחקוקים ולחשושים. זה היה מעליב אותי. הייתי שונה בלי להתכוון, לא רציתי. רציתי לברוח למקום אחר, לשנות את התפיסה של אנשים עליי".

לצד האישיות המוחצנת, הייתה תמיד גם ההתמודדות עם המשקל. ברזילי מספרת שבמהלך השנים חוותה תנודות גדולות במשקל, אבל התפנית האמיתית הגיעה בגיל 18. " עשיתי דיאטה שבמהלכה לא רק ירדתי במשקל אלא גם עשיתי שינוי בראש, הפסקתי להיות שמנה וחסרת בטחון בתפיסה שלי. גם כשהעליתי את המשקל אחר כך, הביטחון העצמי נשמר. זה הפסיק להיות אישיו".

זה מאוד מרשים, לקבל את עצמך בגיל 18.
"זה כנראה היה קשור לזוגיות הראשונה שלי. הייתי עם בחור שנתן לי להרגיש הכי יפה בעולם. לפניו הייתי לובשת שקים גדולים וסווטשירטים שהחביאו אותי, שנאתי כל חלק בגוף שלי, קיץ היה הסיוט שלי. היום אני חוגגת את הקיץ, אני אוהבת ללבוש אפילו קרופ טופים, חולצות בטן שבסיטואציות מסוימות יכולות להיות ממש יפות עליי".

 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

מה עוד את אוהבת ללבוש?
"בקיץ אני אוהבת שמלות מקסי בלי שרוולים או שמלות קצרות, אבל תמיד זה יהיה בגזרות איי כי זה מחמיא לצורת הגוף שלי. יש מבנה גוף אגסי שיפה לו צמוד למטה, אבל אני גזרת תפוח. לסטייל יש חוקים ואני מבינה אותם, למרות שלכל אחת יש את החוקים שלה. אצלי למשל אין סיכוי שהכל יהיה שחור. אצלי הכל צבעוני, כסוף, אדום והמון-המון-המון צהוב. זה הצבע האהוב עליי. אני אוהבת לחגוג את הגיוון הזה". 

איפה את אוהבת לקנות בגדים?
"זו בעיה, אין לי הרבה מקומות בארץ שאני יכולה לקנות בהם בגדים. אני קונה בעיקר ממעצבים ישראליים, אמלביקה וששון קדם, אבל הם יקרים, אז אני חוסכת כל השנה וקונה פריט פעם בחצי שנה. אלמביקה עושה בגדים מדהימים, אוברסייז או וואן סייז ממש מגניב. הקניינות שלי מאוד מחושבת וספציפית. בחו"ל אני מכורה לפריימיארק, זה גן עדן". 

רשתות פלאס-סייז הן אופציה לפאשניסטה?
"אני לא חושבת שהן עושות עבודה טובה. אני בכלל לא אוהבת את הביטוי 'אופנה לנשים גדולות', זה לא אומר לי כלום. הבגדים ברשתות האלה לא מספיק מגניבים לצעירות, בכל פעם שאני נכנסת לאחת מהן אני מתבאסת. אבל יש מעצבות חדשות שעושות מגוון של מידות וכל הכבוד להן, אני רוצה לעודד אותן להיות יותר נועזות. צריך להיות קשובים לטרנדים עולמיים, אני רוצה ללבוש מה שבזארה נותנים למידה 34, למה שלא יהיו בגדים כאלה במידה שלי?".

יש מעצבים שמתרצים שזה לא משתלם כלכלית, לפתוח ליין מעל מידה 44.
"בעיניי זה לא לגיטימי להגיד כזה דבר. אני לא מכירה את השוק אז אני לא יודעת מה ההשלכות הכלכליות, אבל עובדה שבחו"ל זה אחרת".

חולצה: זארה, מעיל: H&M (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו, איפור ושיער: רועי אוחיון)

חולצה: זארה, מעיל: H&M (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו)

את הסגנון שלה נטע מגדירה כאופנת רחוב ("אבל זה בטח ישתנה, אולי יום אחד אהיה נורא מחויטת ואולי אעשה הרבה צמות בשיער. הכל יכול לקרות"). הבנדנה הכרוכה סביב שערה הארוך כבר הפכה לסימן היכר, ופרט אליה היא אוהבת ג'ינס, הדפסים מגניבים וסניקרס. "יש איזו קונספציה שבחורות גדולות צריכות להבליט קימורים, להראות את הציצי, אבל אני לא חושבת שאני מחויבת לכזה דבר. אני רוצה להיות מגניבה בבגדים שלי, זה הכי סקסי בעיניי. פעם אחת אני יכולה להיות דיווה מאמא סקסית עם מחוך, מחשוף ועקבים, להיות הכי גלאם, בפעם אחרת אני אעשה ראפ ברחוב עם סווטשירט גדול ובאגי ג'ינס, ואני אראה פלולס. בכל מקרה אני אהיה מהממת, שום דבר מהנשיות שלי לא יילקח ממני. זה הכל עניין של איך את נושאת את עצמך, אמת פנימית שלך שיוצאת דרך הבגדים". 

חשוב לך להיות מודל לחיקוי לנערות שרואות אותך בטלוויזיה?
"אני מקווה שכן. כשאני הייתי ילדה לא יכולתי לדמיין זמרת בגודל שלי, אולי ארתה פרנקלין אבל זהו. היום יש גל מטורף ויותר מודלים להתחבר אליהם, אם זו אשלי גרהאם או ירדן חי שהיא חברה שלי והייתה על השער של בלייזר, או דוגמנית הפלאס סייז זוהר ולצ'ובסקי. בחורות מלאות ויפהפיות יוצאות החוצה, וזה מבורך לחגוג את עצמך בכל המידות. המסע הזה עדיין קיים, הוא לא מפסיק אף פעם. ברמה האישית יש תקופות שאני אוהבת את עצמי יותר ויש פחות, אבל אני תמיד בכיוון של לחבק את עצמי, להיות מלאת חמלה אליי".

זוגיות, כרגע, לא עומדת אצלה בראש סדר העדיפויות, "אבל בעתיד זה יהיה יותר לג'יט", היא מכריזה, "אני במסע אמנותי שלי עם עצמי כרגע, זה לא הזמן. החיים שלי ברכבת הרים, לטובה ולרעה". 

ההופעה בתוכנית מושכת אליך יחס מיוחד מגברים?
"כן. אנשים רואים את מה שאני עושה ואוהבים את זה וזה כיף לאגו. אחרי שרואים אותי על במה רוצים לשבת ולדבר איתי, מרגישים מחוברים אליי נורא, אומרים שריגשתי אותם – ואז אני בפיגור אחריהם, הם מרגישים שהם יודעים עליי הכל כי שפכתי את הקישקעס ואני עוד לא יודעת מי הבן אדם בכלל. אולי אם אני אפגוש מישהו מאוזן, שייתן לי משהו מקרקע, זה יעזור. מישהו שאיתו אוכל להיות פשוט נטע שחזרה הביתה מהעבודה. אם למישהו יש אנרגיות טובות, זה יקרה".

 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

(צילום: טל הוניג)

מעיל: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו, איפור ושיער: רועי אוחיון)

מעיל: אוסף פרטי (צילום: רונן פדידה, סטיילינג: נועם אדטו)


 

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

השאירו תגובה

 

  • זמרת מוכשרת אולי, כרגע אין לך שום שיר יש אחד שאולי יזכה באירוויזיון. מאחל לך בהצלחה וקצת מודעות עצמית.

    מאת: אופיר |‏ 21 באפריל 2018 | 17:36
  • לצלילי השיר שלה רוקדים באוגנדה!!
    היא מלכה!

    https://www.facebook.com/elina.zolotushko/posts/10159831939735467

    מאת: מריאן |‏ 18 במרץ 2018 | 21:22
  • היא צועקת , לא מדוייקת יש זיופים , אני לא הייתי עושה כחול

    מאת: אןרלי |‏ 9 בפברואר 2018 | 16:44
  • וואו…מהממת! אי אפשר להוריד מהמסך את העיניים…צופה לך הצלחה אדירה ומקווה שתזכי בתחרות

    מאת: רוית |‏ 6 בינואר 2018 | 18:58
  • מדהימה! תמשיכי לעשות שמח ולהעלות חיוך אצל כולנו :)

    מאת: יולי |‏ 6 בינואר 2018 | 18:32
  • תצליחי

    מאת: מהממת ברמות |‏ 6 בינואר 2018 | 17:22
  • את מדהימה, לדעתי מוזיקלית את יותר טובה מכל השופטים בתוכנית.
    פייבורטית כרגע לזכייה

    מאת: מאוהב |‏ 6 בינואר 2018 | 17:20
  • מקווה מאד שהיא תזכה. הכישרון שלה בצירוף מכשיר הלופר יכול להביא את ישראל בתחרות למקום גבוה מאד.

    מאת: יוני מרמת גן |‏ 6 בינואר 2018 | 13:37
  • כל כך נהניתי מהכתבה. פשוט מדהימה ומעוררת השראה. מאחלת לך המון הצלחה והגשמה עצמית.

    מאת: Gigi |‏ 6 בינואר 2018 | 10:57
  • אני מחזיק לה אצבעות שהיא תבחר לייצג אותנו באירוויזיון. כי לדעתי הכישרון שלה בצירוף מכשיר הלופר יכול להיות להיט ולהקנות לנו את אחד המקומות הראשונים.

    מאת: יוני מרמת גן |‏ 6 בינואר 2018 | 10:56
  • יפיפיה

    מאת: אני |‏ 6 בינואר 2018 | 09:32
  • אותי היא דוחה. השירה שלה לא מדברת אלי ושתתחיל להתנרמל ומהר. גם מכוערת, גם שמנה )היא לא אשמה( והמוסיקה שלה מתאימה לצעירים שלא מבינים במוסיקה.

    מאת: רונית |‏ 6 בינואר 2018 | 08:45
  • חולה עליה

    מאת: ברק |‏ 6 בינואר 2018 | 05:35
  • מדהימה ןיפהפיה

    מאת: זיו |‏ 6 בינואר 2018 | 01:21
  • כל שיר ולא משנה הסיגנון היא תיקח אותו צעד קדימה ותעוף איתו! נטע היא הדבר הבא!!

    מאת: אדי |‏ 5 בינואר 2018 | 21:15
  • בחורה מדהימה !רק להפסיק עם הסוכר וקולה זה לאבריא בכלל !!!!!

    מאת: רון |‏ 5 בינואר 2018 | 20:03
  • מושלמת מיוחדת במינה

    מאת: מימי |‏ 5 בינואר 2018 | 18:07
  • דביבונית חמודונת

    מאת: בולי |‏ 5 בינואר 2018 | 15:49
  • גם המוזיקה לא ממש וגם את לא ממש

    מאת: בילבולי |‏ 5 בינואר 2018 | 14:12
  • אפשר לצרף קטע משיר?

    מאת: נראית מתוקה אבל מה עם שיר? |‏ 5 בינואר 2018 | 13:32
  • מאוהב בכל מה שהבחורה הזאת מייצגת! לצד כלכך הרבה רפש ושטחיות לשמוע ועכשיו גם לקרוא כל כך הרבה עומק ועושר פנימי. כבוד גדול להורים שלה שהצליחו ליצור אצלה כזה שקט פנימי מרחשי הסביבה!! עלי והצלחי יקירה. את תגיעי רחוק עם הניקיון הפנימי הזה וכל האור!!

    מאת: רינו ריבר |‏ 5 בינואר 2018 | 10:17
  • אני איתך את מדהימה

    מאת: רוני |‏ 5 בינואר 2018 | 10:13
  • אני הרוסה עליה

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 5 בינואר 2018 | 09:46
  • לא יעזור כלום, כל גבר יעדיף רזה ואם לא תרזי לא תמצאי אהבה, רק מוזרים שזבץה הפטיש שלהם

    מאת: גבר ממוצע |‏ 5 בינואר 2018 | 08:06
  • היא מיוחדת מרעננת
    ואחרת בלשון חיובית

    מאת: שמעתי פעם אחת |‏ 5 בינואר 2018 | 05:10
  • נטע יא אלופה כמה כישרון, כמה אהבה כמה עוצמה! רק תגידי מתי את מופיעה ואני באה

    מאת: פרסוני |‏ 4 בינואר 2018 | 22:57
  • אין דברים כאלה מקצוענית ברמות אירופאיות כוכב הבא או לא אין מצב שאת לא הופכת לכוכבת

    מאת: ברי |‏ 4 בינואר 2018 | 22:19
  • יש לה הכל! היא בחורהטובה, יש לה שמחה גדולה, פנים יפות, קול מדהים, לב של מלאך.

    מאת: חופית |‏ 4 בינואר 2018 | 19:09
  • כמה כישרון!! את פשוט מדהימה בעייני

    מאת: צ |‏ 4 בינואר 2018 | 18:28