מנהל האולפנה אמר לי: או שאת מפסיקה לדגמן או שאת עוזבת

בגיל 15 יעל שלביה, נערה דתייה מנהריה שחלמה להיות מורה, הפכה לפנים החדשות בקמפיין קסטרו. החברות מהאולפנה עיקמו את האף והמנהל איים בסילוק, אבל אף אחד לא הצליח לעצור אותה בדרך לקמפיינים בפריז ובמילאנו. רק אל תבקשו ממנה להצטלם בבגד ים, ועדיף גם לא בשמלת כלה

מאת  | ‏ 8 יוני 2017

יעל שלביה. יופי עוצר נשימה (צילום: אלעד אדמוני)

יעל שלביה. יופי עוצר נשימה (צילום: אלעד אדמוני)

הנה מה שיעל שלביה הספיקה לעשות בחצי השנה האחרונה: לככב בקמפיינים לקסטרו ולפוקס, לדגמן עבור קניון רמת אביב, לעבוד עם המאפרת הנחשבת נטשה דנונה, לככב על שער מגזין האופנה הרוסי "שארם" וגם להצטלם לקטלוג שמלות כלה במילאנו. בעוד כמה ימים היא תצא לצרפת, לחודש צילומים של סוכנות Women Paris. באינסטגרם יש לה 12 אלף עוקבים, והמספר הזה מטפס בקצב מהיר. זה נשמע כמו מסלול המראה קלאסי של דוגמנית מצליחה, חוץ מפרט אחד. המסלול הזה בדרך כלל לא עובר באולפנה.

שלביה בת ה-15 וחצי, תלמידת כיתה י' באולפנת הראל לבנות דתיות בנהריה, עדיין מתאוששת מכמה שיחות במשרד המנהל. "רציתי להיות ישרה והגונה, אז ניגשתי אליו וסיפרתי שהתחלתי לדגמן. לא רציתי שהוא יידע על זה מאנשים אחרים", היא נזכרת, "אמרתי לו שאני לא אצטלם בבגדי ים או בהלבשה תחתונה, רק בגדים צנועים. בהתחלה זה לא הפריע לו והוא אפילו איחל לי בהצלחה, אבל כשהתחלתי להתפרסם הוא נלחץ. הוא ביקש שאפסיק לדגמן או שאעזוב את האולפנה, אמר שזה פוגע בערכי הדת ואווירת הלימודים ויכול להשפיע לרעה על שאר התלמידות".

יעל, שנבהלה משינוי הגישה הפתאומי, סיפרה על השיחה לאמה עפרה. "האולפנה איימה לשלוח על זה מכתב למשרד החינוך, ופחדתי שהשם הטוב של יעל ייפגע", מספרת האם, "הבהרתי שאני אצא למאבק, ואמרתי למנהל שיש בנות בכיתה שהן מתעמלות, שחייניות, רקדניות זומבה. מה, זה צנוע יותר? בסופו של דבר הוא הסכים שהיא תמשיך לדגמן כל עוד אלה לא בגדים חשופים, כמו שאמרנו מלכתחילה. אני שמחה שבסוף הוא הבין".

אני צריכה לעבור עוד הרבה שלבים (צילום: אייל אסרף)

אני צריכה לעבור עוד הרבה שלבים (צילום: אייל אסרף)


תלמידות אחרות עקצו אותי, אמרו "זה לא צנוע"

אמה של יעל אמנם תמכה בה מול הנהלת האולפנה, אבל גם לה לא היה קל עם המסלול שבתה בחרה. "בקהילה שלנו זה לא הכי מקובל", מסבירה עפרה, "פחדתי שהיא תהיה לבד, שיפגעו בה וינצלו אותה, שהחוויה הזאת תסתיים בטראומה. אתה קורא על מה שקורה בענף הזה, ויעל היא כזאת ילדה עדינה ושקטה. אבל אני מכירה את הבת שלי ויודעת שהיא לא תוותר על העקרונות והחינוך שנתנו לה בבית. הייתה לי התלבטות לא קלה אם לתת לה את ברכת הדרך, אבל אני סומכת עליה".

"אני מבינה את אמא", אומרת יעל, "זה באמת תחום עם הרבה סכנות וסטיגמות. אבל אחרי שהיא בדקה הכל ופגשה את הסוכנים שלי, היא הבינה שזה רציני ושאפשר לסמוך עליהם. היום היא הכי מפרגנת לי ושומרת עליי מרחוק". שאר המשפחה לקחה את זה יותר בקלות: "אבא תמך מאוד מההתחלה ואמר שאעשה מה שהכי טוב בשבילי, כל עוד זה לא על חשבון הלימודים. אני השלישית מבין חמישה אחים, שלושה בנים ובת, והם בכלל הכי מפרגנים לי. הם עוקבים אחרי הקמפיינים והתמונות וגם נותנים לי ביקורות".

מי שהגיבו בקרירות לקריירה החדשה של שלביה היו חלק מתלמידות האולפנה, שהחלו להתעלם ממנה במופגן. "הן שינו את היחס כלפיי מאז שהתחלתי לדגמן. עקצו אותי בכל הזדמנות, אמרו שמה שאני עושה לא צנוע ומעביר מסר שלילי, או פשוט הפסיקו לדבר איתי", היא אומרת, "זה לא נבע מקנאה, זה פשוט החינוך שהן גדלו עליו. נהריה שונה מתל אביב לגמרי. אבל היו גם תלמידות שעודדו אותי והתלהבו לראות פוסטרים שלי בסניפי קסטרו. אני הראשונה שהן מכירות שמדגמנת, שברתי איזה מחסום".

אופנה זה תחום עם הרבה סכנות וסטיגמות (צילום: אלעד אדמוני)

אופנה זה תחום עם הרבה סכנות וסטיגמות (צילום: אלעד אדמוני)

סדר היום שלה מתחיל בתפילת שחרית בשבע וחצי ("אני מתפללת כל יום ולא מוותרת לעצמי, אין הנחות"). אחר כך, עד שעות הצהריים, היא לומדת: "את המורים שלי לא מעניין שאני דוגמנית, אצלם אני שווה בין שוות. אני אוהבת במיוחד ביולוגיה ומתמטיקה". אם אין צילומים היא מנסה למצוא זמן לחברות, שגם עוזרות לה להשלים את ימי הלימוד שהיא מחסירה. לצילומים או לאודישנים היא נוסעת לבד, ברכבת.

זה לא מפחיד?
"אני אדם עצמאי, שיודעת להסתדר לבד ולא אוהבת שההורים מתלווים אליי. זה נוראי בעיני לראות אימהות שבאות עם הילדות שלהן לאודישנים, הן סתם מלחיצות, גורמות לתוצאות הפוכות ועושות לבנות נזק נפשי".

העצמאות של שלביה עמדה במבחן בשבוע שעבר, כשהיא טסה לחו"ל לראשונה בחייה – לצילום קטלוג שמלות כלה במילאנו של המותג Dovita Bridal. במשך ארבעה ימים היא החליפה עשרות שמלות, וצולמה בימי אלכס ליפקין, שצילם בעבר גם את בר רפאלי, גל גדות, מורן אטיאס, נטלי דדון ורבות אחרות. יש רק בעיה אחת: שלביה, שמעידה על עצמה שהיא לא מפונקת, לא אוהבת ללבוש שמלות כלה.

"זה הדבר שהכי שנוא עליי. קשה מאוד לסחוב אותן על הרגליים מהבוקר עד הערב, זה חם ומציק. אין מה לעשות, ואני אף פעם לא מתבכיינת בצילומים, אבל אני הרבה יותר אוהבת לדגמן איפור כי זה הכי קל וכיף. חוץ מהעניין עם השמלות היה קשה לחיות ארבעה ימים על קרקרים, כי אין אוכל כשר ואפילו לא בית חב"ד, כך שלא היה קל – אבל שרדתי. עכשיו אני נוסעת לפריז ומאוד מתרגשת לקראת זה, אני רוצה להשיג עבודות מעניינות ולשדרג את השם שלי. שם גם יש יותר מסעדות יהודיות".

להצטלם לשמלות כלה פחות עושה לה את זה. מתוך צילומי ל-Dovita bridal  (צילום: אלכס ליפקין)

להצטלם לשמלות כלה פחות עושה לה את זה. מתוך צילומי ל-Dovita bridal (צילום: אלכס ליפקין)


ויתרתי על קמפיינים במאות אלפי שקלים

ואם שמלות כלה זה סתם מעצבן, יש בגדים שמבחינת שלביה הם לגמרי מחוץ לתחום. "הבהרתי מההתחלה שהלבשה תחתונה ובגדי ים – זה לא יקרה. עם צילומי פנים, בגדים, שמלות וחצאיות אין לי בעיה. בסוכנות שלי, ITM, זרמו איתי. כשמישהו לוקח אותי לקמפיין הוא יודע מה הקווים האדומים".

זה לא עולה לך ביוקר?
"הפסדתי קמפיינים במאות אלפי שקלים, וגם ויתרתי על קליפ עם משה פרץ כי הצילומים היו במוצ"ש ולא יכולתי להספיק בלי לחלל שבת. אבל יש לי ערכים וחינוך שקיבלתי מהבית, ואני לא אוותר עליהם בעד שום הון שבעולם. אני גם חושבת שזה מבדל אותי מדוגמניות אחרות: יש המון בנות שמוכנות לדגמן בגדי ים והלבשה תחתונה, אז אני מיוחדת. זה יתרון גדול עבורי ולא חיסרון".

"אנחנו מכבדים את ההחלטות של יעל, והן לא מונעות ממנה להיות מבוקשת מאוד בארץ ובאירופה לקמפיינים של מעצבות בגדים ושמלות", אומר עומרי יערי מ-ITM, שלקח את שלביה תחת חסותו. "יש לנו הרבה תכניות עבורה, לדעתי היא תגיע רחוק מאוד. יש לה פוטנציאל אדיר".

שיטוט באינסטגרם של שלביה מלמד שהמגבלות האלה היא לא נראית כמו הקלישאה של תיכוניסטית דתייה. "אני לא מחמירה עם עצמי עם בגדים", היא ממהרת להבהיר, "באולפנה אני חייבת להיות עם חצאית, אבל מחוץ ללימודים אני בדרך כלל עם ג'ינס וטי שירט. אני לא אוהבת מותגים ומעדיפה סניקרס על עקבים, הכי פשוט".

 

A post shared by Yael Shelbia (@yaelshelbia) on

התמונות ששלביה העלתה לרשת הן גם שהתניעו את הקריירה שלה. "לא דחפו אותי להיות כוכבת, הכל קרה בלי שום תכנון מוקדם", היא אומרת, "אם היית אומר לי לפני שנה או שנתיים שאהיה דוגמנית, הייתי אומרת לך שאתה ממש לא בכיוון, שזה הזוי לגמרי. אבל אני אוהבת בגדים ואופנה, ואחת לכמה ימים הייתי מעלה סלפי. חברים כתבו תגובות חיוביות ואמרו שיש לי פוטנציאל לדגמן, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות. ואז פגשתי את מרינה".

מרינה היא הצלמת מרינה מושוקוביץ, שהתלהבה מהתמונות של שלביה והציעה לה לבוא לצילומי ביוטי. "לא ידעתי מה זה ביוטי בכלל, אבל הסכמתי", היא משחזרת, "נסעתי שעתיים ברכבת לתל אביב וצילמו אותי לקטלוג איפור. כשסיימנו, מרינה אמרה לי: 'יעל, תזכרי שפה זה לא ייגמר'. הייתי די מופתעת. הבנתי ממנה שהיא תנסה לסדר לי עוד עבודות בתחום, אבל לא ידעתי עד כמה החיים שלי יתהפכו, וכמה מהר זה יקרה".

כעבור שבועיים הטלפון של שלביה צלצל. על הקו היה עומרי יערי, שהזמין אותה לאודישן. "הנחתי שאין לי מה להפסיד ונסעתי שוב לתל אביב. הייתי קצת בלחץ, אבל התנהגתי כאילו שאין מצלמות. זה היה אודישן של כמה דקות, הייתי בטוחה בעצמי והרגשתי שעמדתי בכבוד במשימה". כמה שעות אחר כך היא קיבלה את הטלפון שאישר את תחושותיה.

פסגת השאיפות: ווג (צילום: אלעד אדמוני)

פסגת השאיפות: ווג (צילום: אלכס ליפקין)

"שמחתי מאוד שהתקבלתי, ואז ישר זרקו אותי למים. לא עברתי איזה מחנה אימונים של שבועות או חודשים, זה היה להתחיל לעבוד מעכשיו לעכשיו. למדתי לדגמן תוך כדי עבודה וזה חישל אותי מאוד מהר. בסוכנות לימדו אותי איך לעמוד, איך להתנהל במהלך יום צילום, וליטשו אותי עד שבאמת הפכתי לדוגמנית. האמת? במקור בכלל רציתי להיות מורה או רופאה. אני תלמידה חרשנית, חנונית ברמות. הוראה זה הכי מתאים לי".

החנוניות הזאת מתבטאת גם בכך ששלביה, שמתחילה עכשיו להרוויח כסף, לא מתפרעת על בגדים או בילויים. "אני מחושבת עד רמת השקל", היא אומרת, "דוגמנות זו עבודה קשה מאוד ותובענית, לא כולן שורדות אותה, ואני לא יכולה להיות אדם בזבזן. חשוב לי לחסוך לעתיד, ללימודים". גם לצבא היא מתכוונת להתגייס ("לא משנה לאיזה תפקיד"), והיא לא מהססת למתוח ביקורת על בר רפאלי בהקשר הזה: "אני חושבת שהיא עשתה טעות, ומאמינה שבתוך תוכה היא מצטערת. חשוב לי לתת שנתיים בצבא, אין פה בכלל ויכוח".

שלומית מלכה? אני לא דומה לאף אחת

ההצלחה המואצת של שלביה מזמינה השוואות לדוגמניות ומגישות מנוסות כמו שלומית מלכה או טיילור היל. ההשוואות האלה מביכות אותה: "אני לא דומה לאף אחת. אין לי מודל לחיקוי או הערצה. אני מכבדת כל אחת, אבל אני יעל שלביה ואני בזכות עצמי".

כבר מתחילה לככב בעולם (צילום מתוך המגזין)

כבר מתחילה לככב בעולם (צילום מתוך המגזין)

ובכל זאת, היא מפרגנת מאוד לסופי מצ'טנר בת ה-15 מחולון, שכבר הספיקה לדגמן בתצוגות של כריסטיאן דיור בפריז. "לא פגשתי אותה מעולם, אבל העבודות שלה מדהימות. היא עשתה דברים שדוגמניות ישראליות לפניה לא עשו. יש קווי דמיון מסוימים בין הסיפורים שלנו. כבר שמעתי שקוראים לי הסינדרלה מנהריה, כי הגעתי משום מקום לעיר הגדולה ואני מצליחה בעבודה קשה".

בעיר הצפונית, היא מספרת, כבר יש מי שעוצרים אותה ברחוב ומבקשים סלפי. בתל אביב זה עדיין לא קורה, והיא גם לא ממהרת לעבור לשם. "יש הצעות שקיבלתי שהיו מסתדרות אם הייתי גרה בתל אביב, אבל יהיו הזדמנויות אחרות. כרגע טוב לי בנהריה, וגם ככה מבחינת הסוכנות שלי העדיפות היא לעבוד יותר בחו"ל מאשר בארץ".

מה פסגת השאיפות שלך?
"השער של ווג, כמו כל דוגמנית. אבל בעולם הזה אין קיצורי דרך, ואני עוד צריכה לעבור הרבה שלבים".

אגב, אני חייב לשאול: איך הוגים נכון את השם שלך?
"שֶלְבִּיָה, עם דגש על ה'של'. השם המקורי שלי הוא יעל כהן, ושלביה זה השם של סבתא שלי. הסוכן שלי חשב שזה שם בינלאומי מדליק, אז הפכנו אותו לשם המסחרי. בהתחלה היו צוחקים עליו והייתי מתביישת בו, אבל היום אני הכי גאה בו בעולם".

לא ויתרה על הדוגמנות (צילום: אלעד אדמוני)

לא ויתרה על הדוגמנות (צילום: אלעד אדמוני)

עם הפנים לחו"ל (צילום: אלעד אדמוני)

עם הפנים לחו"ל (צילום: אלעד אדמוני)

השאירו תגובה

 

  • כמובן שייש תמונות שלא צנועות בכלל, חבל

    מאת: ... |‏ 26 בנובמבר 2018 | 21:32
  • וואוו מהמממממממממממממממממממת
    לכל המלעיזים עדיף שתסתכלו במראה קודם.
    ידוע שזה מתוך קינאה והרגשת נחיתות.

    מאת: יפייפיה |‏ 1 בנובמבר 2018 | 18:20
  • יעל היקרה!
    רואים שיש בך משהו מיוחד מאד, גדלת בבית מסורתי ורואים על פנייך טוהר
    זכית למתנה מיוחדת שנקראת יופי. האם את רוצה שאנשים יעריכו או יעריצו אותך רק על סמך היופי שבך? האם את חושבת שיופי הוא דבר נצחי? האם 'את' הכוונה למראה הפרצוף שלך?
    "שקר החן והבל היופי אשה יראת השם היא תתהלל" אשה מאושרת באמת היא אשה מכובדת, אשה שמכבדת את גופה, דבר יפה כמו יהלום מצניעים ולא הולכים איתו ברחוב שכולם יראו.
    ליום שתתחתני אני מאחל לך שתזכי בבעל שיאהב אותך באמת בזכות היופי הפנימי שלך! אדם שחי ע"פ תורת ישראל שיכבד אותך באמת ואיתו תחיי חיים מאושרים, ולא איזה בחור שנמשך אחרי כחול עינייך! טבע הבריאה שאדם מואס במה שיש לו אפילו אם הוא הדבר היפה בעולם, כמו שאמר שלמה המלך "אהבה התלויה בדבר(למשל ביופי), בטל הדבר-בטלה האהבה" תחשבי על זה, האם כל הפרסום הזה הוא תכלית חייך…?

    מאת: אדם פשוט |‏ 4 באוקטובר 2018 | 15:18
  • הכל טוב ויפה אבל למה להצטלם בגופיה וללמוד באולפנה????חסרים תיכונים חילוניים טובים??? מה הקטע להכנס לאולפנה ולהתנהג בצורה כזו
    לא ברור. לא חסרים בתי ספר חילוניים בהם לבוש כזה מקובל.

    מאת: ... |‏ 29 ביוני 2018 | 09:18
  • את דוגמנית יפה בעולם

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 באפריל 2018 | 10:34
  • יעל את דוגמנית יפה

    מאת: סתיו |‏ 4 באפריל 2018 | 10:32
  • עובדה שכן הצטלמה עם בגד ים . אז למה סתם לזיין ת׳שכל? קישור:
    https://instagram.com/p/BWfz5VDnjzt/

    מאת: אור |‏ 19 בפברואר 2018 | 06:09
  • יפייפיה אמיתית, לפרגן לא עולה כסף

    מאת: לימור |‏ 16 בפברואר 2018 | 11:20
  • היא יפה מכדי להיות דתיה
    וטיפשה מכדי להיות חילונית.

    מאת: איזו טיפשה היא |‏ 23 בנובמבר 2017 | 11:45
  • היא אחת היפות והמצליחות שראיתי והיא רק עולה לכיתה י

    מאת: אנונימית |‏ 29 ביולי 2017 | 16:22
  • אף אחד לא צריך להגיד לה שהיא יפה, היא יודעת את זה גם בלעדכם, ואף אחד לא צריך להגיד לה שדתיות לא לובשות מכנסיים, היא יודעת את זה בלעדיכם, ואם ככה חינכו אותה שיהיה לה בהצלחה, אני לעומתה לא הולכת עם מכנסיים אבל כל אחד בדרך שלו. לכל מטבע יש שתי צדדים, כך גם אנחנו: יש חרדים כאלה ויש כאלה, יש חרדים כאלה ויש הפוכים מהם, ואותו שבר יש דתיים שהולכים עם מכנסיים ויש כאלה שלא…
    זה הכל, אין פלא, היא לומדת באולפנה, לא בבית יעקב!!!!!!

    מאת: זה מה שקורה שמשעמם לי... |‏ 24 ביולי 2017 | 14:55
  • היא פשוט מהממת ולכל הקנאים שחושבים ש לדתיות לא מגיע לדגמן כי זה טיפה לא צנוע , קיבלתם הוכחה חותכת שאפשר להשיג את הכל מהכל .
    אומרים שבעזרת אמונה אפשר להשיג הכל ! בנוסף אני בנהריה ואני בבית ספר של יעל היא אפילו הייתה מורה פרטית שלי והיא פשוט בן אדם מקסים אני חולה עליה ועל האישיות שלה והיופי שלה הוא מהפנט
    אני מסורתית ואם אני ילבש חצאית יקראו לי דתיה , אבל אני לא ! אני פשוט אוהבת ללבוש חצאית .אותו דבר פה ,
    יעל היא דתיה אבל היא אוהבת ללבוש מכנסיים ובגדים אופנתיים יש בעיה?
    כל אחד והגבולות שלו
    ועכשיו לכל הקנאים שיושבים וקוראים את זה
    לכו לקרוא תהילים ותברכו אותה להצלחה רבה בחיים.

    מאת: Korean girl |‏ 21 ביוני 2017 | 16:18
  • היא בחורה מדהימה , חבל שכולם פה מנסים להרוס לה את ההצלחה. .
    הדת או לא דת זה דבר פרטי שלה , החלטות שלה וזה לא אומר שהיא יותר טובה אם היא דתייה או לא! אני מכירה את ההורים והם משפחה עם ערכים ומישפחה מדהימה..כולם בלי עין הרע , אחד אחד.
    חמסה למאי .
    תאחלו לה טוב.

    מאת: שרה |‏ 12 ביוני 2017 | 23:24
  • יעל יקרה! שימי לב אל הנשמה שלך. נשמה מלאה באור!

    מאת: תמר |‏ 11 ביוני 2017 | 23:17
  • חחחחחח שמולמול כזה מנהל מוצלח…. כל הבית ספר הפקרות אחת גדולה!

    מאת: חחחחחח שמולמול כזה מנהל מוצלח.... |‏ 11 ביוני 2017 | 19:57
  • מוכרים סקס במטלה של דוגמנות ואומנות די עם הכרטה. התמונות חיבות להיות סקסיות מחרמנות אם לא זה לא שווה. די לצביעות.

    מאת: דניאל |‏ 11 ביוני 2017 | 19:24
  • ואוווו כמה קנאהה אוכלת אתכם כל אדם יעשה מה שהוא רוצה מי אתם ביכלל שתגידו אם היא דתייה מספיק או לא

    מאת: חסוי |‏ 11 ביוני 2017 | 10:43
  • נו, עכשיו סוף סוף ירדו מבר רפאלי הפחוסה ושלומית מלכה שחוץ מהקשיש המזוקן אין בה כלום?..

    מאת: קיצי |‏ 11 ביוני 2017 | 10:13
  • במציאות לא כזאת יפה רגילה לגמרי. התמונות עברו עיבוד מחשב מטורף

    מאת: אחדר שמכיר |‏ 11 ביוני 2017 | 04:18
  • הדוגמנית הכי יפה שראיתי ב10 שנים האחרונות.

    מאת: עידן |‏ 11 ביוני 2017 | 02:28
  • איפה????

    מאת: ענת |‏ 11 ביוני 2017 | 01:11
  • היא ביכלל לא משהו לא יפה אבל חמודה הגבות שלה עבות מידי ורזה מידי וחוץ מיזה הדרך לדוגמנות תביא אותה לדרך לא טובה ואנשים לא יכבדו אותה באמת כי אן בה צניעות עים תנוחות ובגדים לא צנועים

    מאת: רועי |‏ 11 ביוני 2017 | 00:19
  • אני חושב שאת טועה בהחלט שאת הולכת בדרך טועים ובגדול לדעתי בזמן שאת מפקירה את דרך ה"" הטוב והמטיב חבל מאוד שאת משתמשת ביופי שה""" נתן לך לעשות עברות בפרהסיה וכמובן שאצל ה"" יתברך הכל זה מידה כנגד מידה הלוואי ותשכילי ותחזרי למקומך הטיבעי שהוא דרך ה"""""

    מאת: שארלי |‏ 10 ביוני 2017 | 23:55
  • אפשר לומר שהייתה דתייה, שכן, היא למדה באולפנה.
    עכשיו היא התקלקלה.
    היצר הרע שלט בה וחבל.
    לא יעזור, היא עוד תתקלקל הרבה. היא תהפוך לחילונית וחבל.
    אוי למצב הזה אליו היא הגיעה.
    היא עוד תתחרט ותתאכזב.
    עכשיו היא שקועה כולה בהילה שבדבר.
    חבל, חבל ושוב חבל.
    אין כמו צניעות, על כל המשתמע מכך.
    אין כמו הדת שלנו.
    אין כמו לשמור מצוות בתור יהודים.
    חבל, איך היא הגיעה לזה אם היא למדה באולפנה?
    פשוט מסכנה ולא אחרת.

    מאת: יוכי |‏ 10 ביוני 2017 | 23:51
  • אי אפשר לנצח את הקב"ה! מסכנה איבדה את העולם הבא שלה! בגלל הורים רודפי בצע!!!

    מאת: מ |‏ 10 ביוני 2017 | 23:30
  • איזו דתיה.. בטח היא תתחתן גם עם חסיד…

    מאת: אני |‏ 10 ביוני 2017 | 23:30
  • היא הכי יפה מכל הדוגמניות….
    היא מדהימה…ברמה גבוה…

    מאת: ליאור |‏ 10 ביוני 2017 | 22:59
  • אדם באמונתו יחיה – יש פה כמה תגובות פרימיטיביות של מי שהחליטו על תקן לאדם מאמין

    מאת: נתי |‏ 10 ביוני 2017 | 22:44
  • יפה אמיתית!!! היה יכול להיות לה עתיד מזהיר אם היתה משתחררת מכבלי הדת החונקת!!!

    מאת: רין |‏ 10 ביוני 2017 | 22:06
  • סיפור מהסרטים, את מהממת!! הטוקבקים פה מורעלים קשות, חשוב לאזן את זה, אנשים תת רמה שיוצאים על משהו יפה

    מאת: יונתן |‏ 10 ביוני 2017 | 21:56
  • אם אתם מכניסים כתבה כזאת (שלמען האמת לא קראתי) ומציינים שהיא בחורה דתיה ודוגמנית, זה רק מראה כמה אתם מנותקים (כמעט באופן טוטאלי) מהיהדות.
    זה כמו להגיד "הכומר החסידי" – "הזמר האילם" – "הלבקן כהה העור"… אין שום קשר בין דוגמנית דת. היא לא מתלבשת כמו דתיה, לא נראית כמו דתיה, והיא לא יכולה להקרא דתיה בגלל זה. אולי דתיה לשעבר… או אולי רפורמית בהווה… בכל אופן, זאת לא היהדות אותה אנו מכירים, ואותה אנו מצווים לקיים.

    מאת: גדעון |‏ 10 ביוני 2017 | 21:40
  • וואי וואי כמה קנאה ורוע….עלי והצליחי בכל מעשה ידייך מתוקונת!!

    מאת: פיה טובה |‏ 10 ביוני 2017 | 21:23
  • מי נתן לכם מונופול להעביר ביקורת על חיים של אחרים? שכל אחד יתעסק בענייניו הוא

    מאת: בומבה |‏ 10 ביוני 2017 | 12:19
  • חבל שילדה שנראית כל כך חכמה מאמינה בהבל הדת הטיפשית והמטופשת ומגבילה לעצמה את החירות לעשות ככל העולה על רוחה.
    נקווה שתתפכח בקרוב

    מאת: מישהו |‏ 10 ביוני 2017 | 12:02
  • בושה לאולפנה. תסולק לאלתר

    מאת: מינה |‏ 9 ביוני 2017 | 21:41
  • יש תמונות שהן אינן צנועות.בגדים צמודים ומעט חשופים, פוזות עם רגליים מפוסקות ופה פעור…. חווה מונד היא לא. דתיה גם לא. רבי נוח או דתי לפי דעתי שבזה אין שום קשר לדת לגמרי.

    מאת: עדי |‏ 9 ביוני 2017 | 18:29
  • יפה , תועה וטועה.

    מאת: מירי |‏ 9 ביוני 2017 | 18:26
  • כאחת שהיתה באולפנה די פתוחה, כלומר התלבשנו איך שרצינו אבל במסגרת הצניעות המינימלית, אני מזועזעת מחוסר הצניעות שלך ולא מבינה איזו דתיה את. יפה שאת מתפללת ושומרת שבת, אבל זה לא נחשב דתיה. דתיה אמורה לייצג משהו אחר, קצת יותר צנוע(במילים עדינות). אני חושבת שבאמת עליך לעבור ללמוד בבית ספר מסורתי ולא באולפנה שלך בנהריה. המנהל שלך הוא אדם אמיתי ואמיץ ואין לך מה להתלונן עליו

    מאת: גליה |‏ 9 ביוני 2017 | 17:32
  • הבחורה הזו היא הדבר היפה היחיד בדת היהודית.

    מאת: קווזימודו |‏ 9 ביוני 2017 | 15:54
  • במשפט אחד לכל הקוטלות בתגובות תתביישו לשון הרע דבר נורא יותר מחצאית קצרה
    הקנאה מוציא את האדם מהעולם

    וכל החסידות שיש להם זמן לגלוש במאקו.
    תלמדו תורה

    מאת: חיים |‏ 9 ביוני 2017 | 14:34
  • את באמת מדהימה ואני מאחל לך המון הצלחה, במיוחד שאת לומדת באולפנה דתית, זה עושה את זה אפילו יפה יותר, אבל כנראה שלהציג אותך בתור דתיה זה לא הדבר הכי נכון, אומנם את מגדירה את עצמך דתיה, אבל את יותר בגבול המסורתי דתי, ולא דתיה קלאסית.
    אילו היית ממש דתיה כנראה שאף אחד לא היה תומך בך והיית מסולקת מהאולפנה.

    מאת: בחור מבית טוב |‏ 9 ביוני 2017 | 14:22
  • לזאת שכתבה שהיא לא יפה בלי פוטושופ , א. אם היא לא הייתה יפה בלי פוטושופ היא לא הייתה מתקבלת לקסטרו פוקס וקמפיינים נחשבים אחרים . ב . צילמתי אותה והיא אחת הנדירות שיש במציאות אולי הדוגמנית הכי מרשימה שראיתי ואת מוזמנת לראות תמונות שלה ללא עריכה אצלי במחשב 0533389153 .

    הקנאה הקנאה ..

    מאת: אלעד |‏ 9 ביוני 2017 | 13:53
  • אני ממש לא שופטת, זו זכותך להיות מי שאת ולהגדיר את עצמך כמו שאת רוצה.
    דוגמנות זו עבודה לכל דבר אבל כשאת מעלה תמונות בבגד ים וחולצות בטן זה הופך את העסק לקצת פחות צנוע.

    מדתיה לדתיה

    מאת: ממש לא דתיה |‏ 9 ביוני 2017 | 13:27
  • יעל, את נערה יפהפיה וככל הנראה נכון לך עתיד מאד מאתגר… אני בטוחה שתשכילי לקבל החלטות נבונות בכל צעד שתעשי. אל תקשיבי לכל הביקורת המרושעת ברשת. אני גרה מול האולפנה שבה את לומדת, ורואה את כל "המבקרות החכמות" שמחליטות מהי רמת ה"דתיות" שלך, כשהן יוצאות לאחר הלימודים, ומחליפות חצאית במכנסיים, ברגע שהן עוברות את שערי האולפנה… כל מבקרותיך, הן אכולות קינאה ולא בהכרח "חסידות" וכך גם הוריהן, שלא חסכו "דיברי חכמה" ועצות!
    את, ואת בלבד ראויה להחליט כמה דתייה את ומה יקרה עם חייך. מאחלת לך הצלחה רבה וגאווה בהחלטות שתקבלי. הרבה כבוד והערכה להוריך ואחייך על התמיכה בך!!!

    מאת: דינה |‏ 9 ביוני 2017 | 12:57
  • למה לשקר היא לא דתייה חילונית

    מאת: דוד |‏ 9 ביוני 2017 | 12:47
  • מאד דומה לאן הת'וואי רק יותר יפה! בהצלחה

    מאת: יעל |‏ 9 ביוני 2017 | 12:26
  • דתילוני מחפש דתילונית כזו… חחחחחח

    מאת: שידוך |‏ 9 ביוני 2017 | 12:23
  • היא תעשה צבא

    מאת: לכל הממורמרים |‏ 9 ביוני 2017 | 12:10
  • לברוח מהאמונה באלילים כמו מאש. אין בזה כלום חוץ מאמונה באלילים..

    מאת: רון |‏ 9 ביוני 2017 | 12:02
  • דתיה אין מיי אס

    מאת: תתעוררו |‏ 9 ביוני 2017 | 11:29
  • דתייה היא לא…
    בכל אופן בהצלחה!

    מאת: מישהי |‏ 9 ביוני 2017 | 11:26
  • היא מאוד מאוד יפה אבל אני חושבת שלמרות שהבגדים צנועים יחסית אבל התנוחה והמבט שלה משדרים ללא ספק מין! וזה בסדר ככה זה בעולם הדוגמנות אבל לחיי הדת זה כבר לא מתאים.. וחבל כי היא סתם מגבילה את עצמה ככה היא גם לא דתייה כמו שצריך וגם לא דוגמנית כמו שצריך כי היא לא עושה בגדי ים והלבשה תחתונה שזה חלק גדול מהעסק, חבל מאוד ככה היא פשוט נופלת בין הכיסאות.. לא שם ולא שם..

    מאת: אני |‏ 9 ביוני 2017 | 11:18
  • זה שהיא לובשת מיכנסיים וחולצה בלי שרוולים לא הופך אותה ללא דתייה היא דתייה בידיוק כמו כל הדתיים זה לא משנה מה לובשים או איך ניראים היא שומרת שבת וכשרות זה הופך אותה לדתייה ומי אומר שאם אתה דתי אתה לא יכול להיות דוגמת כל האנשים שמגיבים רע וטוענים שהיא לא דתייה יכולם ללכת לחפש תחברים שלהם זה הכלל נובעעע מקנאה היא יכלה מזמן לעזוב את האולפנה ולהתרחק מהדת ולא לשמור שהת אבל היא שומרת ואיכפת לה אז למה לשפוט

    מאת: חסוי |‏ 9 ביוני 2017 | 11:06
  • בית ספר פחחחח אשפה, דתיות עאלק

    מאת: זאת אולפנה? פחחחח |‏ 9 ביוני 2017 | 10:50
  • איפה הנהלת החמד והנהלת האולפנא. למה לא העיפו אותה מייד. חבורת שפנים

    מאת: שיר |‏ 9 ביוני 2017 | 10:29
  • כל הטוקבקסטים הזועמים לכו תחפשו.
    ילדה בת 15 עם יופי נדיר וערכים.

    מדהים לאיזה שאים של קנאה אפשר להגיע…

    חביב אדם שנברא בצלם.
    עם אין לכם ערכים לכבד ילדה.
    ועשה לכם טוב להכפיש ולכתוב עליה שטויות בעילום שם תתבישו היא קוראת הזה

    קשה לפרגן

    אני מכירה אטתה מגיל קטן והיא מקסימה

    מאת: טליה |‏ 9 ביוני 2017 | 10:25
  • העולם הזה זה זמני וחבל שאת מכשילה את הרבים , המוני אנשים נכשלים בגללך מה יהיה איתך ביום הדין הרי עולם הבא זה נצח נצחים וחבל עליך על הצניעות . העולם זה פרוזדור ואז מגיעים לתרקלין לעולם ניצחי.

    מאת: מוטי |‏ 9 ביוני 2017 | 10:21
  • מהממת ומיוחדת יפה מאוד! אל תתיחסי לתגובות השליליות כאן. אדם יכול להיות דתי ולבוש צנוע אבל לגנוב לשקר לקלל לאנוס לרצוח ועוד. ומנגד יכול להיות אדם שלא מתלבש צנוע מאוד אבל שומר שבת שומר מצוות ועם ערכים שזה הכי חשוב בעיני. דרך ארץ קדמה לתורה . אז קצת מחשבה לפני שאתם מדברים לשון הרע.

    מאת: יסמין |‏ 9 ביוני 2017 | 09:58
  • ממש הרבנית חיה מושקה,ואגב אם היית מדגמן צנוע אני בטוח שלאולפנה זה לא היה מפריע

    מאת: חנה |‏ 9 ביוני 2017 | 09:53
  • לכל הקנאים הממורמרים שמגיבים באופן שלילי הייתם מתים להיות ולהראות כמוה …… אחת המדהימות

    מאת: מוטי |‏ 9 ביוני 2017 | 09:50
  • אמאלה איזה הורסתתתת

    מאת: רותם |‏ 9 ביוני 2017 | 09:48
  • אני מכירה אותה והיא באמת דתייה ובעלת דרך ארץ

    מאת: בת עמי |‏ 9 ביוני 2017 | 09:46
  • בובה והיא נראית בחורה טובה שתצליח בכל

    מאת: צחי |‏ 9 ביוני 2017 | 09:46
  • יופי הורס ונדיר בהצלחה

    מאת: עירית |‏ 9 ביוני 2017 | 09:43
  • איזו מהממת!!!

    מאת: ליטל |‏ 9 ביוני 2017 | 09:43
  • לא הכל בחיים זה כסף,

    מאת: לא הכל בחיים זה כסף |‏ 9 ביוני 2017 | 09:02
  • הלוואי עליי. השפתיים הכי משורטטות שראיתי ever

    מאת: וואו |‏ 9 ביוני 2017 | 08:44
  • היא אמנם לומדת בבית ספר דתי אבל היא לא דתיה בכלל.

    מאת: מאיר |‏ 9 ביוני 2017 | 08:00
  • ולזאת שאמר שחשוב מה יש לך בלב, כנראה מעולם לא למדת תורה. אם היה נכון שהקב"ה אכפת מה יש לך בלב הוא לא היה נותן תורה ללכת אחריה. "ולא יראה בך ערוות דבר", אין שום היתר להתלבש כך ועל דברים כאלו נשים נענשות וכל ישראל.

    מה לכם מלכות יופי שהבינו הפריצות הזאת זה בלוף אחד גדול וזאת תעשייה של ניצול גוף האשה והזנייתה ולכן חזרו בתשובה. יכול להיות שהיא מרוויחה היום מליונים אבל למעלה היא תקבל עונש גדול על כל יום שהתלבשה כך ועל הכשלה שעשתה ליהודי וליהודיה(שבנות ילכו אחריה)!

    מאת: דניאל |‏ 9 ביוני 2017 | 07:57
  • יופי כובש אחת הדוגמניות היפות שיש בארץ . כבחורה דתית עשי מה שעושה לך טוב נשמעת בוגרת וחכמה. החברות נשמעות מקנאות.עלי יהצליחי

    מאת: כוכי |‏ 9 ביוני 2017 | 07:44
  • יפהפייה! ! שיהיה לה בהצלחה.
    אבל דתייה היא לא. מכנסיים וחולצות בלי שרוול.
    אם החלטת שאת הולכת על זה תהיי שלמה עם עצמך ואל תנסי להציג את עצמך משהוא שאת לא. תגידי שאת שומרת מסורת

    מאת: גלית |‏ 9 ביוני 2017 | 07:42
  • דתייה בתחת שלי

    מאת: וובה |‏ 9 ביוני 2017 | 07:39
  • בחורה יפה אבל אין דבר כזה דוגמנית דתיה…
    זה בחיים לא יבוא ביחד! זה או שאת דוגמנית או שאת דתיה!
    לחשוף ככה את הגוף מול כולם? זה לא צנוע

    מאת: gg |‏ 9 ביוני 2017 | 04:52
  • תמשיכו לפמפם לנו שיש הומו דתי
    דוגמנית עירום דתייה
    רבנית דתייה
    מקועקעים ומקעקעים דתיים
    זה בסדר
    אנחנו ממש קונים את זה

    מאת: סמי |‏ 9 ביוני 2017 | 04:35
  • שווה

    מאת: אייל |‏ 9 ביוני 2017 | 02:36
  • היא כופפה רק את עצמה בכל הסיפור הזה בכל דת/חברה וכו' יש מערכת חוקים שכדי להשתייך לאותו גוף צריך להיות כפופים למערכת החוקים שלה וברגע שהיא מצטלמת ככה היא מוציאה את עצמה מהדת חברה וכו' ולכן לא ראוי שתלמד בבית ספר עם חוקים ברורים התואמים את רוח ההלכה היהודית.
    לצערי אנשים חושבים שזה שהיא מצטלמת לדוגמנות היא נותנת ביטוי לעצמה.
    היא הכניסה את עצמה למערכת שמבוססת על ניצול, מסתכלים רק על הגוף שלה, זה מה שהיא משדרת וזה עיקר התוכן שיש לה להציג. תלמדו קצת פילוסופיה ויהדות ותבינו איזה עולם תוכן אמיתי אתם מפספסים

    מאת: מגוחח |‏ 9 ביוני 2017 | 01:58
  • דתייה ? ממש לא

    מאת: ליה |‏ 9 ביוני 2017 | 01:42
  • חחחח מאיפה היא דתייה? מכנסיים וגופיות חילוניה לכל דבר, אולי שומרת כשרות ושבת אבל בעקרון מסרותית. מקווה שבאמת תעשה צבא ולא תתיימר להיות דתייה בעת הגיוס בלבד

    מאת: שירה |‏ 9 ביוני 2017 | 01:42
  • היא לא תהיה דתיה, לא בגלל הדוגמנות אלא היא תראה עולם, תבין שהדת זה כלא, רק מגבלות רק רע לעשות לעצמך והרי זה סוד גלוי שאין אלו

    מאת: יוני |‏ 9 ביוני 2017 | 01:35
  • היא לא דתיה היא חילוניה ורק שומרת מסורת אני מאמינה שעוד כמה שנים היא תישבר וחבל מאוד היא לא ניצחה שום אולפנה היא פשוט ניתקה את הקשר לאלוקים

    מאת: חרדיה גאה |‏ 9 ביוני 2017 | 01:10
  • בחורה טיפשה

    מאת: סיגי |‏ 9 ביוני 2017 | 00:57
  • יעל שלביה היא גאווה לעידה הטוניסאית
    סבתה שלה שלביה הייתה צדיקה ז"ל

    מאת: סברסה כהן |‏ 9 ביוני 2017 | 00:27
  • אני רוצה להבהיר פה משהו אני עם יעל בבית סםר והיא ילדה מדהימה ואחראית ומתחשבת וכל האלה שאומרין שהיא לא דתיה זה ממש לא נכון כתוב בתורה שצריך לכבד את הגוף שלך בגלל מראית עין וליעל כנראה םחות מפריע אבל אל תשפטו כי הקב"ה לא מצפה שנעשה את כל 613 מצוות וכל אחד מחסיר מצווה פה מצווה שם והכי חשוב בדת זה הלב מה יש לנו עמוק בלב אז תפסיקו לשים אצבע מאשימה ותפרגנו כי אלוהים נתן לה יופי

    מאת: ה .א |‏ 8 ביוני 2017 | 23:37
  • בתמונה הרביעית בשחור נראית מפחידה. ביתר כוסית.

    מאת: בר גיל |‏ 8 ביוני 2017 | 23:30
  • לחילונית, איך את קובעת שהיא לא תעשה צבא וקוראת לה צבועה?? את גם שואלת וגם עונה. אולי הקנאה ביופי שלה יוצאת מגרונך.

    מאת: ויקי |‏ 8 ביוני 2017 | 23:11
  • מאקו תתבישו בעצמכם. "הצליחה לכופף את האולפנא. ניצחה את האולפנא" נשמע נורא. נשמע כאילו האולפנא הייתה מוסד חשוך, דתיים מיושנים ורעים, מחפיצי נשים ואז…אז קוראים את הכתבה וקוראים שהמנהל ביקש ממנה בדיוק מה שהיא ביקשה מעצמה.לדגמן בצורה צנועה. לא הלבשה תחתונה לא בגדי ים. צנוע. ביקש ממנה. היא לא ניצחה את האולפנא ולא כופפה אותה. הם הגיעו יחד להבנה משותפת.
    למה אתם צריכים להציג את הסיפור בצורה הזו? בשביל שכמה שיותר אנשים יכנסו? בשביל למשוך את העין שאנשים יגידו: שוב הדתיים הנוראיים האלה? בשביל להכפיש וללכלך? למה שלא לכתוב על היופי בזה. מישהי שבאה מהעולם הדתי מישהי שמגבילה את עצמה בנוגע ללבוש מצליחה ונהפכת לדוגמנית. דתייה מדגמנת ומצליחה לשמור על הערכים שלה. אולפנא דתית באה לקראת תלמידה שכביכול סותרת את האמונה של האולפנא אבל למרות הקושי עדיין באה לקראתה, עדיין מקבלת אותה ותומכת בה.
    למה צריך ללכלך? למה חייב למכור צהוב?
    תתבישו לעצמכם. אתם אמורים לשדר אמינות, אוביקטיביות, יושרה לא להתסיס ולהכפיש.
    התאכזבתי מאוד

    מאת: אורה |‏ 8 ביוני 2017 | 23:06
  • בלי קשר לזה שאת יפה מאד!
    דתיה, את ממש לא. אל תנסי לתפוס את כל העולמות..

    מאת: צפונית |‏ 8 ביוני 2017 | 22:06
  • מתה על "חילונית" שכבר החליטה שהיא לא תעשה צבא וגם קראה לה צבועה…

    מאת: חח |‏ 8 ביוני 2017 | 22:00
  • וואו! מדהימה! את פשוט מהממת וזה מדהים שיש לך עמוד שידרה ואת באמת הולכת אחרי החינוך שקיבלת מהבית ואת לא נגררת. את יפה ברמות ואת לא צריכה להתייחס לתגובות רעות שאנשים כותבים לך. הם סתם קנאים. ודרך אגב אני חולה על הפוני שלך :)

    מאת: אור |‏ 8 ביוני 2017 | 21:32
  • אני הייתי מעיפה אותה מהאולפנה. מה הבעיה ללמוד במקום חילוני שתואם לערכי הדוגמנות?!

    מאת: שי |‏ 8 ביוני 2017 | 21:18
  • דתייה?אין קשר בינה לבין הדת בכלל

    מאת: עדן |‏ 8 ביוני 2017 | 21:17
  • הורג אותי ההורים האלו שנלחמים שהבת שלהם תמכור את הגוף שלה. מילא היתה נלחמת שהילדה תלמד באוניברסיטה.

    מאת: יעל |‏ 8 ביוני 2017 | 21:16
  • בחרת לדגמן אופנה שלא בהכרח צנועה סבבה רק אל תקראי לעצמך דתיה.
    כי דתיה את לא.

    מאת: מאת |‏ 8 ביוני 2017 | 21:14
  • היא מהממת רק קצת יותר צנוע

    מאת: יפית אילוז |‏ 8 ביוני 2017 | 21:07
  • חחחחחח….היא דתיה כמו שאני פוטין

    מאת: מיכל |‏ 8 ביוני 2017 | 21:02
  • יעל שלביה עוברת הרבה מאוד פוטושופ ובמציאות היא הרבה פחות יפה מבתמונות

    מאת: אחת שמבינה |‏ 8 ביוני 2017 | 20:57
  • את מדהימה בעיניי,לכי אחרי החלומות שלך אל תתייחסי לתגובות רעות אנשים סתם מקנאים בך,אבל אל תשכחי מהם העקרונות שלך ומי את.

    מאת: חן לוי |‏ 8 ביוני 2017 | 20:44
  • דתיה היא לא!!!! אולי שומרת מסורת……

    מאת: ... |‏ 8 ביוני 2017 | 20:20
  • היא לא נראית דתייה בשיט

    מאת: אם כככה נראית בת אולפנה אז הדתיים בפשיטת רגל |‏ 8 ביוני 2017 | 20:18
  • בריאות והצלחה

    מאת: רחל פריז |‏ 8 ביוני 2017 | 19:34
  • צבא תעשה? או שזה כבר מוזגם? חתיכת צבועה.

    מאת: חילונית |‏ 8 ביוני 2017 | 19:28
  • מושלמת!!!

    מאת: מעריץ |‏ 8 ביוני 2017 | 19:09
  • וואו איזו יפה, ממש מיוחדת. רק אל תאבדי את עצמך בתוך זה. הישארי נאמנה לעקרונות שלך

    מאת: קוקי |‏ 8 ביוני 2017 | 19:08
  • האישה הכי יפה שראיתי בחיים

    מאת: ניני |‏ 8 ביוני 2017 | 18:56
  • דתיה היא לא…

    מאת: -- |‏ 8 ביוני 2017 | 18:54