המעצבת שמבינה נשים שופעות, וזו שלא מפחדת מקצת דרמה
רתם לויתן הוכיחה לבאי שבוע האופנה שאפשר למצוא שלל דוגמניות מרשימות גם מעל מידה 36, והלבישה אותן בסטריט-סטייל רלוונטי ובועט. שחר אבנט המשיכה בקו המזוהה איתה, שכולו טול, צבע ורקמה
רתמה
חייבים להודות שכשנבחרת הדוגמניות העסיסיות של רתם לויתן התחילה לצעוד על הבמה, היה קצת קשה להתמקד בבגדים עצמם. לויתן הוכיחה שהטענה הלעוסה לפיה אין מספיק דוגמניות פלאס-סייז בארץ לא באמת נכונה, פשוט צריך לדעת איפה לחפש.
לפני שבוע האופנה לויתן ומוטי רייף ערכו אודישנים, ובחרו נשים במידה 42 ומעלה, בגבהים שונים ופרופורציות גוף שונות, אבל כולן ראויות לצעוד על המסלול כדוגמניות לכל דבר. וזה המהפך שראוי להיות בעולם האופנה – לאו דווקא מה שנהוג לקרוא לו "נשים אמיתיות", אלא נשים באמת יפהפיות ומרשימות, שיודעות לצעוד ולהחזיק בגד, אבל במידות שמעבר ל-36.
הבגדים עצמם לא הביאו איתם בשורה עיצובית פורצת דרך, אבל עבור נשים במידה ממוצעת ומעלה, ישנה משמעות אדירה לראות על המסלול בגדי סטריט-סטייל נוחים, רלוונטיים ובעיקר סקסיים. אנחנו רגילים כל כך לצפות בתצוגות אופנה שמציגות פנטזיה, אבל לויתן הציגה מציאות – ואחת שאנחנו לגמרי רוצות לחיות בה.
בלטו לטובה במיוחד סדרה של בגדי תחרה עם גימורים שלקוחים מעולם הספורט, כולם הותאמו נפלא לגופן של הדוגמניות. שמנו גם עין על כמה ז'קטים נהדרים בגזרת קרופ ואוברסייז, שנשמטו מהכתפיים של הדוגמניות באופן שמשדר קוליות אינסופית.
ללויתן יש עוד הרבה לאן לצמוח – בסך הכל מדובר באישה צעירה ומותג צעיר, אבל החזון שלה מבטיח במיוחד, והיא היחידה כרגע בשוק הישראלי שבאמת יודעת איך לחגוג את הגוף הנשי השופע, ובכלל נשיות ונשים. לא נכחיש שנשמח לראות ממנה גם קולקציית פלאס-סייז לגברים, אבל יש לנו סבלנות להמתין.
שחר אבנט
בזמן קצר מאוד שחר אבנט הצליחה להגיע להישגים בלתי נתפסים. במילה אחת – ביונסה. כשאת מלבישה את הכוכבת הגדולה בעולם כל כך מוקדם בקריירה שלך, הציפיות אדירות, ואבנט המשיכה היום לשמור על הקול הייחודי והאמנותי שלה בתוך תעשיית האופנה המקומית.
לא מעט מהצופות בתצוגה הגיעו בחליפות ושמלות קימונו מסאטן של אבנט, עם איורים או רקמות בסגנון שמזוהה איתה. הן היו התזכורת לכך שמעבר לשמלות גרנדיוזיות ודרמטיות – אבנט גם יודעת לתרגם את האסתטיקה שלה לבגדים מאוד לבישים ומאוד מחמיאים.
על המסלול, עליו לקחה חסות סקצ'רס, המילה לביש הייתה קצת פחות רלוונטית – אבנט הציגה דגמים שעשויים בעיקר ממה שהפך לסימן ההיכר שלה – שכבות טול צבעוניות, תפורות בעבודת יד עם כיווצים קטנים לאורך התפרים. כמחצית מהדוגמניות על המסלול היו בכלל רקדניות של להקת המחול Quan, שהפכו את התצוגה למופע מרתק של תנועה וחצאיות מתנפנפות.
אגב, גם אם זו לא הייתה המטרה – העובדה שהרקדנית נעו כל כך בקלות בבגדים עמוסי הפרטים של אבנט היא נקודה לזכותה. זה לא מובן מאליו שבגדים מהסוג הזה הם גם נוחים ומאפשרים תזוזה חופשית.
לאבנט יש עין נהדרת לצבע וכאמור – לדרמה, אבל אחרי שכבר ראינו מה היא יודעת לעשות עם טול, הגיע הזמן לעלות שלב. חתימה אישית היא דבר נפלא וחשוב עבור מעצבים, כמובן, אבל אם אבנט תמשיך לעשות עוד מאותו הדבר, זה עשוי לשעמם בשלב מסוים, גם אם הדבר האחרון שאפשר להגיד על השפה העיצובית שלה הוא שהיא משעממת.
ניכר שיש לה ראש מקורי שמפוצץ ברעיונות, ולכן היא חייבת לשבור קצת את שגרת הטול ולהראות לנו מה היא יכולה ליצור עם סוגי טקסטיל אחרים וטכניקות אחרות. קיבלנו הצצה קטנה לכך – מעיל פלסטיק שקוף שנלבש על גבר ועשה לנו טעם לראות מה עוד יש למעצבת הצעירה להציע לנו, או לביונסה.
רותם צריכה להפטר מזוהר מיס שאנשיין שכן האחרונה מביאה רוח רעה ושליליות לכל מותג אותו היא מקדמת בתשלום או שבחינם
מאת: נעמה | 25 במרץ 2019 | 13:12היא עושה פרסום שלילי למותג
מיכל,
מאת: אלית | 15 במרץ 2019 | 08:25חבל שלפני שפרסת את המשפט שרותם הינה המעצבת היחידה היום בשוק שיודעת להלביש נשים במידות גדולות, לא בדקת קצת את השטח..
רותם מעצבת נהדרת, אבל יש בשוק היום עוד לפחות 8 מעצבות שפונות לפלח שוק זה בסגנונות שונים וכולן מוכשרות.