למה הישראלים מעדיפים מותגים מחו"ל?
"אנשים לא מוכנים להתייחס לאופנה ישראלית כאופנה עילית", טוענת מנהלת השיווק של המעצבת רינה צין, "יש כאן חוסר פרגון וסגידה למותגים מחו"ל"
המעצבת רינה צין מוכרת בארץ לקהל לקוחות מצומצם מאוד. רמת המחירים (עד 1,800 ש"ח) מנפה ישירות את כל מי שלא רגילות להוציא אלפיה על שמלה, וגם תדמית המותג, המזוהה במיוחד עם נשים שעברו גיל מסוים, לא עוזרת. אבל בחו"ל המצב שונה, טוענת אורית קרן, מנהלת השיווק של חנויות המעצבת. "אנחנו מוכרים בצפון אמריקה לעשרות בוטיקים כבר שנים. השנה התחלנו להציג בתערוכה בפריז והיפנים גם מאוד התלהבו. אנחנו מוכרות באיטליה, ברזיל, אנגליה ואסיה, ומכוונות לחנויות שמחזיקות את יוז'י ימאמוטו ואיסי מיאקי".
בלי לבלוע מילים, קרן מעמידה את רינה צין בשורה אחת עם מעצבים בינלאומיים בעלי שם, ואם ההשוואה מפתיעה אתכם, כנראה שהבעיה היא אצלכם, לדבריה. "יש מחסום פסיכולוגי בארץ", היא אומרת, "אנשים לא מוכנים להתייחס לאופנה ישראלית כאופנה עילית. אני רואה את זה אצל לקוחות שאומרות לי – נוציא את הסכום הזה אצל עדה בכיכר המדינה על מעצב מחו"ל ולא על ישראלי. יש כאן חוסר פרגון וסגידה למותגים מחו"ל".
קרן מספרת שהמחיר נגזר מכך שכל הצביעות, התפירות, הרקמות והסריגות בסטודיו של רינה צין, כולן נעשות בעבודת יד ובתוך תחומי ישראל. "לקוחות מתלוננות על מחיר של השמלה הזו", היא אומרת ומרימה שמלת שחורה עם פס פליסה ברוחב 15 ס"מ בקדמתה, "ואז אני חייבת להסביר להן שרק בקטע הקטן הזה יש 2 מטר בד עדין שקשה מאוד לתפור אחר כך. בסוף הן מבינות למה המחיר הוא כמו שהוא, אבל חלקן לא יכולות להרשות את זה לעצמן".
| קרן מור בתפקיד הפרזנטורית |
את קולקציית חורף 2012 עיצבה צין בהשראת הקולנוע, התיאטרון והצילום. לקמפיין גויסה זו הפעם הראשונה קרן מור. "היא פונה לנשים בכל הגילאים", מסבירה קרן, "זה מצחיק, קורה לנו הרבה שנשים קונות דגם, חוזרות כמה ימים מאוחר יותר ומבקשות לקנות את אותו הדבר כי הבת שלהן גנבה את זה. אבל הבת בעצמה לא תכנס לחנות".
בעונה הזו נעשו, אם כך, מאמצים לדבר יותר ויותר אל הדור הצעיר. חלק משיטות הפעולה מוצלחות כמו השילוב של גוני חלודה בקשת רחבה של דגמים שעשויים למשוך את אוהבות הטרנדים אל החנות. לעומת זאת, דגמי מכנסי השרוואל השחורים שעוצבו במיוחד למטרה זו מדיפים מאמץ שלא נסמך על הבנת הקהל.
בניגוד לשרוואל ההוא, את עינינו צדו כמה פריטים אחרים: שמלה פשוטה עם צווארון פיטר פן (840 ש"ח), חולצה ללא שרוולים וצווארון גבוה שמגיעה במבחר הדפסים (590 ש"ח), שמלה רחבה מהקולקציה הכתמתמה עם צווארון שניתן ללבוש או להסיר (640 ש"ח), חולצת שמנת עם נקודות וצווארון סגור (790 ש"ח), ושלל סריגים נשפכים עם תוספות טול לאורך המכפלת.
להשיג בחנויות הרשת: תל אביב, דיזינגוף 216 | יבנה, האגוז 2, מרכז מסחרי נווה אילן | חיפה, שדרות מוריה 9 | רמת השרון, אוסישקין 38 | ירושלים, שמעון בן שטח 13 | חנות העודפים, תל אביב, בית טפר, תל גיבורים 5
טווח מחירים: מכנסיים 750-1,090 ₪, ז'קטים 940-1,490 ₪, שמלות 890-1,790 ₪, שמלות מעיל ומעילים 1,290-1,990 ₪, חולצות 690-990 ₪
ועם כל מלחמת היוקר אין מקום לקנות במחירים הללו …אעדיף לקנות בחול וזול יתר …………….
מאת: חני | 28 בינואר 2013 | 12:37Hi there, I discovered your blog via Google even as searching for a related topic, your web site came up, it seems good. I've added to favourites|added to my bookmarks.
מאת: Ellen | 18 ביולי 2012 | 01:04לטעמי, חום ואפור לא משתלבים יפה.
מאת: סילביה | 4 בדצמבר 2011 | 13:02אפור הולך יפה מאוד עם שחור או לבן או אדום.
שחור עם כל דבר אך לא עם כחול כהה ולא אפור כהה ולא חום כהה.
כל אחד וטעמו וכיצד העין בוחנת.
הבגדים, ללא כל קשר יפים מאוד מאוד ומלאי טוב טעם.
קרן מור מדהימה ומתאים לה לייצג את המותג.
הצניעות של הבגדים הלא חושפניים [סוף סוף] כבשו את "הבמה".
די כבר, כמה אפשר ללכת "עירומה"??
אשה צריכה להיות צנועה. לא חייבות לחשוף את ה כ ל כדי להיראות אופנתית.
מי אמר שכל אופנה עכשווית שהיא עירום הוא יפה ובוודאילכל אחת.
לגבי הגרב של קרן מור, יש לה את זה. רק למי שיש רגליים מושלמות, אחרת זה לא יפה ואין כמו גרביון שלם ואיכותי מאוד.
זה לא שאנחנו מעדיפות בגדים בחו"ל, זה פשוט את שחושבת ש הינך מעצבת על ומוכרת לנו בגדים מצחיקים במחירים מזעזעים. תמשיכי לילל ואנחנו לא נקנה את הבגדים שלך.
סליחה, אבל את התפר הגס של המכפלת אני רואה ברור אפילו בתמונה של הקטלוג. אופנה עילית? הרי אני קונה בחו"ל אופנה פי עשרות מונים יותר איכותית מהבגדים שרינה צין גובה עליהם מחיר מופקע. בדיחה.
מאת: תמר | 3 בדצמבר 2011 | 21:09של שירלי!
מאת: נדב | 3 בדצמבר 2011 | 18:28ובמיוחד:ה״מחירים״!!!
כן כן המחירים!!זה מה שאנחנו משלמים!
רינה ומנהלת השיווק היקרה שלך
הקולקציה אכן מהממת והייתי רוצה לאסוץ את כולה אלי לארון בחדווה ושמחה אדירה אבל הכותרת כל כך נמוכה טיפשית מיותרת (ועל כך, מנהלת שיווק יקרה, מה חשבת לעצמך שדיברת על חוסר פירגון?!?!?????)
המחירים שלכם ממקמים אתכם באחוז המאיון העליון, וככזה אתם לא יכולות לצפות לכך שבנות העיר יתפנקו על הקולקציה שלכם, ממוצע מחיר של פריט יחיד עומד על מעל 1000 שח!! כמה נשים לדעתכן יוכלו להרשות לעצמן את החוויה המצויינת הזו.
וואלה הייתי נחשפת לקולקציה בלי הבכיינות המיותרת הזו והייתי נהנת יותר, הקולקציה היא השראה מהממת אבל משפט המפתח הבכייני שלה ממקם אתכם בביבים המכוערים של העיר, ועל כך אמרו חז"נו היקרים סייג לחוכמה שתיקה!!!
אני מבקשת סליחה אם המסרים נאמרו בצורה בוטה, זה פשוט פועל יוצא של התערובת הרגשית שעלתה לי מהבטן, אין לי שום עניין לבוז וסליחה גדולה!!!! אם זה יצא כך, אך גם אין לי עניין לעמול על חזות מילולית נעימה ושוב סליחה גם על כך
קחו זאת באהבה תעשו בזה שימוש מושכל
מאת: שירלי | 3 בדצמבר 2011 | 13:18כל טוב
שירלי
המעצבים בארץ מרשים לעצמם להפציץ במחירים, אינם קשובים לטרנדים מלבד כמה מעצבים מעטים שהם דווקא כן מצליחים (ע"ע אלון ליבנה, דורית בר אור) ונראה כאילו הם מכוונים את הקולקציה שלהן לנשים שלא בא להן שיראו את הגוף שלהן, ולא בא להן להיות אופנתיות, מצטערת אבל מי שבאמת מוציאה סכומים גדולים על אופנה היא לא אישה שרוצה להסתיר את גופה וללבוש בגדים לא מעוצבים בעליל…
מאת: לימור | 3 בדצמבר 2011 | 11:07אה, וגם יקר. מאוד יקר!
מאת: אכלו לי שתו לי | 3 בדצמבר 2011 | 02:42אני גרה בגרמניה וכאן אני קונה בגדים של מותגים הרבה יותר בזול מבגדים של מעצבים ישראלים. זה פשוט אבסורד.
מאת: קרן | 3 בדצמבר 2011 | 00:41לכן- הפסקתי לקנות בגדים בארץ, פה אני קונה יותר ובאיכות מעולה, אז למה לשלם יותר???
אני קונה הכל באינטרנט מביטניה.בגדים באיכות טובה ומחירים נוחים ביותר!!!ממליצה לכולן!!!
מאת: מבינה באופנה | 3 בדצמבר 2011 | 00:09הרבה פעמים שמעתי שלמעצבים ישראליים יש איכות מדהימה. אבל הבעיה היא שמרביתם עושים בגדים בסגנון המינימליסטי, כשכל חולצה בצבע אחיד אך עם איכות. ואישית, אני לא מסוגלת להוציא מהכיס שלי 500 שקל עבור טי-שרט איכותי אך משעמם. מעדיפה לקנות או ממותגים מחו"ל, או ברשתות ישראליות כמו טוונטי-פור-סבן.
מאת: Lorka | 2 בדצמבר 2011 | 23:18ואני מבינה למה אנחנו, הנערות, חוטפות מהאמהות שלנו את הבגדים-כי אנחנו לא יכולות להרשות לעצמנו לקנות שמלה ב-1000 שקל. אולי ליום הולדת 16, או לבת מצווה, אבל לא סתם. אז לוקחים מהאמא את הבגדים הטובים והאיכותיים שאין לנו כסף בשבילם.
בחו"ל ניתן לזהות אישה ישראלית מרחוק בגלל האופנה הכל כך פרוביציאלית המתקיימת פה ורצוי שבמדינה שבה שולטים חוסר עידון ברדק רב תרבותי וכיבוש אכזרי תשתדלנה המעצבות הישראליות לשמור על איפוק וצניעות , אל להן לפחד מפשטות ושיק ארופאי ממומלץ מידי פעם שיציצו בvouge במקןם "בזמן הירוק " אחרת הישראליות ימשיכו לקנות ברשתות שלפחות מציעות אלטרנטיבות למעצבי העל היקירים בדגמים קלאסים נקיים חפים מיצירתיות יתר ובעיקר מחמיאים.
לדוגמא כמה אתרים להשראה או רכישה של רשתות ומעצבים לנשים מעל גיל 60 מןמלץ לשדרג בעזרת זקט שרשרת תיק וזהו! ולהראות מקסים וחסר מאמץ.
Jigsawhttp://www.jigsaw-online.com/shop/1001446/womens/dresses
http://us.faconnable-store.com/faconnable_shop.aspx?l=dresses&cat=336972
http://www.jaeger.co.uk/Womens%5FDresses
http://bananarepublic.gap.eu/browse/category.do?cid=69883
http://www.dvf.com/dresses/solid/solid,default,sc.html
http://www.oldladiesrebellion.com/show_2010_3.html
http://www.ginnyh.com/
http://www.tibi.com/shop/dresses
http://www.jny.com/Dresses/22962164,default,sc.html
http://www.anthropologie.com/anthro/catalog/category.jsp?pageName=Sweaters&popId=CLOTHES&navAction=top&navCount=0&pushId=CLOTHES-SWEATERS&id=CLOTHES-SWEATERS
מאת: נתלי | 2 בדצמבר 2011 | 23:07שימי לב למחירים ואז תשאלי למה מעדיפים לקנות בחו"ל………..
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 2 בדצמבר 2011 | 20:30הקולקציה נראית נהדר, אבל אני, האופן אישי, לא יכולה להרשות לעצמי כלכלית. משוכנעת שזה הרוב המכריע. מה לעשות, הייצור בסין זול בהרבה
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 2 בדצמבר 2011 | 16:40העיצובים של רינה צין מדהימים ביופים,ובחירת הדוגמנית קרן מור לא פחות טובה שפווווווווווווווווווווווו
מאת: קידר רות | 2 בדצמבר 2011 | 15:58לדעתי אין כל קשר לכך שהמעצב הוא ישראלי. הקונות הישראליות רוצות לקנות פריטי לבוש יפים אך במחירים נוחים.
מאת: רון | 2 בדצמבר 2011 | 14:29ועם כל הכבוד למעצבת אם הפריט שלה עולה באותו מחיר כמו פריט של אחד המעצבים הטובים בעולם, אין כח ספק שנבחר בו.
חוץ מזה לדעתי הבגדים פונים לקהל של מבוגרות ואין שום קשר לקהל הצעיר כמו שנאמר בכתבה.
שיש להם מחירים אמנם לא זולים אבל גם לא בשמיים ולדעתי הם באמת נותנים פייט יפה מבחינת העיצוב והאיכות להרבה רשתות חול"יות.
מאת: טליה | 2 בדצמבר 2011 | 13:45