המעצבת שיודעת מה נשים רוצות ללבוש
דורין פרנקפורט, מלכת המעצבות הישראליות, מוכיחה שהיא עדיין שולטת בתעשייה ועושה זאת בחן רב, רשת האופנה הצעירה לקחה על עצמה פרוייקט לא פשוט בכלל והעלתה על המסלול 130 נערות מתבגרות, והיו גם שישה מעצבים צעירים שעוררו את סקרונותנו
שבוע האופנה ממשיך בכל הכוח עם אחת מיקירות התעשייה הוותיקות את קולקציית הקיץ שלה במפגן מענג של פריטים נונשלנטיים, לבישים ובעיקר מאד יפים. התצוגה של דורין פרנקפורט נפתחה במערכת מונוכרומטית מהסוג המרגש, שהתבססה על אפור, שחור ולבן. ואז, בדיוק לצלילי המילים "את תלבשי את השמלה הסגולה", יצאה יאנה גור היפהפייה אל המסלול ב – ניחשתם נכון – שמלה סגולה מושלמת, בגוון רוויי ובוהק ובטקסטורת קרפ נינוחה שאפיינה לא מעט פריטים נוספים בקולקציה.
פלטת הצבעים השתנתה בהדרגה ולשורותיה הצטרפו צהוב בננה, כחול דנים ואדום יין, שהשילוב ביניהם על השמלות הבוהמייניות של פרנקפורט עבד מעולה. חשוב לציין שלאורך כל התצוגה נשמעו בשורות הקהל לחשושים נרגשים של מילה אחת: "העגילים!". ואכן, הדוגמניות אובזרו בעגילי אוברסייז כסופים ומושלמים בצורת לב פוטוגני, ובירור קר העלה כי האחראית עליהן היא לא פחות מקיאן פרקפורט, בתה של המעצבת שלגמרי מסומנת כיורשת מבטיחה.
לקראת הסוף שטפו את המסלול כמה שמלות לבנות קסומות לחלוטין, במראה נוצץ ועדין כשל פיה מהאגדות, והציבו תחרות קשה מאד על תואר "השמלה הלבנה המושלמת". אבל כלום לא הכין אותנו לגראנד פינאלה: סדרת שמלות מסחררות באדום עז, ובאותה טקסטורה מצנצנת עדינה, שהביאו פתאום את הוליווד למסלול שעד אותו רגע הציג סטייל חצי קיבוצניקי. אם חייבים לבחור מצטיינים, הרי שיהיו אלה המכנסיים הקצרים שפרנקפורט מיטיבה כל כך לעצב, וגם לקחנו בשתי ידיים את הצעת ההגשה המעולה שלה: הקיץ הזה, את השורטס שלנו אנחנו מתכוונות לצוות לחולצה מכותפרת ארוכה באותו הצבע.
העולם שייך לצעירים
תצוגה של רשת מסחרית מהירה בשבוע האופנה, שמיועד לרוב למותגי מעצבים יוקרתיים, היא עניין חריג שאינו מובן מאליו כלל, אבל קברניטי "TwentyFourSeven" לקחו על עצמם פרויקט שברוח שבוע האופנה הנוכחי, פשוט אי אפשר היה לסרב לו: הרשת צעירה מבית רנואר, שקה היעד המוצהר שלה הוא נערות, ליהקה לתצוגת הקולקציה שלה 130 טינאייג'ריות מרחבי הארץ, במגוון מידות וגבהים.
"כמותג הפונה בעיקר לצעירות בשלב הכי רגיש מבחינת הדימוי העצמי שלהן, קיבלנו החלטה והזמנו את כל מי שרוצה, בכל מידה וגובה, להגיע ולהשתתף איתנו בהשקה הקולקציה", סיפר המנהל האמנותי של הרשת, רון קאהן. "בתקווה שהשינוי יהיה מדבק, ושחברות מסחריות נוספות יצטרפו אלינו, ויחד נצליח לתת לכולנו את ההרגשה שבדיוק כמו שאנחנו – זה מצוין".
זה התחיל מרגש והמשיך עוד יותר מרגש: התצוגה נפתחה עם שורת נערות מקסימות ונרגשות בג'ינסים וטי-שרטס לבנות שעליהן כיתובים מעצימים בהתאם לטרנד הסטייטמנט הבולט. אז החלה המוסיקה להתגבר והקצב הפך בועט ומהיר יותר, כשמהקצה השני של המסלול הצטרפה קבוצת דוגמניות נוספת במגוון אאוטפיטים עשיר וצבעוני, וייצרה מין אפקט הצפה עוצמתי של עשרות צעירות שונות, חזקות ובטוחות שלגמרי שכנעו אותנו בקלישאה שנשחקת על המסלול הזה כבר 24 שעות: כולן היו באמת יפהפיות, בדיוק כמו שהן.
לגבי הקולקציה עצמה – אין ספק שמדובר בהיצע מצוין לשכבת הגיל המדוברת, וכזה שבתוכו גם נשים בוגרות יותר יכולות לאתר פייבוריטים. במקרה שלנו, היה זה אוברול הג'ינס המושלם בעל הכתף החשופה, אותו דגמנה דורית רבליס המקסימה, וכן גם גופיות הלורקס הצבעוניות, חליפות הטריקו הקוליות והפרינטים הפרחוניים. אז כן, היה מרגש ומשמח לחלוטין, אבל בשלב מסוים אי אפשר היה שלא תהות: האם המסלול נעדר דוגמניות במידות מעל 40 כי לא היו כאלה שרצו להשתתף, כי הרשת לא הצליחה ללכת עד הסוף עם האקט האמיץ או כי טווח המידות לא בהכרח מאפשר זאת? בכל מקרה, חבל, ודורש תיקון.
המעצבים המבטיחים שגם מקיימים
בדיוק בנקודת החצי של שבוע האופנה, הגיע הרגע שכבר נחשב לכמעט גורלי בין שלל האירועים: תצוגת המעצבים המבטיחים של חממת מפעל פיס. שישה מעצבים קיבלו הפעם מענק כספי ליצירת קולקציה, לצד ליווי מקצועי ועסקי, ואחרי דברי פתיחה שהבהירו את החשיבות שמוענקת כאן להכרה באופנה כענף אמנות שראוי וזקוק לתמיכה ציבורית, החלה התצוגה שהוכיחה זאת ביתר שאת.
דנה כהן הציגה עבודות רקמה נהדרות בקשת צבעים מלהיבה ומרעננת שהסתמנה בתחילה רק ככתמים אסטרטגיים על שמלות ועליוניות בשחור ולבן, ואז צבעה את הפריטים בעושר של ורוד, אדום וירוק עזים. בגדי הגברים של המותג Errant היו מתוחכמים ומלאי מעוף, ונשאו איתם פוטנציאל הייפ מהסוג שמלווה כיום את הולילנד – גם הוא מותג שהציג שנה שעברה בתצוגת המעצבים המבטיחים ומאז התפוצץ ברחובות.
מוריאל דזאלדטי הפליאה להעמיד מערכות לבוש סרוגות ביד אמן, והצעידה על המסלול אנסמבלים שהיינו חוטפות עכשיו, בדיוק לעונת המעבר המבלבלת – כי מתי עוד ייצא לנו ללבוש חליפה של חולצה קצרה, מכנסיים קצרים ועליונית רחבה בחול ג'ינס סרוג וכבד? אותו דבר גם לגבי שמלת הקולר האדומה, תודה. לאחר מכן עלו בגדי הגברים המפורקים של אריאל בסן, שהפעיל מניפולציות מתוחכמות על הדימוי הקלאסי של חולצה גברית לבנה, ונראה שהבחורים המעודכנים בקהל אהבו את זה מאד.
עדי בנג'ו כבר סחטה אנחות עונג מהפאשניסטות עם קולקציה שהיא ספורט אלגנט מהחלומות: שורת פריטים לבישים, נקיים, נינוחים ויפים כל כך, כולל מוטיב מצויין של שרוולים רחבים והאוברול הלבן הכי מושלם שפגשנו. לאחרונה. את תצוגת ההבטחות סגרה שחר אבנט, הבטחה שמתמששת כבר כמה זמן בקרב עוקביה הנלהבים של המעצבת הצעירה והמזוהה. אבנט השתמשה בכמויות מכובדות של טול ליצירת קולקציה שנראתה לבסוף כמעין נשף נסיכות אלטרנטיבי, עם שמלות א-סימטריות, צבעי ניאון, כפפות ארוכות, והתכתבות ראויה להערכה עם הקונספט המוביל של שבוע האופנה, בצורת דוגמניות במגוון מידות וגילאים. את התצוגה סגרו שורה של שמלות לבנות ייחודיות ומקוריות, שוודאי יעוררו את סקרנותה של הכלה הנועזת. וגם את שלנו.
השאירו תגובה