האחות הקטנה של "זארה" מתבגרת: חורף 2012 של "ברשקה"
יותר מחויטים ופחות ילדותיים: המותג הספרדי הצעיר משנה אסטרטגיה ומתחיל לכוון גבוה יותר מגיל 15 | המחירים הם מבטיחים נשארים אותו הדבר | בשנתיים הקרובות הרשת מתכננת לשלש את נוכחותה בישראל
שנה וחצי אחרי שטבלה את כף רגלה בשוק הישראלי, "ברשקה" ("Bershka") מוכנה לקפוץ למים העמוקים. "פתחנו 5 חנויות עד עכשיו והמטרה היא להגיע ל-10-15 סניפים בשנתיים הקרובות", מספר ליאור עמר, מנהל המותג בארץ שמוסיף מיד כי ההתרחבות תתרחש גם במרכז וגם בפריפריה.
אם טרם נפגשתן, "ברשקה" היא הרשת הצעירה ביותר של קבוצת האופנה הספרדית אינדיטקס ("זארה", "מאסימו דוטי", "פול אנד בר", "סטרדיווריוס","Oysho" ). כמו אצל אחיותיה גם ב"ברשקה" הדגש הוא על המגוון ובתוך החנות תמצאו בכל רגע נתון 15 קולקציות, 3 לגברים, ו-12 לנשים. פעמיים בשבוע מגיעה סחורה חדשה וכמו ב"זארה", בין חודש אחד למשנהו כמעט כל תכולת החנות תשתנה. מאז הקמתה ב-1998, "ברשקה" ידועה במחיריה הנוחים (חצי מחיר מ"זארה"), ובפנייתה לקהל צעיר יותר, מגיל 13 עד אמצע שנות ה-20. העניין ברור גם בעיצוב החנות: הקירות כהים, המוכרים צעירים והמוסיקה חזקה. "הלקוח שבא אמור להרגיש במועדון", מסביר עמר, "בהרבה חנויות בעולם וגם כאן (קניון רמת אביב) מחזיקים די ג'יי שמתקלט בסופי השבוע".
| בלי מיני מאוס על החולצה |
אבל אל תתנו לאווירת הקלאברים להרתיע אתכן, פני הדברים משתנים. החדשות הטובות הן שההדפסים הילדותיים שהיוו בעבר חלק ניכר ממלאי החנות הולכים ונעלמים. החדשות הטובות עוד יותר הן שהמחירים נשארים זהים, כשהפריט היקר ביותר בקולקציה הנשית הוא מעיל עור ב-549 ₪. "ישנה מגמה בקבוצה להפוך את הקו הראשי של 'ברשקה' לסגנון 'זארה', ואת הקו הצעיר יותר'BSK' , לסגנון קז'ואל של 'פול אנד בר'". כשהסגנון "זארה" והמחיר "ברשקה", לא פלא שהצצה בתגיות המחיר גרמה לנו לחייך. בין השאר תפסו את עינינו לגינג מקורדרוי (129 ₪), שלל שמלות ערב (199 ₪), עליונית סוודר ארוכה עם בטנה צמרירית (299 ₪), חולצות אוברסייז מכופתרות, בסיסיות וטובות (99 ₪), מגפונים כתומים (299 ₪) ותיק של דוור (139 ₪).
| הבלייזר הוא הבסט סלר |
אבל הלקוחה הישראלית, מסתבר, עלתה על הטריק כבר מזמן. אולי בגלל שאנחנו אוהבים לקנות בזול, אולי בגלל שאצלנו הסגנון המחויט לא שולט ברחובות, הקהל המקומי של "ברשקה" בוגר יותר מזה בעולם. "כשפתחנו ציפיתי לראות כאן רק נערות", מודה עמר, "אבל החנות הפכה לחנות של כולם. ציבור הלקוחות מורכב בעיקר מנשים בגילאי 20-30, אצל הגברים אפילו רואים יותר ויותר 30-40. וגם הילדות שנכנסות ייקחו לרוב את הפריטים הבוגרים יותר, הן מדלגות על לוק הביניים של גילאי 12-18 שפעם התייחסו אליו ופשוט הופכות לנשים קטנות".
בעקבות המגמה שזוהתה בחנויות החליטה הרשת להתאים את עצמה לדפוס הצרכנות המקומי, "יש הרבה פריטים עם מוטיבים צבעוניים או ילדותיים שאנחנו חוסמים בחו"ל כי אנחנו יודעים שהם לא יעבדו פה". עמר גם מפתיע וחושף כי למרות הדימוי הזרוק של סגנון הלבוש הישראלי, לא תאמינו איזה פריט הוא הנמכר ביותר בחנות: "לפני כמה שנים הבלייזר כמעט נכחד כאן", אבל היום, הבסט-סלר מספר אחת בארץ, ממש כמו באירופה, הוא בלייזר שעולה 160 ₪.
מחירים נשים: חולצות 40-160 ₪ | מכנסיים 40-300 ₪ | סריגים 90-349 ₪ | שמלות 90-200 ₪ | מעילים 140-549 ₪ | נעליים 99-549 ₪
מחירים גברים: חולצות 20-190 ₪ מכנסיים 160-300 ₪ | מעילים ובלייזרים 160-599 ₪ | נעליים 199-449 ₪
סניפי "ברשקה": קניון רמת אביב, גרנד קניון – חיפה, קניון שבעת הכוכבים – הרצליה, קניון אבנת – פתח תקווה, קניון הזהב – ראשון לציון
מישהו יכול להסביר מזה בלייזר?
הבנתי שזה שם אחר לחליפה. לגברים או לנשים?
מאת: שי | 31 בינואר 2012 | 02:36אתן יודעות אולי איפה יש חנויות בארץ ?
מאת: רוני | 27 בנובמבר 2011 | 14:53http://oceanwindblog.blogspot.com
מאת: OceanWind | 12 בנובמבר 2011 | 22:35טי שרט מגניבים גינסים עם צבעים מיוחדים וגקטים שנראים מיליון $ בכלום כסף.
מאת: האריה | 11 בנובמבר 2011 | 20:16יש שם את אווירה הכי נכונה כייף לעשות שם שופינג ושירות מצויין כאן בארץ לייק לייק לייק
מאת: דנה | 10 בנובמבר 2011 | 20:54אין ספק שליאור עמר הוא הבחירה הנכונה לקדם מותג מצליח כמו ברשקה בארץ
מאת: מוטי | 10 בנובמבר 2011 | 13:24יאווו יש פו בגדים מהממים מה זה ????? יש פו חתיחים
מאת: אבישג | 9 בנובמבר 2011 | 20:01קניתי מכנסיים, 2 זוגות בחנות בליסבון, תוית המידה זהה לשני הזוגות, אותו דגם אך צבע שונה. הרשת שנחשבת כבינלאומית מסרבת להחליף מכנס אחד, חדש, כמובן שלא נלבש כי הוא קטן מאד ועם תוית מידה שגויה.אני צריכה לטוס לליסבון על מנת להחליפם בגלל שהם טעו.זה לא שירות, שיתביישו, ואני אדאג לפרדסם זאת. בארץ גם לא מפרסמים איך להגיע לשירות לקוחות. מתכתבים איתי רק מחו"ל.בושה.
מאת: דודי | 9 בנובמבר 2011 | 18:47למרות הריח הנורא שיש לחנות בקניון רמת אביב (שהצליחו להפטר ממנו בימים האחרונים), זה תענוג לבלות שם זמן, יש בגדים מהממים, נעלים יופות ואולי העגילים הכי ארוכים בעולם! אבל זארה עדיין שולטת!!
מאת: עמית | 9 בנובמבר 2011 | 17:34המחירים שם הרבה יותר זולים!במיוחד בסיילים! אבל כמו תמיד בישראל חייבים לדפוק אותנו במחירים מופרזים אם המחירים בישראל ימשיכו להיות גבוהים בכל המותגים אני רק יקנה בחו"ל וחבל הכסף יוצא מחוץ לישראל והכלכלה פה נדפקת!!!
מאת: אני | 9 בנובמבר 2011 | 14:06לפעמים קשה למצוא שם דברים, ולפעמים הפריטים המבוקשים פשוט קופצים לך לעיניים.. מקווה להינות מקולקציית החורף, היא בהחלט נשמעת מבטיחה.
מאת: אוריה | 9 בנובמבר 2011 | 12:58ולמעוניינות- יש חנות של ברשקה בקניון הגדול בפתח תקווה.
http://www.bershka.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/bershkail/en/bershka/32029/172593/Bershka%2Bfull%2Bskirt%2Bbelted%2Bdress
מאת: מה אתן חושבות? | 9 בנובמבר 2011 | 12:51לרשת להצליח בארץ… השם "ברשקה" דומה מאוד לשם "רבשקה" ((דמות מקראית ז"ל))…. זהו מקרה קלאסי של טיהור קארמה בידי "כת הכפילים וקורבנות האדם"
מאת: אהובה | 9 בנובמבר 2011 | 12:22