הלקוח תמיד צודק: קולקציית חורף 2012 של רנואר
טרנדים באיחור של שתי עונות, פנייה מוצהרת לקהל לקוחות שמרן ורמת מחירים כמו של המתחרים מחו"ל | ב"רנואר" לא נותנים לכם סיבה טובה למה לא ללכת פשוט לקנות ב"זארה"
בנוף האופנה המקומי, מעצבים רבים תוהים איך עליהם לפעול: האם לעצב על פי כישוריהם וטעמם ובכך להוביל מגמות אופנה, או לתת לציבור הלקוחות את מה שהוא רוצה ומה שמוכר, גם אם זה אומר גזרות לא עכשוויות או לא נכונות.
חברת "רנואר", כך נראה, הכריעה לטובת האפשרות השנייה. במתחם קסטיאל שבדרום תל אביב הוצגה היום קולקציית המותג לחורף 2012. נראו שם השפעות חזקות משנות ה-60 וה-70, הדפסי נקודות ובדים שקופים לרוב. אצל הגברים, ההשפעה נלקחה בעיקר מארונו של הגבר הבריטי. אבל משהו בבגדים שעברו על המסלול הרגיש כמו דז'ה-וו. הגזרות היו נכונות יותר לחורף שעבר, כששגעת מד-מן חדרה למסלולי התצוגות ולמדפי הרשתות, וגם לאלו נראה שמישהו הוריד את הווליום.
"רנואר" פונה לקהל לקוחות מסוים, את זה אנחנו יודעים, אבל נראה שאיפשהו בדרך שכחו ברשת מי אמור להכתיב למי את המגמות. "אנחנו בארץ באיחור של שתי עונות אחרי העולם", מודה מעצבת הגברים הראשית, קרן גילן, שמוסיפה כי "רנואר" עורכת סקרי שוק, מזמינה לקוחות אקראיים להצגת קולקציות ומתייעצת עם הקונים הפוטנציאלים דרך קבע. "הלקוחות שלנו הם די מיינסטרים, לא מוחצנים באופנה, וצריך לדעת לעשות את המינונים הנכונים בין הטרנדים העולמיים לבין הקהל ומה שהוא צורך", אומרת גילן, "אנחנו יודעים שכשאנחנו עושים דברים שהם אקסטרים הם לא נמכרים, אז למי אנחנו עושים אותם? יש תכתיבים של מגמות עולמיות, ויש לקוחות, וצריך לדעת להתנהל ביניהם, זו חברה מסחרית".
| קופי פייסט |
האיחור הלא כל כך אופנתי הורגש גם במחלקת האביזרים, שהציעה העתק כמעט מדויק של תיק האלכסה, הדגם האיקוני של "מלברי" שפרץ לתודעתנו בשנת 2009. "זה לא העתק מדויק, זה קרוב", אומרת הילה ויינברג אורזל, מעצבת האביזרים, "אני חושבת ששיפרנו את התיק ההוא, עבדנו עליו מאוד קשה, עשינו אותו יותר רך, יותר נוח, כמעט נוזלי".
המעצבת הראשית של קולקציית הנשים, עינב שנער, מספרת כי הם אומנם מנסים להיות מחוברים לנעשה בעולם האופנה "אבל אנחנו עושים ב'רנואר' את האינטרפרטציה שרלוונטית לנו ולחברה הישראלית. הגזרות קרובות יותר לגוף, ויש תשומת לב לפרטים, פחות בייסיק".
אפשר להבין למה רנואר מתחשבת כל כך בציבור לקוחותיה. אחרי הכל, היא מציעה את אותה רמת מחירים כמו של חברות בינלאומיות דוגמת "זארה" ו"מנגו", אך אלו המעתיקות להיטים מהמסלול לסניף בקצב מהיר הרבה יותר. אולי מוטב יהיה אם החברה הישראלית תפסיק להוציא דגמים מועתקים באיחור של שתי עונות, ותתחיל לחפש זהות משל עצמה.
מחירים נשים: ז'קטים ומעילים 159-699 ₪ | חצאיות 99-299 ₪ | מכנסיים וג'ינסים 99-299 ₪ | חולצות 69-259 ₪ | שמלות 169-379 ₪ | סריגים 129-289 ₪
מחירים גברים: ז'קטים 299-1199 ₪ | מכנסיים וג'ינסים 199-479 ₪ | חולצות 129-299 ₪
אני רוצה להדגיש שרנואר היא רשת אופנה שיחסית לרשתות אחרות היא האיכותית ביותר.ייאמר לזכותם.קניתי משם שמלה וקיבלתי המון מחמאות.
מאת: לירון משעלי | 22 בפברואר 2012 | 13:46אמא'לההההההההההה הואאאאאא אחד החתיכים אני מתעליווווווווו איזהה כוסוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן יאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא חתיך שליייייייי בעלי.!!!!!!!
מאת: נופריייייי | 28 בנובמבר 2011 | 15:25יש מישהו ששם לב שהרשת הזו ממחזרת בלי סוף.
מאת: הדס | 27 בספטמבר 2011 | 21:46שמלה שנמכרת בסוף עונת קיץ ב70% הנחה חוזרת למדפים במחיר מלא בקולקציית סתיו. הרבה זבל, סגנון של בגדים שכבר הפסקתי ללבוש כדי שלא להרגיש ממחזרת.
אחת הקולקציות הכי יפות של רנואר………….
מאת: רני | 14 בספטמבר 2011 | 00:09אחותי שהיא רזה ממש (מידה 34) לא יכולה לקנות שם מכנסיים, הם הורסים את כל הגוף.
אני בתור אחת שקצת יותר מלאה (מידה 38) לא חושבת אפילו לנסות..
בלי קשר המחירים גבוהים יחסית לרמת גימור ותפירה נמוכה מאוד..
מאת: שירלי | 13 בספטמבר 2011 | 20:10לא מומלץ
צריכים להיסגר על עצמם ולרדת מהעץ. המחירים שם לא הגיוניים, הבגדים מבוגרים. סבבה שזה הקו שלכם אבל אם ככה אל תשימו דוגמנית בת 23 בתור הפרזנטורית אם זה לא הקהל אליו אתם פונים. מעבר לזה המחיר גבוה ורמת גימור מ-ח-פ-י-ר-ה!
מאת: מעין | 13 בספטמבר 2011 | 18:47ואם המעצבת הראשית מודה שהם מפגרים אחרי שאר העולם.. מה יותר מזה?
תמצאו שפה משלכם, להעתיק לא טוב בטח לא יעזור!
לא של ה&מ?
מאת: מורן | 12 בספטמבר 2011 | 23:58