אופנה שלא מתיימרת להמציא את הגלגל
המותג הצעיר טרס ממשיך להתחדד ולהתפתח, דורין פרנקפורט במחווה מרגשת לחבר יקר, סטודיו V לוקחת השראה מצפון קוריאה, הודיס משחקים על הגבול שבין נוח לטרנדי, טומי הילפיגר יוצא בקולקציית כריסמס עם ג'יג'י חדיד, שלומית אופיר עושה רוקנרול ובמרי נעליים מגוונים במחירים. או בקיצור: כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות בחנויות
TRES
נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף, שלוש המעצבות מאחורי המותג הקסום טרס, עלו על נוסחת פלא – להביא לעולם בגדים יפים, בלי הרבה רעש וצלצולים. הן לא מתיימרות להמציא את הגלגל או לקפוץ מעל הפופיק, אלא פשוט מעצבות לחיים עצמם.
כפי שנהגו לעשות עד כה, גם קולקציית החורף הנוכחית מציעה שלב נוסף באבולוציה של טרס, מחודד וקוהרנטי יותר. הקולקציה אמנם לא מרובה בפריטים, אבל שם גם טמונה העוצמה שלה – תשומת הלב שניתנה לכל פריט היא שגרמה למיצוי מלוא הפוטנציאל של כל אחד מהם.
ואכן, כל דגם הוא ממתק בפני עצמו, המתעצם עוד יותר בשילוב עם שותפיו לקולקציה. חולצת "פולה" המכופתרת בעלת הצווארון הסיני, ז'קט "אלפרד" הארוך והצמרירי או מכנסי "מריון" הרחבים – אלו הם הלחם והחמאה של מלתחת האישה המודרנית, כזו שאולי עוד לא סגורה על עצמה, אבל על המדים האופנתיים שלה – בהחלט כן.
אבל הן לא עוצרות פה. בנות טרס "שתלו" בין הפריטים רפרנס ניינטיזי מחוכם במיוחד ונוסטלגי להפליא. הדפס הפרחים המקורי שייצרו הוא הומאז' לעיצובים הנאיביים של בנטון ו-Fruit of the Loom. אמנם הצבעים היסודיים ירדו בעריכה, אבל מה שנותר הוא כמו קריצה אל עבר מחוזות ילדותנו.
יותר מכל, מה שעושה חשק לרכוש את הקולקציה כולה ולא לצאת ממנה עד הקיץ, היא הצעת ההגשה המתקבלת מתוך תמונות הקמפיין היפות. כשהיא מטיילת בגינה סתווית או עומדת בסטודיו לצד פריטי עיצוב מודרניים, הדוגמנית של טרס נראית כמו מתוך חלום. לא גדול או מופרך, אלא כזה בר השגה. בדיוק כמו הבגדים עצמם.
טווח מחירים: 380-890 שקלים
להשיג בסטודיו TRES, רחוב שפ"ר 17 בתל אביב, ברשת רזילי, במספר בוטיקים מובילים באתר המותג
ב-22-23.12 תתקיים מכירה סודית ללקוחות עם הנחות חד פעמיות. פרטים נוספים בטלפון 0737437277 או בהרשמה לניוזלטר בלינק
דורין פרנקפורט
קולקציית החורף של דורין פרנקפורט היא אולי הכי אישית שהייתה מזה שנים. פרנקפורט יצרה אותה מתוך השראה של חבר קרוב, האמן בועז תורג'מן. מדובר באמן רב תחומי שבלט בתרבות חיי הלילה של סוף הסבנטיז, תחילת האייטיז, שעסק בציור, משחק, ריקוד ואיפור.
הקשר בין דורין ובועז היה הדוק. דורין פתחה את ליבה ואת הסטודיו שלה לבועז, שם צייר וכתב. הוא כיכב בהמון הפקות אופנה שצילמה ובתצוגות שערכה. בועז חי היום בברלין, ונדמה כי לא זכה להכרה הרשמית כאמן משפיע בתולדות התרבות הישראלית. אבל ההשפעה שלו על היצירה של דורין הייתה רבה, והיא ניכרת בכל בחירת בד וגזרה בקולקציה הזו.
ניתן לקרוא לקולקציה "אוסף של אמביוולנטיות מגדרית". יש מבחר פריטים רומנטיים (אבל לא מדי), הכל לביש, הכל עשוי עם משמעות ושום דבר לא צועק "אני טרנד", למרות שהוא כזה. נדמה כי זו קולקציה שבנויה מתוך תנועה, עם אלמנט מאד רך ונשי.
הקולקציה בנויה מכמה קבוצות עיקריות. הבולטת בהן היא קבוצת הקטיפה. בניגוד אולי למה שחושבים עליה, הקטיפה אצל פרנקפורט היא כל כך לבישה, עד שהיא מתאימה לגמרי ליומיום. היא נגישה, רכה וקלה. ההפך ממה שהרבה אנשים חושבים עליה.
קבוצה נוספת בנויה ממנומר ורוד וחרדל. זה נשמע בדיוק כמו רשימת הטרנדים הכי חמים לחורף 2017, רק שפה זה מגיע בצורה מנומקת והגיונית. גם קבוצת הדנים וגם השחור לבן מקבלת רכות יוצאת דופן מבגדי חורף רגילים, תוך שילוב עם צמר וסריגים, שבכלל גורמים להכל היות משהו להתכרבל איתו.
אהבנו במיוחד את ליין הנעליים של המותג. יש מבחר של נעלי מוקסין עם עקב נמוך בשמנת ושחור, ומגפונים שטוחים בשילובי עורות בכחול ושחור. "זו פעם ראשונה שאני עובדת עם עורות מסוג זה מאז האייטיז", מסבירה דורין, ומציגה אופציה מדויקת ונכונה לנעלי חורף.
טווח מחירים: 188-1,600 שקלים
ניתן להשיג בחנויות המעצבת ובאתר החדש, כולל משלוח עד הבית
סטודיו V
זו הקולקציה החמישית של המעצבת ורד בוחבוט לסטודיו V. אבל כמנהגה עד כה, לא מדובר בקולקציה המבחינה באופן מובהק בין סתיו, חורף, אביב וקיץ, אלא כזו המתמקדת דווקא בבגדים בין-עונתיים, אלו שלמרבה הפלא, מתאימים אולי מכל למזג האוויר הישראלי המתעתע. אבל בוחבוט לא רק משחקת על הגבול שבין ארוך לקצר, אלא גם על הגבול הדק שבין לבוש יומיומי לערב. כל פריט מתוך 15 דגמי הקולקציה בעל זכות קיום בכל שעה ביום, הכל שאלה של סטיילינג נכון ואטיטיוד.
ההשראה לקולקציה הגיעה הפעם ממקום לא צפוי – קומה לדוגמא במלון ריוגיונג הצפון קוריאני, שהשלמת בנייתו מעולם לא הסתיימה. המלון היה אמור להיות מימוש המניפסט של קים איל סונג – מונומנט ענק ומטופח המפאר את מורשת צפון קוריאה, כפי שהיא אמורה להיתפס מבחוץ. אלא שהמרחק בין האסתטיקה הווס אנדרסונית של המשטר הטוטליטרי לבין חייהם של התושבים עצמם, הוא עצום. ובנקודה הזו בדיוק בוחבוט מצאה מקום מגרה עיצובית.
אז איך מתרגמים חיים תחת משטר רודני לבגדים יפים ולבישים? ובכן, בעיקר בצבעוניות. כמו בכל עונה, בוחבוט נעזרה בשירותיו של בעלה המעצב הגרפי בכדי לבנות עולם ויזואלי מרתק ומקורי. צבעוניות פסטלית העומדת בקונטרסט לגרפיקה גיאומטרית-על גבול האפריקאית, וכן משחקי חברבורות המגיעים בכמויות קטנות, אך מדויקות.
בנקודת המפגש שבין הטקסטיל הנבחר לבין הגזרות האולטרה-נשיות שמייצרת בוחבוט, נוצרת הרמוניה מתוחכמת המדברת אל ליבן של נשים רבות. אם לשפוט על פי השטיחים האדומים המקומיים, עליהם נצפו מיטב סלבס ארצנו כשהן לובשות סטודיו V, מדובר במותג קטן שהוא סיפור הצלחה גדול.
טווח מחירים: 350-1,690 שקלים
להשיג בסטודיו V: איינשטיין א' 41 (בתיאום מראש בטלפון 054-4259040), בבוטיק ירין וכן באתר במותג
הודיס
נוחות היא לא מילה גסה, ופרטי בייסיק נוחים הם בכל זאת מאסט בכל ארון. החורף של הודיס מנסה לחיות על הקו בין הבייסיק הנוח לטרנדים האופנתיים של חורף 2017, וחייבים להודות שזה עובד להם. יש לא מעט אופציות אופנתיות שהן הרבה מעבר לטייטס שחורים וגופייה נעימה ללבוש מתחת לסוודר. יש מבחר של מיני קולקציות שבכל אחת מהן אפשר למצוא פריטים מדויקים שיפתיעו אתכם.
בליין הרטרו של הקולקציה מצאנו חליפות טרנינג מבד קופר מעט מבריק, בדיוק כפי שהיה נהוג בשנות השבעים. חליפה של מכנסיים וסווטשירט עלולה להיראות מעט מוגזמת, אבל אם מפרקים אותה ומשלבים נכון, זה סופר קול.
בליין הדנים של המותג אפשר למצוא פריטים נוחים ורכים לבד שתמיד נוטה להיות קשיח, ולא תמיד פשוט ללבוש אותו. בליין הזה תוכלו למצור שמלות וטוניקות מבד טנסל הנשפך והנעים.
הודיס פולשים השנה גם לעולמות הספורט תוך שימוש בבד הסקובה, שכבר בחורף שעבר היה שחקן מרכזי ברשתות. הסווטשירט הכי מדובר העונה, אותו לובשת בר רפאלי בקמפיין, הוא לחלוטין בחירה מעולה לעליונית מעט אוברסייז מגניבה.
הודיס השכילו להכניס לקולקציה גם טייטס וגוזיות מיועדות לאימוני כושר. כחברה המייצרת בייסיק, הם הבינו את ההבדל החשוב בין הטייטס שנלבשים ללימודים או לעבודה, לבין אלו שנחליף בערב בשביל שיעור הפילאטיס או חוג הריקוד.
טווח מחירים: 49-199 שקלים
להשיג ברשת חנוית הודיס
קולקציית ההולידיי של ג'יג'י חדיד לטומי הילפגר
לאחרונה נפתחה ברמת אביב חנות הדגל החדשה של המותג טומי הילפיגר. מדובר בחנות קונספט שבמרכזה עומדת שיטת "לראות ולקנות". הכוונה היא שכל הקולקציות שמוצגות על המסלול בשבוע האופנה בניו יורק, נמכרות מיד בתום התצוגה בכל רחבי העולם, וגם אצלנו.
כך תוכלו לראות את ג'יג'י חדיד צועדת לה על המסלול של טומי ומיד לרכוש את מה שהיא לובשת. זה נשמע פשוט, אבל כל כך לא מובן מאליו.
גם עכשיו את קולקציית החג של ג'יג'י למותג טומי ניתן לקנות רגע אחרי הקמפיין שיצא. הקולקציה מכילה בתוכה את פריטי הכריסמס של הדוגמנית המצליחה ביותר בעולם. מה זה כולל אתם שואלים? ובכן, הרבה בלינג בלינג, טרנדים אופייניים כמו חצאיות פליסה, ז'קט בומבר ושמלות מטאליות להעביר איתן את החגים החורפיים.
להשיג בחנות הדגל קניון רמת אביב
שלומית אופיר
מעצבת התכשיטים שלומית אופיר הפכה בשנים האחרונות ליקירת בנות ישראל. העיצובים עדינים, אבל לא מדי, המחירים שווים לכל כיס, ובעיקר – מתאימים את עצמם לרוח התקופה והטרנדים. החורף, אופיר בחרה להעביר את התכשיטים שלה מסכת רוקנרול – כזו שעדיין עומדת ביחס ישיר ל-DNA המוכר שלה, אבל מתובלת בהשראות רוק איקוניות, המגיעות בצורה של שרשראות סטייטמנט, טבעות תלת ממדיות ועגילים מטפסים פופולריים.
עם שמות כמו "עגילי אנדרגראונד חובקים" או "שרשרת סטונס ארוכה", אי אפשר להתבלבל – שלומית אופיר רוצה להיות קולית. ואכן, התכשיטים מספקים ניחוחות אדג'יים מוכרים (עגילי ספייק צמודים וצמידי עור מלופפים, לדוגמה) אבל משהו העונה מרגיש מעט כבוי ומונוטוני. אם בעונות קודמות אופיר חיזקה את הקולקציות ב"יציאות" מיוחדות, הפעם נראה כי התכשיטים לא במיוחד מחדשים את עצמם, אלא שומרים על המסורת האופירית שלהם. לקהל הלקוחות הנאמנות שלה, עדיין מדובר בסיבה למסיבה.
טווח מחירים: 88-290 שקלים
להשיג ברשת חנויות שלומית אופיר ובאתר
מרי נעליים
בעידן של חנויות אונליין בלתי נגמרות, רשתות אופנה מהירות וגיחות תכופות לחו"ל, רשת מרי נעליים היא אי של שקט, המספק את מנת השופינג הבינלאומי הנדרשת. החנויות ממוקמות באופן אסטרטגי, כזה המממש את מלוא פוטנציאל הבריחה מהמציאות, ההיצע רחב ומפתה, והמחירים, ובכן, הפכו למגוונים ויותר נוחים מאי פעם.
כיאה לרשת הפונה לקהל מעודכן עם דרישות גבוהות, הפריטים בחנויות (נעליים, תיקים ושאר אקססוריז קטנים) מגיעים במנות טרנדים מדודות ונכונות. נעלי מרי ג'יין מקטיפה? צ'ק. מגפיים גבוהים עד מעל הברכיים? צ'ק. סליידס רקומים? צ'ק, צ'ק, צ'ק.
כך שמלבד פריטי יסוד חשובים כנעלי סטילטו שחורות או מגפוני בוקרים, אותם תמיד יש בנמצא, ניתנה העונה חשיבות מכרעת להשראות משנות השבעים והשמונים. בין השאר אפשר למצוא נעלי פלטפורמה משגעות של סוניה ריקל עם עיטורי פאייטים, או עקבים של מוסקינו במראה גרפיטי, וכן עוד הרבה זוגות המציעים טקסטורות חדשניות, עיבודי עור עשירים וקישוטי דיסקו שמחים נוספים.
ועכשיו לפיל בחדר, הלא היא סוגיית התמחור. אז נכון, מרי נעליים ידועה בתור רשת יקרה ולא נגישה במיוחד, כיאה למותגים אותם היא מייבאת. אבל בצעד חכם ומבורך, משהו השתנה בשנה האחרונה. ההיצע החדש ברשת מכיל בתוכו מותגים קצת יותר נוחים, שבהחלט מצדיקים את הוצאת הכסף עליהם. או במילים אחרות – מי שרוצה להשקיע בנעליים טובות, מרי היא המקום להתחיל בו.
טווח מחירים: (מעתה ועד סוף העונה – 30% הנחה על הפריטים + ייעוץ סטיילינג חינם בתיאום מראש)
להשיג בסניפי מרי נעליים
השאירו תגובה