הפילטר הוויראלי באמת יסדר לכם גבות מושלמות?

פילטר "מפת הגבות" שרץ בטיקטוק אמור להראות את צורת הגבות האידיאלית עבור תווי הפנים שלכם, ומיליוני משתמשים כבר הצטיידו בעיפרון או בפינצטה ופעלו בהתאם. אבל האם באמת אפשר לפטר רשמית את המומחים לנושא?

מאת  | ‏ 13 מאי 2023

גם אנה כבר ניסתה (צילום: טיקטוק, annazak)

גם אנה זק כבר ניסתה (צילום: טיקטוק, annazak)

לפילטרים שאמורים "לייפות" את הפנים שלנו ברשתות החברתיות יש תדמית לא מדהימה. הם הרי הגרסה הנגישה לריטושים היקרים של צילומי המגזינים, שגרמו לנו במשך שנים רבות לחשוב שכך באמת נראות כוכבות הוליווד – סימטריות, חלקות וכמעט לא אנושיות.

יש לפילטרים האלה צדדים אפלים, כמובן – הם מנציחים אידיאל יופי בלתי מושג וגורמים לנערות וילדות להשוות את עצמן לאחרות, כשהן לא תמיד יודעות אם האישה שהן מסתכלות עליה נעזרה באמצעים ממוחשבים או לא. אבל ישנו גם צד חיובי לטכנולוגיות החדשות, ועולם הביוטי משתמש יותר ויותר במציאות רבודה כדי לאפשר ללקוחות לבחון איך גווני ליפסטיק שונים ייראו עליהן – מבלי לצאת מהבית.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Grace Choi (@gracemchoi)

פילטר הגבות של גרייס צ׳וי, משפיענית טיקטוק שיוצרת פילטרים בעצמה, הוא דוגמה מעולה לאיך אפשר לקחת את הטכנולוגיה הזאת ולהוציא ממנה כלי יעיל. באמצעות שימוש ב״יחס הזהב״ הידוע לשמצה (נוסחה מתמטית שמודדת סימטריה בפנים), היא פיתחה פילטר שעוזר למשתמשות לשרטט את הגבות שלהן באופן מדויק ומחמיא לצורת הפנים שלהן.

"ההשראה לפילטר נולדה מהבעיה האישית שלי", היא אומרת בראיון למגזין Allure. "לא הצלחתי לצייר את הגבות שלי באופן שווה, כי הן דקות ואין לי נקודות רפרנס בפנים להיעזר בהם, כמו נקודות חן. חקרתי טכניקות שונות של מיפוי גבות במשך חודש, ובעזרת מציאות רבודה התאמתי אותן כדי לוודא שהפילטר יתאים לפנים של כל אחד ואחת".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Morgan Baldwin (@morgbaldwin)

צ׳וי מוסיפה שהיא לא בעניין של "עיוות" פנים באמצעות פילטרים, ומעדיפה לקחת טכניקות של מומחי יופי וליצור באמצעותן פילטרים שאפשר ללמוד מהם. אז האם הפילטר הזה עובד?

עד כה, המשתמשות מדווחות על תוצאות חיוביות, וגם המומחים בעולם הביוטי אוהבים את הפילטר, אבל עם הסתייגות קלה. "אני חושבת שזה מדהים שיש כלים כאלה שזמינים לכולם ועוזרים להדריך אותנו", אמרה ל-Allure המאפרת המקצועית אמילי ווד. "אבל כל אדם הוא שונה ויש לו חשקים שונים. אם אתם כבר אוהבים את צורת הגבות שלכם, לא בטוח שאתם צריכים לשנות אותה לפי הפילטר. הוא גורם לאנשים לחשוב שיש ׳דרך אחת נכונה להיראות׳, אבל אולי הם לא רוצים לשנות את המראה שלהם. שינויים במראה הם דרך לביטוי עצמי של האישיות שלנו, אז אם זה לא מרגיש מתאים לכם, אל תרגישו צורך להתיישר לפי הנורמה״.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ellen (@askellenbeauty)

מומחי הגבות מסכימים עם ווד, ואומרים שהפילטר הוא דרך טובה לנסות צורות גבות שונות, אבל לא צריך להתייחס אליו כאל תורה מסיני, וגם אם מצאתן דרכו סגנון גבות שאתן אוהבות – עדיף להגיע איתו לאנשי מקצוע ולהמשיך משם. "אנחנו יוצרים גבות בהתאמה אישית", אומרת מומחית הגבות הלונדוני סומאן ג׳לאף. "פילטרים הם דרך כיפית להתנסות, אבל מומחים יודעים להתאים את הגבות לתווי הפנים הספציפיים, גוון העור, טקסטורת העור, טקסטורת שיער הגבות ועוד – כל אלה משמעותיים".

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@atarah.___)

@gracemchoi New filter to help you draw your perfect #goldenratio #eyebrows !
@idanborulya4

??

sonido original

@a.m.maayan

 

Light Switch – Charlie Puth

@anna.zak This was sooo fun!! should I do another one? #fyp #tiktokfilterschallenge #makeup Light Switch – Charlie Puth

השאירו תגובה