המומחה מסביר: כך תבחרו את הבושם הכי נכון עבורכם

פאולו טרנצי הוא דור שלישי למשפחה של יצרני בשמים ונרות, שגדל בטירה איטלקית עתיקה. על ההיסטוריה הזאת הוא מבסס, לצד אחותו, את מותג בישום הבוטיק הייחודי V Canto, שלא דומה לשום דבר שאתם מכירים. תפסנו אותו לראיון מיוחד על כוחו של הניחוח, וגם הוצאנו ממנו כמה טיפים חשובים

מאת  | ‏ 30 ינואר 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by V Canto by Terenzi (@vcanto_terenzi)

"במשך יותר מ-700 שנה, משפחת טרנצי התגוררה ליד טירת גראדרה, אחת העתיקות ביותר באיטליה", מתפייט הבשם המומחה פאולו טרנצי כשהוא מספר את סיפור האגדה המשפחתי שלו, בתשובה לשאלה על ההשראות שעומדות מאחורי הבשמים שהוא רוקח עבור המותג V Canto. "בין גבעות יפהפיות, יערות ומימיו הכחולים של הים האדריאטי, נטועים שורשיה של משפחה שאהבה לצאת למסעות ולגלות עולם, ואחרי כל הרפתקה לשוב לבית העשוי צבעים וניחוחות ונשלט על ידי הקטיפה הכחולה של הים".

אז ההשראה לבשמי הבוטיק הייחודיים שיוצרים פאולו ואחותו טיציאנה, דור שלישי למשפחת יצרני הבשמים והנרות, מבוססת קודם כל על "אחד מסיפורי האהבה היפים ביותר בעולם", הוא אומר, "אהבה לשורשים ולמולדת". סיפורי אהבה מאיטליה העתיקה בהחלט מציתים את הדמיון שלהם, וקולקציות הבישום של V Canto מתכתבות גם עם ה"קומדיה האלוהית" של דנטה, למשל, או עם אגדות רומנטיות על גבירות ואבירים.

פאולו טרנצי, בשם ונשיא V CANTO (צילום: יחסי ציבור)

פאולו טרנצי, בשם ונשיא V CANTO (צילום: יח"צ V-Canto)

עד לפני כמה שנים, המושג "בשמי נישה" עוד נשמע איזוטרי למדי – אבל כיום מדובר בתחום מדובר ונחשק שרק צובר פופולריות. "אני מאמין שזה נובע מבחירות בוגרות יותר של הצרכנים, מהצורך של כל אחד מאיתנו להיות ייחודי ומובחן", אומר טרנצי. "אנשים מחפשים ניחוח שיבטא את האישיות שלהם בלי להצטרף לאיזורי הנוחות שחברות גדולות מייצרות. למדנו שבושם מבטא את העצמי שלנו באופן עמוק, ומכאן נובע החיפוש אחר ניחוח שיעביר את המסר הכי מיוחד לגבי מי שאנחנו".

ואיך בעצם יודעים למצוא ניחוח כזה?
"האלמנט הכי משמעותי בבושם הוא כוחו של זיכרון. במשיכה לניחוח מסוים או למולקולה ספציפית מגיעה מהמטען הרגשי של כל אחד מאיתנו. זכרון של רגע יפה, רגש שנחווה ומקושר לריח מסוים – מסוגלים להעלות בנו ויברציות נעימות שגורמות לנו להרגיש טוב. בושם הוא כבר לא רק צורך גופני אלא תרפיה אמיתית לנשמה".

בהתאם להשקפה הזאת, כל הבשמים של V canto מיועדים לגברים ונשים כאחד. "אני לא מאמין במגדר כשזה נוגע לבישום!", הוא מזדעק. "היצירות שלנו הן יוניסקס, כי הן עוסקות ברגשות, ורגשות הם לא דבר נשי או גברי. הניחוחות האלה מבטאים את התשוקה ליופי ולחדוות החיים. ההבדלה המגדרית היא טעות נפוצה בבישום, אבל בושם הוא מנוע רגשי עמוק ועלינו ללכת אחריו כמו שהולכים אחרי הלב. לכן, אין סוג אחד של נשים או גברים שהבשמים מתאימים להם. עם זאת, הם גם לא בשביל כל אחד ואחת, אלא רק בשביל אנשים יוצאי דופן עם אישיות חזקה ועצמאית, שאוהבים להתבלט בקהל האחיד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by V Canto by Terenzi (@vcanto_terenzi)

מה הופך אותם לבשמים כל כך ייחודיים?
היצירות שלנו ייחודיות מעצם תהליך הייצור שלהן. בשמים רגילים צריכים מערכות תעשייתיות בעלות יכולת ייצור גבוהה כדי לספק לשוק מיליוני בקבוקים ביום. הצורך התעשייתי הזה מוביל לשימוש במרכיבים סטנדרטיים שנרקחים באופן סינתטי, על מנת שיהיה אפשרי לספק כמויות גדולות מהם באופן ממושך כדי לא לפגוע ברווחי המותג שהשקיע כל כך הרבה בפרסום. 

בישום נישה, שבמקרה של טרנצי ממוקם בקטגוריה הכי גבוהה שמכונה בישום אמנותי, לא נדרש להפיק כמויות ולכן מתמקד רק באיכות ובשיטות ייצור בעבודת יד – היחידות שמבטיחות שימוש במרכיבים טבעיים וגולמיים. שיטות כאלה הן לרוב עתיקות ועוברות מדור לדור, כמו במקרה של משפחת טרנצי. אפילו הפורומולות שלנו לא נשמעת לחוקים המסורתיים של בישום עילי, אלא פתוחות לחפש ולחקור כל תרכובת אפשרית באמצעות דרכים לא מקובלות. הן מייצגות את המהות האמיתית של החיים, כולל הפגמים, המתחים והפערים".

כדי להריח בדיוק מה זה אומר ולהבין אם אתם האנשים יוצאי הדופן שטרנצי מייעד להם את יצירותיו, חפשו את הבשמים של V Canto בפרפומריות נבחרות ברחבי הארץ ובאתר לילית Lilit.co.il. המחיר, כמצופה במקרה של בישום בוטיק עילי, נע בין 600-1,400 שקלים, אבל התמורה בהחלט אקסלוסיבית בהתאם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by V Canto by Terenzi (@vcanto_terenzi)

לא נשמעים לחוקים המסורתיים (צילום: יח"צ V-Canto)

לא נשמעים לחוקים המסורתיים (צילום: יח"צ V-Canto)

רק לאנשים יוצאי דופן (צילום: יח"צ V-Canto)

רק לאנשים יוצאי דופן (צילום: יח"צ V-Canto)

השאירו תגובה

 

  • אשמח לנסות דוגמית אם קיים

    מאת: תנחום |‏ 1 בפברואר 2022 | 12:20
  • מוזר, הבקבוקים נראים כמו העתק של חב' סוספירו (סופרנו והאחרים).

    מאת: שיר |‏ 30 בינואר 2022 | 23:19
  • תקשיבו, אין בעיה עם כתבות יח"צ. אבל אתם מאבדים קוראים כשאתם שמים כותרת עם כמעט אפס הקשר לתוכן הכתבה עצמה.

    מאת: PR |‏ 30 בינואר 2022 | 18:42
  • צודקים אין כמו אפטר שייב טבק שמזכיר לי את הילדות או בעצם אדם או דראקר
    וואו אני מבולבל

    מאת: שמואל אחד |‏ 30 בינואר 2022 | 12:13