"החלטתי שאני הופכת את העיר עד שאני מוצאת מניקוריסטית"

כל יום שעובר מקרב את ישראל לסגר מלא, אבל בינתיים לא מעט נשים עדיין מחפשות בעיקשות אחרי מי שימרח להן לק ג'ל, יחדש להן את ההחלקה או יזריק להן בוטוקס. יש שטוענות שזה רק למען עצמן, אחרות מודות שזה לכבוד העוקבים באינסטגרם, ולכולן טיפולי יופי נראים כעבודה חיונית. נראה שכל עוד יהיה ביקוש, יהיו גם אנשי מקצוע שמוכנים להסתכן בקנס או במאסר - למען היום שאחרי הקורונה

מאת  | ‏ 26 מרץ 2020

בכל מחיר (צילום: מעין סופיה ויסטוב weisstub@)

בכל מחיר (צילום: מעין סופיה ויסטוב weisstub@)

דנה (שם בדוי) מתל אביב הגיעה בסוף השבוע שעבר למספרה הקבועה שלה כדי לחדש את ההחלקה בשיער. באותו היום, ההנחיות והאיסורים החדשים עדיין לא היו ברורים. במשך ארבע שעות היא ישבה עם החומר הפעיל של ההחלקה על ראשה. אלה היו "ארבע שעות של לחץ", לדבריה; "הרגשתי שעומד לקרות משהו. הפחד שלי היה שאני אצטרך להפסיק את ההחלקה באמצע ולהישאר עם החומרים על הראש". דקה אחת נותרה עד שהחופף היה צריך לשטוף מראשה את התכשירים, ואז – הפתעה: פקח של משטרת ישראל נכנס למספרה וביקש מכל הנוכחים לעזוב את המקום. "הוא הוסיף שאם תוך חמש דקות המספרה לא תפונה – בעל העסק ייקנס".  

מה עבר לך בראש באותו הרגע?
"שיש לי מזל, כי נשארה לי רק דקה אחת להשלים את ההחלקה. הרגשתי שניצלתי על הקשקש. אם לא הייתי מסיימת את ההחלקה הייתי צריכה לחזור לתלתלים לכל תקופת הסגר וזה היה מאוד מבאס אותי. מבחינתי, גם אם רק הכלב שלי רואה אותי אני עדיין צריכה להיראות טוב. טיפולי יופי זה עבודה חיונית לגמרי בעיניי".

על פי הוראות משרד הבריאות שפורסמו באמצעי התקשורת ב-15.3.20 חל איסור כולל על טיפולי יופי מכל סוג, לרבות טיפולי פנים, פדיקור, מניקור וטיפוח שיער. מי שעובר על ההנחיות האלה מסתכן בקנס כספי ואף במאסר. את הספר של דנה ההנחיות אולי לא הצליחו להרתיע, אבל הפקח דווקא כן – ועוד באותו היום הוא סגר את המספרה. אבל עבור מספר לא קטן של קוסמטיקאיות ואנשי מקצוע אחרים, ההנחיות החדשות דווקא נראות כהזדמנות פז לשמר את הלקוחות הקיימות ולהשיג לקוחות חדשות להמשך, ליום שאחרי הקורונה.

ש' היא מניקוריסטית שעובדת באזור הדרום כבר למעלה מעשור. בעמוד הפייסבוק של ש' נתקלתי דרך קבוצת הפייסבוק העירונית של מקום מגוריה. כתבתי שם שאני מחפשת טיפול ציפורניים בדחיפות, והיא מיד הציעה את שירותיה: "תראי, ברור שיש חשש ופחד לקבל לקוחות, אבל כשאני עובדת אני מצוידת בכל המיגון האפשרי, מסכה, כפפות ואלכוג'ל. מעבר לזה אנחנו מנסות לשמור מרחק ככל הניתן". איזה מרחק יכול להיות כשאת מורחת למישהי לק, שאלתי אותה. על זה כבר לא הייתה לה תשובה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Jenny (@nailson7th) on

את לא מפחדת להידבק?
"אני מפחדת מקנס כספי הרבה יותר מאשר מהקורונה", היא צוחקת, "אבל זה שווה את זה, כי לקוחה שאני אקבל היום תגיע אליי גם אחרי שהכל ייגמר".

את רוצה להגיד לי שלקוחות ממשיכות להגיע אלייך גם בשבוע האחרון?
"אני לא אשקר, מגיעות אליי הרבה פחות לקוחות בשבוע האחרון, אבל עדיין מגיעות. יש כאלה שלא מפחדות".

ט', צעירה בת 18 מבאר שבע, היא אחת מהן. רק ביום ראשון האחרון, שבוע לאחר פרסום התקנות האוסרות על כך, היא חידשה את המילוי של בניית הציפורניים שלה: "אני בן אדם די שאנן בכל הקשור לקורונה", היא מעידה; "כתבתי בפייסבוק סטטוס ושאלתי מי יכולה לעשות לי לק, ועם הבחורה הראשונה שהגיבה קבעתי ליום שלמחרת".

למה כל כך חשוב לך לחדש את הלק דווקא עכשיו?
"מבחינתי לא משנה מה קורה, תמיד חשוב לי להיראות מטופחת. נכנסנו לתקופה ארוכה שאנחנו לא יודעים מה יקרה במהלכה, אז החלטתי לעשות מהר ציפורניים לפני שיהיה איסור מוחלט לצאת מהבית".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aimee Song (@aimeesong) on

אבל גם ככה אף אחד לא רואה אותך.
"זה לא קשור לאנשים אחרים, אני עושה את זה בשביל עצמי. אני לא יכולה לסבול את זה שהציפורניים שלי לא מסודרות, זה מביא לי עצבים ומדכא אותי. החלטתי שאני הופכת את באר שבע עד שאני מוצאת מניקוריסטית".

ומה את מתכוונת לעשות עוד שלושה שבועות?
"אני לא רוצה לחשוב על זה".

נראיתי כמו בדיחה, לא יכולתי להישאר ככה

מחקרים הוכיחו לא פעם כי לנראות החיצונית השפעה של ממש על הדימוי העצמי, על הביטחון ועל הצורה שבה אנשים מאמינים שהסביבה תופסת אותם. רובנו מכירים לפחות אישה אחת שלא מוכנה לצאת מהבית עד שהלוק שלה מדויק מכף רגל ועד ראש. אבל בימים שבהם המדינה נמצאת על סף סגר שלא יאפשר לתושבים לצאת מפתח ביתם אלא לקניית מוצרים חיוניים, מה בכל זאת מניע חלק מהנשים להמשיך ולטפח את עצמן בקנאות?

"האינסטגרם ממשיך לתפקד", מסבירה לי נ', דוגמנית ואושיית רשת שאחרי חשבון האינסטגרם שלה עוקבים עשרות אלפי אנשים. עם נ' אני משוחחת רגע אחרי שעברה הלחמת ריסים אצל אשת מקצוע ממרכז הארץ. אמנם הרחובות שוממים יחסית, המסיבות בוטלו והמסעדות נסגרו – אבל החיים ברשתות החברתיות ממשיכים להתקיים כסדרם, ואפילו ביתר שאת. בכל רגע עולים סרטונים, תמונות, סטוריז, ואיך לא – שידורי לייב בלתי פוסקים בהם אושיות רשת מובילות מלמדות לבשל, להתאפר ואפילו להתאמן, מבלי לצאת מהבית. נ' מוסיפה ואומרת: "כמובילת דעת קהל אני מצלמת את עצמי לא מעט גם כשאני בבית בבידוד. אין מה לעשות, חשוב לי להראות טוב בשביל העוקבים שלי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rosie HW (@rosiehw) on

אבל מה עם קצת אותנטיות? הרי כולנו באותו מצב.
"אני יכולה לשים פילטרים, אבל אני מעדיפה שלא, כדי לא להטעות את העוקבים שלי. אתמול הגעתי למצב שאני נראית כמו בדיחה כי חצי מהריסים נפלו לי, לא יכולתי להישאר ככה כל הסגר".

בגלל העוקבים, כן?
"גם בגלל העוקבים וגם בשביל עצמי, הרגשתי לא בנוח".

תהל (שם בדוי) היא בעלת מכון שיזוף פופולרי בצפון הארץ. גם היא, בדומה לאמנית הריסים של נ', ממשיכה לעבוד גם בימים אלה. "אני מבינה את הנשים שמגיעות אליי בשבוע האחרון", היא מספרת. "להיות שזופה עושה מצב רוח טוב. הן רוצות לשמור על מורל גבוה וכמובן על שגרה כמה שניתן".

מספר הנשים שהגיעו אלייך בשבוע האחרון זהה לזה שהגיע בחודש שעבר?
"מה פתאום. עד לפני שבוע קיבלתי עשרות לקוחות כל יום. השבוע מגיעות בודדות, בין לקוחה אחת לחמש לקוחות ביום".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Erin Parsons (@erinparsonsmakeup) on

זה עדיין מספר מכובד.
"יש נשים שצריכות להשתזף בשביל הביטחון והעלאת מצב הרוח, וזה לגמרי לגיטימי".

אילו מין לקוחות שהגיעו אלייך השבוע?
"מי שממשיכות להגיע הן נשים בגילאי 30-50. הן הלקוחות הקבועות שלי. כל מי שמגיעה מספרת לי שהיא לא יוצאת מהבית בכלל, אבל על השיזוף היא לא מוכנה לוותר. זו היציאה היחידה שלהן בתקופה הזו".

את מבינה שעל פי התקנות אסור לבצע טיפולים קוסמטיים שאינם חיוניים.
"פתחתי מכון בחצר של הבית שלי ככה שאני שומרת על כל התקנות. סידרתי את לוח הזמנים ככה שאף לקוחה לא נפגשת עם לקוחה אחרת, ואני עובדת עם מסכה וכפפות כל הזמן".

את לא מפחדת מהקורונה?
"האמת היא שלא. אני לוקחת את העניין מאוד בפרופורציות. אני מבינה שהקורונה לא יותר מסוכנת ממחלות אחרות. היא פוגעת יותר בחלשים. למזלי אני והמשפחה הקרובה שלי לא במצב סיכון".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@tombachik) on

הן אומרות שהן מוכנות לשלם כל סכום

ויש גם טיפולים רציניים יותר, חלקם רפואיים ממש, שאולי נראים לנשים מסוימות כטיפולי חירום – אבל רחוקים מלהיות כאלה בעיני החוק. א' הוא משווק ומתווך כירורגיה פלסטית והליכים אסתטיים בארץ ובעולם, ובשל ההנחיות החדשות הוא נאלץ לבטל כמעט את כל הטיפולים הקוסמטיים שנקבעו ללקוחותיו בשבועות הקרובים. "את לא תאמיני", הוא אומר, "מתקשרות אליי בין עשר לעשרים בנות מדי יום בשבוע האחרון. הן בוכות לי בטלפון על זה שהרסתי להן את הקיץ ובגללי הן לא יראו טוב כמו שהן ציפו. הן אומרות שהן מוכנות לשלם כל סכום שלא יהיה כדי שאפגיש בינן לבין הרופאים שעובדים איתי".

ליאת (שם בדוי) היא אחת מהנשים שעליהן א' מדבר. היא הייתה אמורה לעבור הרמת חזה אצל פלסטיקאי ידוע. "ציפיתי מאוד לניתוח הזה", היא מספרת. "זו הייתה הגשמת חלום בשבילי ואני מאוד עצובה לנוכח העובדה שאיני יודעת מתי אוכל להגשים את החלום הזה".

"אני לגמרי מבין אותה", משלים א', "הניתוח שלה בוטל ברגע האחרון. היא כבר נפגשה עם המרדים, עשתה בדיקת דם ומועד הניתוח שלה שוריין מראש. היא שבורה וזה מובן".

ומה לגבי מחתרת של טיפולים קוסמטיים? אני בטוחה שאתה מכיר רופאים שמוכנים לעבוד גם בתקופה הנוכחית.
"כל הרופאים שאני עובד איתם סגרו את הקליניקות מלבד רופאה אחת שמקבלת גם היום בקליניקה פרטית במרכז הארץ. אני מפנה אליה את הלקוחות הקבועות שלי שנשבר לי הלב לאכזב אותן. בימים אלה היא נמצאת בעומס מטורף. אני מסדר את לוח הזמנים שלה כדי שיהיה לה נוח, אבל היא לא מפסיקה לעבוד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Chriselle Lim YOUR RICH MOM (@chrisellelim) on

וואלה. אני יכולה לקבוע תור?
"לא", הוא צוחק, "אני לא שולח אליה לקוחות חדשות וגם לא תהיה לך דרך למצוא אותה. היא מחקה את הפרופילים שלה מהרשת החברתית כדי שאף אחד לא יתפוס אותה. אגב, היא מפחדת שלקוחות חדשות יתפסו אותה לא פחות משהיא מפחדת מהקורונה".

ימים שלמים של שיטוטים ברשתות החברתיות הובילו אותי אל מעמקי מחתרת הטיפולים הקוסמטיים של מחוז גוש דן. ענת (שם בדוי) הסכימה להתראיין לכתבה רק לאחר שהובטח לה באופן מוחלט שכל הנאמר ייכתב בעילום שם, בלי אף סימן מזהה של המרפאה הכירורגית והקוסמטית שאותה היא מנהלת. "כשלקוחה שמכורה לבוטוקס ולהזרקות חייבת להזריק כל שלושה חודשים, לא מעניין אותה מה קורה בעולם. אם היא צריכה בוטוקס היא תעשה בוטוקס. זה מצב נתון".

נתון, אבל לא חוקי במיוחד.
"נכון. אבל אם יש מצב חירום אז צריך לתת מענה".

חירום?
"כמו שלקוחה אמרה לי היום בטלפון, ואני מצטטת: 'חמודה, בוטוקס דוחה קורונה'".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILS by MEI (@nailsbymei) on

הביקוש זהה לזה שהיה בחודש שעבר?
"'קיימת ירידה מסוימת, אבל הלקוחות אומרות שאם המרפאה שלנו פתוחה אין להן בעיה להגיע לטיפול. רוב הלקוחות שמגיעות בימים האחרונים אלה נשים שנמצאות באמצע הטיפול הקוסמטי שלהן ולא יכולות להפסיק אותו באמצע. מעבר לזה, אנחנו לפני פסח. תמיד לפני חגים יש הרבה יותר ביקוש לטיפולים כי פתאום כולן מקפידות על הנראות שלהן. כמו שמשפצים ומסדרים את הבית לקראת פסח, ככה גם משפצים את הפנים".

אני לוקח את עניין הקורונה כבדיחה אחת גדולה

קשה שלא להרים גבה מול ההתעקשות הלא מתפשרת להמשיך בשגרה הקודמת – אבל בעיני חלק מאנשי המקצוע יש כאן למעשה שגרה חדשה ומוקפדת אפילו יותר. לדברי ענת, חלק מהנשים מגיעות לטיפול דווקא עכשיו לא למרות הסגר – אלא בגללו: "הנשים הולכות לבלות בתקופה הקרובה 24/7 בצמוד לבעלים שלהן. הן מבינות שפתאום הוא יראה אותן בדיוק כמו שהן, במצב הכי טבעי שיש. את מבינה?", היא שואלת. "כשאת נמצאת עם מישהו בחדר במשך שבועיים-שלושה הוא מתחיל להסתכל עלייך לעומק. כי פתאום יש לו את הזמן לעשות את זה. הרי בחיי היום-היום האינטנסיביים והקשוחים אנשים לא באמת מסתכלים אחד על השני בצורה מעמיקה".  

אז את מסכימה עם הלקוחה שטוענת ש"בוטוקס דוחה קורונה"?
"אני ספציפית עובדת מהבית כי אני מפחדת להגיע למרפאה, אבל אני יכולה להגיד לך שהמרפאה שלנו פועלת בדיוק על פי הנחיות משרד הבריאות. אנחנו שולחים הודעה יום לפני הפגישה ומתשאלים את הלקוחה אם היא הייתה בחו"ל, אם היא הייתה בסביבה של חולה קורונה, אם היא משתעלת ועוד. אנחנו עושים את כל הנוהל ומחתימים את הלקוחה על טופס".

ביום שני האחרון נתקלתי בפוסט בקבוצת פייסבוק תל אביבית. כותב הפוסט הוא טום, בן 23, והתוכן: "אני מחפש ספר שעובד בימים אלו". שלחתי הודעה לטום, עניין אותי למה בחור צעיר בעשור השלישי לחייו חייב לפגוש ספר בדחיפות דווקא עכשיו. "התספורת אצלי זה מצב נתון", הוא מסביר, "למרות הגיל שלי אני מקריח ויש לי מפרצים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by FASHIONKILLS (@svedae) on

אבל גם ככה אף אחד לא רואה את המפרצים האלה עכשיו.
"אני עדיין יוצא מהבית להתאמן כל יום בפארק. אין מה לעשות, יש חתיכים בפארק וחשוב לי להראות טוב מולם כי יכול להיות שאחד מהם ימצא חן בעיניי. אני מרגיש הרבה יותר טוב עם עצמי אחרי תספורת".

עקב הפוסט שפרסם הוא נפגש עם ספר מוכר שהיה מוכן להגיע עד לדירתו, כדי לבצע את התספורת ההכרחית. "הספר אמר שמבחינתו העבודה ממשיכה כרגיל, רק שהוא סגר את הסטודיו שברשותו, ומקבל לקוחות באופן מחתרתי, בבתים שלהם".

אני שמה לרגע את הספר בצד. מה איתך, לא פחדת?
"ממש לא. אני לוקח את עניין הקורונה כבדיחה אחת גדולה וזה נראה לי פשוט מאוד מוזר שאנשים מפחדים. אני מבין שמנסים למזער את הנזק של הפגיעות במחלה, אבל לי זו נראית פאניקה מיותרת. הוא הורג רק אנשים מאוד מבוגרים או חולים. זה כמו כל וירוס אחר".

אוקיי, אבל אתה יכול להדביק מבוגרים או חולים ולסכן את החיים שלהם.
"אני מבין את זה ולכן אני לא מסתובב יותר מדי, אבל אני כן נמנע מלשתף פעולה עם הפאניקה. אני לא עושה משהו שמסכן מישהו אחר. אבל אם אנשים רואים את המצב כמוני לא אמנע מלהיפגש איתם".

נכון להיום, הסגר המוחלט עדיין לא יצא לפועל והתקנות הקיימות נאכפות בעדינות יחסית. אנחנו נמצאים בקו התפר בין העולם הישן והחופשי לבין העוצר שמתקרב ובא. עד אז, לא מעט נשים נאחזות בציפורניים בשגרה הקיימת. בשלב הזה נראה שכל עוד יהיה ביקוש, יהיה גם היצע – אבל השלב הבא טומן בחובו אי ודאות גם מהבחינה הזאת, ואיך אומרים? החרדה לא בדיוק עושה טוב לעור הפנים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILS by MEI (@nailsbymei) on

השאירו תגובה

 

  • צריך להזריק להן תאי שכל

    מאת: האשם |‏ 28 במרץ 2020 | 20:59
  • חבורה של מטורפות.

    מאת: שני |‏ 28 במרץ 2020 | 20:58
  • האם הראיונות עם עופר שלח, יאיר לפיד, יאיר גולן חיוניים לטיפול בקורונה. יש לסגור לאלתר את האולפנים+ קנס כספי

    מאת: ביזיון |‏ 28 במרץ 2020 | 20:40
  • יופי. אז תמותו יפות… סתומות שאין לתאר…

    מאת: מיכל |‏ 28 במרץ 2020 | 20:26
  • אני מקבלת אתכל ההוראותוההנחיות לגבי הטיפוח
    אבל לא ברור לי איך כל המראיינות בטלויזיה
    וכל המתראיינות והסלבס בטלויזיה מטופחות
    כולל איפור מקצועי, פן מיקצועי ציפורניים מטופחות
    עליהם לא חלות הוראות האלה???
    מגוחך!!!!

    מאת: טלי |‏ 28 במרץ 2020 | 19:59
  • בארה"ב אם לקוחה נדבקת בקורונה מאשת מקצוע מטיפול בבית שלה או של המטופלת, היא יכולה לתבוע אותה שהדביקה אותה. הטמטום חוגג בארץ. אחיות ורופאים מתים, לא רואים את המשפחות ואתן עושות פן וציפורניים. הקארמה תגיע לכן. תתביישו.

    מאת: Shir |‏ 28 במרץ 2020 | 19:05
  • גם אני רציתי לעשות החלקה והיה לי תור ללייזר אז קניתי מכשיר בייתי ואת ההחלקה דוחה לאחר שהמצב יעבור. בחורות הבריאות שלכן ושל המשפחה יותר חשובה מאיזה ריס מודבק לק גל. מה נסגר איתכן?!

    מאת: נעמה |‏ 28 במרץ 2020 | 15:15
  • ז=מה שעושים זה לשם ההכנסות אז העונש צריך לבוא

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 28 במרץ 2020 | 12:43
  • מסכנות.
    כנראה כל כך מכוערות מבחוץ ומסתבר שגם מבפנים.

    מאת: ציפי |‏ 28 במרץ 2020 | 11:51
  • נשים מסכנות. אתן עד כדי כך לא שלמות עם עצמכן שאתן חייבות את זה?
    פשוט עצוב.

    מאת: אני |‏ 28 במרץ 2020 | 08:58
  • לאט לאט כולן יתרגלו לעצמן ויאהבו את עצמן ט-ב-ע-י-ו-ת!

    מאת: ליאן |‏ 28 במרץ 2020 | 00:05
  • האם זו הכתבה על האנשים הכי סתומים בישראל?

    מאת: אלה1 |‏ 27 במרץ 2020 | 21:50
  • אני מניקוריסטית ופדיקוריסתטית .תגידו מה נעשה זאת עבודה היקרה שלנו באמת אנחנו עובדות מוגנות עם מסכה וכפפות ולא במצב עכשיו הרי בקבוע .שבועיים אנחנו כבר בבית מה נשעה האללה .עדיין אין סגר יש לנו לקוחות קבועות שצריכות לעשות טיפול הפרנסה שלנו קורסת

    מאת: מרינה |‏ 27 במרץ 2020 | 19:20
  • זה בעיקר מעציב אותי איך ישנן נשים שמתעסקות בזוטות כאלה. זה כולה ציפורניים!! מה זו הריקנות הזו. אנשים מתים ויש נשים שבמקום באמת לנצל את הזמן שלהן מתעסקות בשיט הריקני הזה ומסכנות את כולנו. כל ההיסטרייה לק ג'ל הזו כבר נהיית בדיחה.

    מאת: אני |‏ 27 במרץ 2020 | 13:46
  • למה אתם נותנים פה במה לפשע הזה?

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 27 במרץ 2020 | 12:01
  • אגואיזם צרוף!!! שלא לומר רצח- מסכנים חיים של אחרים באגואיסטיות מטופשת. ממש עם סגולה

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 27 במרץ 2020 | 12:00
  • אחת הכתבות המעצבנות שקראתי.
    לאנשים פשוט לא אכפת מאף אחד חוץ מעצמם. למה לסכן אחרים ? אם אתם לא בקבוצת סיכון זה לא אומר שאתם לא מסכנים את אלה שכן.
    המוני אמהות יושבות בבית עם הילדים, מתקשות לעבוד, לנהל אורח חיים שפוי ושגרתי ולהם אכפת מציפורניים ושיער

    מאת: נועה |‏ 27 במרץ 2020 | 10:21
  • אוי שתהיו בריאות, כי חוץ מבריאות אין לכן מה להציע. "האישה מפחדת שהבעל יראה אותה באמת"? מתוך איזה אילוץ התחתנת שזה הפחד שלך?!

    מאת: J |‏ 27 במרץ 2020 | 09:31
  • מאיה את יכולה לקנות צבע בסופרפארם ( יצא לך הרבה יותר זול ממספרה) ולצבוע לבד בבית… אני עושה את זה שנים יוצא לא רע בכלל

    מאת: שרית |‏ 27 במרץ 2020 | 06:57
  • זה בדיוק מה שהקורונה באה לתקן. אנשים מתעסקים בחיצוניות שלהם במקום לעשות הסתכלות פנימה. לברר מהם התכונות השליליות והלא טובות ולתקן אותם. אינשאללה שלא תוכלו יותר להתעסק עם החיצוניות ותלמדו להיות אנשים עם עומק!!!

    מאת: קורונה עושה איתחול מחדש לעולם |‏ 27 במרץ 2020 | 03:49
  • צחוק צחוק אבל אני מבינה אותן לגמרי. אני משתגעת מחוסר האונים ומהשיער הלבן.. לא מסוגלת םהסתכל במראה ואת הלק גל כבר מזמן גירדתי מהציפורניים לבד…

    מאת: רחל |‏ 27 במרץ 2020 | 01:17
  • תודה לקורונה שחשפה אותנו לעושר והעומק הנפשי הזה. לא ידעתי שאנשים נפלאים כאלה מתהלכים ביננו.

    מאת: נעה |‏ 27 במרץ 2020 | 01:05
  • מטומטמות בית סוהר הייתי מכניס אתכם לא קנס אתם .גורמים לנגיף לחסל אוכלוסיה של האמאות .והאבות. והסבים ..הפתגם בשבילכם צעיר יכול למות .וזקן חייב למות ..איפה האכיפה .

    מאת: אלכסי |‏ 26 במרץ 2020 | 23:22
  • לתת קנסות כספיים גבוהים גם למנהלות וגם ללקוחות חסרות האחריות

    מאת: אבי |‏ 26 במרץ 2020 | 23:12
  • בואנה אנשים איבדו את זה.
    ריסים?!! בוטוקס?? ציפורניים??
    נשמות אפשר לחיות יופי בלי כל התוספות שלכן, חיוני זה לא ואפשר להסתדר. חיות בסרט

    מאת: נעה |‏ 26 במרץ 2020 | 21:28
  • טיפשים בלי הפסקה

    מאת: שפוי |‏ 26 במרץ 2020 | 20:51
  • ורק אני עם שורש עד האוזניים ומחכה ליום שאפשר יהיה ללכת למספרה

    מאת: מאיה |‏ 26 במרץ 2020 | 19:34