המדריך המלא: כך תצילו את הציפורניים מנזקי לק הג'ל

לק ג'ל יכול לעשות פלאים, אבל הוא גם עלול לפגוע בבריאות ובמראה הציפורניים. אז איך נהנים מכל העולמות ושומרים על מה שנתן לנו הטבע? מיטב המומחיות מסבירות

מאת  | ‏ 2 ינואר 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by IMARNI NAILS (@imarninails) on

לק ג'ל הוא אחת המתנות היפות ביותר שהמדע העניק לנשים (ולגברים חובבי לקים, כמובן). הוא נראה מעולה ומחזיק לאורך זמן, אבל הוא גם גובה מחיר – שאותו הציפורניים שלנו משלמות. ובכל זאת, יש דרך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, או במקרה הזה – ליהנות ממניקור ג'ל וגם לשמור על ציפורניים חזקות. 

מגזין In Style פנו לכמה מומחיות בתחום ואספו מהן את הטיפים הטובים ביותר, כדי שהציפורניים שלנו יראו במיטבן גם שהן עירומות מלק.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILS by MEI (@nailsbymei) on

בראש ובראשונה, צריך לדאוג להסיר את לק הג'ל בצורה מקצועית, ובהחלט לא לקלף אותו בעצמכן, למרות הפיתוי. "זה אחד הדברים הכי גרועים שאתן יכולות לעשות לציפורניים שלכן", אומרת ל-In Style המניקוריסטית ג'רלדין הולפורד, שיודעת על מה היא מדברת. היא נגעה בידיים מפורסמות של נשים כמו ג'יג'י חדיד, סינתיה ניקסון, לוסי בוינטון ורייצ'ל ברוסנהן.

"אם תקלפו את לק הג'ל הנזק לציפורניים יהיה מידי, כי יחד איתו תסירו גם את השכבה העליונה של הציפורן. בטווח הארוך יותר, הציפורניים יהפכו דקות וחלשות, וגם הצמיחה שלהן עלולה להיפגע", מסבירה הולפורד. ישנם חומרים להסרת לק ג'ל בבית, אבל במידה ויש לכן ציפורניים מודבקות – את ההסרה שלהן השאירו אך ורק לאנשי מקצוע, כי במקרה של הסרת ציפורניים מודבקות לבד – הנזק גרוע בהרבה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nails.INC (@nailsinc) on

אחרי שהסרתן את הלק, הטיפ הבא הוא להקפיד על המון לחות. ג'ין סון צ'וי, מניקוריסטית ובעלת מותג הלקים זוכה הפרסים ג'ין סון, אומרת ששימוש ממושך בלק ג'ל מייבש את הציפורניים. הפתרון הוא לעסות אותן עם שמן, ולהקפיד לעשות זאת גם על העור מסביב, כי שם מתחילה הצמיחה של הציפורן החדשה והבריאה.

קיימים לא מעט סוגים שונים של מוצרי שמן ייעודיים לציפורניים בשוק, אבל אפשר גם להשתמש בשמן חוחובה, שמחזק אותן. לתוצאות הטובות ביותר, הולפורד ממליצה לעסות את הציפורניים בשמן חוחובה שלוש פעמים ביום במהלך חמישה ימים רצופים בהן הציפורניים נקיות מלק.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILSWAG (@nail_swag) on

שרה גיבסון טאטל, מניקוריסטית ותיקה ובעלת מותג לק משלה ורשת סלוני מניקור בלוס אנג׳לס בשם Olive and June, ממליצה גם לקחת הפסקה מדי פעם מהלקים. "למרות שאין מחקרים מדעיים שמוכיחים כי הפסקה כזו מחזקת את הציפורניים, אני יכולה לספר מניסיון שאני בהחלט רואה הבדל בחוזק ובבריאות אצל הלקוחות שלנו כשהן עושות פסק זמן", היא אומרת. הולפורד וצ'וי שתיהן מסכימות איתה, ואם אתן ממש לא מצליחות להתאפק – הולפורד ממליצה להשתמש בבסיס של מוצר לחיזוק הציפורן לפני מריחת הלק. 

טיפ נוסף ובלתי צפוי הוא לשמור על הציפורניים הטבעיות באורך קצר יחסית. "רוב האנשים לא מודעים לכך, אבל כשיש לנו ציפורניים ארוכות, הן כל הזמן נוקשות במקלדת, בדלתות וכן הלאה", אומרת טאטל. "יש לזה יותר השפעה ממה שאנחנו חושבים". הולפורד מוסיפה שיש לכך יתרון נוסף – במקרה שהציפורניים שלנו לא בריאות, הן יראו טוב יותר כשהן קצרות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Mar y Sol Inzerillo (@nailsbymarysoul) on

בנוסף למוצרים השונים שיכולים לחזק את הציפורניים על ידי מריחתם, גם תוספי תזונה יכולים להוביל לתוצאות טובות. שלוש המומחיות שהתראיינו לכתבה ממליצות על קולגן, שעוזר גם לשיער ולעור, ועל התוסף ביוטין, המכיל ויטמין B. 

ואם כבר חיזוק הציפורניים מהפנים אל החוץ, כמובן שגם תזונה מסייעת לכך. ויטמינים שמסייעים לחיזוק הציפורניים תמצאו במאכלים כמו סלמון, אבוקדו, בטטה, עלים ירוקים, אגוזים וגרעינים. רק בריאות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Paintbox (@paintboxnails) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILS by MEI (@nailsbymei) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NAILSWAG (@nail_swag) on

השאירו תגובה

 

  • לא ללכת על לק ג'ל. אמנם נראה יפה ומחזיק הרבה זמן. הנזק לציפורניים הוא רב מאוד ולא שווה לנסות לק ג'ל.
    רק פעמיים ניסיתי ואני רק עכשיו כחצי שנה הצפרניים שלי שהיו תמיד ארוכות ויפות חזרו לאט לאט למצבן הקודם. לא ממליצה בכלל. לא משנה באם המנקוריסטית מוסמכת או לא. זה לא שווה את הנזק.

    מאת: פפפפפ |‏ 21 בינואר 2020 | 13:05
  • בתור מקצועית יכולה להגיד שזה לא נכון לומר שלק גל מסב נזק לציפורן הטבעית. רק במצב שבו המניקיוריסטית אינה עושה את עבודתה כראוי הן בהסרה, בהכנה או במניקור ואי הבנת כף היד שמולה ומצבה, מה שתקף להרבה עוסקות בתחום במדינת ישראל עקב הכשרה לקויה, מבזה ובסיסית מידי בהשוואה ללימודי מדינות אחרות כגון רוסיה ואמריקה. כשפי שניתן לראות הרבה בנות מגיעות אלי כשנעשות עליהן טעויות משמעותיות כגון לק גל על פטריה או עומס חומר על ציפורן חלשה. כנל גם לגבי סטיגמת בניית הציפורניים ניתן בעזרת בניה ולק גל לשקם ציפורניים פגועות כגון ציפורן עם אוניחוליזיס ונזקים מולדים כגון ציפורניים הגדלות כלפי מטה, מעלה, טרפזיות וכן הלאה.. בנוסף טיפוח פעם בחודש אינו מספיק ויש לשמור על כף היד גם בבית, ולא לכולן פרק הזמן המתאים להחלפת לק גל הוא כל חודש, ישנן כאלה שגם אחרי שבועיים צריכות להגיע… הייתי מבינה אם היה פרסום למוצר כלשהוא בכתבה אבל פרט למידע סתמי וסטיגמות לקויות אין בה כלום…בנות…המושג לתת לציפורניים לנוח הוא לא נכון ציפורן היא רקמה סטטית היא אינה נושמת ואינה חיה החלק ה"חי" שבה נמצא מתחת ללוחית הציפורן ובשורש שלה.

    מאת: סופי |‏ 7 בינואר 2020 | 22:06
  • טיפלתי את ציפורני בלק גל במשך חצי שנה וצערי,קיבלתי באחת האצבעות דלקת ופטריה,המשחק שמטריד את שכבת הלק לא היה מחוטא,עבר מיד ליד,משחות כואבים במשך חודשים.תבדקו שכל הנדירים עברו חיטוי נכון

    מאת: גולדוסר מתיה |‏ 5 בינואר 2020 | 15:21
  • מעבר לזה, ממליצה לוודא שהבחורה שאצלה אתן עושות את הג'ל היא עם תעודות. לי לקח חצי שנה לשקם את הציפורניים שלי בגלל שלא שאלתי את השאלות הנכונות והציפורניים שלנו אחרי 3 או 4 פעמים אצלה הפכו לנייר, רק אחרי טיפול ממושך יש שיקום, ומאז אני לא שמה ג'ל ובטח שלא בנייה בג'ל.
    בכל מקרה להפעיל שיקול דעת.

    מאת: יעל |‏ 5 בינואר 2020 | 09:12
  • טוב -איפה התוכן האמיתי?גיבוב של כלום ולא כלום.אין באמת איזה טיפ או תכשיר מומלץ..

    מאת: אא |‏ 4 בינואר 2020 | 10:36
  • תודה שעזרתם בכתבה זו שאנשים יבינו את משמעות הלק

    מאת: נועה |‏ 3 בינואר 2020 | 17:37