זה הזמן להפסיק להמר על עור הפנים שלנו

אנחנו תמיד נזהרים על הגוף שלנו במצבי קיצון אבל לצד זה חשוב להבין מה הסיכונים שנמצאים בסתם יצאה מהבית או אפילו כשבכלל לא יוצאים. אז ממה כדאי להיזהר ואיך אפשר לדאוג לעור שלנו קצת יותר טוב?

מאת  | ‏ 5 נובמבר 2018

Dramatically Different Hydrating Jelly  (צילום: אינסטגרם)

Dramatically Different Hydrating Jelly (צילום: אינסטגרם)

כשיש חורף קשה אנחנו תמיד נתלבש כדי להגן את הגוף שלנו, כאלה אנחנו – אוהבות לדעת אלו מכשולים אורבים לנו מחוץ לדלת וכמובן להיות מוכנות 'בשלוף' עם כל העזרה הנכונה. אבל, לפעמים קל לשכוח את כל הסכנות שמאיימות על עור הפנים- כאלו שמסתתרות בסתם יציאה תמימה מהבית ואפילו, כמה מבאס, כשבכלל לא יוצאים. אז ממה כדאי להיזהר ואיך אפשר לדאוג לעור שלנו קצת יותר טוב? להלן כל הפרטים.

בחוץ - הסברים מפורטים על ההשפעה המזיקה של אורח החיים המודרני על האוויר שאנחנו נושמים כבר שמענו בעבר. אבל, לא רבים מודעים לאתגרים שהזיהום הזה מציב לעור שלנו. "הקשר בין העור שלנו לבין האוויר אותו אנו נושמים, הוא קשר הדוק כי לאוויר מגע ישיר על פני העור כולו", מסבירה מוניקה אלמן, מומחית ברפואת עור, "לכן, זיהום אוויר הוא בעל השפעה מכרעת על עור האדם וחשוב להבין את ההשלכות שלו על המעטפת שמגינה עלינו".

תתכוננו להתמכר (צילום: אינסטגרם)

תתכוננו להתמכר (צילום: אינסטגרם)

בבית – החדשות העוד פחות טובות הן שגם הסביבה הביתית שלנו מושפעת מזיהום האוויר שמשפיע, בהתאמה, גם על העור. "אבק הבית", ממשיכה להסביר אלמן, "המורכב מחלקיקים קטנים, מביא לסתימת בלוטות החלב שלנו שהן חלק ממערכת ההגנה של העור. הצטברות של אבק גורמת לפגיעה בעור, בצבעו, בחיוניות שלו ובהגנה הטבעית שלו. חומרי הניקוי בבית גם הם גורמים לתופעות לוואי לא מבוטלות ע"י מגע או נשימה, כגון הופעת אלרגיות, רגישות הגורמת להרחבה של כלי דם ודלקת של בלוטת החלב והזיעה של העור.

כל אלו גורמים לדלקת שתוצאתה אקנה (שאינו קשור לגיל ההתבגרות או שינויים הורמונליים), התבגרות של הרקמה, והופעה של כתמים וקמטים". גם אדים, תתפלאו לשמוע, משפיעים על העור שלנו.  "כל סוגי מפיצי החום הישיר מביאים להרחבת כלי דם בעור", מפרטת אלמן, "פגיעה ביצירת הקולגן והופעה של עור חסר חיות, חיוניות וגמישות, שבהדרגה הופך לדהוי ומוכתם".

 להגנה כללית ומתמשכת מנזקי היום יום (צילום: אינסטגרם)

להגנה כללית ומתמשכת מנזקי היום יום (צילום: אינסטגרם)

אז מה עושים כדי לשמור על העור?

מתרגלים מגיל צעיר לשגרה של ניקוי עדין אך יסודי של עור הפנים, שימוש בסרום משקם, ליחוח העור ומריחת מסנני קרינה. בלי 'היום לא בא לי' ובלי קשר למזג האוויר. בואו נודה על האמת: פיח, עשן, אבק, אדים של חומרי ניקוי, לכלוך כל אלה פשוט גורמים לנו להיות עם פנים מלוכלכות ואנחנו פשוט צריכים לנקות אותן כמו שצריך.

מטפחים אורח חיים בריא מודע שכולל שמירה על תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית סדירה שמאפשר לעור לתת 'פייט' הוגן לכל הסכנות שמאיימות עליו.

משלבים בשגרת הטיפוח מוצרים קוסמטיים ייעודיים שעוזרים בשמירה וטיפוח העור. קרם הלחות פורץ הדרך של קליניק- Dramatically Different Hydrating Jelly הוא נציג גאה של דור מוצרי הטיפוח החדשים שדואגים לא רק לפעולה ספציפית אלא להגנה כללית ומתמשכת מנזקי היום יום. טכנולוגיית ה Clean- shield הייחודית שלו מסננת את נזקי זיהום האוויר ויחד עם יכולות הליחוח האינטנסיביות והמתמשכות מתקבלת הגנה מתקדמת שתואמת את המציאות המאתגרת של העידן המודרני.

טכנולוגיית ה  Clean- shield הייחודית שלו מסננת את נזקי זיהום האוויר (צילום: אינסטגרם)

טכנולוגיית ה Clean- shield הייחודית שלו מסננת את נזקי זיהום האוויר (צילום: אינסטגרם)

 

השאירו תגובה

 

  • ההימור היחיד הוא לשים על הפנים חומרים שסונתזו במעבדה . במיוחד בתחום הקוסמטיקה בו אין פיקוח אמיתי.
    העור שלכם סופח כל מה שאתם שמים עליו.לכן מה שלא הייתם אוכלים אל תימרחו על עצמכם.
    אני יודע שהדברים נשמעים קיצוניים אבל רק עוד כמה עשורים יהיה את הידע הביולוגי בשביל להבין כמה נזק הקוסמטיקה גרמה לבני האדם.

    מאת: ירושלמי |‏ 5 בנובמבר 2018 | 18:17