הבושם החדש של קלואה הוא כנראה ההתמכרות החדשה שלכן
עם בושם כל כך איקוני ברפרטואר היה קצת ריסקי לבית האופנה קלואה להשיק ניחוח חדש, אבל אחרי ש-15 יוצרי בשמים התחרו על ליבם ורקחו עבורם אפשרויות שונות הם מצאו ניחוח שהצליח לכבוש גם אותנו. כל הפרטים על "נומאד", שמכל הלוקיישנים האפשריים באירופה הושק השבוע דווקא בישראל
אין מותג שלא שואף להגיע לדרגת קלאסיקה, להיות מזוהה עם מוצר שהוא קונצנזוס בעל קהל לקוחות נאמן, כזה שלא תלוי באופנות חולפות ואף פעם לא נמאס ממנו. קלואה הצליחו לעשות את זה. הבושם האיקוני שלהם, שנושא את שם מותג האופנה, הוא אחד האהובים על הישראליות ובכלל, ורבות ממעריצותיו המושבעות יעידו כי גם אם הן מתנסות לפעמים בניחוחות אחרים, הן לא יכולות שלא לחזור אליו בסופו של דבר.
עם קלף כל כך מנצח ביד קצת ריסקי עבור קלואה להוציא בושם חדש, ובכל זאת הם החליטו לקחת את הסיכון עם "נומאד", אותו בחרו להשיק השבוע לשוק האירופאי דווקא בישראל, בנוכחות בלוגריות, עיתונאיות ומשפיעניות מרחבי אירופה. הלוקיישן אולי מפתיע אבל נבחר לא במקרה – שם הבושם, שפירושו נווד, מרפרר אל מייסדת בית האופנה גבי אגיון, יהודייה ילידת מצרים שהיגרה לפריז בסוף מלחמת העולם השנייה. אגיון, עקרת בית במשפחה אמידה, חיה חיי נוחות אבל הרגישה שמשהו חסר והקימה במו ידיה את אחד מבתי היוקרה הראשונים, שמיד משך אליו איט גירלס כמו ג'קי קנדי, בריז'יט ברדו וגרייס קלי.
במטרה להבטיח שהבושם החדש יעמוד ברף הציפיות, בקלואה החליטו לערוך תחרות בין 15 יוצרי בשמים מובילים. ההנחיה הייתה לרקוח ניחוח שיבטא אסקפיזם, הרפתקנות ונדידה, עבור אישה שממש כמו מייסדת המותג היא נפש חופשיה ששואפת למצות את כל האפשרויות, לגלות דברים חדשים ולהבין את העולם.
מי שניצח באתגר הנחשק הזה הוא קוונטין ביש, כוכב עולה בתעשיית הבשמים, שלא האמין שזה קורה לו. "כשהתקשרו להציע לי להשתתף בתחרות הייתי המום, אבל ידעתי שאני פשוט חייב לקחת את זה", סיפר באירוע חשיפת הבושם שהתקיים בנווה מדבר קסום בדרום הארץ, כיאה לתמה. "רציתי ליצור בושם שיתאים לכמה שיותר נשים, ניודי ושקפקף אבל גם נוכח ומחובר לקרקע".
כדי לעשות זאת הוא חזר אל השפרה, מבנה בושם קלאסי שבגרסתו המקורית, שנוצרה לפני שנים, כלל שלושה מרכיבים מרכזיים: תווים אדמתיים – פצ'ולי ואזוב, תווים פירותיים – בדרך כלל אפרסקיים, ותווים פרחוניים. המבנה הזה הוא גם הבסיס לבשמים אהובים אחרים כמו קוקו שאנל מדמואזל, אבל ביש נתן לו פרשנות משלו, עם אזוב אלון, פרזיות ושזיפי מירבל, מהם נהגה אמו לאפות פאי בילדותו.
משהו בנוסטלגיה הכפולה הזאת כנראה דיבר אל קלואה, שהרגישו ביטחון לשגר אל העולם בושם רענן אבל גם מחובר לשורשים, בעל ריח נקי, עמוק ומחוספס במידה. את התחושה הזאת משלים הבקבוק העגלגל שמזכיר את תיקי בית האופנה, מעוטר בחוט זמש ובתוכו נוזל בצבע בז'-ורדרד עדין.
מחירו של הבושם עומד על 469 שקלים ל-50 מ"ל או 569 שקלים ל-75 מ"ל והוא מומלץ ביותר, אבל כדאי לקחת בחשבון שהוא מגיע גם עם אזהרה – זאת עלולה להיות ההתמכרות החדשה שלכן.
הכותבת הייתה אורחת של קלואה במלון בראשית
איך רוכשים?
מאת: אתי | 11 ביוני 2018 | 06:20