התחרות מתחממת: המותג בובי בראון משיק אתר עברי ויימכר בסופר-פארם

אתר האינטרנט הישראלי של מותג האיפור בובי בראון פעל בשבועות האחרונים במסגרת השקה שקטה, וכעת הוא עולה לאוויר רשמית. והמחירים? לרוב יקרים יותר מאשר באתר בארה"ב

מאת  | ‏ 15 מרץ 2018

זירת האיפור מתחממת: מותג האיפור והטיפוח בובי בראון מקבוצת אסתי לאודר מרחיב את פעילותו בישראל: מוצרי המותג יימכר באתר ייעודי בשפה העברית (bobbibrown.co.il).

בנוסף, המותג, שנמכר מאז שהגיע לישראל בשנת 2012 רק בחנויות קונספט עצמאיות (הכוללות כיום 11 סניפים), ייכנס ל-8 סניפים של סופר-פארם שם יימכר בעמדות מיוחדות (בשטח של כ-10 מ"ר) ובאמצעות מאפרי המותג.

בשלב הראשון יימכרו מוצרי בובי בראון בסניפי סופר-פארם הבאים: ראשונים ראשון-לציון, ביג כרמיאל, ביג באר-שבע, קניון גירון אשקלון, הילטון אילת, דיזינגוף סנטר, מלחה ירושלים ושדרות ממילא ירושלים.

יצוין כי הכניסה לסניפי סופר-פארם איננה משימה פשוטה בימים אלה למותגי האיפור. לאחרונה נכנסה סופר-פארם בהשקה דומיננטית המגובה בקמפיין ארצי בולט למותג האיפור שהיא השיקה, Milucca. המותג הזה "מדאיג" את השחקניות האחרות בתחום, משום שהוא דוחק את חלקם משטחי המדף של סופר-פארם, ושנית לאור הפוטנציאל שלו לכבוש את השוק דרך הרשת הדומיננטית בתחום.

נציין כי מותגי קבוצת אסתי לאודר נמכרים במתחמי הדיוטי פרי, אולם לא דרך אלקליל, המשווקת הבלעדית בישראל, אלא דרך חברה המשווקת את כל מותגי הקבוצה במתחמי דיוטי פרי ברחבי העולם.

אתר האונליין הישראלי של בובי בראון פעל בשבועות האחרונים במסגרת השקה שקטה, וכעת הוא עולה לאוויר רשמית. מדובר באתר הקניות הרביעי של מותגי קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל. הוא מצטרף לאתרי הקניות של מאק שהושק לפני 4 שנים, לאתר של קליניק ולאתר של אסתי לאודר.

אמנם, כפי שמסבירה קרן איטליאנו, מנהלת הדיגיטל בקבוצת החברות אסתי לאודר, היקפי הקניות באתרים הייעודיים של הקבוצה בישראל עומדים על פחות מ-10%, אולם בקבוצה מזהים את הפוטנציאל לגידול בהיקפי הקניות המקוונות גם בזירה המקומית.

לצד הפעילות שבאתרים העצמאיים לכל אחד מהמותגים, בקרוב יעלה פורטפוליו המוצרים של קבוצת אסתי לאודר גם לאתר טרמינל איקס שהשיקה לאחרונה קבוצת פוקס, לצד מכירה באתרי האונליין של אפריל ושל סופר-פארם.

"היקף המכירות שלנו באתרים הוא עדיין נישתי, אבל אנחנו חווים גידול תלת-ספרתי מדי שנה", אומרת איטליאנו.

עידוד הצרכנים לרכוש אונליין לא ייעשה דרך מחיר. לדברי איטליאנו, "מבחינתנו החוויה היא שאמורה למשוך את הקונים. הישראלים קונים יותר באונליין, וגם אנחנו רוצים להיות שם. רמת המחירים באתרים דומה לזו שבחנויות, והצעות הערך באתר יהיו באמצעות הטבות או מתנות, כמו שליח חינם בשלושת החודשים הראשונים".

 

A post shared by Bobbi Brown Cosmetics (@bobbibrown) on


הגידול בקניות המקוונות של ישראלים הוא בעיקר באתרים בחו"ל, כולל בעולמות של טיפוח, כך שזו למעשה הזירה שבה אתם מתחרים?

"כן. מעבר לחוויה ולאפשרות לקבל את המוצרים עם שליח עד הבית – כשאת קונה באתרים כמו eBay או Strawberry, אין לך מושג מה מקור המוצר, מה התוקף שלו ובאילו תנאים הוא הוחזק". היא אומרת. "אנחנו נציע החזרות והחלפות ושירות לקוחות בעברית. יש לכך ערך חשוב עבור הלקוחות".

יצוין כי באתרי האינטרנט של הקבוצה בחו"ל אין שילוח לישראל. באשר לשורת המחיר, לפי בדיקה שערכנו, המחירים באתר בובי בראון בישראל לרוב יקרים יותר מאשר באתר בארה"ב. כך למשל מייק-אפ, שנמכר בארץ ב-245 שקל, מוצע באתר בחו"ל ב-46 דולר (כ-170 שקל). קרם לחות לפנים, שנמכר באתר הישראלי ב-260 שקל, מוצע באתר האמריקאי ב-60 דולר (כ-225 שקל). צללית, שנמכרת כאן ב-135 שקל, נמכרת באתר בחו"ל ב-26 דולר (כ-97 שקל). מנגד – ליפסטיק, שנמכר בישראל ב-100 שקל, מוצע למכירה באתר האמריקאי ב-29 דולר (כ-108 שקל).

"אנחנו חברה אמריקאית, ולכן אי-אפשר להשוות את המחירים בארץ למחירים בארה"ב", מנמקת איטליאנו. "יש הרבה עלויות שיש להוסיף למחיר, כמו רישיון משרד הבריאות, גיור המוצרים (כלומר הוראות שימוש ופירוט על גבי המוצרים בעברית), הובלה ועוד".

ועדיין במותג קליניק, למשל, המחירים בארה"ב זולים בפער משמעותי. למעשה, בארה"ב המותג לא ממוצר כמותג יוקרה כמו בארץ.

"קליניק הוא מותג ותיק בארה"ב, ושם הוא ממוצב כמותג נגיש על גבול היוקרתי. בארץ הוא בשטח של מותגי יוקרה".

 

A post shared by Bobbi Brown Cosmetics (@bobbibrown) on

הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

השאירו תגובה