מותג האיפור החדש והנגיש של סופר-פארם הצליח להרשים אותנו

 אחרי שנתיים של פגישות עבודה סודיות בישראל ובאיטליה, רשת סופר-פארם סוף סוף משיקה את מותג האיפור החדש והמסקרן שלה, MILUCCA. ההבטחה: מוצרים איכותיים במחיר נגיש, שמבטיחים להכניס לנו קצת פאן לחיים. קפצנו למפעלים במילאנו כדי לראות איך נולדת מסקרה

מאת  | ‏ 25 פברואר 2018
 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

הלקוחה הישראלית היא לקוחה של קצוות, מסבירים ב"סופר-פארם". היא יכולה לקנות שפתון של מותג יוקרה, ולאותה שקית קניות להכניס גם לק בעשרה שקלים. לא מדובר בתכונה גחמתית, ממש להיפך, מדובר בצרכנות נבונה. מתוך הצורך החדש-ישן הזה נוצרה בשוק הקוסמטיקה קטגוריה חדשה: "מאסטיג'": הלחם בין המאס (עממי) לפרסטיג' (יוקרתי). בקטגוריה הזאת פועלים מותגים ותיקים כמו רבלון, לוריאל, מייבלין – וכעת גם את החברה החדשה, MILUCCA  (מילוקה).

מילוקה היא הבייבי החדש של רשת סופר-פארם שהשקיעה 35 מיליון שקל בהבאתה לעולם (כך לפי ההודעה לתקשורת). במשך כשנתיים עמלו אנשי הרשת על בחירת החומרים, הייצור והמיתוג – והכל בסודי סודות. היום (א') מילוקה הושקה בארץ באופן רשמי עם ליין של מוצרי איפור, ובהמשך יגיעו גם מוצרי הטיפוח. הבשורה, בגדול: מוצרים מותאמים במיוחד לקהל הצרכניות הישראליות – אך גם נגישים מבחינת המחיר. שפתון למשל יעלה בין 25-30 שקל; ומייקאפים בין 40-45 שקל.

 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

כשנכנס מותג חדש בתחום הקוסמטיקה, אחד האתגרים הכי חשובים שלו הוא לבנות אמון בקרב הלקוחות – אף אחד הרי לא רוצה למרוח על הפנים משהו שעשוי לגרום לנזק. ההבנה הזו כפי הנראה הובילה את מנהלי סופר-פארם לבחור לייצר את המותג במפעלי "אנקורטי קוסמטיקס" שבאיטליה. המפעל הוותיק הוקם לפני כשלושים שנה על ידי רנאט אנקורטי, והיום מובל על ידי בתו, אנריקה, שמשתדלת – כך היא מספרת – לנסות כל מוצר על עצמה. על גבי פסי הייצור משונעים מגוון רחב של מותגים שכולנו מכירות: ממותגים עממיים – ועד מותגי היוקרה שמטעמי סודיות לא נוכל לציין את שמם בכתבה.

מפעל קוסמטיקה לא נראה כמו מפעל רגיל. מתוך מכלי המתכת הגדולים מציצים מדי פעם גוונים נועזים שמדגדגים את הדמיון, ומשפכים קטנים מעבירים את החומר לאריזות מתקתקות. המקום נראה יותר כמו מפעל הממתקים של ווילי וונקה מאשר כל דבר אחר. "כל המוצרים מיוצרים מחומרי הגלם ברמה הגבוהה ביותר, ועוברים בדיקות איכות קפדניות ביותר", מדגישה אנקורטי, ומיד סבירה מה בעצם ההבדל בין המוצרים. "ישנן כמובן פורמולות יקרות יותר לייצור המכילות למשל אבקת פנינים, או מינון גבוה יותר של אבקת פנינים.  אנחנו יושבים תמיד עם הלקוח ומנסים להגדיר את הצרכים".

מאחורי הקלעים של השפתונים המנצחים (צילום: יחסי ציבור)

מאחורי הקלעים של השפתונים המנצחים (צילום: יחסי ציבור)

אז מה הצרכים שלנו בישראל? "במקרה של מילוקה, לנו היה חשוב למשל שחלק מהמוצרים יכילו רמת SPF – מקדם הגנה מפני השמש, והיו לנו על זה המון דיונים עם אנריקה", מסבירה וירג'יני בושושה, מנהלת המותג. "דבר נוסף הוא העמידות, שזה פקטור מאוד חשוב לנשים של היום, שהן עסוקות ורוצות לסמוך על מותג שיהיה איתן לאורך כל היום".

ואכן, מוצרי מילוקה מקיימים את שתי ההבטחות: קרם ה-CC החדש מכיל מקדם הגנה 35SPF  ומצליח לא להיות דביק מדי, ובתחושה הוא נשמר על הפנים למשך שלוש שעות לפחות; הצלליות מגיעות בגוונים מחמיאים ונחות מאוד להנחה על העפעף, ומוצרי הגבות עושים את העבודה. אך גולת הכותרת בליין החדש היא השפתונים: הצבעים עדכניים ומושכים את העין, המרקם נעים ונוח למריחה, הם לא מייבשים את השפתיים ומאוד עמידים. המסקרות לעומת זאת טעונות שיפור, אבל המעורבות וההשקעה הרבה של סופר-פארם במותג מבטיחים שעוד נראה שיפור בתחום. במילוקה מכוונים לנשים בטווח גילאים של מעל 25 ואפילו 35. קשה לקבוע  אם כל המוצרים יעמדו בקריטריונים של נשים בעשור הרביעי, אבל השפתונים חד משמעית כן.

 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

חובבות איפור ישראליות רבות מחכות ליום המיוחל בו תגיע אלינו הרשת הפופולרית "ספורה", המזוהה בהדפס הפסים בשחור לבן. עד שזה יקרה (ואם זה יקרה), מילוקה כאן כדי להציע כתף חמה – ולא סתם עיצוב המותג הוא דומה, כשההדפס הוא בצורת זיגזג.

הדמיון המיתוגי הוא מעין קריצה ללקוחות: מילוקה מציעה מותג שהוא לא רק נגיש – אלא גם פאן, ומאוד לא לוקח את עצמו ברצינות. אפילו שמות המוצרים מתרחקים מאוד מהאווירה הפלצנית שלפעמים אופפת מותגי איפור. וכך במקום "דרמטיק-לאש-דיזיין" הגנרי – תמצאו על המדף את מסקרת  AHLALALALONG; ומקום מייקאפ סילק-בולשיט-כלשהו, תגלו את מייקאפ nice to mat you. מלבד הקופי הקליל, החידוש הוא בעיקר האווירה: איפור לא מאיים שמכוון לא רק למתאפרות המתקדמות, מחוננות הקונטור, אלא גם לנשים שפשוט רוצות להיראות ולהרגיש קצת יותר מיוחדות במהלך היום.

 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

בתקופת ההשקה יפתחו חנויות פופ-אפ של מילוקה בקניונים מובילים בארץ, ובמהלך 2019 מתכננת סופר פארם לפתוח גם חנויות עצמאיות למותג (כמו מאק, איל מקיאג' וכולי); וכן להתרחב לחו"ל, בין השאר לסניפי סופר-פארם בפולין.

"זו בעצם הפעם הראשונה שנכנס מותג שמציע מצד אחד איפור ברמה מקצועית, ומצד שני בשורה במחיר – מקצועיות נגישה כפי שאנו מכנים זאת", מוסר דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם,  בהודעה לעיתונות. "אין לי ספק שמילוקה עומדת לשנות את השוק ולהביא בשורה חדשה גם באיכות המוצרים וגם בדרך הפנייה לנשים. מבחינתי זה כמו ילד שלישי"

 הכותבת הייתה אורחת של Milucca וסופר-פארם במילאנו

לא רק נגיש - אלא גם פאן, ומאוד לא לוקח את עצמו ברצינות (צילום: יחסי ציבור)

לא רק נגיש – אלא גם פאן, ומאוד לא לוקח את עצמו ברצינות (צילום: יחסי ציבור)

השפתונים הם גולת הכותרת (צילום: יחסי ציבור)

השפתונים הם גולת הכותרת (צילום: יחסי ציבור)


 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

 

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

A post shared by MILUCCA (@milucca) on

השאירו תגובה