ראו הוזהרתם: אתם חייבים לקרוא את זה לפני שתשתמשו שוב בטסטרים

מתברר שהשימוש במוצרים פתוחים שמאות נשים ניסו לפנינו עלול להיות מסוכן. אם פחות בא לכם על חיידקי קולי, הרפס ונזקים בריאותיים אחרים, כדאי שתקראו ותיישמו את כללי האצבע הבאים

מאת  | ‏ 8 פברואר 2018

זהירות, טסטר (צילום: Rachel Murray/Getty Images for Sephora Collection)

זהירות, טסטר (צילום: Rachel Murray/Getty Images for Sephora Collection)

סניפי רשתות הביוטי מספקים חווית קונה קסומה שרבות מכורות לה: דיסנילנד שלם של מוצרים שנמצאים בקצות האצבעות, הושט היד וגע בם. אלא שבדיוק כמונו, עוד מאות בנות חולות ביוטי עברו על הטסטרים הפתוחים והחמודים של המוצרים לפנינו, והתוצאה יכולה להיות מקריפה ואף מסוכנת. רק לאחרונה דיווחנו על כך שרשת ספורה הצטרפה אל MAC ברשימת הרשתות שנתבעות בעקבות הדבקות בהרפס, כביכול כתוצאה משימוש בטסטר של שפתון.

האמת שזה רק הגיוני. השימוש במוצרים פתוחים, ובייחוד הנחת שפתון ישירות על השפתיים, כזה שהשתמשו בה מאות נשים קודם, הוא בעייתי. "מפתיע שאנחנו לא שומעים על הרבה יותר מקרים כאלה", מציינת מאפרת "ווג" ו"אלור" סוזי סובול. "גם אם את הלקוחה הראשונה שנכנסת בדלת על הבוקר, בהחלט יכול להיות שלא הספיקו לחטא את כל הטסטרים בחנות. אגב, גם אם משתמשים בעזרים שהחנות מציעה כדי לא לשים את המוצרים ישירות על העור, זה לא אומר שלא השתמשו בהם קודם ישירות, ואז החיידקים כבר שם".

כר פורה לבקטריה (צילום: אינסטגרם, sephora)

כר פורה לבקטריה (צילום: אינסטגרם, sephora)

הכימאית ג'ינג'ר קינג מאשרת שכל הדברים האיומים שאנחנו מסוגלים להעלות על הדעת לגבי הטסטרים, נכונים. "המציאות היא שטסטרים הם כר פורה לבקטריה", היא אומרת, ומוסיפה את המשפט הבא, שיעביר בכם צמרמורת: "לרוב נמצא בהם את חיידק הקולי. הוא מגיע מאנשים שלא רוחצים ידיים אחרי שהיו בשירותים".

בכל זאת, המאפרות מתעקשות שלא צריך להשתגע ולהפסיק להתנסות בכל הכיף הזה. הנה חמישה חוקים שינחו אתכם וישמרו על הפנים מבקטריות של אחרים.

יש כאלה שלא רוחצים ידיים אחרי ביקור בשירותים (צילום: Thomas Lohnes/Getty Images for SephoraXKaufhof)

יש כאלה שלא רוחצים ידיים אחרי ביקור בשירותים (צילום: Thomas Lohnes/Getty Images for SephoraXKaufhof)

יש מוצרים בטוחים יותר מאחרים
"כדאי לא להתנסות במוצרים לחים כמו שפתונים, גלוסים והיילייטרים. הם כמו מלכודות לחיידקים. בקטריה אוהבת מקומות לחים; כשיש מוצר שסביר שמישהו שם בו אצבע ונגע בשפתיים, רוב הסיכויים שהטסטר שלו נגוע במשהו שבינתיים התרבה. גם מסקרה מסוכנת, בגלל הקרבה לעיניים. קונסילרים הם פחות מסוכנים, כי במקרה הגרוע יביאו לפנים כמה פצעונים. צלליות וסומקים יותר בטוחים. כדאי להתחיל את השימוש בניגוב המשטח בטישיו נקי ולהשתמש במברשת איפור נקייה".

אפשר להימנע, ואפשר להיכנס לפרופורציות (צילום:  Craig Barritt/Getty Images for PAT McGRATH LABS)

אפשר להימנע, ואפשר להיכנס לפרופורציות (צילום: Craig Barritt/Getty Images for PAT McGRATH LABS)

לא שמים טסטר ישירות על הפנים
"זה כלל האצבע: לעולם לא מניחים טסטר על הפרצוף. תמיד משתמשים באצבע, בצמר גפן או בעזרים שהחנות מחלקת, וגם אז כדאי לבדוק את המוצר על הזרוע או כף היד ולא על הפנים. זו לא שיטה בטוחה, כאמור, כי אנשים עשויים מהרגלים – פעמים רבות הם יטבלו שוב את צמר הגפן במוצר לאחר שהשתמשו בו, וברגע הזה המוצר מזדהם".

 

A post shared by Too Faced Cosmetics (@toofaced) on

מנקים את המוצרים באלכוהול
"אנשים חוששים להשפריץ מחטא על פודרה, אבל אין סיבה. בחנויות האיפור הגדולות תמיד יש מחטאים אלכוהוליים, ובעזרתם אפשר להשמיד לא מעט חיידקים. שמים קצת אלכוהול על טישיו או על המוצר ישירות ומנקים את השכבה העליונה. גם עם שפתונים זה עובד".

מבקשים טסטרים חדשים
"יש דברים שאי אפשר לנקות, כמו מסקרה, גלוס ומייקאפ נוזלי, אבל חייבים להתנסות בהם. כדאי לנסות לבקש טסטר חדש. האופציה השנייה היא לקנות את המוצר ולהתנסות בו בבית. בספורה, למשל, יש מדיניות החזרות נוחה".

זה הרפס, או שאת סתם מתרגשת לראות אותנו? (צילום: Rachel Murray/Getty Images for Sephora Collection)

זה הרפס, או שאת סתם מתרגשת לראות אותנו? (צילום: Rachel Murray/Getty Images for Sephora Collection)

שומרים על ריכוז כשמישהו אחר מאפר
"כשאנחנו בידיה של מאפרת בחנות, יש נטייה פחות לשים לב לשימוש בטסטרים. כדאי לשים לב למברשות. אם הן לא נקיות, כדאי מיד לקום מהכיסא. חשוב להביט בפרטים הקטנים של עמדת האיפור לפני שמתיישבים: האם היא נקייה? האם המאפרת משתמשת בחומרי ניקוי לפני השימוש במוצרים? והכי חשוב: לשים לב שהמאפרת חיטאה את ידיה לפני שניגשה לעבודה".

 

A post shared by (@new_pharm) on

השאירו תגובה

 

  • כמובן! חיידקים משגשגים על כל הטסטרים של האיפור.
    אני שמחה לקבל טיפים כיצד לחטא אותם.

    מאת: אורית |‏ 9 בפברואר 2018 | 04:56
  • שנים רבות שאני טוענת לכך!!
    מבקשת ומזהירה את חברותיי ובנות משפחתי לא להשתמש בטסטרים.

    מאת: יקב |‏ 8 בפברואר 2018 | 19:52
  • נו זה ברור לא חידשתם

    מאת: עינת |‏ 8 בפברואר 2018 | 19:42