הוכרע הוויכוח ההיסטורי: האם מותר ללכת לישון עם שיער רטוב?

אין בחורה שלא נרדמה עם שיער רטוב ופיתחה לאחר מכן רגשות אשם. ובכן, תם עידן. מתברר שללכת לישון עם שיער רטוב לא יהרוס את השיער אלא אפילו יעניק לו לחות פנימית. האם כל מה שידענו עד עכשיו הוא טעות? בגדול כן, אבל חשוב לשים לב לאותיות הקטנות

מאת  | ‏ 9 ינואר 2018

לרוב נוכל למצוא בסיס של אמת במיתוסים וקלישאות. החוקים והכללים שכולנו מכירים לא סתם הפכו לשגורים כל כך בפינו – הם תוצאה של ניסיון רב שנים העובר בין הדורות. אבל מדי פעם מגיע הזמן לנפץ מיתוס מוכר ויציב, והזמן הזה הוא עכשיו. מוכנים לזה? כל מי שאמר לכם שאסור ללכת לישון בשיער רטוב טעה. מסתמן שהטרנד של 2018 עומד להיות כריות רטובות.

עצלות, מחסור בזמן והחיים עצמם מובילים נשים רבות מסביב לעולם לבלוע את הצפרדע וללכת לישון עם שיער רטוב על אף שהקול הקטן בראש חוזר ומזכיר שזה לא בסדר, שהן עלולות לחלות, וגרוע מזה, להתעורר עם שיער ניזוק ובעל קצוות מפוצלים. כעת מעצבת השיער לורי פנרלו מחברת KMS מרגיעה את המצפון ואומרת: הכל בסדר ולילה טוב.

 

A post shared by Aimee Song (@songofstyle) on

"זה בסדר גמור ללכת לישון עם שיער רטוב", היא פוסקת נחרצות. "להפך. הותרת השיער לח יכולה להעניק לו לחות פנימית, תנועה גלית ומראה טבעי ומחמיא. תמיד כדאי לתת לשיער שלנו להתייבש באופן טבעי, זה הכי טוב לבריאות השיער – חשיפה לחום המייבש מסירה ממנו את השומן הטבעי. הייבוש הטבעי מתיר לשיער בנייה עצמית בריאה ששומרת על הרכבו וצורתו, וכך נמנעים מקצוות מפוצלים ויובש".

בגדול, מסבירה פנרלו, עדיף ללכת לישון עם שיער לח מאשר לעמוד ולייבש אותו במשך עשרים דקות לפני השינה. מה שכן, היא מדברת על שיער לח ולא רטוב, ולא מציעה בשום אופן לצעוד אל המיטה ישירות מהאמבטיה. "אף פעם אסור ללכת לישון עם שיער רטוב לגמרי", פנרלו מזהירה. "השיער לא יתייבש לגמרי במהלך הלילה, רק יהפוך מרטוב ללח.

 

A post shared by kaplans (@kaplans_makeup) on

"אני גם לא ממליצה לייבש בפראות בעזרת מגבת, כי אז השיער יהפוך לפריזי", מוסיפה מעצבת השיער. "כדאי לייבש בלחיצות חזקות את השיער לתוך המגבת באופן שלא משנה את צורתו הטבעית או מפזר אותו. כדאי לא למשוח את השיער בתכשירים שומניים וכבדים, שמייצרים פתרון חיצוני וקצר מועד לשיער יבש. הם גורמים לו להיראות בריא יותר למראית עין אך למעשה מכבידים עליו". 

ומה עושים אם הלכנו לישון בשיער לח ובבוקר הוא עוד לא יבש? לפנרלו יש עצה: "אם השיער עדיין לח בבוקר כדאי להשתמש בדיפיוזר על חום נמוך ובמהירות נמוכה. כשהשיער יבש לגמרי מעבירים לפונקציית האוויר הקר ואז מנערים קצת, בעדינות, כדי לקבל תנועה טבעית. אם צריך להשתמש בתכשיר עיצוב, כדאי למרוח מוצרים קלילים, קרמים על בסיס מים או ספריי לשיער. מה שתמיד נותן תוצאות יפות עם שיער לח היא קליעה של צמות פשוטות, אותן מפזרים כשקמים. כמות שונה של צמות נותנת מראה שונה. אפשר לעטוף את השיער בלילה בצעיף הדוק או לשים סרט לשיער כדי להימנע מפריז וחוסר שליטה בבוקר", היא ממליצה. כל יום לומדים משהו חדש.

 

A post shared by Shay Mitchell (@shaymitchell) on


 

A post shared by Violette (@violette_fr) on


 

A post shared by Diane Kendal (@diane.kendal) on


 

A post shared by Diane Kendal (@diane.kendal) on

השאירו תגובה

 

  • לתת לא חצי שעה להתייבש לבד ואז ייבוש קל עם הפן והוא נהיה נעים ומסודר. חובה לייבש עם פן.

    מאת: דנית |‏ 10 בינואר 2018 | 15:38
  • מומלץ לא ללכת לישון עם שיער רטוב, בזמן השכיבה ובלילה הטמפרטורות יורדות ונהיה קר, גם טמפ' הגוף יורדת בהתאם ואז הסיכוי להתקרר גבוה יותר. במיוחד כשאנו שוכבים על מצע רטוב שהראש שלנו מונח עליו כל הלילה..

    מאת: רונית |‏ 10 בינואר 2018 | 08:01
  • אבל זה מאוד מסוכן לקרקפת מבחינה בריאותית

    מאת: מישה |‏ 10 בינואר 2018 | 07:08