חיה רעה: קסטרו היא השואו הכי טוב בעיר
חולצות משבצות עם חצאיות עפרון מנצנצות, הדפסים חייתים וגעגועים ליעל אבקסיס | קסטרו מערבבת את הניינטיז מחדש
על רקע תפאורה של קונטיינרים תעשייתיים שנערמו האחד על גבי השני, נפתחה הבוקר (א') תצוגת האופנה של רשת קסטרו בגני התערוכה בתל אביב. על גבי אחד מהם, גבוה-גבוה מעל הקהל, ניצבה להקת מטרופולין וטענה את המסלול בגיטרות חשמליות.
אפרת גוש הייתה הראשונה לפצוח בשיר "בלי לומר מילה", ומלמטה עשתה רושם של כדור דיסקו בשמלת פאייטים מנצנצת. בהמשך הצטרפו אליה דנה עדיני ועוד מישהי שרצחה בלי רחמים את "מיי גירל" של נירוונה. כולן לבשו פריטים מקולקציית החורף החדשה, כמובן, ששמה לה למוזות אלילות רוק סוערות בהרבה כמו קורטני לאב, סוזי עם הבאנשיז שלה ועוד פיות-שדות רוק'נרול.
"לכל תקופה העולם הוויזואלי האופייני לה", אמרה אתי רוטר, מנכ"לית שותפה, לפני שהגיחה קולקציית החורף החדשה והלומת הניינטיז על המסלול. "הייחוד של קסטרו הוא באופן שבו היא רוקחת מהעולם הזה את השפה האופנתית שמתאימה לה ולקהל הישראלי".
אם כן, ללא יומרות להמציא טרנדים יש מאין, אבל עם הרבה רצון טוב לתרגם לעברית את המתרחש על המסלול בחו"ל, מתלבשת קסטרו על שנות התשעים המרופטות ומנסה לטפל בהן מחדש ועל הדרך לנסח סלנג אישי. הטרנדים שעל הכוונת: הדפסי הלבבות והחברבורות של "ברברי", שמצוטטים באופן ישיר, מעילי הפרווה הגדולים של לנווין וסאן לורן, המשבצות של ז'יבנשי וורסצ'ה, פריטים שמתכתבים עם מדי הקולג' האמריקאיים לצד ג'ינס ועור שחור.
| מיקס אנד מאץ' |
הצעת ההגשה החורפית של קסטרו לוקחת אלמנטים מובהקים מהעשור הגראנג'י ומערבבת אותם קצת אחרת – המשבצות, ששאובות מחולצות הפלאנל ומככבות בקולקציה על גבי חולצות מכופתרות, שמלות ואפילו מעיל, שולבו עם שלל פרשנויות עדכניות לפריטים מנומרים, עם פריטי עור וסריגי לורקס מנצנצים או עם הדפסים אתניים שמרפררים לשרוואלים של פסטיבל ערד ומופיעים על מכנסי ג'ינס רפויים, מכנסיים צמודים וחצאיות נדיבות בבד.
חולצות הבטן של הימים ההם מופיעות באווירת מיקס אנד מאץ' כחולצות טי מהוהות וגזורות ונלבשות עם חצאית עיפרון מוזהבת ומעיל צבאי גדול או וסט ג'ינס מעל. מעיל אופנוענים מעור שחור שעבר חיתוך ומסתיים באזור הצלעות, קורץ הן לחולצות הבטן והן לבית האופנה הצרפתי סאן לורן, שהעלה את מעיל הפרפקטו על נס (ובעיקר על מרלין מנסון) בקמפיין האחרון. בהתאם להשראות מלאות התעוזה ונטולות השומן שנוצרו בדמותן, הצלליות צמודות לגוף ומינוני המיני מטפסים למעלה.
מתוך כל בליל הג'ינס-אתני-משובץ-מנומר, בלטו מאוד ג'אמפר שנתפר מטלאי עור בגווני כחול נייבי, תכלת ולבן שיצרו דוגמה מעניינת בחזיתו, וחולצת אוברסייז באותו הסגנון, שנלבשה עם טוניקה מכופתרת ארוכה ומכנסי ג'ינס בגזרת סקיני, שני מראות מקוריים ומעניינים שהתיכו מוטיבים ספורטיביים ואתניים בתחכום.
הפריט המוביל של הקולקציה הוא מעיל צמר רב נוכחות בעל כתפיים מודגשות ושרוולים תפוחים, הומאז' לבית האופנה בוטגה ונטה, שטייל על המסלול פעמיים לאורך התצוגה – בפעם הראשונה על הפרזנטורית גל גדות, בלבן, ובפעם השנייה בגוון אדום בוהק – והזכיר נשכחות מהימים שבהם מדינה שלמה תהתה מה יש ליעל אבקסיס וליאור מילר מתחת למעיל. הוא עורר את המחשבה, שיתכן שהיה הרבה יותר מעניין אם צוות המעצבים היה מפשפש בארכיונים של קסטרו במקום בקטלוגים של אחרים, ועורך מחווה עצמית לדגמי המפתח של שנות התשעים.
בלי קשר לניינטיז,מה לעזאזל קשה בלעצב בגד שיראה נורמלי על הגוף??!!
מאת: נתן | 13 באוגוסט 2013 | 17:21למה כל ג׳ינס או וואטאבר,שמודדים בקסטרו יושב על הגוף כמו שמיכה?!אין עיצוב לגזרה של
בן אדם!מה אנחנו רובוטים??
קצת מזכיר לי את המיקס שיש לי בשקית שאני מעבירה לנזקקים…
מאת: הילה | 13 באוגוסט 2013 | 13:44בשנות השמונים היה ועוד איך אבל בשנות התשעים ממש לא!
מאת: הילה | 13 באוגוסט 2013 | 12:01חוץ מההדפס המשובץ והווסט מג'ינס לא ראיתי פה שנות התשעים. זה נראה כמו בליל של יותר מידי דברים שקצת עושה כאב ראש בעין.
ויעל אבקסיס ממש ממש יפה.
הקולקציה עצמה מצויינת,מאוד טרנדית ועדכנית..גם האקססוריז והאיפור-שיער היה מקסים.באופן כללי,כל השואו היה מהמם-המכולות התעשיתיות ומטרופולין ברקע.
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 12 באוגוסט 2013 | 13:40הבעיה היא רק שאני לחלוטין בספק אם שמלה מידי צמודה וארוכה עם פרינט אדום מנומר תיראה טוב באמת על נשים בארץ..ברור שזה נראה נהדר על דוגמנית,אין ספק,השאלה כמה הקולקציה הזאת ברת-יישום באמת בארץ.כנ"ל על המון פריטים נוספים.
הימור טיפה מוטעה, כל הלאופרטים למיניהם כבר נתחנו לפני שנתיים ועוד בשחור לבן, עכשיו הם מחזירים את זה שוב. אין ספק שבדי פרינטים אילו נחשבים דיי בטוחים בארץ התרבויות השונות שלנו אך מפה להגיד שזה חידוש? ההיפך הגמור הוא הנכון.
קסטרו צריכה שיפשוף רציני בכל נושא הסטיילינג, קצת ליפזול לאיטליה שוב ולהרים איכויות בדים ועיצובים נקיים שהיום כן הולכים בשוק המקומי ולהשתחרר מהטראש שצמחה לה בכמה שנים האחרונות, כי לא כל מה ששונה הוא יפה.
הארץ הישראליות שנושבת שם בחברה פשוט מעייפת את ההשראה וחבל
כשתירצו לחדש ולהתחדש בקווים אירופאיים עדכניים דברו איתי
ליאור
מאת: ליאור | 12 באוגוסט 2013 | 12:26אין קשר בין הבגדים ניסו להראות רוח צעירה ומדליקה והלכו אחרי העדר בכל הקשור לחזרה לניינטיז . זעזעה אותי במיוחד החצאית האתנית שאיכשהו מצליחה לגרום לדוגמנית דקיקה להראות שמנה . הדבר היחיד שאהבתי , חוץ מהמעילים שהועתקו בברור ובאופן מובהק , הינו חולצת האוברסייז עם טלאי העור בצבעי תכלת ומקווה שתמכר בחנויות . אגב אני מזכירה שזה חורף – לא הבנתי את חולצות הבטן הקצרות והפתוחות .
מאת: ליאור | 12 באוגוסט 2013 | 11:50מעצבי קסטרו עוד צריכים ללמוד הרבה על התאמת צבעים , קווים שנראים טוב לעין וגימור כמו שצריך. זה לא מונע מהם לגבות מחירים גבוהיים.
מאת: אני | 12 באוגוסט 2013 | 07:59אה, זה ניינטיז. ואכן האימג' הראשון של ארבעת הדוגמנים מסכם הכי טוב את התצוגה- בליל של מגמות לא קשורות אחת לשנייה
מאת: ליבי | 11 באוגוסט 2013 | 23:07שאפו!
ממש.
מאת: לההההההההההההההה | 11 באוגוסט 2013 | 23:03אפשר לראות בעיניים שאין שום בשורה חדשה
חבל שבתור מבקרי אופנה אתם לא נצמדים לעובדות אלא דואגים להתחנף
זה זהו "בית האופנה" היחיד בארץ לא אומר שהם עשו העונה עבודה טובה. הם מביכים
וכשרואים ביקורת מוטית זה מביך אפילו יותר
זה ייראה גרוע שבעתיים על הקולבים.
מאת: קרין | 11 באוגוסט 2013 | 21:13מה זה הגיבוב הנורא הזה?
המעיל משנות התשעים של יעל אבקסיס הוא הפריט היחיד ששווה הצצה נוספת.