פעם שלישית, בלי גלידה: בנטון עוזבת את הארץ
אחרי שלושה ניסיונות כושלים למנף את הרשת בישראל לאורך השנים, בנטון נכנעים ואומרים ביוש | וכן, יש סייל עצבני לקראת הפרידה
בעוד בנטון קורעת את השוק בחו"ל, פה בארץ מצב המכירות פחות מלבב. אחרי שנתיים פלוס מינוס בסיבוב הנוכחי, החליטו זכייני הרשת לסגור את החנויות בארץ.
משפחת בנטון האיטלקיים שהקימו את החברה ב- 1965 ודאי לא חזו לה כזו הצלחה: מעל 6,500 סניפים ב- 120 מדינות והכנסות של שני מיליארד יורו בשנה. אפילו ארצנו הקטנטונת זוכרת ימים בשלהי שנות ה-80 בהם החברה שיגשגה עם 15 סניפים ברחבי הארץ. אולם, לאחר איבוד הזיכיון לטובת כיתן וסגירת הרשת בישראל, ניסיונות דומים בשנת 2002 ולפני שנתיים, כשלו כשלון צורב.
מטרתם של הזכיינים ערן וייזר ודובי שניידמן בשנת 2011 הייתה לפתוח 15 סניפים של בנטון ברחבי הארץ, כפי שהיו בשנת 1985. בפועל נפתחו שלושה סניפים של הרשת – בדיזנגוף סנטר, בקניון הזהב בראשל"צ ובקניון עיר הימים בנתניה, וגם אלו לא זכו להצלחה המצופה. כנראה שאנחנו, הישראלים, לא באמת מבינים את משמעות הצבעים המאוחדים.
| אין דבר כזה פרסום רע |
מאז הקמתה צברה בנטון מוניטין עשיר בכל הקשור לפרסום יוצא דופן וקונטרברסאלי. בעזרת הצלם, אוליבירו טוסקני, שצילם מודעות שהציגו הכל פרט למוצרי הרשת, השם "בנטון" הפך לשם קוד עבור צלמי אופנה ואמנות. בין המודעות הנועזות של הרשת נכללת תמונתו של האקטיביסט דיוויד קורבי כשהוא גוסס מאיידס כמו גם תמונות של מנהיגי העולם נושקים זה לזה כמחוות שלום.
עם מעל ל-4 מיליון צפיות בפרסומות בערוץ היוטיוב של הרשת ומאות מודעות פרובוקטיביות, הרשת הצליחה לעורר את תשומת הלב של קונים פוטנציאליים כמו גם את כעסם של רבים. בקמפיין האחרון, דוגמנים ודוגמניות משלל רקעים אתניים מוצגים בשלל הבעות פנים עבור כל צבע. בין היתר הקמפיין נועד לקדם את העמותה של קבוצת "בנטון": Unhate, הפועלת למען יצירת תרבות חדשה נגד שנאה.
| רוצו לחנויות |
כאמור, בשבוע האחרון העובדים קיבלו מכתבי פיטורין והחברה מנהלת מכירות חיסול אחרונות של שאריות הבגדים שנותרו בחנות. בשבוע וחצי הקרובים ההנחות מרקיעות עד 50% הנחה, עד לסגירת החנות. טווח מחירים לקולקציות נשים, גברים וילדים: 40-400 ש"ח לפני הנחה.
חבל שאין חנויות באיזור הצפון
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 29 במרץ 2013 | 13:02נכשלו בגלל שלארץ מביאים את כל הפריטים המכוערים של הקולקציה. חבל.
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 13 בפברואר 2013 | 11:57החברה ירדה מגדולתה גם במדינות אחרות…
מספיק להיכנס לאחת החנויות כדי להבין את הסיבות …
אנסטסיה – בלוג אופנה
מאת: אנסטסיה | 12 בפברואר 2013 | 21:33http://www.letthemstare.com/daily-routines/
אולי בגלל שהבגדים לא ממש מוצלחים (בטח לא כמו הקמפיינים) ומאוד יקרים.
מאת: דונה | 12 בפברואר 2013 | 20:24את החנויות לקהלי יעד, וציבור שירצה לקנות, בנוסף למה 2 חנויות מוקמו באיזור אחד (המרכז)? לדוגמא אם היו מציבים חנות של המותג ברחובות או אשדוד רוב הסיכויים שהיתה מצליחה, למה? מכיוון שאותן ערים הן ערים גדולות שכל תושב דרום יכול להגיע אליהן, בנוסף אם היו מציבים סניף נוסף בצפון כך היה, אנשים במדינה לא מוכנים לבזבז עליות נסיעה ודלק בזמן שבאותו הסכום הם יכולים לקנות פריטים שחשקו בם, ריכוז גדול של מותגים במקום אחד כדוגמת דיזנגוף נותן פור מיותר לדעתי על מעצבים ישראליים ופרטיים,שמחזיקים את עצמם כדי להצליח וגם מותגים חזקים ועמידים שמנסים להשתחל לצרכנות הישראלית ולא מצליחים.
מאת: younglady | 12 בפברואר 2013 | 20:19חרא דברים לא נשאר כמעט כלום ועדיין יקר
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 12 בפברואר 2013 | 19:12