להתמכר בסטייל: אפליקציות ואתרי אופנה חדשים ומרגשים

לעקוב אחרי התאומות אולסן, לעצב לעצמך נעלי את החלומות ולהתעדכן בתחזית הצבעים היומית | סקירת מיזמי דיגיטל ופיתוחים טכנולוגיים אופנתיים במיוחד

מאת  | ‏ 27 מאי 2012

| אינסטגרם לחובבי אופנה |

http://www.trendabl.com/ | Trendabl
מה: אפליקציה מוכוונת אופנה לאייפון המאפשרת למשתמשים להעלות תמונות ולתייג אותם בהתאם לשמות מותגים, מחירים וכו'.
מזתומרת: האפליקציה פועלת כרשת חברתית מבוססת תמונות ועוקבים באותה טכניקה המוכרת למשתמשי האינסטגרם.
איך: מורידים את האפליקציה, פותחים פרופיל ומתחילים להעלות תמונות, לעקוב ולצבור עוקבים. משתמשי האפליקציה חולקים עם עוקביהם תמונות ונעזרים בהם על מנת לקבל פידבקים למטרת רכישות בזמן אמת או סתם לצרכי אהבה עצמית.
צ'ופר: מדובר בלהיט הכי חם של כוכבות הוליווד. מומלץ לעקוב אחרי האחיות אולסן, וויטני פורט, הסטייליסט בראד גורסקי, והמעצבים מייקל קורס ודיאן וון פיסטנברג.

| פינטרסט לחובבי אופנה |

sparkrebel.com | SparkRebel
מה: רשת חברתית בפיתוח ישראלי.
מזתומרת:
רשת חברתית ממוקדת לפאשניסטיות במבנה של פינטרסט.
איך: עם ההרשמה לאתר מתבקשים החברים לציין מותגים אהובים במיוחד, לאפיין את הסטייל האישי ולתאר מה ארון הבגדים היה אומר לו היה יכול לדבר. בפנים מתקיים עולם צבעוני ומפתה, ממש כמו פינטרסט – רק זוהר יותר: סגנונות אופנה, טרנדים, פריטי לבוש מכל הזנים. ברגע שתתאהבו בתמונה, תוכלו לסמן אותה באמצעות כפתור "Spark" (מתפקד כמו כפתור ה-Pin בפינטרסט). באתר תוכלו לגלוש בין למעלה מעשרים קטגוריות אופנה שונות: אסונות אופנה, אופנת סלבס, הנעלה, אקססוריז ועוד.
צ'ופר: תחת הקטגוריה Brands&Stores תמצאו פריטים המקודמים ע"י מותגים שונים ומוצגים בלוחות הרשמיים שלהם. אם חשקה נפשכן בפריט ספציפי תוכלו לסמן אותו, לעבור לאתר האינטרנט הרשמי של המותג, לשלוף כרטיס אשראי ולרכוש אותו בקלות.

| יד שניה מסלב |

Mulu.me | Mulu
מה: חנות יד שנייה מקוונת.
מזתומרת: האתר עובד בדומה לרשת החברתית פינטרסט, רק שבמקרה הזה כל אחד יכול להעלות פריטים קיימים מהארון הפרטי שלו ולמכור אותם בכל מחיר שמתחשק לו.
איך: אם בפינטרסט אנשים מעלים תמונות של דברים שהם אוהבים, במקרה של Mulu מדובר בצילומי פריטים מהארון הפרטי של המשתמשים המוצעים למכירה. אז חוץ משוק חופשי יש גם אופציה לעקוב אחר הפעילות באתר של גורואי אופנה, ביניהם דיטה וון טיז, זואי דשאנל ואיוונקה טראמפ ולרכוש מהם אבק כוכבים במחיר מופקע.
צ'ופר: הרבה מרווחי המכירות באתר מיועדים לצדקה – אפשר לקנות ועל הדרך גם לעשות מצווה.

| היום יהיה כחול עם מעט ורוד |

www.pimkiecolorforecast.com | Pimkie Color Forecast
מה: אתר המציג בזמן אמת מהם הצבעים הלוהטים בבירות האופנה האירופאיות.
מה זתומרת: המותג פימקי פיתח אפליקציה מיוחדת המהווה תחזית מזג הצבעים עבור מי שרוצה להיות עם האמצע על הדופק או מתחבט/ת מה ללבוש.
איך: התקינו מצלמות ווב בערי סטייל מרכזיות אירופה (מילאנו, אנטוורפן ופריז), ובעזרת תוכנה לאיתור צבע מתרגמים את המידע לסכמות פשוטות. מצאנו, למשל, שבמילאנו יש היום הרבה צבע אדום. השאלה הגדולה היא האם זה אמור לגרום לנו ללבוש את הצבעים השולטים ברחוב, או דווקא להפך? אם היינו רואות שכל תל אביב לובשת כתום כרגע, אולי שמלת הטנג'רין שלנו תאלץ לחכות ליום אחר. אנחנו לא רוצות להבלע בתוך ההמון.
צ'ופר: אפשר להעביר את המידע לחברים בפייסבוק, ניתן גם לעקוב אחר התחזית בטוויטר.

| נעליים מהחלומות |

www.shoesofprey.com | Shoes of Prey
מה: פלטפורמה המאפשרת לכל אדם מן השורה להפוך למעצב נעליים.
מזתומרת: מדובר באתר אוסטרלי, די גאוני, המאפשר יצירת נעליים בכל מרקם, צורה וגזרה שתחלמו.
איך: בוחרים מתוך 16 דגמים בסיסיים של נעליים את הבייסיק שעליו נעבוד. לאחר מכן מחליטים מהו החומר בו נרצה להשתמש: עור נחש, עור דג, עור רך, זמש ועוד. בהמשך נבחר צבע משלל הגוונים המוצעים. נוסיף עיטורים או כל אלמנט שנחפוץ. אנחנו משערות שאתן כבר לא קוראות את שורות אלו ונכנסתן לאתר לשחק עם הנעליים.
צ'ופר: היצירה מקבלת חיים על ידי מעצבים שעובדים על הנעל ושולחים אותה לכל יעד בעולם. כן, גם לישראל. מחיר התענוג נע סביב ה-600 שקלים.

| מעצבי דעת קהל |

thecools.com | The cools
מה:
פלטפורמת קניות חברתית באינטרנט המבוססת על המלצות וטיפים של אנשים קולים במיוחד.
מזתומרת: מדובר הפועל כרשת חברתית מוכוונת אופנה, שופינג וכמובן מגניבות, המאפשרת לחברים שלה לחלוק תמונות, לשאול שאלות, להתייעץ, לקבל עצות סטיילינג ולהציע פריטי אופנה, עיצוב ואמנות למכירה.
איך: על כל מצטרף יש לפתוח פרופיל ולהתחיל לעקוב, לעשות לייקים ולחלוק דרך תמונות, קטעי וידאו ולינקים את הדברים הקולים שיש לו בחיים.
צ'ופר: אפשר לצבור חברים מגניבים, לקנות פריטי וואן-פיס ואפילו להרוויח כסף.

| מוזה בכיס הקטן |

Daily Street Snaps | להורדה ב-App Store
מה: אפליקציה לאייפון ואייפד של צילומי סטריט-סטייל.
מזתומרת: על סקוט שומן שמעתם? אז כזה רק לאייפון במנות יומיומיות של אופנת רחוב מסביב לעולם.
איך: אפליקציה אסתטית ומעניינית, המספקת צילומים של אנשים עם סטייל ייחודי שנלכדו בעדשת המצלמה. עומדות מול הארון ולא מוצאות מה ללבוש? הצצה באפליקציה תספק השראה, ואולי אף תדרבן אתכן להתנסות במשהו שלא היה לכן אומץ ללבוש. אם זה עובד לאנשים ברחוב, למה שזה לא יעבוד אצלכן?
צ'ופר: מלבד לשמש כמוזה יומית, האפליקציה היא דרך מצויינת להעביר את הזמן כשמחכים לרכבת או לחברה שדופקת איחור.

| הצצה למלתחה |

www.wishi.me | wishi
מה: פלטפורמת אופנה בפייסבוק, ארון בגדים אינטראקטיבי.
מזתומרת: ווישי הן ראשי תיבות של Wear It Share It. החזון של ווישי הוא לבנות את ארון הבגדים הגדול בעולם, ולאפשר לבחורה מישראל להציץ בארונות של בנות מכל העולם כמו יפן או איטליה. "אנחנו דוגלים ב'דמוקרטיה אופנתית' ומאפשרים לכל משתמשת להציג את האמירה האופנתית שלה באמצעות חשיפת הארון והסטיילינג האישי שלה", מסבירה ליה כסלו, אחת משלושת יזמיות הסטרט אפ. הפיילוט הושק בישראל לפני חודשיים, ולקראת הסתיו ווישי יושק רשמית בארה"ב ויפן.
איך: כל משתמשת מרכיבה את ארון הבגדים האמיתי שלה. את הארון בונים בקלות באמצעות צילום פריטים או מציאת פריטים בקטלוגים שלנו. לאחרונה נוספה גם אופציה המאפשרת להעלות פריטים לארון מכל אתר ברשת. ניתן לייצר סטיילינג, לדרג לוקים, להציץ בארונות של מפורסמים (ליאת אשורי, רותם סלע, דפנה לוסטיג), להתייעץ לגבי מה ללבוש לאירועים שונים כמו דייט או חתונה.
צ'ופר: בווישי יבנה בחודשים הקרובים שוק החלפת בגדים שיקרא Exchange Marketplace – כל משתמשת יכולה להעלות את הבגדים שהיא כבר לא לובשת ולסמנם כפריטים להחלפה, אותם היא תוכל להחליף עם פריטים של משתמשות אחרות מבלי להוציא כסף. המטרה היאלשנע את הבגדים ולהתחדש כמעט מידי יום מבלי להוציא כסף.

| בואו לראות אותי |

סטיילוג | app.stylog.com
מה:
אפליקציית אופנה בפייסבוק.
מזתומרת: אפליקציה שמטרתה אינטראקציה חברתית סביב סטייל ואופנה.
איך: הסטיילוגרים (המשתמשים של סטיילוג, למתקשים) מעלים את האאוטיפים שהם לובשים – אפשר לעקוב אחריהם, להגיב על התמונות שהם מעלים ולמעשה ליצור מעגל חברים סטייליסטים. הממשק עובד עם אלבומי התמונות הקיימים בפייסבוק, ניתן כמובן להעלות תמונות מהמחשב (המערכת עדיין לא מותאמת לסלולר, זה בתהליכי פיתוח). סטיילוג מכוונת לקהלים רבים: ביניהם הגברים, וכן מעצבים ומעצבות בתחילת דרכם. "מעצבים יכול לזכות לחשיפה דרך סטיילוג", מספרת מעיין גרינוולד, מנהלת השיווק של סטיילוג. "כל שעליהם לעשות הוא לצלם תמונות של הבגדים או האקססוריז על עצמם, על חברים או לקוחות ולהעלות לסטיילוג".
צ'ופר: האפליקציה משלבת אלמנט של משחק – כל סטיילוגר מקבל נקודות מרגע שהוא מעלה את התמונה הראשונה שלו. ככל שהמשתמש יותר אקטיבי במערכת הוא למעשה צובר נקודות ועולה בסולם הדרגות. הנקודות האלה יזכו בהמשך את המשתמשים במתנות והטבות שונות.

| שופינג עם החברות |

www.motilo.com | Motilo
מה: אתר לשופינג חברתי,
מזתומרת: מינוס גדול בקניות המקוונות הוא המחסור בחברה, הרי מה יותר כיף ממסע שופינג עם הידיד הפאשניסטי או עם ה-BFF? כדי לספק את הצורך הזה בדיוק הוקם מוטילו – אתר המאפשר קניות תוך התייעצות עם חברים מעבר למסך. איך לא חשבו על זה קודם?
איך: האתר פועל באמצעות טכנולוגיה המשלבת וידאו וצ'ט. משוטטים בין מאות פריטי מעצבים, בוחרים את מה שחשקה נפשכם ומשתפים עם חברים על ידי גרירת האייטם לחלון בחזית המסך. כך שניכם יכולים לראות את הפריט, לדסקס עליו ולבסוף גם לרכוש. ניתן למצוא פריטים ממבחר אתרי קניות ברשת, כמו סלפריג'ס, נט-א-פורטר, ליברטי ועוד.
צ'ופר: Muzungu Sisters היא חנות קונספט של מוטילו. "מוזנגו" משמע נודדות, מטיילות בסאוויהילית. שתי בנות נודדות שהחליטו להעלות אונליין פריטי אופנה של אמנים ממדינות מתפתחות בדרום אמריקה, אפריקה ואסיה. וורי קול.

השאירו תגובה

 

  • לא בטוחה אם יש גם גרסה לאייפון [ סביר שיהיה ] , אבל זה כמו אינסטגרם לבגדים.
    כעיקרון פשוט מעלים תמונות של פריטים מיוחדים שיש לך , צופים בתמונות של אחרים ועוקבים אחריהם , מדרגים וכו'. 

    מאת: וואוו |‏ 26 בנובמבר 2012 | 16:24
  •  איך נרשמים ל- sparkrebel ???

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 5 ביוני 2012 | 14:58
  • http://www.dreamdress.co.il/

     Amazing!!!

    מאת: Dafna |‏ 29 במאי 2012 | 14:12
  •  ואפילו לא אפליקציה אחת לאנדרואיד!

    מאת: כועסת |‏ 28 במאי 2012 | 20:26
  •  אפליקציה כיפית שאני משתמשת בה תמיד כשאני יוצאת לשופינג.
    אני בוחרת חברות ש"יבואו איתי לשופינג" סורקת ברקודים של פריטים בחנות והם מופיעים אצלן על האייפון!
    ככה הן יכולות לייעץ לי בזמן השופינג, גם אם הן עסוקות, או אפילו באמצע ישיבה חשובה בעבודה… (:
    חוץ מזה, האפליקציה לומדת את הטעם שלי בבגדים במשך הזמן ונותנת לי המלצות לפריטים בהתאם – מפתיע כמה שזה עובד טוב!
    בקיצור, מומלץ בחום!!!

    מאת: חובבת שופינג אפליקציות ומה שביניהם |‏ 28 במאי 2012 | 14:47