מכורות, התפקדו: אמריקן וינטג' לקיץ 2012
לא אמריקה ולא וינטג': המותג הצרפתי פותח שני סניפים חדשים בארץ ומתחיל להתרחק מקו הבייסיק שקנה לו תהילת עולם | העונה מבליחים אל המדפים בדי משי והדפסים גאומטריים
למרות שמה המבלבל, מקורה של חברת "אמריקן וינטג'" הוא למעשה בדרום צרפת. ב-7 שנות פעילותה היא צמחה והפכה למעצמה שמגלגלת 300 מיליון אירו במחזור העסקי ברחבי העולם. אצלנו בארץ, קהל הלקוחות מכיר אותה כבר מהעונה הראשונה, דרך בני הזוג קרן ותומר בנקר, בעלי הבוטיקים "עלמה" ו"בנקר" והיבואנים הבלעדיים לישראל.
זהו עוד מקרה קלאסי של הכל או כלום. "אמריקן וינטג'" ביססה את עצמה כשהגדירה מחדש את המושג בייסיק. וכך- מחד עומדים כל אלו שעוצרים, מגרדים בפדחת ושואלים למה לעזאזל החולצה הפשוטה ביותר בחנות עולה 230 ש"ח, ומאידך עולות לרגל אוהדות המותג השרופות שמסוגלות לרכוש את אותו דגם ב-4 או 5 צבעים שונים, בכל מחיר שיידרש מהן. "זה מותג ממכר", טוענת בנקר ומסבירה, "יש 170 סוגים שונים של הרכבי בדים בקולקציה אחת. מדובר במשחקים של 5% לפה, 4% לשם, סוג של פנאטיות, ולכל דגם יש את האופי שלו".
מי שיצא לה לרכוש פעם דגם של "אמריקן" בגאלרי לאפאייט או בחנות המקורית במרסיי, בוודאי הופתעה כשגילתה כיתוב בעברית על התווית. לפי בנקר, זוהי עוד דוגמה ל"פאנטיות" של מנהלי החברה, והסבר נוסף להצלחה שלה. "פעם הבגדים היו מתעכבים כמה ימים במכס כדי שיתפרו אליהם את התוויות בעברית וזה לא היה תפור בצורה מושלמת, כי זו המתפרה של המכס", היא נזכרת. כשנציגי המותג שמעו על העיכוב וראו את התוצאה נפלה ההחלטה – ומאז כל דגמי "אמריקן וינטג'" מהודו ועד כוש מקבלים תווית צברית, "גם אם רק 500 מתוך מאות האלפים יגיעו בסופו של דבר לארץ".
אך בזאת לא נגמרת ההקפדה החמורה על הפרטים, שום דבר לא קורה במקרה בחנויות המותג. מהחולצה שעל הבובה בכניסה, דרך החגורה שמגולגלת כך ולא אחרת, המוסיקה שמתנגנת ברקע, ועד מספר הסנטימטרים שמפרידים בין קולב לקולב, הכל מוכתב מלמעלה, ומוצג במדריך שמגיע לסניפים פעם ב-10 ימים.
לקראת קיץ 2012, "אמריקן וינטג'" מרחיב את דריסת רגלו בשוק המקומי ופותח שתי חנויות חדשות, אחת בקניון עיר ימים בנתניה ושניה בקניון רמת אביב. אלו נוספות לחנות שפועלת במתחם התחנה בתל אביב מזה כשנתיים. עם העונות והתרבות החיקויים, החברה הולכת ומצמצמת את קו הבייסיק שהביאה עד הלום, ומפתחת את הקולקציה האופנתית יותר, גם לנשים וגם לגברים.
המילים נוחות, שקט ורוגע יתאימו עדיין לתיאור הכללי של קו, אבל הגזרות המגוונות מאפשרות לשחק עם הלוק הסופי. אל הצבעים הרכים שעוד שולטים בחלל מצטרפות גם שמלות משי עם הדפסים גיאומטריים שפעם לא היו, מכנסי טריקו דקיקים למראה פיג'מתי טרנדי ושלל חצאיות ומכנסיים קצרים, ההוכחה האחרונה לכך ש"אמריקן וינטג'" הוא כבר לא מותג של טוניקות וחולצות סריג שקפקפות.
מותג באמת נהדר.
זכיתי למצוא שמלת טריקו בסייל של בנקר במחיר מצחיק,
ואני מאוהבת בבד שלה.
וההקפדה על הפרטים כך שהמותג יהיה אחיד בכל העולם,
מראה על מקצועיות ומחשבה..
http://1hugaday.blogspot.com/
מאת: Hug | 3 באפריל 2012 | 12:09