"היינו צריכים להכניס כסף מהכיס שלנו": סוף עצוב לרשת רמי לי

אחרי יותר מ-40 שנות פעילות, רשת בגדי ההיריון נסגרת בעקבות צניחה במכירות ואיתה גם מותג הפלאס סייז is:about. הרשת הודיעה לכלל עובדיה כי יפוטרו עם תום הפעילות. בעלי הרשת: ״כולם כבר יודעים מה קורה לשוק הקמעונות והאופנה בישראל. התחום לא יתרומם"

מאת  | ‏ 12 דצמבר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ramilee (@ramileefashion) on

רשת רמי לי לבגדי הריון, שהחזיקה עד לפני כמה חודשים 28 סניפים ברחבי הארץ, תסיים את דרכה בקרוב – כשבמהלך החודשים הקרובים צפויים להיסגר 11 סניפי הרשת שנותרו. בכך מצטרפת רמי לי למגמת רשתות הטקסטיל הסוגרות את פעילותן כשרק בתחילת 2018 קרסה רשת הוניגמן הוותיקה.

החברה, שהחזיקה עד לפני מספר חודשים כ-70-80 עובדים בחנויות ועוד 15 עובדים במטה החברה בהרצליה, מעסיקה היום רק 25 עובדים בסניפים ועוד כשישה במטה, כשבסיום הפעילות יפוטרו כל העובדים. הודעה על כך כבר נמסרה להם.

רמי לי, שפעילה מ-1971 והוקמה על ידי רמי מזרחי, מנוהלת כעת על ידו בשיתוף שלושת ילדיו. לטענת המשפחה הרשת נסגרת בעקבות אי רווחיותה. לטענת בנו של מזרחי, עילאי, החברה נמצאת כבר מספר חודשים בשלבי הסגירה מתוך בחירה ולא בעקבות משברים כלכלים, וכי המשפחה מעוניינת לסגור את כל הקצוות שנותרו בפיקוח מלא ובמינימום בעיות לצד סגירת רשת הבת של החברה, is:about, למידות גדולות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ramilee (@ramileefashion) on

בשיחה עם מזרחי הבן הוא אומר כי ״כולם כבר יודעים וכולם שמעו מה קורה לשוק הקמעונות והאופנה בישראל. אפשר לדבר על האונליין, על מצב הקניונים, על השמים הפתוחים, וחווינו קצת מכל דבר אבל זה לא כל הסיפור״. לדבריו, המשפחה ראתה שהעסק לא מצליח וכי הוא ואחיו הצליחו יותר כשפנו לאפיקים אחרים ולכן החליטו לסיים את פעילות הרשת.

״העסק לא מרוויח אלא מפסיד והגענו למצב שאנחנו צריכים להכניס כסף מהכיס שלנו. הבנו שזו לא תקופה כי כבר עברנו את מלחמת לבנון, מלחמת המפרץ, האינתיפאדה ואפילו ייצרנו בגדים בעבר בעזה וסגרו לנו את זה. למרות שמכל זה יצאנו היום כבר ברור שהתחום לא יתרומם כמו אז״, מסביר מזרחי.

מזרחי מספר כי הרשת עשתה את הקפיצה שלה כשעברה ב-2001 מהשוק הסיטונאי לשוק הקמעונאי. הוא לא מסכים לטענה לפיה הרשת לא חוותה הרבה תחרות. ״היתה יותר תחרות ממה שנראה. יש הרבה נשים שקונות בגדים במהלך ההריון אבל לא בגדי הריון, אלא ממשיכות לקנות בחנויות הרגילות, ואז במצב כזה כולם מתחרים שלנו. חוץ מזה, התחרות בנישה עצמה גדלה גם כן כשאבישג ארבל התחזקה, H&M נכנסו לתחום ו-H&O הביאו את Motherhood. פעם תפסנו 89% מהשוק הזה, וכשמחזיקים נתח כל כך גדול כל מי שלוקח ביס לוקח ממך לא מעט״.

11 הסניפים יסגרו (צילום: מתוך TheMarker)

11 הסניפים יסגרו (צילום: מתוך TheMarker)

מזרחי ממשיך ומספר כי בשנים האחרונות הרשת חוותה ירידה ולכן עברה מיתוג מחדש וכך התווסף לה המותג is:about למידות גדולות, שפנה לנשים צעירות עם סטייל חדשני – מגמה שהולכת וגדלה בקהל הקונות הישראליות. ״היה באזז מטורף סביב המותג החדש אבל לא ראינו את זה בקופות״, הוא מספר.

לכן, הוא ואחיו החלו לפנות לאפיקים אחרים בחמש השנים האחרונות, מה שהוביל להחלטה הסופית לסגור את העסק המשפחתי. ״התחלנו להתעסק ביזמות נדל״ן, מימון, פרויקטים להתחדשות עירונית. אנחנו מושקעים בקרן נדל״ן בקנדה ומחזיקים נדל״ן מניב בארץ ובבודפשט. כרגע ברמה האישית אני נמצא במשא ומתן לרכישת 50% מחברת ניהול אחזקות לנדל"ן מסחרי. בכל מה שנגענו הבנו שזה אמנם לא הרקע וההתמחות מהם הגענו, אבל ראינו שזה עובד. אני מרוויח יותר יפה וגם עובד פחות קשה מבעבר. החלטנו שאנחנו לא רואים למה כדאי לנו לבזבז את הזמן על משהו שאנחנו לא רואים לו עתיד בארץ״, מסביר מזרחי.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ramilee (@ramileefashion) on

עתיד הרשת אמנם לא צפוי להמשיך עם ניהול המשפחה, אך מזרחי מגלה כי החברה נמצאת במשא ומתן מול שחקן בשוק הסיטונאי המחזיק ב-70-80 נקודות מכירה ומעוניין לרכוש את הרשת. ההערכה היא שכעת הרשת שווה כמה מאות אלפי שקלים ועד למיליון שקל. ״יש סיטונאי שרוצה לקנות את המותג ולהמשיך לשווק אותו בסיטונאות. זה לא יוביל לאקזיט או מיליונים אבל אנחנו כן רוצים לראות את המותג ממשיך, זה השם של אבא שלי ואנחנו מאמינים שזה יקרה בימים הקרובים״, אומר מזרחי.

לסיום מסביר מזרחי כי הוא יודע שהרשת תסיים את פעילותה באופן נקי ולדבריו לא צפויות התרחשויות מבחינת עובדים או ספקים: ״מעולם לא היינו ממונפים ומעולם לא לקחנו הלוואות מהבנקים או שום מקום אחר. ידענו להביא אותו מהכיס שלנו ואנחנו לא חייבים כספים לבנקים ועומדים בכל ההתחייבויות לספקים״.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ramilee (@ramileefashion) on

>> הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker

>> העמקת הפערים או גן עדן לחייבים? זינוק במספר פשיטות הרגל בישראל
>> המותג הפרטי – משרתם של שני אדונים

השאירו תגובה

 

  • מגיע לכם שקרסתם!
    עשקתם אותנו הלקוחות שנים – קניתי מכם לא פעם בגדים במחיר יקר מאוד ובאיכות זבל, אחרי כביסה אחת פירורים פירורים וכדורים . מגיע לכל החברות הישראליות שמכרו איכות ירודה במחירים מופקעים!
    שמתם פס על הלקוחות וכל הבדים שלכם זבל
    כל הסריגים נראו נורא אחרי 2-3 שימושים, אפילו לפני כביסה
    יש צדק ובסוף מי שגוזל משלם

    מאת: נעמי |‏ 9 בספטמבר 2019 | 18:06
  • הסגנון של הבגדים מאוד מבוגר. כאילו רק בני 55 ומעלה יכולים לקנות שם.

    מאת: ל |‏ 2 בינואר 2019 | 07:58
  • הסיבה שזה קרה זה בגלל האופנה. טעם מאוד מבוגר ולא צעיר..לכן הרבה העדיפו לקנות במקומות אחרים. שאלתי כמה אנשים.

    מאת: ל |‏ 2 בינואר 2019 | 07:56
  • היום מעבר לים אפשר לקנות כמה חולצות יפות שאין בארץ במחיר הכי מוזל אז לכול הרשתות תתחילו להוריד מחירים למה אתם תסגרו ולמרות הכול אתם תפסידו אז מעכשיו כדאי לכם להוריד או לסגור בלי אגו המצב היום קשה תתחשבו בבקשה מעבר לים יש מחירים ממש זולים

    מאת: נמר |‏ 31 בדצמבר 2018 | 03:13
  • היום כולם על המחשב קונים מעבר לים בגדים יותר יפים ויותר מענינים במחיר של חולצה פו שם אפשר להביא כמה חולצות שאתה בוחר שאין אותם בארץ אז תתחילו להוריד מחירים או לסגור את החנויות או שתורידו את המחירים אין לנו יותר כסף אנסתם אותנו בורא עולם הפיל מכה עליכם ובצדק

    מאת: נמר |‏ 31 בדצמבר 2018 | 03:07
  • וזו רק הצצה קטנה לאלה שרוצים לאכול לנו את מה שעוד נשאר לנו בכיס. לא צריך לתת יד לאף חנות/רשת בארץ שמוכרת ביוקר. צריך ללמד את כל העסקים מקטן ועד גדול, חברה שרוצה להרוויח חייבת אבל חייבת לעשות את המקסימום להוריד עלויות ולהרוויח על חשבון כמות הלקוחות הנכנסים . המשוואה פשוטה. מחיר שפוי הגיוני וסביר=הרבה לקוחות שקונים=עושר.

    מאת: לביא |‏ 23 בדצמבר 2018 | 18:06
  • סוף עצוב??!! ממש לא!
    מחירים יקרים מאוד ללא שום טעם.
    היום אנשים חכמים יותר לא קונים במחירים יקרים מחפשים זול בגד לא לובשים כמה עונות לכן אין צורך להשקיע הון תועפות.
    מספיק עם הרשתות היקרות. היום אפשר להזמין בגדי הריון גם באינטרנט וזה זול ואיכותי לדוגמא באתר נקסט.

    מאת: ג׳ודית |‏ 21 בדצמבר 2018 | 01:18
  • לא מפתיע. בגדים לא יפים, לא איכותיים וממש לא לגזרה של נשים בהריון.
    כשמדדתי לא היה לי ברור למי בדיוק הבגדים האלה אמורים להתאים. בטח לא להריונית.
    במקרה הזה – הסגירה מוצדקת. מוצר לא מוצלח.

    מאת: שמרית |‏ 20 בדצמבר 2018 | 19:00
  • כשהמחירים בשמיים הקונים מצביעים ברגליים. ביי ביי רשתות יקרות וחזירות. יש אחלה בגדי הריון ברשת…

    מאת: נ |‏ 19 בדצמבר 2018 | 21:02
  • עצוב….המחירים היו קצת יקרים אבל הבגדים היו איכותיים ושרדו אצלי 3 הריונות!! על איכות משלמים תרתי משמע לצערי….

    מאת: ליאת |‏ 17 בדצמבר 2018 | 20:54
  • אנשים לא נעימים בלשון המעטה. זה לא רק השוק .. עובדה שיש רשתות ששורדות… אין לי נטייה ללעוג לאנשים שהם למטה, מגיע לכם, לא אשכח את היחס שלכם ואת האחות הכביכול אעלק מעצבת שלכם, שקונה מספקים בסין.

    מאת: אלה |‏ 17 בדצמבר 2018 | 18:07
  • כשחולצה עלובה עולה 400 שקל ובעלי החנות מתמרמרים שלא קונים זה מגיע להם..
    אותה חולצה לשמנה/הריונית בנקסט 70-80 שח.
    תסגרי. אנחנו נקנה במקום שזה משתלם לנו.

    מאת: סכ |‏ 16 בדצמבר 2018 | 06:11
  • כל הריון הייתי נכנסת לרמי לי ויוצאת בידיים ריקות ומתוסכלת מהמחירים המטורפים שהם גובים…הרשת היתה צריכה להיסגר מזמן .אין לכם זכות קיןם

    מאת: גל |‏ 15 בדצמבר 2018 | 18:54
  • הגיע הזמן, חזירים הביתה

    מאת: G |‏ 15 בדצמבר 2018 | 11:08
  • אם הייתם מורידים את המחירים המופקעים שלכם ודורשים מחירים הוגנים, אולי אז אנשים היו קונים! עש גבול לכמה בנאדם יכול להיות פראייר!

    מאת: מישהי |‏ 14 בדצמבר 2018 | 07:40
  • כל המתלהמים למיניהם והמקללים, למה להגיב בצורה כזו? מי שלא רוצה – שלא ייקנה!!!
    אף אחד לא עמד לכם עם אקדח על הרקה!
    מי ישמע במקומות כמו H&M המחירים יותר זולים?! – לא!!! המחירים בדיוק אותו הדבר!
    מספיק להשמיץ!!! תפרגנו, זה עושה טוב ללב!

    מאת: אהבת חינם! |‏ 13 בדצמבר 2018 | 09:07
  • כשהייתי בהריון רציתי לקנות טייץ נכנסתי לחנות רמי לי.
    והמוכרת כלל לא התייחסה אלי וכשמצאתי לבד את מה שחיפשתי גיליתי מחיר של 150 שקל על טייץ פשוט ביותר!! כמובן שלא קניתי.
    אם היו מורידים מחירים ועושים בגדים יותר טרנדיים ויחצ ,היו מצליחים אבל זה מה שקורה כשאתה גרידי ומנסה להרוויח יתר על המידה תרתי משמע (:

    מאת: זיוה |‏ 12 בדצמבר 2018 | 23:15
  • הארץ נראית כמו ערימת בטון מכוערת
    אבל כולם רוצים דירות "יוקרתיות"

    מאת: הזהרו מאנגלאינווסט |‏ 12 בדצמבר 2018 | 20:42
  • החנויות בגדים בישראל עושקות אותנו.
    אין כמו קנייה טובה באינטרנט או בשוק

    מאת: אני |‏ 12 בדצמבר 2018 | 18:57
  • בגדים ממש לא מחמיאים וזה עוד בעדינות.

    מאת: מורן |‏ 12 בדצמבר 2018 | 18:35
  • חברה של רמאים , ומחזיקים שם חלק מהעובדים שהם יותר רמאים , תפסיקו לרמות,לקוחות שלכם , ממש בושה של חברה, זה סופו של כל מי שמרמה לקוחות. אישית אני שמח על כך .

    מאת: אורי |‏ 12 בדצמבר 2018 | 16:21
  • אתן צודקת במאה אחוז.
    רשת רמי לי התעשרה בטירוף על חשבוננו
    עכשיו שיעשו חשבון נפש

    מאת: Rבריבוע |‏ 12 בדצמבר 2018 | 15:19
  • רמי לי
    שרות על הפנים מחירים בשמיים
    פשוט חזירים וזה סופם

    מאת: שושי |‏ 12 בדצמבר 2018 | 14:34
  • עם המחירים שאתם מפציצים
    תסגרו את כל החנויות בארץ
    מגיע לכם

    מאת: נירה |‏ 12 בדצמבר 2018 | 14:09
  • לא מפתיע. מבחר מצומצם ולא תמיד מחמיא, מחירים גבוהים נורא יחסית להיצע שיש היום בשוק וללא חנויות אונליין.
    תלמדו ותפיקו לקחים

    מאת: מיכל |‏ 12 בדצמבר 2018 | 13:45
  • ברור שתסגר…
    סחורה על הפנים… בהריון הראשון קניתי משם.. בהריון השני כבר לא חזרתי על אותה טעות…
    בנוסף.. המחירים בשמיים ועל כלום..

    מאת: א |‏ 12 בדצמבר 2018 | 13:17
  • מחירים מטורפים, במקום להבכות ולסגור סניפים תורידו מחירים

    מאת: לילך |‏ 12 בדצמבר 2018 | 12:42
  • נו מה הפלא ???
    עם מחירים כאלה גבוהים איך לא תסגרו ??
    יש גבול ליוקר המחיה , ליוקר הסחורה שאנחנו קונים , אתם אשמים בזה !!!

    מאת: לאה |‏ 12 בדצמבר 2018 | 12:35
  • חבל, אהבתי לקנות אצלכם

    מאת: לי |‏ 12 בדצמבר 2018 | 12:29
  • איך לא תסגרו?
    עם מחירים מטורפים כאלה ? מה ההבדל בין חולצה במדיה גדולה לבין חולצת הריון ?
    מחירים מאוד יקרים ולא משתלמים ,גם החנות הבת ,בגדים ממש יפים אבל מחירים לא מוצדקים .

    מאת: יוחיה |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:47
  • בטח כל מכנס עולה מינומום 250 שקל ומחזיק בדיוק לחודשיים.. כמה פראיירים אתם חושבים שאנחנו ???

    מאת: ליעד |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:38
  • רוצים רק זבל made in china

    מאת: Itzhik z |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:30
  • האיכות של IS ABOUT היתה מביישת למדי… היו שם מעט מאוד דגמים מחמיאים (אני במידה 46 בגזרת שעון חול..זה לא קשה) ורוב הדברים נראו מאוד זולים ולא היו נוחים.
    נכנסתי עם המון כוונות טובות ומדדתי לא מעט, יצאתי בידיים ריקות כי פשוט לא היה מה לקנות. :-/

    מאת: א. |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:26
  • שנים היינו נאלצות לקנות בגדי הריון במחירים מוגזמים ואז הגיעו הרשתות הגדולות עם אופנת הריון מעולה ומחירים סבירים הרבה יותר
    איך לא נדיר רגלינו מהחנויות שלכם????
    שלא לדבר על האתרים בחו״ל שחותכים את המחירים בטירוף.
    הייתם צריכים לראות את זה מגיע.

    מאת: הדר |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:11
  • ככה זה גנבים עיניים גדולות — טוב שניסגרו , קארמה יש ה bitch

    מאת: שון |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:10
  • היום יש חלופות ונגמר המונופול החזירי שהם ניהלו.

    מאת: שרון |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:08
  • זה מה שקורה שהמחירים ברשתות השיווק מוגזמים בצורה מטורפת בטוענה שזה בגלל מיסוי גבוהה,תתחילו להוריד מחירים ואז ככל הנראה אנשים לא יפנו לרשת על מנת לרכוש בגדים במחירים סבירים…המחירים פה בארץ מטורפים.

    מאת: גלית |‏ 12 בדצמבר 2018 | 11:04