השערורייה של מלניה יצרה את הפריט היקר ביותר בזארה אי פעם

המעיל בעל הטקסט המתריס על הגב שנלבש כשיצאה מלניה טראמפ לפגישה עם הילדים שהופרדו מהוריהם המהגרים על גבול טקסס חוזר שוב לכותרות. למרות גל הביקורת האדיר, מתברר, שיש המוני אנשים שמעוניינים ללבוש את הפריט עצמו ואף מוכנים לשלם עליו אלפי שקלים

מאת  | ‏ 28 יוני 2018

מלניה והז'קט הבלתי הגיוני של מלניה (צילום: AP)

מלניה והז'קט הבלתי הגיוני של מלניה (צילום: AP)

יש ספק גדול האם מלניה טראמפ אי פעם תלבש שוב משהו של רשת זארה, אחרי שהבחירה במעיל של הלייבל, עליו הכיתוב ״ממש לא אכפת לי, ולכם?״ הכניסה אותה עמוק לבוץ אופנתי שייזכר עוד זמן רב. מה שבטוח הוא שרשת זארה לעולם לא תשכח את מעורבותה בעניין. המעיל בעל הטקסט המתריס על הגב, נלבש כשיצאה טראמפ לפגישה עם הילדים שהופרדו מהוריהם המהגרים, על גבול טקסס, ויצר כבר גל של בגדי-מחאה פופולריים. אבל אנשים מעוניינים, מתברר, ללבוש גם את הפריט עצמו, זה שבעין הסערה.

המעיל המקורי עלה בסניפי זארה האמריקניים סכום נח של 142 שקלים, אבל הוא אזל מזמן, ועכשיו עבר להתקיים ביקום מקביל של מכירות פומביות. אפשר למצוא כמה מעילים כאלה באי-ביי, והצעות הכסף עליהם מרקיעות שחקים. יש אחד כזה שכבר נרכש ב-1,825 שקלים, ועוד כמה שהמכירה שלהם עוד נמשכת. הסכום הגבוה ביותר כרגע עומד על 3,266 שקל, שזה פי 23 במחיר.

הסכום הגבוה ביותר כרגע עומד על 3,266 שקלים (צילום: אינסטגרם Melania Trump)

הסכום הגבוה ביותר כרגע עומד על 3,266 שקלים (צילום: אינסטגרם Melania Trump)

רשת זארה שומרת על שתיקה בנושא. מן הסתם השערורייה הזו תפסה את הספרדים לא מוכנים, אבל כל אזכור מסיבי כל כך של פריט בתקשורת העולמית הוא בסופו של דבר חיובי. מה שכן מטריד אותם כרגע זו האשמה של גניבה אמנותית. לייבל בשם R13 פנה לתקשורת וטוען שהרשת גנבה ממנו את את עיצוב המעיל, על ה׳מקורי׳ נכתב, גם בלבן בסגנון גרפיטי על גבי מעיל חאקי כהה מאותו סוג: ״אלוהים יציל את אמריקה״. המחיר של המעיל המדובר עמד על 3,488 שקל. אפילו יותר מהמכירה הפומבית באיביי. המעיל של R13 כבר ישן, אבל תמיד קיים בלייבל, בכיתובים מתחלפים. קייט מוס לבשה אותו בשנת 2002 על שער מגזין i-D, אז עם המילים ׳אלוהים יציל את המלכה,״ והחברה אומרת: ״אין ספק שזארה מצאה את ההשראה אצלנו.״

יש פה כנראה השראה אופנתית, לא גניבה של ממש, בגלל הזמן שעבר ובגלל העובדה שמדובר בסטייל מאוד פופולרי שזוכה לוריאציות רבות, אבל הטענה של R13 שהיה הראשון שיצר את הלוק הזה אינה מופרכת. מה שמצחיק פה במיוחד הוא שאחד הלוקים שהוצגו בלייבל בשנה האחרונה זו שמלת מיני לבנה, ועליה פרינט ובו כתוב שוב ושוב: ״פאק טראמפ״.

האם זה המקור? מתוך האינסטגרם של r13denim

האם זה המקור? מתוך האינסטגרם של r13denim

השאירו תגובה