קבוצה בקריסה: האם זהו סוף הדרך של הוניגמן ו-TNT?

הקבוצה הוותיקה, המונה 150 חנויות ומעסיקה כ-1,000 עובדים, נכנסה לחובות. בכיר באחת מקבוצות הקניונים: קסטרו ורנואר ידעו להתאים את עצמם למותגים הבינלאומיים שהגיעו לישראל - אך הוניגמן לא הצליחה לעשות את זה

מאת  | ‏ 14 פברואר 2018
 

A post shared by Honigman Fashion (@honigman.il) on

קריסה גדולה בענף האופנה: קבוצת הוניגמן נקלעה לקשיים ולחובות גדולים. הקבוצה מחזיקה שלוש רשתות גדולות ומוכרות: הוניגמן נשים, הוניגמן קידס ו-TNT, הפונה לקהל צעיר יותר, מפעילה כ-150 סניפים בפריסה ארצית ומעסיקה כאלף עובדים.

הקבוצה הוותיקה נמצאת בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן. היא התחילה כחנות לבגדי ילדים בתל-אביב ב-1947, כשלפני כ-30 שנה הוקמה חברת 'הוניגמן ובניו'. רק לפני כחודש הודיעה הקבוצה על החלפת מנכ"ל, כאשר מיכה רונן חזר לתפקיד המנכ"ל והחליף את קובי מויסה.

 

A post shared by Honigman Fashion (@honigman.il) on

בכיר באחת קבוצות הקניונים אמר כי "הכתובת היתה על הקיר כבר מזה שנתיים-שלוש. בעוד שקסטרו ורנואר ידעו להתאים את עצמם למותגים הבינלאומיים שהגיעו לישראל מבחינת קולקציות עיצוביות, הוניגמן לא הצליחה לעשות את זה. גם מבחינת תמחור, הוניגמן קידס היו יקרים ביחס לענף הילדים, שנכנסו אליו הרבה מתחרים חדשים וזולים מחו"ל בשנה האחרונה. הקהל הישראלי הפסיק לרצות לשלם הרבה כסף. עם זאת, אני מניח שהם ימצאו רוכש לרשת כי זאת בסה"כ רשת ישראלית ותיקה וטובה עם בעלי מניות טובים והגונים, שהשקיעו כסף מהכיס וניסו, אבל בכל זאת נשארו מאחור ולא הצליחו לעשות את ההתאמה להתקדמות הענף".

בקבוצת הוניגמן מסרו: "קבוצת הוניגמן היא חברת אופנה ותיקה ומובילה בשוק האופנה הישראלית שצברה במשך שנות פעילותה הרבות קהל לקוחות נאמן, והיא מהווה מקור לגאווה כבר יותר מ-70 שנה. הנושא המרכזי שעומד על הפרק הוא המשך פעילות החברה בשיתוף עובדיה הנאמנים באופן שיאפשר לחברה לצאת לדרך חדשה".

 

A post shared by Honigman Kids (@honigmankids.il) on

רק אתמול (ג') הגישה רשת האופנה המוזלת יפו תל אביב, המונה 17 סניפים, הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים.

רשתות האופנה השונות מתמודדות עם מגוון בעיות שונות, ובהן עודף שטחי מסחר שמביא לקניבלזציה במכירות, מעבר לקניות באינטרנט ובחנויות פיזיות בחו"ל, מחירי שכר דירה גבוהים, העלייה בשכר העבודה ועוד. 2017 הסתיימה עם ירידה של 3% במכירות למ"ר בקניונים המובילים – כך עולה מנתוני חברת ריס, המסתמכים על הפדיונות של כ-2,800 חנויות שפעלו הן ב-2017 והן ב-2016.

מדובר בירידה אף גדולה יותר, אם לוקחים בחשבון שמדובר בנתונים נומינליים ולא ריאליים, וב-11 החודשים של השנה מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור של 1.29% לעומת ממוצע 2016. בנוסף, בכל שנה מתקיים גידול של כ-2% באוכלוסייה וחלה עלייה בהוצאה לצריכה פרטית.

 

A post shared by TNT Fashion (@tntfashion.il) on

עיקר הירידה במכירות נבע מהעיכוב בהגעת החורף, מה שהביא לירידה חדה במכירות בדצמבר. המכירות היו נמוכות ב-15.3% לעומת דצמבר 2016. עד נובמבר כולל, השוק הראה ירידה קטנה יותר – בשיעור של 0.19%. מי שבעיקר סבל בדצמבר היו, מטבע הדברים, חנויות האופנה וההנעלה, שהראו ירידה של כ-18% במכירות, לעומת ירידה של כ-6% במה שמוגדר כתחום ה'שונות'.

לפי נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, ב–2017 הוציאו הישראלים 2.5–3 מיליארד שקל על קניית מוצרי אופנה באינטרנט, בעיקר באתרים בינלאומיים, והירידה במחירי הטיסות הביאה לכך ש–1.1 מיליארד שקל נוספים הוצאו על קניות בחו"ל - מה שהותיר 15 מיליארד שקל בלבד לשוק האופנה הישראלי.

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
> החורף החם שולח את רשת האופנה המוזלת יפו-תל אביב להקפאת הליכים
> הנשק של רשתות האופנה נגד הקניונים והאינטרנט – ומי ישלם את המחיר

 

 

A post shared by Honigman Fashion (@honigman.il) on

>

השאירו תגובה

 

  • מיד עם בחירתו של מויסה לתפקיד הרמתי טלפון
    לבעלים והזהרתי אותו שהמינוי יגרום לקריסת הרשת .
    האיש חסר כל ידע ניהולי וגרם לקריסת רשת אייס ולקריסתה של רשת מגה ספורט באמצעות הונאת הבעלים.
    הוא פתח ספק עודפים והעביר את כל המלאים הבעייתיים ברשת לספק זה.
    הזין עלות של 1 ש"ח על המלאי שהעביר וכך מכר נעליים שעלותן 279 בתוספת מעמ לרשת במחיר 199 תוך שהוא מציג לבעלים דוחות רווח כוזבים.
    עם פטירתו של בני גאון באייס דיווחתי לבנו על השיטה ואכן לאחר כשבועיים האיש הועף מהרשת.
    הזהרו ממתק השפתיים- האיש מתמחה בהרס טוטלי של כל רשת שהועברה לניהולו.

    מאת: בכיר במגה ספורט |‏ 12 באפריל 2023 | 02:47
  • שישמרו תסמרטוטים שלהם לעצהם דופקים מחרים על כלום תורידי מחירים את תרוויחו 500 אחוז מספיק 200 אחוז

    מאת: שיר הסמרטוטים נשיר להם |‏ 14 בפברואר 2018 | 23:24
  • חברה איכותית בגדים יפים – חבל

    מאת: לקוח מרוצה |‏ 14 בפברואר 2018 | 23:20
  • פרגנו להוניגמן. חברה ישראלית, אחת היחידות שמייצרות בארץ!!!

    מאת: נעמי |‏ 14 בפברואר 2018 | 22:44
  • למה להחזיר חובות אם אפשר להכריז על פשיטת רגל?!
    חזירים קפיטליסטים

    מאת: טל |‏ 14 בפברואר 2018 | 22:31
  • אנשים היו קונים בארץ אם המחירים היו סבירים.
    אני מאמינה שרוב האנשים (כולל אותי) מעדיפים למדוד ולקנות משהו שהם רואים במקום להזמין באינטרנט ולחכות, הבעיה היא שרשתות האופנה בארץ רק מעלות מחירים במקום להתאים את עצמן לתמחור בשאר העולם, אז מה קורה בעצם? ירידה ניכרת במכירות (כי מה לעשות? לאנשים אין) שבסופו של דבר הורגת את רשתות הבגדים בארץ.

    מאת: תום |‏ 14 בפברואר 2018 | 22:29