אברקרומבי אנד פיץ' בצרות: האם תצליח להשתקם אחרי שלא נמצא לה קונה?
עד לפני כמה שנים היתה אברקרומבי אנד פיץ' האמריקאית מותג אופנה מצליח לצעירים. לאחר שהכנסותיה ירדו בעקביות, החליטה החברה לפני כשנתיים לחדול מהמסר השיווקי המיני שהיה מזוהה עמה ומהעסקת עובדים על בסיס מראה חיצוני, אבל גם זה לא עזר. האם זה הסוף של הרשת האמריקאית האהובה?
חברת אברקרומבי אנד פיץ' האמריקאית (סימול: ANF) הוקמה לפני 125 שנה על ידי דייוויד אברקרומבי ועזרא פיץ' – בתחילה כחברה לציוד ספורט ולאחר כ–15 שנה כחברת אופנה.
עד לפני כמה שנים היתה החברה מותג אופנה מצליח לצעירים. לאחר שהכנסותיה ירדו בעקביות, החליטה החברה לפני כשנתיים לחדול מהמסר השיווקי המיני שהיה מזוהה עמה ומהעסקת עובדים על בסיס מראה חיצוני. הכנסות החברה ירדו מ–4.5 מיליארד דולר ב–2013 עד ל–3.3 מיליארד דולר ב–2016. באותן שנים גם עברה החברה מרווח נקי של 243 מיליון דולר להפסד נקי זעום. האנליסטים צופים כי ההכנסות ימשיכו להתכווץ בכ–2% השנה ובשנה הבאה, וההפסד הנקי יגיע ל–18 מיליון דולר.
אברקרומבי נפגעה בשנים האחרונות מקשיים בתעשייה: מספר הקונים במרכזי הקניות בארה"ב דועך, וחנויות האונליין נוגסות בנתח השוק של החנויות הפיזיות. גם התחרות עם מותגים כמו H&M, שנחשבים לזולים ואופנתיים יותר, פגעה בחברה. הדבר הוביל לסגירת חנויות של החברה — יותר מ–60 חנויות מתחילת 2017.
בעקבות פרסומים באתרי אינטרנט חדשותיים, בתחילת מאי דיווחה אברקרומבי כי היא נמצאת ב"דיונים ראשוניים" לצאת למכירה. ואולם לפני כשבועיים עידכנה החברה את המשקיעים בכך שהמגעים הופסקו. מחיר המניה, שלא עלה בחודשיים האחרונים למרות המגעים למכירתה, נחתך ב–21% בתוך יום. בסך הכל איבדה המניה כ–75% מערכה בחמש השנים האחרונות, ושווי החברה כיום הוא 650 מיליון דולר בלבד.
האנליסטים של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן ציינו בסקירה שפירסמו במארס כי החברה מבצעת ניסיונות לשפר את פעילותה, באמצעות מיתוג מחדש של חלק מקו המוצרים, התייעלות תפעולית והחזקת מלאים לטווח קצר יותר, הורדת מחירים, התמקדות במכירות בשולי רווח גבוהים יותר וניסיונות לחסוך בהוצאות. בג'יי.פי מורגן הוסיפו כי יש לחברה פוטנציאל גבוה לשיפור בשורת הרווח, אך הם מעדיפים לנקוט גישה שמרנית. עוד ציינו בבנק כי פוטנציאל חיובי יכול להיות משיפור בפעילות הבינלאומית של אברקרומבי, ומכך שתתפוס נתח גדול יותר מפעילות החברה.
מרבית האנליסטים מעריכים כי המניה תעלה בדומה לשוק, ולמרות האכזבה מכך שלא הצליחה להימכר, יכול מאוד להיות שאם החברה תצליח להתייעל מעבר לצפוי – יש פוטנציאל לעלייה במניה.
הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
>> קניון בסין מציע "תאים לאחסון הבעלים" בזמן שהנשים עושות קניות
>> זאת רק ההתחלה: מחירי הטואלטיקה עוד צפויים לעלות
השאירו תגובה