עושים עלינו סיבוב: אתרים בינלאומיים גובים מישראלים מחירים גבוהים יותר
בדיקה של משרד הכלכלה מגלה כי אתרים בינלאומיים חוסמים מכירה לישראל, או לחילופין, מוכרים לצרכן הישראלי במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למדינות אחרות. שר הכלכלה: "נפעל ברמה המקומית וברמה הבינלאומית להפסקת התופעה באופן מיידי"
מי מנסה לגזור קופון על חשבון הצרכן הישראלי? בדיקה של משרד הכלכלה מגלה כי אתרים בינלאומיים חוסמים מכירה לישראל, או לחילופין מוכרים לצרכן הישראלי במחירים היקרים בעשרות אחוזים בהשוואה למדינות אחרות.
כך למשל באתר של איקאה (IKEA) השוודית, המחירים המוצגים לצרכן הישראלי גבוהים בכ-69% לעומת המחיר בחו"ל; ברשת נייק (NIKE) המחירים גבוהים בכ-55% לצרכן הישראלי; בזארה (ZARA) המחירים גבוהים בכ-42%; ובאתר האינטרנט הבינלאומי CARTERS – רשת אופנת ילדים המבצעת משלוחים בינלאומיים לכ-80 מדינות – אין כלל אפשרות משלוח לישראל.
בשנים האחרונות ישנה עלייה ניכרת בצריכת מוצרים של מותגים דרך האינטרנט – אופנה, בשמים, מוצרי אלקטרוניקה, נעליים וכו'. על פי נתוני דואר ישראל, הישראלים הזמינו 52 מיליון חבילות מחו"ל ב-2016, ובכך הפכה ישראל למובילת ה-OECD בהזמנת חבילות ביחס לאוכלוסייתה.
בבדיקה שערך משרד הכלכלה נמצא כי במכירות בינלאומיות באמצעות האינטרנט קיימת אבחנה של צרכנים על פי מיקומם הגיאוגרפי בעולם. האבחנות הגיאוגרפיות באות לידי ביטוי בשני אופנים: האחד, חסימה מוחלטת מפני אפשרות רכישה באינטרנט (Geo-Blocking); והשני, תמחור שונה בין צרכנים על פי מאפיינים אישיים של כל צרכן ומיקומו (Geo-Chanelling).
משרד הכלכלה מצא שתופעת ה-Geo-Blocking וה-Geo-Chanelling רווחת בישראל ונעוצה בניצול הסכמי בלעדיות על ידי יבואנים בלעדיים, וכן בעובדה שישראל היא "אי מדיני" ולא גיאוגרפי.
במשרד הכלכלה הוחלט כי טרם הפנייה למוסדות הבינלאומיים ונקיטת צעדים מול היבואנים, הם מתכוונים לבחון מגוון כיוונים לטיפול בתופעה, בין היתר שימוש בדיני הגבלים עסקיים לאסור על התופעה בשל היותה פוגעת בתחרות. כמו כן, תיבחן הגברת האכיפה כנגד יצרנים מונופוליסטיים שמפלים את הצרכן הישראלי לרעה במכירה באינטרנט מול מכירה דרך המפיץ הישיר.
בנוסף יפעל המשרד מול האיחוד האירופי לנקיטת הליכים בגין אפליה באינטרנט וליצירת ממשקי שיתופי פעולה מול רשויות לסחר הוגן באירופה למניעת התופעה בישראל. שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "יצרנים בינלאומיים ויבואנים בלעדיים מפלים לרעה שחקנים ישראלים. נפעל ברמה המקומית וברמה הבינלאומית להפסקת התופעה באופן מיידי".
הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
>> בקרוב תוכלו לבטל עסקות במייל או בטלפון
>> זאת רק ההתחלה: מחירי הטואלטיקה עוד צפויים לעלות
זה בגלל דואר ישראל הרבה ספקים לא מוכני לשלוח בכלל בגלל זה
מאת: משה | 13 ביולי 2017 | 17:04למה אף אחד לא מדבר על זה שקוד ההנחה לישראל של ASOS בוטל השבוע???
מאת: שרית | 13 ביולי 2017 | 10:26מעניין כמה זמן יקח לשר לטפל בדבר הזה בשנת 2050 או 2100
מאת: דור | 13 ביולי 2017 | 09:25יצא לנו שם של רודפי מותגים, פראיירים צרכנים, וחברות מנצלות את זה.
מאת: מבגדים עד קוסמטיקה. | 13 ביולי 2017 | 08:07כן גם בחו"ל יודעים שהצרכן הישראלי הוא פראייר שמאמין שמייצרים מותגים במפעלים מיוחדים ובאיכות גבוהה יותר והוא ישלם.
מאת: אני | 13 ביולי 2017 | 00:43בגללל שהישראלים הם צרכנים נצלנים שמשתמשים ומחזירים ובעיתיים באופן כללי (בקיצור קכא של בני אדם).
מאת: Norman | 12 ביולי 2017 | 18:50