לא פלא: גליה להב מדהימה את קהל הקוטור בפריז
אחרי יום גשום ואפרורי בפריז, השמיים התבהרו במיוחד עבור תצוגת הקוטור השנייה במספר של גליה להב. עם השראה מעולמות הרנסנס, שיתוף פעולה עם לבוטן ושורה ראשונה מלאה באנשים הכי נכונים בתעשייה, המעצבת הישראלית העלתה אתמול למסלול את אחת הקולקציות היפות ביותר שלה. ככה זה היה נראה מקרוב
לוח השנה מראה שיולי כבר פה, אבל בפריז הגשומה נדמה שהחורף מסרב לשחרר את אחיזתו. המעצבת הישראלית גליה להב, שחשפה אתמול את הקולקציה השנייה שלה במסגרת האכסניה המכובדת של שבוע אופנת הקוטור הצרפתי, הייתה עסוקה בדבר אחד – שהגשם יפסק לפחות לחצי שעה, כשמחוגי השעון יצביעו על השעה 17:30.
במשך כל היום להב והצוות שמלווה אותה לא נכנעו לזרזיפים הטורדניים. לא הם יקלקלו את הרגע לקראתו עמלו כל כך הרבה זמן. רגע לפני השעה 17:00, השמיים הסגריריים התמסרו לטובת שמש מנחמת, ואנחת הרווחה הדמיונית הדהדה בין כתליו של בית הספר למדעים שנבחר כלוקיישן לתצוגה.
הלוקיישן, גם הוא, כמו כל פרט המאפיין את מסעו של מעצב שרוצה לשבור את תקרת הזכוכית הקוטוריסטית, מחושב ובעל משמעות. הקונספט הנבחר של התצוגה – חדר הפלאות הרנסנסי (Cabinet de Curiosités) התיישב בול על בית הספר למדעים הפריזאי. אותם אוספים שהוצגו בחדרי הפלאות, ושימשו כמקור לחקר בתקופה הטרום מוזיאלית, היוו את נקודת הפתיחה למסע העונתי של להב.
בניגוד לתצוגת הקוטור הראשונה שלה, הפעם היה ללהב חופש יצירתי גדול יותר והיא החליטה לבחון את הגבולות ולהעז יותר. "רציתי להציג בגדים נגישים יותר כמו פריטי עור לצד שמלות מסיבתיות מובהקות. רציתי שיהיה מיקס שידבר גם לנשים שלא רוצות רק בגדי ערב מובהקים".
גם הסטייליסטית של התצוגה, קארי גולדברג, שערכה סיור מקדים בין הקולבים מסבירה כי המחשבה הייתה ליצור ערבוב מעניין בין קוטור, אופנת "רדי טו וור" ואפילו קריצה קטנה לסטריט-סטייל. "'כאוס מאורגן' אני קוראת לזה", היא מסבירה. "למצוא איזה סדר בתוך אוסף מסוים, ממש כפי שעשו בזמנו בקופסאות הזכוכית של חדרי הפלאות. עולם האופנה משתנה היום ונמצא באיזה טלטול תמידי בין ההגדרות שונות. בין קוטור לרחוב. זה בדיוק המקום בו עניין אותנו להיות".
גם אסנת, בתה של להב ומי שעומדת בראש הסטודיו, מספרת על שינוי הגישה שקדם לעבודה על הקולקציה הנוכחית: "העבודה על הקולקציה הראשונה הייתה שונה. הייתה אז בקשה ברורה שהקולקציה תתאים ל-DNA של החברה ולקווים שלה. הם לא רצו שזה יהיה משהו אחר לחלוטין. ואכן, בקולקציה הראשונה הסילואטות היו כאלו שמאוד מזוהות איתנו – שמלות ערב סקסיות שהתאימו למיתוג ולקהל שלנו. הפעם החלטנו להעז יותר. יצאנו קצת מהקומפורט-זון שלנו והחלטנו להתייחס לקהל האופנתי הצעיר שלנו שרוצה בגדי ערב עם אמירה קצת שונה. החלטנו לשלב את העשייה המוכרת לנו עם סילואטות מודרניות יותר בבדים כמו עור, ברוקארדים, משי, טולים ועוד. רצינו להציג מגוון מודרני באינטרפרטציה קצת אחרת".
נשמע שיש מעבר חד מנוקשות הדרישות בפעם הראשונה שהצגתם במסגרת שבוע הקוטור לתצוגה הזו
"אחרי הפעם הראשונה יש חופש מוחלט. הם מאמינים בך. רואים שעמדת בסטנדרטים, שמדברים עליך בעיתונים ושהבלוגרים והסטייליסטים לוקחים את הבגדים. יש מסר שסומכים עליך שתעשי תצוגה מדוברת וטובה. המטרה היא לא להיות סלון כלות, אלא בית אופנה על כל המשתמע מכך".
בתצוגה, שכללה כ-40 לוקים, היה ניתן לזהות בקלות את כוונתה הראשונה של המעצבת בהצגת ורסטיליות סגנונית. מערכות עור לצד שמלות פאייטים מנצנצות, שמלות חלוק ושמלות מיני חשופות כתפיים. אי האחידות המכוונת בכל מה שקשור לאופי של הפריטים יצרה דווקא עניין ולא תחושת בלבול. הסטיילינג המשלים, שכלל עיצוב שיער נקי ואיפור מדויק של איילנר עוצמתי בכחול גרפי ושפתיים באדום-כתום, איחד את הקצוות הפרומים. נעלי הלבוטן הגבוהות עליהן צעדו הדוגמניות רמזו על החסות שניתנה לתצוגה והשילוב שלהן היה אורגני ועדין.
בין 350 מוזמני התצוגה ישבו השנה עיתונאים מגופי תקשורת מובילים בעולם, ביניהם ווג גרמניה ופריז, wwd ומארי קלייר האיטלקי. גם משבצת הבלוגרים נתפרה היטבה עם המגה בלוגרית קרולין דאור שאיישה את ספסלי התצוגה באאוטפיט של להב, ומשכה את מרבית תשומת ליבם של הצלמים שנכחו במקום.
עד כמה נוכחות של בלוגרית בתצוגה או הופעה פומבית של סלבריטאית כזו או אחרת משפיעה כיום על העשייה שלכם?
"זה חלק ממכלול של דברים. כיום אנחנו במצב שהפניות נעשות אלינו. אם על ידי סטייליסטים או אפילו על ידי המפורסמות עצמן. היום כשאת אומרת בעולם 'גליה להב' זה שם שכבר מדבר להרבה. יש היום מודעות למותג".
עכשיו כששתי תצוגות קוטור מאחוריכם, וגם ניצחון קטן ומשמעותי על מזג האוויר – מה האתגר הבא שעל סדר היום?
"אנחנו מייצרים הכל בישראל. זה משמעותי מאוד מבחינת האיכות, אבל הופך גם את עלות הייצור לגבוהה יותר. זו בעיה גדולה כיום למצוא בארץ אנשי מקצוע טובים והאתגר הוא להגדיל את העסק בישראל. כמובן שהצעד הבא המשמעותי הבא הוא לפתח מוצרים נוספים. כל דבר שהוא חלק מפעילות והתפתחות של מותג אופנה בינלאומי. אני חושבת שעיצוב נעליים כנראה הולך להיות הצעד הבא שלנו".
*הכותבת הייתה אורחת התצוגה מטעם גליה להב
בראבו!!!!
מאת: סופיה מור | 4 ביולי 2017 | 10:09מעניין – מי עבד על הקולקציה. חבל שאין שמות של דמויות בולטות מהצוות!.
מהמם
מאת: רותם | 3 ביולי 2017 | 15:17