קייט מוס קוראת לכם לסוכנות הדוגמנות החדשה שלה
אחרי 27 שנים בתעשיית האופנה, קייט מוס עוברת לצד האחר והופכת לסוכנת דוגמנים וטאלנטים. בצעד מפתיע ומסקרן, היא החליטה לעזוב את הסוכנות שגילתה אותה לטובת עסק עצמאי בו היא תנסה למצוא בעצמה את קייט מוס הבאה. "אני רוצה ליצור כוכבים, לא רק אנשים יפים" היא מספרת. רוברטו, יש לך מתחרה חדשה
מספיק להציץ בהאשטג katemoss# באינסטגרם כדי להבין שהתהילה של הסופרמודל הבריטית לא חלפה מן העולם. היא התגלתה בגיל 14 והפכה מהר מאוד להיות אחת הדוגמניות המפורסמות בעולם, ולמרות שהייתה בתוך הקלחת של שנות התשעים הסוערות עם רומנים משוגעים והמון סמים, היא ממשיכה לדגמן גם בגיל 42, לצד עסקים נוספים כמו עיצוב קולקציות למותגי אופנה. למעשה, היא היחידה מבין הסופרמודלס של שנות התשעים שעדיין אוחזת בקריירת דוגמנות במשרה מלאה, ועדיין נוחתת בכל שנה ברשימת הדוגמניות הרווחיות ביותר בעולם.
בתזמון מושלם עם שבוע האופנה שמתקיים עכשיו בלונדון, הודיעה מוס שהיא מקימה סוכנות משלה. בסוכנות, שתיקרא בפשטות "קייט מוס", היא מקווה לגלות את הדור הבא של הדוגמניות, אבל לא רק. "אני לא רוצה רק אנשים יפים", היא סיפרה למגזין Business of Fashion. "אני רוצה גם אנשים שיודעים לשיר או לרקוד – אני רוצה ליצור כוכבים".
החדשות המפתיעות מגיעות זמן קצר לאחר שמוס הודיעה על עזיבתה את "סטורם", סוכנות הדוגמנות שייצגה אותה ב-27 השנים האחרונות. "זה עניין של התבגרות", היא מסבירה את הצעד. "הרגשתי שאני רוצה לעשות דברים שהם מעבר לדוגמנות. עם סטורם, לא משנה כמה אני אנסה לעשות דברים אחרים, אני תמיד אהיה קייט הקטנה שהם מכירים מגיל 14. זה היה כמו לעזוב בית, אבל הייתי חייבת לעשות את זה והם היו מאוד מבינים. הייתי צריכה לפרוש כנפיים".
למרות השנים הארוכות בתעשייה, אינספור קמפיינים ורווחים מדוגמנות, אותם מגזין פורבס העריך במאה מיליון דולר, מוס אומרת שרק עם הקמת העסק שלה היא סוף סוף מרגישה שיש לה שליטה על הקריירה שלה: "לא ידעתי כמה זה הולך לשנות את התחושה שלי. עכשיו אני זו עם האחריות, ולא רק הדוגמנית שאומרים לה לאן ללכת ומה לעשות".
כנראה שמוס היא אשת עסקים הרבה יותר ממולחת ממה שהיא נותנת לעצמה קרדיט, כי אחד המהלכים שלה היה לגנוב את הסוכנת האישית שלה מסוכנות הדוגמנות "סטורם" ולהציע לה משרה אצלה. למרות האהבה לסוכנות שהייתה לה בית במשך כמעט 30 שנה, לא ממש אכפת לה ללכלך עליה ולהדגיש איך היא תעשה דברים באופן שונה.
"בשבילם, אני חושבת שזה הכל עניין של כסף", היא מסבירה, ומדגישה שהיא שואפת לנהל קריירות עבור המיוצגים שלה באופן אסטרטגי, לא סתם לסגור להם כל קמפיין. "עבורי, לשים את השם שלי על מוצר מסוים זה עניין גדול, אני צריכה להיות גאה בו ולא רק לחשוב על דולרים". אותנו קנית.
השאירו תגובה