צילום אילוסטרציה: החולצות עם האימג'ים הכי משומשים וגנריים בעולם
אנשי תוכן וגרפיקה מסביב לעולם מתחרפנים מהקמפיין החדש של חברת אדובי לבנק תמונות האילוסטרציה שפתחה לאחרונה – לוקבוק עם דוגמנים היפסטרים לבושים בחולצות עם האימג'ים שאנשי הקריאייטיב הכי אוהבים לשנוא. אז מה הבעיה? החולצות בכלל לא למכירה וחבל שכך
חברת אדובי, שאחראית לתוכנות רבות בתחום עיבוד תמונה, ובראשן תוכנת פוטושופ המהפכנית, פותחת כעת בנק תמונות אילוסטרציה לטובת אנשי תוכן וגרפיקה מסביב לעולם. על מנת להבהיר במה יהיה בנק הדימויים הגנריים שלה שונה מאלו הקיימים, החליטה החברה, כצעד פרסומי מגניב במיוחד, ליצור מעין לוקבוק של חולצות עליהן מודפסים כמה מהדימויים הנדושים והמשומשים ביותר בעולם. התוצאה היא קולקציית נורמקור היתולית, מוצלחת עד כדי כך שהיא גורמת להמונים באינטרנט להשתולל מתשוקה.
התמונות המגוחכות שצולמו, כשהן מודפסות על טי-שירטים וסווטשירטים, נראות מאוד נכונות ואירוניות על הדוגמנים ההיפסטרים מלאי המודעות העצמית. לצד כל אחד מהדוגמנים מופיע הטייטל של התמונה במנוע החיפוש – "גמלאים מאושרים משתמשים בלפטופ" או "אישה צוחקת אוכלת סלט ירקות בריא".
האחראית לקמפיין ההיסטרי הזה היא חברת פרסום שוודית בשם אבבי פריסט, אליה פנו אדובי עבור הקמפיין של "אדובי סטוק", השירות החדש שמקווה לרענן את השוק, כשהם מבקשים להמחיש את ההיצע המודרני והלא סכריני שלהם. חברת הפרסום החליטה להדגיש את חוסר הרלוונטיות של תמונות האילוסטרציה הקיימות, במין הצדעה של הפוך על הפוך: ״יצרנו ליין ביגוד במהדורה מוגבלת, שמצדיע לתמונות הכי מפורסמות שאנשי הקריאייטיב אוהבים לשנוא״ הם סיפרו.
בינתיים, למרבה הצער, לא נראה שלאדובי יש איזושהי כוונה למכור את הבגדים הללו. ״בואו נחגוג את היעילות, את לחיצות היד החזקות, את טיפולי השיניים המושלמים,״ כותבים בקמפיין ההיתולי. ״בואו ניתן כבוד לסלטי הירקות המגוחכים ולגמלאים המחייכים. בואו כולנו נשתחווה לתמונות האילוסטרציה השייכות לעידן שבו הן נראו כמו… תמונות אילוסטרציה. הגיע הזמן להשאיר את הדימויים האלה מאחור. עכשיו תוכלו למצוא כל דימוי שתוכלו להעלות על הדעת, 50 מיליון מהם כבר קיימים בענן שלנו, כולל כמה שכוללים סלט ירקות״.
יו קורע
מאת: מישקי | 19 בספטמבר 2016 | 00:36