קרל, זה אתה? לא תאמינו איך נראה בעבר מעצב העל
הקייזר של עולם האופנה, קרל לגרפלד, לא תמיד היה לבוש בחליפות עם כפפות על הידיים וקוקו מוקפד לאחור. בשנות העשרים לחייו הוא נהג ללבוש גופיות קטנות עם מכנסיים קצרים ובעיקר להיות מסמר הערב בכל מסיבה פרועה. החיים הקודמים של המעצב הכי מפורסם בעולם
היה היה פעם קייזר אחד, איש לא ידע בדיוק בן כמה הוא ומנין בא, ובשלב מסויים נהיה כבר לא לעניין לשאול. הקייזר עטה דרך קבע שיער כסוף בקוקו הדוק, חליפות, כפפות ומשקפי שמש, וחיבב את החתול שלו ודוגמנים צעירים. אלא שלפתע פתאום נחשפו ברשת תמונות מן העבר שחשפו סוד: קרל לגרפלד של היום הוא לא מה שהיה פעם. כמעט להפך. התמונות המסעירות הללו חושפות בחור שרירי, כהה שיער ומסוקס, שכולו חיות ומיניות מתפרצת, תכונות שמתנגשות עם איש הקרח המוכשר והסטרילי שמאחורי שאנל ופנדי. השבוע התפרסמו התמונות של קרל הצעיר ברחבי הרשת ואתרי האופנה פשוט לא יכלו שלא לחשוף את התמונות המשגעות האלו.
קרל בן ה-81 של היום (מדובר פה בהערכה בלבד) הוא איש בשחור ולבן, אבל התמונות משנות השישים והלאה חושפות שפעם היה מלא בצבע, שיזוף עמוק ומבט חודר. גם אז הקיף את עצמו באנשים ודוגמנים יפי תואר, וידוע בכך שהיה מסמר המסיבות האופנתיות של פריז בשנות השבעים. פרח האופנה מצא שם את מקומו לאחר ילדות והתבגרות לא קלה בתור הילד שצחקו עליו כי שיחק בבובות במקום בכדורגל. חבריו לכיתה זוכרים אותו כאותו ילד מוזר ושנוא שלבש כל יום ללימודים ז׳קט, עניבה ונעליים חגיגיות למרות שלא היה בזה צורך.
אחר כך, כאמור, מצא את עצמו בין חברים בחוג האופנתי של פריז, ואת הקייצים של הסיקסטיז העביר בבגד ים צמוד ונעליים עם עקבים ליד הבריכה בסן טרופז. הוא נהג לשלב גם צעיפים עם פרינטים ותכשיטי ארט דקו.
על פי התמונות וההיסטוריונים, בשנות השבעים בפריז לגרפלד עיצב את דמותו הציבורית. הוא החל להרכיב מונוקל, משקף עתיק של עין אחת, ונהג לקחת עמו עוד כמה כאלה בכיס במידה וזה שהרכיב יפול, על מנת שלא יאלץ להרים אותו מהרצפה, השם ישמור. לאחר שנעשה חבר של אנדי וורהול והופיע באחד מסרטיו, "ל׳אמור", שגם צולם בביתו, החל קרל להסתובב עם מניפה יפנית. הידע של קרל הגיע משקדנות לא פחות מאשר מתוך כשרון. כל יום רכש ספרים מחנות בסאן ז'רמן בנושאי אופנה, אמנות והיסטוריה וקרא באדיקות.
גם הזוגיות המיוחדת שחלק עם ז׳אק דה באשה, שהעניק לו את הכינוי ׳הקייזר׳, בשנות השבעים והשמונים, מתועדת בתמונות, מאחר שהיו בלתי נפרדים ונדיר שלא היו יחד באירועים. באשה, שמת מאיידס בשנת 1989, נהג לתאם אאוטפיטים עם קרל, והשניים לבשו שניהם חליפות לבנות, או ז׳קטים כהים זהים משובצי יהלומים, וכמעט תמיד ענדו סיכות בסגנון ארט דקו. מרתק לראות איך נבנה האדם והמותג גם יחד.
מאקו, יש עוד דברים בעולם חוץ משרירים ומראה חיצוני.
מאת: דני | 31 ביולי 2016 | 16:11מההההההההה
מאת: אורח | 31 ביולי 2016 | 14:00