מה שפראן לבשה: בחזרה לסטייל המדהים של נני
הכירו את FFF: פראן פיין פאשן, חשבון האינסטגרם שעושה כבוד למלתחה ההיסטרית של האומנת הכי מפורסמת על מרקע הטלוויזיה. הודות לטירוף הניינטיז שעובר על עולם האופנה, אפשר סוף סוף לחזור ולהעריך את החליפות הצעקניות של מוסקינו והשמלות הצמודות להחריד של דולצ'ה וגבאנה שפראן כל כך אהבה ומיסטר שפילד כל כך לא הבין. אז מי מרים את הכפפה בארץ ופותח חשבון כזה למלתחה של עידית לינוביץ'?
אם גדלתם בשנות התשעים, אין שום סיכוי שלא תכירו את הסיפור על הנני. נו, זאת שהגיעה מפלאשינג, קווינס, והפכה לאומנת הכי אקסצנטרית על מסכי הטלוויזיה. זו עם הקול המאנפף, הצחוק מנפץ הזכוכיות, האם השתלטנית, המתח המיני המרתק בינה לבין מיסטר שפילד ובעיקר, הגרדרובה ההיסטרית. כעת, כחלק מטירוף הניינטיז וגל אופנתי אינסטגרמי שהתחיל בחשבון שמתעד את האאוטפיטים של "סקס והעיר הגדולה", מגיע עוד חשבון אינסטוש מענג: "מה שפראן לבשה", שמתעד את הבגדים הבאמת ייחודיים שלבשה הנני (הלוא היא פראן דרשר) ונותן להם את מלוא הכבוד.
בתקופת שידור התוכנית ניתן היה להתייחס אל הבגדים של פראן כאל חלק בלתי נפרד מההומור של התוכנית, ולאו דווקא כסמל לטוב טעם. נהפוך הוא. נדמה היה שבתוכנית ניסו להלביש את דמותה של דרשר בכל מה שזועק וצמוד. אלא שבמבט נוסף, די פשוט להבין שמאחורי הפארסה היו מוחות אופנתיים ממולחים, ושהבגדים שזכתה האומנת ללבוש היו מהמעוצבים והמושקעים ביותר, מבתי האופנה הגדולים, סבב בלתי פוסק של פריטים מבית מוסקינו, דולצ׳ה וגבאנה, מיסוני, אנה סווי, דיור, לקרואה ומארק ג׳ייקובס. כנראה שמיסטר שפילד שילם לה יפה על שירותיה.
יוצרת החשבון החדש, שניי בראון, בילתה אינספור שעות בחקירת וניתוח האאוטפיטים של פראן בתוכנית, ולוקחת את עבודת האוצרות הזאת שהיא עושה כפרויקט רציני ביותר. ״הייתי צעירה מכדי להעריך את הסדרה כששודרה,״ מספרת שניי לאתר i-d, ״אבל יש לי זכרונות שלה רצה בטלוויזיה, ותמיד פראן דרשר ריתקה אותי, בעיקר הצחוק והקול שלה. ראיתי המון שידורים חוזרים של הסדרה, ובשנת 2014 החלטתי לשבת ולצפות בה בבינג׳. לא ידעתי שכל הבגדים שהיא לובשת בסדרה הם בגדי מעצבים, זיהיתי רק עבודות של מוסקינו שבמקרה קראתי עליהן קודם, ואז התחלתי לחקור״.
אכן מוסקינו הוא בית האופנה שמופיע הכי הרבה בחשבון עד כה, ואולי גם בסדרה, אבל יש עוד המון מעצבים, ומרתק לראות את העבודות שלהם במבט שני, ובשימוש בהן כבמשהו מגוחך שעובר מעל לראשי האליטה העשירה, המתייחסת לבגדיה של פראן בסלידה ובזלזול. שניי מודה שהחיפוש אחר מקורות האאוטפיטים מאוד מתיש ולוקח זמן רב. ״לפעמים לוקח לי עד 34 שעות לפענח של מי בגד מסוים, ולפעמים חמש דקות,״ היא מגלה. ״אני משקיעה המון במחקר. אני צופה שוב ושוב בכל הפרקים ועושה צילומי מסך של כל אאוטפיט בסדרה. אחר כך אני מתחילה חיפושי גוגל, ואחר כך בחיפושים יותר יצירתיים. אני מחפשת במאגרי בגדי וינטג׳, מודעות מגזינים משנות התשעים ועל צילומי דוגמניות מהתקופה, ומשלבת את כל המשאבים כדי לאתר נכון את המקורות״.
די ברור שהחיבה האישית של דרשר למוסקינו, וגם למעצבים אחרים, הייתה בעלת השפעה. ״אני חושבת שלפראן דרשר ולפראן פיין יש טעם מאוד דומה,״ שניי מסכמת. ״מצאתי הרבה תמונות של דרשר בשנות התשעים באירועים שונים כשהיא לובשת בגדים שהופיעו בנני, ואני יודעת שהיא התראיינה ואמרה שמוסקינו הוא בית האופנה האהוב עליה. מה שעושה את האפקט הקומי והשונה הוא שפראן לבשה הרבה בגדים שהסופרמודלס של שנות התשעים לבשו על המסלול, ואנחנו לא רגילים לראות את האאוטפיטים האלה משתלבים בחיים הרגילים״. עכשיו רק נותר שמישהו מקומי ירים את הכפפה ויתחיל לנתח את הסטייל של עידית לינוביץ׳ ברמת אביב ג׳.
פשוט בגדים מזעזעים, לא הייתי מנחשת שכולם של מעצבים, יאק
מאת: אורח | 26 ביולי 2016 | 08:49תהייה: למה היא לא מסתכלת על הכתוביות בסוף? באח נותנים קרדיטים על הלבשה…
מאת: אורח | 26 ביולי 2016 | 05:46נוסטלגי:)..הבגדים האלה הם בסטייל כיום.
מאת: אורני | 25 ביולי 2016 | 22:31מכוער להפליא
מאת: אורח | 25 ביולי 2016 | 16:48גאוני!!!!
מאת: אורח | 25 ביולי 2016 | 13:20