יש את מי להאשים: המעצבת שהחזירה את הגזרות המתרחבות
קים אלרי רק בת 32 וכבר מחזיקה במותג נחשק ומשפיע שנלבש על ידי היפות והנכונות ביותר. עם סגנון מחויט ונינוח, אתם יכולים להאשים אותה בחזרתן של הגזרות המתרחבות לחיינו. אבל היי, אם קייט בלאנשט מאשרת, אז מי אנחנו שנתנגד
אוסטרליה מלאת שמש, גובלת באוקיינוסים אינסופיים, האנשים בה יפים ומוכשרים והיא מרוחקת מהכל. קצת כמו ישראל, אם מורידים את מלחמות הקיץ הדו שנתיות ומוסיפים קנגורו. האומה המקסימה משחררת לא מעט שגרירים ושגרירות קסומים לעולם, האחרונה שבהם מגיעה מכיוון העיצוב. הכירו את קים אלרי, סטייליסטית שהפכה למעצבת אופנה בעלת מותג משגשג, שלוקח עכשיו בסערה את ניו יורק ופריז הודות לסטייל מדויק ומחויט, ובאותה עת נינוח וזורם, שמחזיר לארון את הגזרות המתרחבות בכל הכוח.
אלרי, הלייבל של קים, בת 32 בסך הכל, הוקם בשנת 2007 בסידני, לאחר שקיבלה דחיפה מעודדת מהסטייליסט והקולגה, טרבר סטונס, ששילב באחת ההפקות שלו זוג גרביונים נוצצים שיצרה. את לימודי האופנה שלה עברה אלרי, ילידת פרת׳, בסנטרל סיינט מרטינס הנודע שבלונדון, ולאחר מכן שבה לסידני, שם החלה לעבוד במגזינים ולבסוף הקימה את אלרי. מהר מאוד הלייבל המרענן של אלי יצר לו מעריצים כבדים. בשנה שעברה הוקדשה לו כתבה גדולה בווג, שבישרה שמדובר בדבר הגדול הבא, והקצפת של הקצפת של המובילות האופנתיות כמו ריהאנה, סולאנז׳, קייט בלאנשט ואל פאנינג הן שגרירות קבועות ומסורות שלו.
הלייבל, שמציג בשבוע האופנה הפריזאי ולא האוסטרלי, הוא קוסמופוליטי מאוד, אך כל הייצור נעשה מקומית, בסידני. ״השאיפה העליונה שלי תמיד הייתה להציג בפריז, זה מרגש, ופותח אפשרויות לעתיד,״ אלרי מספרת, אך מקפידה להדגיש כי היא לא מוותרת על השורשים. ״רוב האנשים לא יודעים עד כמה האוסטרליות סטייליסטיות. אולי זה הריחוק הפיזי שגורם להן להתאמץ יותר, אבל הנשים פה אוהבות להתגנדר. הלייבל שלי צעיר ברוחו, כמו הארץ שלי, ואני חושבת שזה מה שגורם לו להיות לייבל אוסטרלי במהותו״.
״אנחנו ידועים בכך שאנחנו ממציאים מחדש את גזרות הווינטג׳ של שנות השבעים,״ אלרי מעידה על המותג שלה. ״המכנסיים המתרחבים שלנו הפכו למזוהים ביותר עמנו. אני פרפקציוניסטית בנוגע לגזרות. הכל מיוצר בסידני כדי שאוכל לפקח מקרוב, ואני גם דקדקנית בנוגע לבדים, ועובדת עם בתי אריגה בשווייץ ואיטליה שמפתחים עבורי טקסטורות".
ההשראה הגדולה ביותר של קים, לדבריה, היא דיוויד בואי של שנות השבעים, בתקופת הדוכס הלבן וזיגי סטארדאסט. גם לטילדה סווינטון ושרלוט רמפלינג יש מקום של כבוד לצד בואי, והיא עוד מקווה שתזכה לראות אותן בבגדיה. ״עם ההתפתחות של הלייבל יש לי העונג לנסוע הרבה ולפגוש המוני קניינים מכל פינות הגלובוס. באופן אורגני אני נחשפת לקשת של טעמים והעדפות וזה עוזר לי לפקס את העיצובים ואת הקולקציות. זה מסע מתמשך".
אלרי היא גם צלמת ואמנית, ומפתיע לגלות שמבחינתה האמנות מגיעה לפני האופנה. ״תמיד אני מרגישה תסכול כשאין לי מצלמה ביד,״ היא מספרת. ״לפני כמה שנים התחלתי לצלם וצילמתי קמפיין אחד של אלרי. אז הבנתי שאני יכולה לעשות את זה כל עוד יש לידי אסיסטנט עם ידע שיכול לעזור לי בכמה דברים טכניים בדרך. אני לא יודעת על זה הרבה, אבל זה נורא כיף. אני מצלמת את הקמפיינים ומקפידה לקחת כאסיסטנטים צלמים אגדיים, לבלות איתם בכיף ולצלם. זה טוב לי״.
השאירו תגובה