וכעת לתחזית: חורף מינימליסטי ואפרורי לפנינו
רונן חן בקולקציית לימיטד דרמטית, פינק מוטל הוא המותג החדש שכולן צריכות להכיר, רשת עמנואל מחזירה אותנו לימי הגראנג', נעלי מרוטי ההולנדיות מושלמות לקהל הישראלי, הוניגמן מטיסים אותנו לפריז ודניאלה להבי בקולקציית יוניסקס חדשה שמכופפת את חוקי המגדר. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות של השבוע
רונן חן לימיטד
קולקציית הלימטד של רונן חן נותנת לו שוב חופש פעולה בדיוק לסגנון שהוא אוהב לעצב. הפעם הקולקציה היא שילוב של המינימליזם שכל כך מאפיין אותו לצד אדג'יות רוקיסטית שספק אם היינו רואים אותה בקו הראשי של המעצב.
יש פה תחושה של רצון למצוא את החוקים החדשים שבמינימליזם על ידי שימוש מדויק של משחקים גאומטרים. משולש, עיגול וריבוע הם הקווים המנחים של הגזרות בקולקציה, מבתוכם בחר חן להשתמש בפרינטים בעלי קווים גאומטרים נוספים שהכל ביחד יוצר שפה חדשה המשלבת בין שיעור גאומטריה לשיעור פיסול. השילוב בין השניים יוצר שפה חדשה הנקראת לימיטד.
חן כל כך אוהב לעצב בשחור, אפור, לבן – וזה לגמרי משתלב בשפה שלו. השחור נותן לו מקום להעיז גם במקומות שלא אופיינים לו במיוחד, כמו שמלה המידי עם הגב החשוף או שמלה מיני קצרה למדי. הוא נותן מקום לצבע החלק בבדים כמו סקובה, אבל מעיז בפרינטים "מקושקשים" על בדים רגועים יותר.
החולצה הלבנה המחויטת מקבלת מקום של כבוד החורף הזה עם גרסאות חדשות שמתכתבות עם הקולקציה ומרגיעות לפעמים את כל הנועזות שפרצה לה החוצה.
טווח מחירים: 360–1300 שקלים
להשיג ברשת חנויות רונן חן
PINK MOTEL
על פינק מוטל שמענו מחברה במערכת. היא סיפרה לנו שחברתה, עדי חוברה, היא מעצבת אופנה המחזיקה באחד המותגים היותר סודיים ושווים בתל אביב, שרק קומץ יודעות דבר מדברות בשבחו. כמובן שלא יכולנו להישאר אדישות, ויצאנו לרחרח ולבדוק במה מדובר, ואיך נוכל לשים את ידנו עליו. מסתבר, שכמו רבים מסיפורי האופנה, הוא מתחיל במעבר דירה.
לאחר 13 שנות שהות בניו יורק, בהן חוברה סיימה תואר בשיווק פרסום ותקשורת ב-FIT ועבדה בעולם האופנה האמריקאי בתפקידים ושונים ומגוונים, היא החליטה לחזור לארץ, להגשים את החלום האמריקאי ולפתוח מותג פרטי ועצמאי שכל כולו שלה. כך פינק מוטל קרם עור וגידים, כשהשואורום נפתח לפני כעשרה חודשים בפינה הפסטורלית של לילינבלום ונווה צדק, שם פעילות המותג נעשית תחת חלל אחד וקוהרנטי.
עיקר התמחותה של חוברה היא בעבודת עור דקדקנית וארטיזנלית, עם הקפדה על איכות החומר, התפירה ופשטות הגזרות. יתר הבדים בהם היא משתמשת שומרים גם הם על הקו הטבעי והלא סינטטי, כדוגמת משי, כותנה ופשתן המיובאים באופן אישי מאיטליה. הסגנון של פינק מוטל הוא מאוד איזבל מארנט, לנשים שהתבגרו מאז הפעם האחרונה שהיו בבומבמלה, אבל עדיין שומרות מקום חם בלב אל ימי הפסטיבלים שלהן.
מדובר אם כך בחצאיות מיני קצרצרות מבדים דקיקים ואווריריים, אליהן מומלץ לשלב עליונית עור צמודה היוצרת מראה מתוחכם ונערי, חולצות משי חושפות כתפיים, גופיות עם עיטורי וולנים ושמלות עור רחוקות מהגוף שרק דורשות שרשרת סטייטמנט ואטיטיוד הולם. הצבעוניות של הפריטים שומרת על גווני אדמה טבעיים עם הבלחות פרינטים חייתיים, לכל בד נפילה ונשפכות יוקרתית שלא לוקחת את עצמה ברצינות מדי, ותחושת הבדים היא קלילה, נעימה ומפנקת.
על פי חוברה, כל פריט בקולקציה צריך לחיות בדיאלוג מתמשך עם הפריטים האחרים, מה שיוצר קולקציה הרמונית ומלאת אמירה, ובעיקר שונה בנוף המקומי. ההקפדה על טיב הפריטים אמנם גורמת לו להיות יקר יותר ממותגים אחרים, אך היא גם זו שהופכת את הפריטים לבעלי חיי מדף ארוכים, הן מבחינת איכות והן מבחינת סגנון. אם לשפוט את פינק מוטל ממה שראינו עד כה, מדובר בלייבל שנשמח לעקוב אחריו ולראות לאן הוא מתקדם ומתפתח.
טווח מחירים: 519-4,500 שקלים
להשיג ב"פינק מוטל", לילינבלום 3, נווה צדק, תל אביב
עמנואל
קולקציית החורף של רשת חנויות עמנואל מביאה אלינו את האדג'יות שאנחנו כל כך אוהבות לחורף. זה מתאים בדיוק לאלו שאוהבות להיות קשובות לטרנדים החמים בעולם האופנה, אבל לא לצאת קורבן. לא תמצאי פה יותר מדי נעלי סטילטו ושמלות צמודות, אלא דווקא גראנג'יות מגניבה של פריטי עור סופר איכותיים, נעלי אוקספורד קוליות ובעיקר מגפונים ותיקים נכונים שירימו את לוק הבוהו שיק רמה אחת מעלה.
הקניינות בעמנואל מאד מדויקת. נדמה כי בעלי הרשת יודעים טוב מאד מי הלקוחה שלהן, מה היא אוהבת וגם יודעים שהיא מוכנה להשקיע מבחינת המחיר. זה ניכר במותגים השווים (אך הלא זולים בכלל) שנוחתים בחנויות. כך למשל פריטים נחשקים של המעצב אלכסנדר וונג שהגיעו כבר בעונה הקודמת, הנחטפים ממדפי החנויות כאילו היו לחמניות מתוקות וחמות ביום גשום.
הקו המנחה של הקולקציה הוא אישה סופר חזקה, קולית, כזו שלא צריכה לחשוף הרבה ויש לה טעם. הניינטיז חזרו גם לפה עם מבחר בדי פלאנל משובצים בחצאיות או חולצות, מעילי צמר אוברסייז שהיו כל כך פופולארים לפני עשרים שנה החוזרים ובגדול.
החורף מכיל הרבה שילובים ודיאלוגים בין תרבויות. חולצות לבנות מאד בוהו סטייל, לצד חצאיות גדולות שכדאי להצמיד להן מגפוני בוקרים – על כל הלוק הזה מנצחת חגורה בעלת שני אבזמים שהייתה להיט בניינטיז וחזרה משם כל כך מוצלחת שהיא כבר סולד אאוט ברשת. כמו כן שווה לשים עין מקרוב על קולקציית התיקים ברשת – מדובר במבחר קפדני ומדויק של תיקים טרנדים איכותיים שיחזיקו הרבה אחרי שעונת החורף תסתיים.
טווח מחירים: 490–4,200 שקלים
להשיג ברשת חנויות עמנואל
MARUTI
יש אנשים בעלי יכולת קוסמית כזו, שיכולים לזהות סיפור הצלחה, להפיץ אותו הלאה ולחלוק אותו עם העולם. כמו מיסיונרים המאירים את עיניהם של אחרים, הם מביאים עמם את הדבר הבא. פעם הייתה זו דת, היום אלו מוצרי אופנה. כך המקרה עם אנשי t marketing, היבואנים הישראלים של מותגי בן סימון, באגו וקנקן, שהצליחו ליצור מהפכה בתחום הבייסיק קז'ואל בארץ עם מותגים סופר איכותיים ונחשבים, שהפכו למבוקשים ביותר בבוטיקים המקומיים.
כעת הם מבקשים להכיר לנו את מותג הנעליים ההולנדי MARUTI, כשהאחריות להתאהב בו היא לחלוטין עלינו. בניגוד לנעלי בן סימון בעלי הוותק רב השנים, מרוטי הוא שחקן חדש יחסית בזירה. המותג הוקם בשנת 2008 על ידי חבורת מעצבים הולנדיים היושבים באזור כפר פסטורלי מוקף בדשא ואגמים, כאשר מה שעמד נגד עיניהם היה יצירת נעליים יפות, איכותיות ובמחירים שפויים. MAKE IT SIMPLE BUT SIGNIFICANT הוא המשפט המוביל אותם, ונראה כי הם הצליחו ליישם אותו עד הסוף.
כמו יתר המותגים שחברת t marketing מייבאת לארץ, גם מרוטי דוגלים במספר מצומצם של דגמים, ולכן כל אחד מהם גם מקבל את תשומת הלב וההקפדה לו הוא ראוי. המאפיין העיקרי של מרוטי הוא החומר. הרוב המכריע של הדגמים הוא בעל טקסטורת שיער פוני קצר עם הדפסים חייתיים מעודנים, המצליחים למשוך תשומת לב, אבל לא לגרוע אותה משאר האאוטפיט. אז נכון, לא מדובר בנעליים לטבעוניות שביננו, אבל יש לציין כי גם כאלו שלא חובבות שיער פוני ישמחו לגלות כי מדובר בווריאציה ממותנת יותר, ובעיקר, לא צעקנית.
את דגמי הנעליים, הנעים בין מגפונים לסניקרס, אפשר למצוא בבוטיקים שונים ברחבי הארץ, בדגש על חנויות מעצבות ישראליות המספקות חממה נהדרת למרוטי. הנעליים משחקות על הקו שבין לבוש לקצת זרוק והצבעוניות מונוכרומטית ולא משתלטת. כיאה לכאלו, ניתן לרקוד איתן על כל החתונות, בין אם זה כשנועלים אותן עם סקיני ג'ינס וקרדיגן כשאוספים את הילדים מהגן, או בין אם זה בשילוב שמלת טי-שירט אוברסייז לבית קפה עם חברות. ואנחנו תמיד בעד לרקוד על כל החתונות, במיוחד כשהנעליים כל כך נוחות.
טווח מחירים: 550-920 שקלים
להשיג בחנות המקוונת ובבוטיקים נבחרים ברחבי הארץ. לבירור נקודות מכירה: 03-5222021
הוניגמן
לפעמים צריך לדעת איך ללכת על בטוח. לדעת להציע את מה שמחפשים, ולגרום לאנשים להשתכנע שהם צריכים את מה שכבר ראו פעמים רבות לפני כן. הוניגמן הצליחו במהלך השנים לשכלל את כל אלו, ולהוציא תחת ידם קולקציות שאמנם לא ישלהבו את הפאשניסטות הגדולות ביותר, אבל כן נחוצות לנשים המחפשות בגדים יפים, לבישים ולא יקרים במיוחד.
העונה נשענים בהוניגמן על קו קלאסי, השואב את השראתו משנות השישים והשבעים. מהסיקסטיז השאילו את חצאיות המיני והמעילים בגזרת A מחמיאה, בעוד שמהסבנטיז לקחו חולצות מכופתרות בצבעוניות עמוקה וחורפית, עליוניות סריג בוהמייניות מחממות ואקססוריז עשויי זמש עם טקסטורות עשירות ומפנקות.
כיאה לאותן ההשראות, את קטלוג הקולקציה צילמו על הרקע המוכר והאהוב מכל – פריז. מורן אטיאס, פרזנטורית המותג, עברה מהשמש הזוהרת של הוליווד שהיוותה את התפאורה לקולקציית הקיץ, אל העננים האפורים ומלאי הדרמה של הגדה הימנית. היא לבושה כמו פריזאית למופת – ברגע אחד היא במעיל טרנץ' שחור ומחמיא מעל שמלה שחורה וקטנה, שעות אחר כך היא בסריג גולף המוכנס באלגנטיות אל תוך חצאית A יחד עם מגפונים קוקטיים, ובבוקר למחרת היא כבר במכנסיים לבנים רחבים עם טי שירט עדינה, ומעליה בלייזר אפור בהיר ויפהפייה. התמונות כולן עושות חשק לקפוץ לגיחה לעיר האורות, לאכול מוס שוקולד בשה ז'אנו ולנתר בקלילות על גדות הסיין. כי אם מורן אטיאס יכולה, גם אנחנו יכולות.
טווח מחירים: 59.90-2229.90 שקלים
להשיג בסניפי הוניגמן
דניאלה להבי יוניסקס
תקופת הג'נדר-בנדר של השנתיים האחרונות לא פוסחת גם על בית האופנה "דניאלה להבי" שיוצא עם סנונית ראשונה של קולקציית יוניסקס. מדובר בארבעה דגמים של תיקי עור נקיים (גב וצד), בעלי קו עיצוב מאד מינימליסטי שלגמרי יכול להתאים לכולם.
אהבנו במיוחד את תיקי הגב. נדמה לרגע שזה תיק הגב האולטימטיבי. לא קטן מדי אבל גם לא אוברסייז, כזה שאפשר להכניס בו הכל ועדיין יראה מעולה, בעיקר כי הוא עשוי מעור איכותי ונקי. התיקים מגיעים בשחור וכסף, והם מכילים בטנת בד מפוספסת, כיס חיצוני עם רוכסן וכן כיסים פנימיים לטלפון ואקססוריז קטנים.
"ההשראה לקולקציית היוניסקס", מספר אורי להבי מנכ"ל החברה, "הגיעה מתוך הסרט 'היא' בכיכובו של חואקין פניקס בשילוב קולה של סקרלט ג'והנסון. אופנה היא חוט שמקשר בין כולנו ללא מילים. לא סתם הסבנטיז באופנה היא התקופה שהכי מסמלת את מגמת היוניסקס. המסר הוא מובהק: הכי פשוט והכי נקי זה יפה לכולם".
מחיר: 1,300–1,600 שקלים
להשיג ברשת חנויות דניאלה להבי
השאירו תגובה