קרל לגרפלד מציג: שאנל אירליינס
בתצוגה שהתקיימה הבוקר במסגרת שבוע האופנה בפריז, קרל לגרפלד הפך את המסלול לגייט מספר 5 בנמל התעופה הכי יוקרתי שנתקלנו בו. הבגדים, כמתבקש, מיועדים לנשות העולם הגדול שקופצות להן ממדינה למדינה, וצריכות להיראות טוב באותה מידה בין אם הן בביקורת דרכונים או במסיבה נוצצת
קרל לגרפלד מכיר את הלקוחה שלו. היא משתייכת לחוג הסילון, טסה לה ממדינה למדינה, וחייבת להיראות במיטבה בכל מקום אליו היא מגיעה. היא עוברת בין יבשות על בסיס חודשי, וצריכה לתחזק מלתחה שתעמוד בקצב שלה, כזו שעוברת בין עונות וקווי משווה.
זו הייתה נקודת הפתיחה של לגרפלד כשעיצב את קולקציית אביב-קיץ 2016 של שאנל, שכל כולה הומאז' לחיי טרמינל, שאולי נדמים לכולנו כמפוארים ומפתים, אבל כל מי שעבר טיסת לילה מתל אביב לניו יורק יודע שלבלות 12 שעות במטוס + 3 שעות המתנה בשדה זו לא החוויה הכי נעימה שאפשר לעבור.
אבל בשאנל זה עולם אחר. יפה יותר, נחשק יותר. אפילו ספסלי ההמתנה בגייט הופכים בפנטזיה הלגרפלדית למושבים הכי מבוקשים בעיר. מיסייה קרל לא היסס להושיב את אורחיו הרמים ביותר בספסלים שחורים, כאילו לא היו טרקילינים מעולם. ככל הנראה זו גם ההזדמנות היחידה לראות את אנה וינטור יושבת בצפיפות כמו אחת העם וממתינה בגייט בציפייה.
אל המסלול, שכלל דיילות קרקע ומסועי מזוודות, הגיחו בזו אחר זו הדוגמניות שהגיעו לתפוס טיסה בנמל "פריז קמבון" (ע"ש קמבון 31, הכתובת הפריזאית בו ממוקם בוטיק שאנל המיתולוגי). הראשונה שעלתה הייתה כמובן קנדל ג'נר, המוזה התורנית של לגרפלד, כשאמא קריס מעודדת מהקהל.
ג'נר יצאה אל המסלול בחליפת שאנל בגוונים קרירים של כסף וכחול המורכבת מחצאית עיפרון וז'קט מחויט, תוך כדי שהיא מאובזרת במשקפי שמש כתומים וענקיים, שתי קשתות בשיער וסנדלים כסופים ושקופים עם עקב צנוע ונינוח. כמו עונות קודמות, את התצוגה סגרה קארה דלווין, יד ביד עם הנווט הקטן בן השבע, הדסון קרוניג, בן טיפוחו של לגרפלד, שזוכה לגדול בכל שנה עם המותג.
הלוק הכולל של הקולקציה היה מורכב מאוד, עשוי שכבות רבות של בדים ושילובים לא צפויים בין פריטי לבוש שונים. נראה כי לגרפלד מנסה להחזיר את מראה החצאית על מכנסיים, ועושה זאת באופן מופרז ולא מתנצל. בדומה לקולקציה של פיטר דואנדס לקוואלי שהוצגה לפני כשבועיים במילאנו, יש פה חזרה ברורה אל מחוזות האייטיז, בעוד בתי אופנה אחרים עדיין מתרפקים על שנות השבעים והתשעים.
למען האמת, זו לא הפעם הראשונה בה קרל לגפרלד משתמש במוטיב התעופה. בקולקציית הקוטור של אביב-קיץ 2012 לקח את הגוונים הכחולים והשמיימים כהשראה לשמלות מורכבות ולא שגרתיות, תוך כדי שהוא מציג אותן במסלול שהפך למטוס ג'מבו. קרל היה אז הקפטן, והאורחים כבר ישבו במקומותיהם המסומנים. הפעם, הם עדיין מחכים לעלות לגייט, ולכן הבגדים צריכים להיות נוחים ושימושיים יותר, בין ריצה לדיוטי פרי להמתנה לעלייה למטוס.
זוהי אמנם לא הקולקציה הכי טובה ומלהיבה של שאנל, אבל כגאון שהוא, קרל לגרפלד הצליח לכסות את כל זה במעטפת תפאורה שגונבת את ההצגה. אז אולי לא נרכוש שמלה מקולקציית 2016 של שאנל, אבל בוודאי נפנטז על טיסה בחברת התעופה הכי שיקית שנתקלנו בה.
תכלס, בגדים מכוערים לזקנות עשירות.
מאת: xxx | 7 באוקטובר 2015 | 12:36קארל לגרפלד תפרוש כבר.
מאת: אורח | 7 באוקטובר 2015 | 04:46הגימיקים המיותרים שחוזרים בכל התצוגות האחרונות של שאנל רק מוכיחים שלבן אדם כבר אין באמת מה להגיד בעולם האופנה של ימינו.
תפנה את הדרך למעצב צעיר ותציל את הכבוד של שאנל.
תיקון טעות – קנדל גאנר לא פתחה את התצוגה, היא היתה הדוגמנית ה- 4.
מאת: אורח | 6 באוקטובר 2015 | 20:30