הדור הבא: הכירו את ברבי ההיפסטרית
חשבון אינסטגרם מציג את הגלגול החדש של ברבי: היא אוהבת לטייל בטבע, קוראת קינפולק, שותה קפה אורגני ועובדת על הספר החדש שלה. זה מצחיק, יפה ועוקצני במידה. לעקוב ומיד
כבר עשרות שנים שברבי מסמלת אידאה נעלה עבור דורות של ילדות. אבל מאז ועד היום מתלווה לכך לא מעט ביקורת כלפי הדימוי הזה. לברבי יש פרופורציות גוף בלתי סבירות ולייפסטייל שרק האלפיון העליון נהנה ממנו וממנעמיו. ולמרות שכבר מזמן סיימנו לשחק בבובות, אנחנו עדיין מתעסקים באותו הדימוי בדיוק כאשר אנחנו עוקבים אחר איט גירלס ברשתות החברתיות. אנחנו נושאים עינינו אל הדימויים נטולי הרבב של חיים של אחרים, ובו זמנית נאנחים אנחה מתפעלת אך עגמומית. כעת נוצר חשבון אינסטגרם שהוא שילוב אולטימטיבי של שני הדברים. Socality Barbie היא האמא של כל האיט גירלז: השיער, הקפה, הטיולים בטבע ובמרחב האורבני, האאוטפיטים המדויקים והלא מתאמצים וחוסר המודעות העצמית, הכל מתועד במצלמת הסמארטפון של סוקלטי ברבי.
ברבי הברונטית, שכבר זכתה לכתבות בכל העולם, מחזיקה ב-350 אלף עוקבים אותה הם מכנים "היפסטר ברבי". היא הכי מעודכנת ומלאת תובנות וידע בהאשטגים. החשבון מצד אחד צוחק על כל האיט גירלס שאנחנו עוקבים אחריהן בדריכות, ומציג וריאציות פלסטיק לכל התמונות הקלאסיות שלהן, ומצד שני עושה כבוד ומדייק, ולכן התוצאה לא פחות ממענגת. ״כל כך שווה להתעורר בעשר בבוקר כדי לתפוס את האור והערפל המושלמים״ קובעת הגברת, שצר עולמה כריבוע באינסטגרם, ותחת עוד צילום ערפילי מהגגת: ״דברים טובים לעולם לא מגיעים מתוך איזור הנוחות״, וגם: ״אין וויי-פיי ביער, אבל אני מבטיחה שתמצאו חיבור יותר משמעותי״.
מפעילת החשבון מעדיפה להישאר אנונימית בינתיים, אך התראיינה לאתר מטרו הבריטי בעילום שם, וסיפרה כי החלה בפרויקט כיוון שנתקלה באותם האימג'ים בכל רחבי האינסטגרם. ״לא יכולתי שלא לשים לב לנוכחותם העצומה של אנשים שמצלמים את אותה תמונה "אותנטית שוב ושוב. נעשה ממש קשה להבדיל בין התמונות שלהם. רציתי להגיד משהו על הנושא, בלי לשים את עצמי בתוך התמונה, אז החלטתי שהשימוש בברבי יעשה את העבודה באופן מושלם״.
באחת התמונות היותר משעשעות נראית ברבי כשהיא מעל ספר שעל כריכתו נכתב בעט המשפט: ״איך לחיות אותנטי״, כשהכיתוב המצורף אומר: ״טיוטה ראשונה. הספר ייצא בקרוב!״. בתמונה הבאה כבר הביאה ברבי את העומק לגבהים חדשים כשחשפה את כותרת הפרק השלישי: ״איך להתכסות בשמיכה״. בפירוט ניתן למצוא שני מותגים היפסטריים לשמיכות צמר, עם הבטחה כי ברבי תלמד איך מתכסים בהן באופן הכי אותנטי. ״זה די מבאס, מה שקרה לאינסטגרם" היא כותבת. "זה כבר לא מקום שבו אנחנו חולקים את הרגעים האמיתיים שלנו".
ברבי היא הכי מעודכנת שיש. היא משתמשת באפליקציית עריכת התמונות VSCO ומתייגת אותה, בדיוק כמו כל "מביני העניין", היא חובשת את הכובעים הנכונים וכשהיא בים, השיער שלה מקבל את הלוק המושלם של גלים ומלח.
אבל אל תתבלבלו מעברה של ברבי. הגבר המושלם שלה הוא כבר ממש לא קן. מה פתאום. ״הגבר המושלם הוא שילוב של תחת וזקן. והוא בטח מוזג קפה או דוגמן״ אומרת היוצרת שמאחורי ברבי. ״התחביב שלה בימים אלה הוא לצלם את הקפה ליד המגזינים האהובים עליה ולהרים גלידה ליד הקיר ולצלם. זה הופך את הגלידה לאמנות״. השם סוקלטי ברבי, מתייחס, אם תהיתם, לתנועת Socality, הבאה לחבר בין קהילות מקומיות וגלובליות, וקורצת בעיקר לקוראי המגזין קינפולק.
באותו סגנון מטא-מצחיק, מתייחסת סוקלטי ברבי לתהילה שפקדה אותה השבוע. תחת תמונה של רגליה הארוכות המבצבצות מאמבטיית קצף מפנקת, היא כותבת: ״עושה אמבטיה מרגיעה ומרגישה כל כך #מבורכת,״ ומודה לכל המגזינים והאתרים שכתבו כי היא עושה את אינסטגרם יותר טוב מכולם.
גאוני. סופר מטא ומצחיק.
מאת: אורח | 8 בספטמבר 2015 | 10:09בבחינת המלך הוא עירום, ביצוע מדויק.
מה זה הדבר הדפוק הזה?
מאת: האש | 8 בספטמבר 2015 | 07:59במי ים יש מלח, זה היינו הך.
מאת: אורח | 7 בספטמבר 2015 | 14:25אין צורך להגיד "מי ים ומלח"