מהאורוות אל התצוגות: אידי קמפבל כובשת כל חלקה טובה
הסופרמודל הצעירה היא ההגדרה המושלמת לקוליות בריטית. הסטייל שלה נע בין טום בוי למינימליסטי, היא מעדיפה לרכב על סוסים מאשר לדגמן, וכשהיא מצטלמת לקמפיינים היא מנסה לנקוט בגישה אינטלקטואלית המנצלת לטובה את תואר האמנות שלה. בראיון מיוחד ל-FF לרגל הקמפיין ל- H&M STUDIO היא מספרת על הציפיות שלה מעולם האופנה ואיך כדאי להתלבש כשמנסים לברוח ממפלצות
עולם ההוט קוטור ורשתות האופנה קרובים בשנים האחרונות זה לזה יותר מאי פעם. בתי אופנה שנחשבו בעבר לעילית מוציאים כעת ליינים הפונים לקהל רחב יותר, בעוד שהרשתות הגדולות מייצרות קולקציות קפסולה איכותיות בכמות מצומצמת ויקרה יותר. שם ממש מטשטש הגבול בין שני העולמות שהפכו לנזילים הרבה יותר. לקולקציות קפסולה שכאלה מצמידים גם פנים מעולמות האופנה הגבוהים, וכך נבחרה הדוגמנית הבריטית הסופר נחשבת אידי קמפבל להיות הפנים של קולקציית הסטודיו של H&M לסתיו-חורף 2015.
בקמפיין המרשים שצילם דן ג'קסון, קמפבל, 24, לוקחת במלוא הרצינות את תפקיד המגשרת בין שני עלומות האופנה הללו, תוך כדי נקיטת גישה אינטלקטואלית ובריטית חצופה וצעירה. "מאז שסיימתי את לימודי בתולדות האמנות, אני לוקחת את עולם צילום האופנה הרבה יותר ברצינות" אומרת קמפבל, שנבחרה לדוגמנית השנה בפרסי האופנה הבריטיים בשנת 2013, ובאמתחתה קמפיינים לבתי אופנה כמו דיור, ברברי ולואי ויטון.
"כיום, מותגים הרבה יותר מחוברים לעולם האופנה משהיו פעם. התעשייה הפכה ליותר דמוקרטית, ואנשים כבר לא מרימים את האף ולובשים רק אופנת עילית. הלקוחות רוצים חופש לבחור, לערבב ולשלב בעצמם. לאנשים יש מודעות גבוהה יותר לאיכות מול כמות, והם מצפים שגם ברשתות הבגדים הגדולות הם יוכלו למצוא פריטים באיכות טובה. כל הרשתות חייבות להציע את האפשרות הזו. זה נפלא שהשוק אמצעי, שבין לבין, מתמלא בפריטים יפים ואיכותיים".
קמפבל יודעת על מה היא מדברת. היא נמצאת בתעשיית האופנה כבר שש שנים, מאז שגילה אותה מריו טסטינו כשצילם כתבה על תושבי לונדון מבטיחים בסצנת הסטייל. אבל עוד לפני שהתגלתה, היא הייתה מתהלכת במסדרונות ווג, כשאמה, סופי היקס, שימשה כעורכת בווג בריטניה. למרות כי קמפבל שועלת תצוגות מנוסה, כשהיא פתחה את תצוגת החורף האחרונה של H&M סטודיו בגראנד פאלה בפריז, היא התרגשה כמו ילדה קטנה.
מה היה שונה עבורך בתצוגה הזו מתצוגות אחרות?
"הגראד פאלה הוא אחד הבניינים ההיסטוריים ביותר בפריז, אבל הם הפכו אותו למעין פנטזיה חללית-עתידנית של ילדים. זה היה כיף גדול. יותר מעוד סתם תפאורה. החללית שהעמידו במרכז הפכה לעמדת הדי.ג'יי של קרולין דה מגרה, ובסוף התצוגה העמדה נפתחה והפכה לבר. גם הצילומים לקמפיין עצמו היו כיפיים במיוחד. צילמנו בניו יורק, והווייב כולו היה סבנטיז פוגשים את עידן החלל. זה מעניין לחשוב על העתיד בצורה נוסטלגית. על הסט הייתה חללית כמו בתצוגה, ועשיתי הרבה "הליכות ירח" כשברקע הושמעה מוזיקת חלל אטמוספרית, זה היה משעשע".
איך היית מגדירה את הסטייל שלך?
"סוג של טום בוי, מאוד פשוט ונקי. הפריט האהוב עליי בארון הוא מעיל העור הכבד והמשומש שלי. אני אוהבת שנוח לי, יותר מכל דבר אחר. אני לא אוהבת את הרעיון שמשהו שאני אוהבת מגביל אותי, ושבגללו לא אוכל לעשות משהו, כמו לרוץ ממפלצת, לרכב על סוס או לתפוס רכבת".
רכיבה על סוסים, דרך אגב, היא יותר מתחביב עבורה, ואף מרגיש הרבה יותר טבעי מאשר הליכה על המסלול, ומעידה כי "זו התשוקה הגדולה ביותר בחיים שלי". קמפבל היא רוכבת סוסים מקצועית המשתתפת בתחרויות, ומקפידה להעלות באינסטגרם תמונות עם סוסיה האהובים.
עכשיו את האמת, איך זה להיות דוגמנית?
"זו עבודה טובה. כן לוקח דקה לעבור את מכשול המודעות העצמית ולנסות לנטרל את מה שאחרים חושבים עליך, אבל זה באמת מקצוע מופלא. יוצא לי לעבוד עם האנשים הכי מוכשרים במקצוע שלהם, ולהיות חלק מתהליך יצירתי. כמובן שזה גם כיף להרוויח מזה כסף ולטייל בכל העולם".
בשבוע האופנה האחרון בפריז עברה קמפבל אל הצד השני של המתרס, והפכה למבקרת אופנה של מגזין Love הבריטי. "זה היה כיף כי גם התאפשר לי לכתוב (מה שאני נורא אוהבת לעשות) וגם כי התאפשר לי לחשוב על התצוגה במושגים אחרים. כמשהו בעל פוטנציאל קומי, וזה נפלא כי שבוע האופנה נוטה לקחת את עצמו יותר מדי ברצינות".
אם קולקציית הסטודיו של H&M שמדגמנת אידי עושה לכן חשק, אתן יותר ממוזמנות להגיע להשקה החגיגית בשיתוף FASHION FORWARD, בקניון עזריאלי ב-10 לספטמבר החל מהשעה 9:00 בבוקר.
שם נחכה לכם עם מתחם צילום בסגנון פריזאי, עמדת איפור וצלם מקצועי שיתעד אתכן עם פריטי הקולקציה החדשה. עשר הפאשניסטות שהכי יעשו לנו את זה יכנסו למדור "מדד המעוף" ושלוש הטובות ביותר יקבלו פריט ייחודי מהקולקציה, כשהפאשניסטה שתפיל אותנו תקבל גיפט קארד ל-H&M בשווי 500 שקלים.
השאירו תגובה