ספורטי ספייס: נעלי ההתעמלות הן הכי קוטור שיש

מהמסלולים של שאנל ודיור הישר למגירת הנעליים שלנו | נעלי ההתעמלות הן הלהיט החם של תצוגות אופנת האביב, מציעות מראה נוח, שיקי ולא מתאמץ | הכירו את פריט החובה שיחליף את הסטילטו בעונה הקרובה

מאת  | ‏ 3 אפריל 2014

תצוגת אביב 2014 של שאנל בפריס | צילום: גטי אימג'ס

כמו ההוט קוטור, שתמיד שואף להיות מעט מחוץ להישג היד, כך גם דוגמניות המסלול – הן מהדסות על עקבים על מנת להיות עוד יותר בלתי מושגות ומורמות מעם. השנה מסתמנת מהפכה של ממש, ולראשונה התהלכו דוגמניות בתצוגות של המעצבים החשובים ביותר בנעליים שהיו, לפחות עד אז, הכי פחות חשובות בארון: נעלי ההתעמלות.

בינואר האחרון, בתצוגת אביב 2014 של שאנל, שלח מעצב הבית קרל לגרפלד את הדוגמניות שלו בנעלי התעמלות נוחות, שהחליפו עקבים בלתי סבירים. האקט הנועז יצר סחרור גדול, העלה את נעלי הריצה הספורטיביות מדרגה והפך אותן לפריט הכי חם ונחשק בשוק הנעליים, כאשר כל בית אופנה שמכבד את עצמו מעצב לעצמו נעלי התעמלות משלו.

| מהמסלול, דרך השורה הראשונה ועד הרחובות |

מובן שנעלי ההתעמלות שהציג לגרפלד ועשו היסטוריה אינן נעלי ספורט רגילות, מדובר בנעליים מבית מסארו העשויות מעור נחש פיתון, מצופות בתחרה, טוויד ופנינים, וכל זוג נוצר ב-30 שעות עבודה מדוקדקת ומוערך בכ-18 אלף ש"ח.

אחרי לאגרפלד הגיע דיור, שהמנהל האמנותי שלו ראף סימונס בחר גם הוא לראשונה להציג נעליים שטוחות, הפעם ללא שרוכים, מעטורות חרוזים שזורים בעבודת יד, המתלבשות על הרגל כמו גרב. בתי האופנה הגדולים הוציאו גם גרסאות רגועות של נעלי ריצה, לקניה, כחלק מהקטלוג שלהם, כמו נעלי התעמלות ההסוואה של ולנטינו, נעלי התעמלות עור עגל לבן עשוי פתחים של שאנל, ודגמים שונים מבית לובוטן, בלנסיאגה, גוצ'י, פראדה, ז'יבנשי ועוד.

שטוחות, ללא שרוכים. דיור, אביב 2014 | צילום: גטי אימג'ס

DKNY, אביב 2014 | צילום: גטי אימג'ס

"בהיסטוריה של האופנה, בין השנים 1800 ועד 1845 נשים נעלו נעליים שטוחות", אמר לגרפלד על הבחירה האופנתית האמיצה שלו. "אפילו מתחת לשמלות נשף מפוארות נעלו אותן. הנעליים האלה מעניקות אופי חדש ומודרני לקוטור. הגמישות שזה מייצר גורמת לכך שניתן לזוז. הנעליים הופכות את הביגוד למשהו שאינו חלק אחד וקשיח, ומה יותר טוב בקוטור מאשר תחושה עכשווית? זה גן עדן כאן ועכשיו".

לגרפלד ירה את יריית הפתיחה והזניק את המירוץ לנעלי ההתעמלות, אך יודעי דבר טוענים שהכל טמון ברגע אחד לפני שנתיים, עם המעצבת פיבי פילו, שיצאה בסוף תצוגה של הלייבל סלין על מנת לעשות את הסיבוב האחרון עם הדוגמניות, ועשתה את דרכה, לתדהמת הנוכחים, במכנסי גברים ונעלי התעמלות

ההתלהבות חילחלה מטה והחוצה אל הרחובות, ונדמה שהנעליים לא היו כה טרנדיות מאז שנות התשעים. באותם ימים הנעליים היו הדבר החם ביותר, ואנשים עשירים וידועים החלו לאסוף אותם כפי שאוספים מכוניות יוקרה.

בסיבוב הנוכחי, נעלי ההתעמלות יותר מעוצבות, ומשודכות לאופנה מהודקת ומעודכנת ופחות לקז'ואל והיפ-הופ. מומחים בתחום טוענים שהשינוי והנטייה החדשה של בתי האופנה לכיוון הנוחות מגיעה מהשינוי שנוצר בעקבות אינסטגרם והרשתות החברתיות, כאשר כיום מביטים לא פחות במה שהקהל לובש מאשר במה שמציגות הדוגמניות, ולקהל שמתרוצץ בין תצוגות חשוב שיהיה נוח, כך שאם בעבר נראה בשורה הראשונה טור אחיד של נעלי סטילטו, כיום יש שם יותר ויותר נעליים נוחות.

שיתוף פעולה של טובהל'ה חסין ופומה | צילום: חיים כהן

חזקה בנייק אייר מקס. ריהאנה | צילום: אינסטגרם

ג'ניפר לורנס וג'סיקה אלבה מציגות את הטרנד הנוח

בלוגריות מיישמות את הטרנד, במגוון סגנונות לבוש

הפאשניסטה נסטיה ליסנסקי מדגימה את העדפות ההנעלה שלה | צילום: אינסטגרם

בתצוגת "המעצבים הצעירים" בשבוע האופנה בתל אביב, אאוטפיט של נסטיה ליסנסקי עם נעלי נייק | צילום: אינסטגרם

| בחזרה למראה האולד סקול |

הקהל הרחב, זה שאינו יכול להתרוצץ בקוטור לרגליו, פנה בהמוניו לנייקי, שהחייתה והפיחה רעננות צעירה בדגמים ישנים וטובים מהניינטיז על מנת לספק את דרישת הלקוחות החדשות והלא-בהכרח-ספורטיביות שלה. כך יצאה ענקית הספורט גם עם שלל דגמי נעלי וודג', כאלו המכילות עקב בילט-אין בשם סקיי-היי, בגרסה נמוכה וגבוהה. גם סדרת אייר ג'ורדן קיבלה טוויסטים מעניינים.

הניו באלאנס, שפעם נחשבו לנעליים מגושמות וחנוניות למדי הפכו אף הן לשיא הטרנד בשנה האחרונה, ואדידס, החזירה לאחרונה לשוק את נעלי הטניס האיקוניות שלה משנות השבעים. גם פומה ואסיקס לא נשארו חייבות, וחזרו לעניינים.

יצרני נעלי הספורט מדווחים על עלייה משמחת במכירות בכל השנה החולפת. "הנעליים תמיד היו פה, אבל מאז ששאנל ודיור העלו אותן על המסלול נוצר עניין חדש", אומר דיק ג'ונסון, מנהל רשת חנויות 'פוט-לוקר' האמריקנית. "עולם נעלי ההתעמלות תמיד חי ובועט, אבל יש עכשיו התעוררות ושיאים חדשים. המון עיצובים חדשים יוצאים, בצבעים מיוחדים וסגנונות שטרם ראינו, ויש תחושה של יד על הדופק מבחינה אופנתית. עכשיו, אחרי כל הצבעים והעיצובים המקושקשים, יש דווקא טרנד של עיצובים נקיים ופשוטים יותר, והתלהבות גדולה סביב הנעליים הלבנות החלקות הזכורות לנו משנות השמונים". מחזירים עטרה ליושנה, מה שנקרא.

1. ניו באלאנס, מחיר: 519 ש"ח
2. טומי הילפיגר, מחיר: 549.9 ש"ח
3. מרג'יאלה בנט-א-פורטה, מחיר: 250 פאונד (כ-1,445 ש"ח)
4. קרל לגרפלד בנט-א-פורטה, מחיר: 216 פאונד (כ-1,249 ש"ח)
5. סטלה מקרטני לאדידס בנט-א-פורטה, מחיר: 129 פאונד (כ-745 ש"ח)
6. יונייטד ניוד, מחיר: 550 ש"ח
7. לנוון בנט-א-פורטה, מחיר: 362 פאונד (כ-2,093 ש"ח)
8. קית' הרינג – ריבוק, מחיר: 499 ש"ח
9. נייק Air max, מחיר: 700 ש"ח
10. רנואר, מחיר: 239 ש"ח
11. גולה לשופרא, מחיר: 445 ש"ח
12. Asics לאוריג'ינלס, מחיר: 559 ש"ח
13. טוונטיפורסבן, מחיר: 199 ש"ח
14. ולנטינו בנט-א-פורטה, מחיר: 379 פאונד (כ-2,191 ש"ח)

השאירו תגובה