מקופלת: חצאית האוריגמי היא הטרנד הכי אלגנטי בסביבה

אמנות קיפולי הנייר מגיעה לארון הבגדים שלנו | חצאיות מעטפת משתלטות על הרחוב ומציעות לוק נקי, מינימליסטי והכי חשוב: מאריך את הרגליים | אזעקת טרנד

מאת  | ‏ 7 אוגוסט 2013

אמנות קיפולי הנייר. זארה | צילום: יח"צ

אחד הדברים היפים באופנה הוא התהליך שעוברת השראה מרגע הפצעתה ועד למיצוי שלה. כמעט כל טרנד שמופיע בחיינו ישרוד יותר מעונה אחת ולעתים אפילו שנים קדימה, ומקולקציה לקולקציה יעבור תהליך העמקה ואבולוציה עד שיעזוב אותנו (בציפייה לקאמבק, כמובן). בחורף שעבר כבר אי אפשר היה להתעלם מהטרנד האסייתי שהגיע למלא את הנישה האקזוטית. מה שהחל בציטוטים כמעט ישירים של קימונו ושל רקמות מורכבות בדוגמאות דרקונים וטווסים אוריינטליים מקבל כעת טוויסט מרענן- טרנד האוריגמי משתלט על המרחב המערבי.הראשון להתייחס לאלמנט הנקי והקיפולי היה איסי מיאקי, כבר לפני שנתיים בקולקצייה מיוחדת שהתייחסה לאלמנט הדו מימד והתלת מימד בבגד, קולקציה בפרס מטעם מוזיאון העיצוב בלונדון, בקטגוריית האופנה.

על המסלול >> נראה שההעמקה בחקר המזרח, בשילוב עם הטרנד הפוטוריסטי וההיפר-מודרני, הביאה לפניה מהעושר המזרחי אל הנקיון והמינימליסטיות. את חצאיות האוריגמי, מעין חצאיות מעטפת שלא נסגרות עד הסוף ומתאפיינות בלוק זוויתי וא סימטרי, אפשר היה לראות על לא מעט מסלולים משפיעים בשבועות האופנה לקראת החורף הקרוב, בין השאר אצל קנזו, פראדה, פרואנזה שולר, אמפוריו ארמאני, פראגאמו ועוד.

איסי מיאקי, קולקציית סתיו חורף 2012

קולקציות חורף 2013, מימין לשמאל: ורה ונג, בלומרין וקנזו

חצאית אוריגמי של רנואר בתצוגת סתיו-חורף השבוע | צילום: לם וליץ סטודיו

המראה הזוויתי והאסימטרי, בשילוב עם השסע שנוצר מצורת הסגירה של המעטפת, מייצר לוק מחמיא ומאריך שמחטב את רגליה של הלובשת. בנוסף אפשר לראות שבהרבה מקרים קו המותן מטפס מעלה ותורם לאווירה הארוכה.

הסלבס והבלוגריות מיישמות >> הבלוגריות, שהן אולי פחות מפורסמות מסלבריטאיות אבל נוטות להקדים אותן ואף להתעלות עליהן בפרשנויות סטריט לטרנדים, כבר אימצו בחום את הלוק, פעמים רבות כחלק מחליפה תואמת. בקרב המפורסמות יותר אפשר למנות את סולנז' נואלס, אמה רוברטס ואף את דפנה לוסטיג שלנו.

הבלוגריות מיישמות את טרנד האוריגמי

מימין לשמאל: אמה רוברטס, סולאנז' נואלס ודפנה לוסטיג | צילום: גטי אימג'ס, עודד קרני

איך לובשים את זה? ובכן, כמו בתרגום של ספר, חשוב לזכור את ההקשר התרבותי. אם המטרה היא נקיון ומינימליזם, נא לא להעמיס עודף זוויות. לזכור ששסע ברגל וחצאית קצרה ממש לא מזמינים גופייה עם חורי בית שחי ענקיים או מחשוף מאיים, ושצורניות מעניינת תבלוט היטב בעזרת בד רגוע, אולי אפילו חלק. טופ תואם ילך נהדר.

תרגום להמונים >>


1. MyUrbanRunway, מחיר: 260 ש"ח
2. אלון ליבנה, מחיר: 1,300 ש"ח
3. רנואר, מחיר: 170 ש"ח
4. H&M, מחיר: 180 ש"ח
5. Ice Cube, מחיר: 299 ש"ח
6. אמריקן וינטג', מחיר: 200 ש"ח
7. Zara, מחיר: 199 ש"ח
8. ג'אמפ, מחיר: 200 ש"ח

השאירו תגובה