אזעקת טרנד: האוברול של הקולים חוזר

קצר או ארוך, עם טי שירט או טופ מבצבצים מתחת וכתפיה אחת שמוטה בנונשלטיות, הפריט הכי ניינטיז מתקמבק הישר ללב הקונצנזוס, ולא לוקח שבויים

מאת  | ‏ 25 יוני 2013

צילום: ASOS

לא לחינם אומרים שטרנדים אופנתיים חוזרים על עצמם באופן מעגלי. אם לפני כמה שנים הענישו אותנו המעצבים בגווני קאמל, פרינג' וחולצות איכרים באווירת שנות השבעים ולאחר מכן הוצפנו בניאון וחולצות שמוטות כתף כמו בשנות השמונים, השנים האחרונות מתאפיינות בחזרה לעשור שרוב עיתונאי האופנה גדלו בו ועל כן מאמצים אותו בחיבה – הניינטיז. אחרי חזרתן של השמלות הפרחוניות, חולצות הג'ינס ונעלי דוקטור מרטינס, הפריט הנוכחי שעושה קאמבק הוא אוברול הג'ינס. כן, אותו אחד שמככב בכל סצינת "זוג צעיר עובר לדירה חדשה וצובע את הקירות בשובבות" בקומדיות הרומנטיות של אותו עשור.

בניגוד לטרנדים אחרים שנשאלו מעשורי המאה הקודמת אבל קיבלו פרשנות מחודשת שתתאים לתקופה הנוכחית, באוברול הדנים כמעט ולא נגעו. החידוש העיקרי של גרסתו הנוכחית הוא במעבר לגרסאות דקות ונעימות יותר של בד, בעוד בשנות התשעים רווחה דווקא הגרסה המסיבית, העבה והנוחה פחות ללבישה.

מימין - חברי להקת אן סינק; משמאל - ג'ניפר אניסטון ב"חברים" מזמינה את משטרת האופנה | צילום מסך

המקור: בדיוק כמו כל פריטי הדנים האחרים, גם האוברול החל את דרכו אי שם במאה ה-19 בתור בגד עבודה, בעיקר למכונאים ועובדים במפעלים ובתקופת מלחמת העולם הראשונה הפך לפריט יוניסקס כאשר החלו ללבוש אותו גם נשים שעבדו במפעלים. בשנות ה-30 של המאה הקודמת קיבל האוברול גרסה קטנטנה והפך נפוץ כבגד ילדים. רק בשנות ה-60 וה-70 זכה למעמד כפריט אופנתי למבוגרים, כאשר בשנות ה-90 הפך לאחד הפריטים המזוהים ביותר עם תרבות הגראנג'.

טופשופ קולקציית אביב קיץ 2013 | צילום: יח"צ

מימין: פיליפ לים, משמאל: House of Holland

מימין: Free People, משמאל: Citizens of Humanity | צילום: ASOS

על המסלול: לא מפתיע לגלות שגרסת הג'ינס של האוברלים לא אומצה בחום על ידי מותגי העל, אלא דווקא על ידי מותגים המתמחים באופנת רחוב/קז'ואל או כאלה המתמחים בדנים – Current/Elliott, Free People, Haute Hippie, Citizens of Humanity ועוד. יחד עם זאת, וריאציות של בדים אחרים או דנים בהדפסים מעניינים ניתן היה למצוא על המסלולים של House of Holland, מוסקינו ובעיקר פיליפ לים, שעיצב אוברולים בגזרה קלאסית אך עשויים מעור בצבעים שונים, החל משחור קלאסי וכלה בוורוד ניאון.

ריהאנה, אלכסה צ'אנג וסלינה גומז מיישמות את הטרנד

סלבס: לשמחתנו, פושעות האופנה לא אימצו את המראה, וניתן לאתר אותו בחודשים האחרונים על סלבס שיודעות בדיוק מה הן עושות כמו אלכסה צ'אנג, ריהאנה, קירה נייטלי וסלינה גומז. גם דנה פרידר ניסתה את מזלה עם הטרנד העונתי.

דנה פרידר לובשת אוברול של רוקגלאם | צילום: אסף לב

רליג'ן לרשת STORY, אוברול: 449 ש"ח | צילום: יח"צ

River Island בASOS, מחיר: 40 פאונד (כ-240 ש"ח) | צילום: ASOS

השאירו תגובה