הטובות לטייס: הסרבל עומד להשתלט על המלתחה

הסרבל הגברי, שהיה שמור עד לא מזמן לעולמות עבודת הכפיים והטייס עובר העונה טרנספורמציה משגעת ההופכת אותו לפריט חובה בארונה של כל פאשניסטה המכבדת את עצמה. אז איך גורמים לו להיראות נשי, מחמיא וסקסי? תשאלו את בלה חדיד, שכבר עפה על הלוק החדש

מאת  | ‏ 2 ספטמבר 2017

אהבה בשחקים. בלה חדיד בסרבל הנכון של העונה (צילום: Splash News)

אהבה בשחקים. בלה חדיד בסרבל הנכון של העונה (צילום: Splash News)

עכשיו כשהלילות מתקררים ושקיעות סתוויות מתחילות לצבוע את השמיים, כבר אפשר להתחיל לפנטז על שכבות, בגדים ארוכים וצבעים עשירים. הרשתות מתחילות להיערך לעונה הקרה והתמונה כבר נעשית ברורה יותר ויותר: החורף הזה תלבשי סרבל.

למעשה, הסרבל כבר נמצא איתנו זמן מה, הודות לטרנד הניינטיז שלא נותן מנוח, ואנחנו כמובן לא מתלוננות. הכל התחיל באוברול הג'ינס שעשה את דרכו אל ליבנו בלא מעט גרסאות וצבעים, בין אם הוא היה קצר או ארוך, עם קרעים או בלי, צמוד או רחב ולפעמים פשוט בתור סרפן.

 

A post shared by Tommy Ton (@tommyton) on

הפריט נוטף הקוליות הזה פרץ את הסכר ליתר סגנונות סרבלים שלא איחרו לבוא, אך לא הרבה נשים הצליחו לעכל אותם. אי שם בפברואר האחרון, כאשר חברות האופנה הגדולות הציגו את הקולקציות שלהן לסתיו/חורף 2017/8, ניתן היה להבחין שכל מעצב שולח אל המסלול גם לוק סרבלי משגע.

אבל עוד הרבה לפני פברואר, מביני עניין כבר נחשפו להתמסדותו של הסרבל הודות לכמה רמזים מתרימים, טרנדיים במיוחד: גזרת הסקיני החלה להיעלם מהקולקציות של בתי האופנה הגדולים ובכך גם מרוב הרשתות הגדולות, טי שירטים בעלות אג'נדות פמיניסטיות הציפו אותנו מכל כיוון ומותגי יוניסקס החלו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם.

גרסת הסרפן היפה של מריה גרציה קיורי לדיור (צילום: Rich Fury; Getty Images)

גרסת הסרפן היפה של מריה גרציה קיורי לדיור (צילום: Rich Fury; Getty Images)

מה הקשר בין כל הטרנדים האלה אתן שואלות? ובכן, הגבול המגדרי מטשטש ואין זה פלא שהסרבל ממהר לתפוס את מקומו בארונה של כל אישה. הסרבל, כשמו כן הוא, פריט מסורבל ולא פשוט ללבישה, שרק לפני כמה עשרות שנים היה נחשב כבגד עבודה גברי הנלבש רק במסגרת התפקיד, שדרש לרוב עבודת כפיים.  

בגלל האופן בו הוא נלבש, זכה הסרבל למוניטין רע והיה נחשב לפריט מגושם וחסר חן. נשים רבות חששו ממנו בשל גזרתו הלא בהכרח מחמיאה, אבל תסמכו על טובי המעצבים שיציעו אלטרנטיבות אלגנטיות, נשיות והכי נוחות ללבישה שיש.

 

A post shared by Emily Weiss (@emilywweiss) on

העונה, הפריט הנחשק אך מעורר החשש הזה מקבל פרשנויות על-זמניות ומוגש לנו בשלל בדים נוחים ונעימים, מחשופים נשיים, מותן מודגש ואלמנטים אדג'יים כגון כיסים ורוכסנים מוגדלים.

כדי להבין איך לעשות זאת נכון לא רק על המסלול, לא צריך להרחיק לכת עד לשבועות האופנה הגדולים, אלא אפשר פשוט להקליד באינטרנט את שמה של בלה חדיד שנצפתה לאחרונה בגרסה עוצרת נשימה של סרבל אדום עז בהשראת שנות השבעים, עם מחשופי רגליים דרמטיים לצד חזה חשוף עוד יותר, מעוטר שרשראות זהב וצווארון גברי שפיצי שדווקא עוזר לעטוף את כל הלוק בתחכום מעודן.

ותודה לטשטוש הגבולות המגדריים. סרבל של נילי לוטן מתוך קולקציית פרה-סתיו 2017 (צילום: יח"צ)

ותודה לטשטוש הגבולות המגדריים. סרבל של נילי לוטן מתוך קולקציית פרה-סתיו 2017 (צילום: יח"צ)

בתפקיד הפאשניסטה ההרפתקנית מככבת אל פאנינג, שתמיד יודעת לתרגם את הטרנדים הבוגרים לגילה הצעיר עם הרבה תעוזה והומור. פאנינג נצפתה השבוע כשהיא לובשת סרבל של מיו מיו עם פרינט מתקתק בגווני פסטל ובגזרת סרבל עבודה קלאסי שנראה שנתפר למידותיה. את הלוק הילדותי והחיוור מעט דאגה לשדרג פאנינג עם נעלי עקב לא שגרתיות שנראו כאילו יצאו זה עתה מסרט הקאלט "גריז". 

אבל עזבו אתכן מסלבס בגולה. אם חשקה נפשכן במשהו קצת יותר לוקאלי (כמו סניף זארה הקרוב לביתכן למשל), אתן מוזמנות לשטוף את עינכן באתר החברה, שמקדישה (ובצדק) קטגוריה שלמה לסרבלים בגוונים שעושים נעים, דפוסים פרחוניים משגעים ושלל גזרות לכל מידה. 

אל פנינג בתפקיד הפאשניסטה ההרפתקנית (צילום: Splash News)

אל פנינג בתפקיד הפאשניסטה ההרפתקנית (צילום: Splash News)


 

A post shared by Emily Ratajkowski (@emrata) on

 

A post shared by Nathalie Dumeix (@nathaliedumeix) on

 

A post shared by Sandra Semburg (@sandrasemburg) on

 

A post shared by S T A U D (@staud.clothing) on

 

A post shared by Nathalie Dumeix (@nathaliedumeix) on

 

A post shared by O R S E U N D I R I S (@orseund_iris) on

השאירו תגובה

 

  • הליליות מתקררים באמצע ספטמבר שזה עכשי והלאה באזור החוף עד שהכתבה הזה התגלתה כבר היגיע אמצע ספטמבר

    מאת: טילי |‏ 15 בספטמבר 2017 | 15:15
  • זב רק אני או שהרוב ממש מכוער?

    מאת: מיס לוסי |‏ 4 בספטמבר 2017 | 17:01
  • אני רוצה לדעת איפה בדיוק הלילות מתקררים…כי בתל אביב עדיין חם ולח שבא למות

    מאת: SKK |‏ 4 בספטמבר 2017 | 10:59
  • אחת הכתבות הטובות והמושקעות. אומנם אני רק טכנאי מזגנים
    ויש לי מלא סרבלים אבל עכשיו אני מרגיש כמו אייקון אופנה מטורף….
    האוו יוד דויינג

    מאת: פומפ דה ג'אם |‏ 3 בספטמבר 2017 | 13:44