אסופית: גומיית הקטיפה מהאייטיז חוזרת ובגדול

הגומייה הגדולה ומלאת הבד (או הסקראנצ'י כפי שהיא מכונה באנגלית), זו שדאגה לאסוף את השיער הפרוע שלנו בשנות השמונים והתשעים, עושה בחודשים האחרונים קאמבק מפתיע למדי ונמכרת בכל החנויות השוות בעולם. ואם זה לא מספיק, מבט מהיר באינסטוש כבר אומר הכל – הסקראנצ'י כאן כדי להישאר

מאת  | ‏ 30 יולי 2017

לא, לא חזרתם אחורה במכונת זמן. הסקראנצ'י פשוט עושה קאמבק (צילום: Urban Outfitters)

לא, לא חזרתם אחורה במכונת זמן. הסקראנצ'י פשוט עושה קאמבק (צילום: Urban Outfitters)

באחת הסצנות הזכירות ביותר בסדרת הקאלט "סקס והעיר הגדולה", מוכיחה קארי כי היא יודעת לזהות מיהי ניו יורקרית אמיתית על פי אביזר שיער אחד קטן: הסקראנצ'י. מי שקושרת את שיערה בעזרת הגומייה המוגזמת ועטופת הבד הזו, מסבירה ברדשאו בידענות, אין שום סיכוי שהיא מהתפוח הגדול, או קשורה בדרך כלשהי לעולמות הסטייל.

בסדרה הסברה התבררה כנכונה, אבל היום קארי עשויה הייתה לפספס בגדול, מאחר שהגומייה המושמצת חוזרת בענק, ומוצאת את מקומה על ראשיהן הענוגים של היפות והמשפיעות ביותר.

 

A post shared by Bella Hadid (@bellahadid) on

בלה חדיד, סלינה גומז, לילי רוז דפ ועד טובות מראה וטעם כבר העלו את הסקראנצ'י על ראש שמחתן, ולנו לא נותר אלא להתרגל למראה שנולד לו באייטיז, וזרם בחן לתוך הניינטיז.

די בטוח לומר שאין אף אחת שנולדה בשנות השמונים ולא היו לה גומיות לשיער מהסוג הזה, עם העדפה מוחצת לאלה העשויות קטיפה צפופה. הסקראנצ'י הייתה קצת כמו תכשיט לראש, והיו כאלה שעוטרו באבנים נוצצות, פרינטים פרועים וצבעים פסיכדליים וזרחניים.

בלה כבר שילבה את הסקראנצ'י בקוקו הדוק שהיה חלק מיציאה אופנתית ספורטיבית, בעוד שלילי רוז דפ אספה איתה את השיער בצורה מרושלת לגמרי. שתי האיט גירלס הלכו על סקראנצ'י לבנה, אבל באינסטגרם ניתן לראות שהחברה מהעבר מופיעה כבר בשלל גרסאות, ונראתה גם על פרקי הידיים כמו צמיד.

 

A post shared by Peter Mark Hair (@petermarkhair) on

"מעולם לא הפסקתי להשתמש בסקראנצ'ים שלי, שסבתא שלי הייתה מכינה לי בכל הצבעים" מספרת המעצבת הבריטית ואנה יונגסטיין לווג. "היא יצרה אותם מכל בד שעולה על הדעת".

גם אלו שאין להן סבתא ששולטת במכונת תפירה עדיין יכולות להצטרף לחגיגה, וניתן כבר למצוא מגוון די מדהים של הגומייה הצבעונית, מחברות כמו אסוס ואורבן אאוטפיטרס, ועד לאנשים פרטיים שיוצרים סקראנצ'ים מיוחדים מצעיפי הרמס ובדי וינטג'.

לא רק מקטיפה (צילום: Free People)

מזכירה נשכחות (צילום: Free People)

ממציאת הסקראנצ'י, אגב, היא רומי רבסון, שיצרה פטנט בשנת 1986, והחליטה לקרוא להמצאה על שם כלב הפודל האהוב שלה, לו החליטה שהגומייה עם הבד הדחוס דומה.

הסיבה לאהוב את הסקראנצ'י, לצד הנוסטלגיה וההתרסה שהגומייה הייחודית הזו מייצרת בסביבה, היא העובדה שהיא עדינה עם השיער, ולעולם אינה נתקעת או עושה קשרים כמו גומייה מסוג אחר.

 

A post shared by Diletta Bonaiuti (@dilettabonaiuti) on

יוטיוב כבר מלא בהדרכות למי שרוצות לעשות את זה בעצמן, ונראה שאחד הטרנדים השולטים, שלא זכורים כל כך מהאייטיז והניינטיז, הוא שימוש בבדי הסאטן הפופולריים, שיוצרים איזה רפרור לעולם הבלט.

הטרנד עוד זוכה לעיקומי אף מצד הבוגרות במתלבשות, אבל נראה שהוא פה בכל הכוח, ושאם אתן מעוניינות להרים את השיער הקיץ כמו היפות והנכונות, תצטרכו ללכת ולרכוש לכן סקראנצ'י חדשה מהמדף.

האמת? קצת בא לנו פתאום (צילום: Free People)

האמת? קצת בא לנו פתאום (צילום: Free People)

יש אפילו סקרנאצ'י מטוויד, לחובבות המראה השאנלי (צילום: anthropologie)

יש אפילו סקרנאצ'י מטוויד, לחובבות המראה השאנלי (צילום: anthropologie)

לפחות יהיה יותר קשה לאבד אותה מאשר גומיות שיער רגילות (צילום: Free People)

לפחות יהיה יותר קשה לאבד אותה מאשר גומיות שיער רגילות (צילום: Free People)


 

A post shared by Réalisation Par (@realisationpar) on

 

A post shared by Chiara Capitani (@chiaracapitani) on

 

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

 

A post shared by (@matildadjerf) on

 

A post shared by Diletta Bonaiuti (@dilettabonaiuti) on

 

A post shared by haarpynt (@haarpynt) on

השאירו תגובה