אלזה בעננים: התכלת הוא הצבע החם ביותר
מדי דצמבר מכתירה חברת הצבעים הוותיקה "פנטון" את צבע השנה שלה וכמה חודשים לאחר מכן הנבואה מגשימה את עצמה ואנחנו מצייתים בהתלהבות. עכשיו כשהקיץ כבר לגמרי כאן, ומעבר לפינה קורצת תקופת הבטן-גב החלומית, זהו זמן טוב להרהר על התכלת המכונה "סרניטי" שכבר צובע את הארונות והרחובות בשלווה צוננת ומנצחת
אם תעשיית האופנה העולמית הייתה ממשלה, אין ספק שניתן היה לבוא אליה בטענות לגבי ענייני ריכוזיות ומונופלים. לפעמים נדמה שבמגדל השן האופנתי, ממנו יוצאות הבשורות שמכתיבות איך תיראה המלתחה שלנו מדי עונה, יושבים כמה קודקודים בודדים שבידיהם שליטה בלעדית על המגמות והטרנדים שמניעים את גלגלי התעשייה כולה. בדמיוננו יושבים סביב שולחן ארוך קרל לגרפלד, אנה וינטור, ריהאנה וראשי חברת הצבעים פנטון, מנשנשים מקרונים וחורצים גורלות אופנתיים.
כך, למשל, ודאי עלה עשן תכלכל מארובת המגדל בדצמבר האחרון, עם נעילת הישיבה השנתית שבה הוחלט להכריז על גווני הרוז קוורץ וסרניטי כצבעי שנת 2016 של פנטון. כמדי שנה, נמתחו עולמות האופנה והעיצוב לדום, התיישבו אל מכונות התפירה, הבלוגים והמגזינים והחל להפיץ את הבשורה. התהליך ידוע ומוכר: בראשית היו שאנל ולואי ויטון, ובעקבותיהם התגלגל הטרנד במורד שרשרת המזון האופנתית עד שצבע את סניף הזארה הקרוב לביתכן בגוון התכלת האוורירי והצונן.
ואכן, קשה למרוד בהחלטת שרשרת הפיקוד האופנתית כשהיא גורמת לנו לדמיין את הקיץ הקרוב תחת הכותרת "שלווה", ואת עצמנו לבושות בשמלת מקסי מתנפנפת וחושפת כתפיים בצבע שמיימי, לראשנו כובע קש תואם, רצוי עם קוקטייל ביד ועל סיפון יאכטה יוקרתית ששטה בנעימים לחופי יוון. תודו שלא נותר אלא להגיד לקברניטי פנטון "איי איי, קפטן" ולמלא את הארון בשלווה תכלכלה.
בשנה שעברה היה זה המרסלה – השם אולי לא אומר לכם יותר מדי אבל את האדום-סגלגל העמוק שהיה לצבע הרשמי של החורף אתן ודאי מכירות היטב, ולא יזיק לדעת שלקראת חורף 2017 עתיד הסרניטי להתפתח לריברסייד, כחול עמוק וקטיפתי. שני הגוונים המנצחים ממשפחת הכחולים הקרירים עובדים ממש טוב על דנים (אבל ממש לא רק) ומתאימים לכל אחד ואחת.
הסרניטי, אגב, נבחר השנה בצעד יוצא דופן עם גוון נוסף – ורוד חלומי העונה לשם "רוז קוורץ". לחלוטין מדובר בהצהרה שמשחקת על חוקי המגדר שהופכים נזילים יותר ויותר, ובעיקר מדגימה כיצד "ורוד בנות" ו"תכלת בנים" הולכים מעולה ביחד ומשלימים אחד את השני לתפארת כשמכניסים אותם לג'נדר בלנדר ומערבבים טוב טוב.
ובכל זאת, נדמה שהסרניטי מתעקש לקחת את ההובלה, ועל כך יעידו, כאמור, מסלולי העל, הבלוגריות, הקולבים ברשתות האופנה המהירה והקטלוגים לעיצוב הבית. אגב, אם שואלים אותנו, אז עם כל הכבוד לפנטון, הקרדיט על המגמה מגיע גם לנסיכה אלזה שלגמרי הייתה הראשונה לזהות. ואת כל זה אין ברירה אלא לסכם ברפרנס המתבקש מכולם: איך אומר (או יותר נכון, צועק) אבא של ג'ורג' קוסטנזה בפרק הבלתי נשכח ההוא? Serenity Now!
למה לא הבאתם יותר אופציות של בגדים שנמצאים ברשתות שאנחנו אכן יכולים לרכוש?
מאת: אורח | 30 במאי 2016 | 14:10