יפה במיוחד: קמפיין ביוטי ראשון לדוגמנית טרנסג'נדרית

הדוגמנית הטרנסג'נדרית אנדראה פז'יק קטפה השבוע קמפיין ראשון לחברת האיפור Make Up For Ever. בקרוב, אומרים רבים בתעשייה, דבר כזה בכלל לא יזכה לכותרות כי זה כבר יהיה עניין שבשגרה. ברוס ג'אנר גאה

מאת  | ‏ 26 אפריל 2015
אנדראה פז'יק בווג האחרון. כוכבת ביוטי עולה (צילום: פטריק דמרשלייה. אינסטגרם)

אנדראה פז'יק בווג האחרון. כוכבת ביוטי עולה (צילום: פטריק דמרשלייה. אינסטגרם)

בינואר האחרון ברק אובמה היה לנשיא הראשון של ארצות הברית שאמר בפומבי את המילה "טרנסג'נדר". בסופ"ש האחרון היה זה ברוס ג'אנר שסיפר לדיאן סוויר כי הוא אישה. הרגעים הקטנים אך החשובים האלו הם כמה מציוני הדרך המשמעותיים ביותר בתהליך הקבלה של מושג הטרנסג'נדר והאנשים שעומדים ועומדות מאחוריו. שבוע שעבר הונחה עוד אבן דרך חשובה מאין כמותה בתהליך, כשנושאת הלפיד הפעם היא הדוגמנית אנדראה פגי'ק, שנבחרה לשמש כפנים החדשות של מעצמת האיפור "Make Up Forever".

אנדראה הייתה אנדרה עד לפני כמה חודשים, וקטפה שלל כותרות בהיותה דוגמן/דוגמנית מצליחה ומסקרנת במיוחד. המראה האנדרוגיני האהוב כל כך על תעשיית האופנה שבר שיאים עם פז'יק, ילד יפהפה שקווי המגדר שלו היו מטושטשים לגמרי. היא חרכה מסלולים והפקות אופנה כבן, כבת, וככל מה שבאמצע, עד שהחליטה להיות נאמנה לעצמה עד הסוף ועברה ניתוח לשינוי מין.

גאווה לקהילת הטרנסג'נדרים (צילום: אינסטגרם)

גאווה לקהילת הטרנסג'נדרים (צילום: אינסטגרם)

בתור ילד ונער, פז'יק חווה הצקות ובריונות. "החברה לא אומרת לך שאפשר להיות טרנס", הוא מספר בראיון נרחב ל"ווג". "אז חשבתי להיות גיי, אבל זה פשוט לא התאים לי. חשבתי 'טוב, הפנטזיה הזאת של לחיות כבת היא רק משהו שאתה נהנה לדמיין לפעמים. עכשיו תהיה בן. תהיה נורמלי'".

פז'יק התגלה בהיותו בן 16, כשעבד בסניף של מקדונלדס במלבורן, אוסטרליה, לשם היגר עם משפחתו מבוסניה הרצגובינה המדממת. הסוכן שראה אותו לא ידע אם הוא בן או בת, רק שהוא נראה כמו דוגמנ/ית. ומאז הכל היסטוריה.

ז'אן פול גוטייה, ג'רמי סקוט, ת'ום בראון ומארק ג'ייקובס, כולם הצעידו את פז'יק על המסלול גם כגבר וגם כאישה. כשהחליט לעבור את הניתוח היו רבים שאמרו לו "אתה תאבד את מה שמיוחד בך, לא תהיה מעניין יותר. יש הרבה בחורות יפות שם בחוץ. עדיף להיות אנדרוגינוס מאשר טרנסית". הוא התעלם מהקולות האלה, באמונה שלמה כי קריירת הדוגמנות שלו מבוססת על יותר מגימיק. והיא צדקה.

קמפיין ביוטי יתאים לה בול (צילום: אינסטגרם)

קמפיין ביוטי יתאים לה בול (צילום: אינסטגרם)

למעשה, טשטוש מגדרי אינו דבר חדש בכלל בעולם האופנה. מרלן דיטריך לבשה טוקסידו כבר בשנות הארבעים, דיאן קיטון הפכה בסבנטיז את הלבוש הגברי לטרנד רותח ב"אנני הול" של וודי אלן וקייט מוס לא ייצגה שום דבר נשי כשהייתה הפנים של קלווין קליין בניינטיז.

בימים אלה ממש ארון הבגדים הנשי נפתח בפני גברים כמו קניה ווסט שנצפה בחצאית, וכוכבי נוער כמו הארי סטיילס וג'סטין ביבר שהצהירו כי הם נוהגים לקנות ג'ינסים בחנויות נשים. בחורף האחרון היו אלה גוצ'י, פרואנזה סקולר, שאנל, ארמני, סאן לורן ומוסקינו ששלחו גברים אל המסלול לצד נשים, וההיפך.

פז'יק היא התגלמות העידן החדש הזה. "עכשיו יש עוד שתי קטגוריות, וזה טוב מאד. העולם סוף סוף מבין שמגדר ומיניות הם יותר מורכבים משחשבנו". לורנזו הרננדז מעצב פרואנזה סקולר אומר כי "לאף אחד לא אכפת יותר. ההפרדה בין נשיות וגבריות נעלמת, לפחות מהבחינה האסתטית. כמעצב, אני נדרש לבטא הלכי רוח תרבותיים, וזה ללא ספק הדבר הגדול ביותר שקורה בתרבות כיום".

התגלתה במקדונלדס (צילום: גטי אימג'ס)

התגלתה במקדונלדס (צילום: גטי אימג'ס)

"העולם סוף סוף מבין שמגדר ומיניות הם יותר מורכבים משחשבנו" (צילום: אינסטגרם)

"העולם סוף סוף מבין שמגדר ומיניות הם יותר מורכבים משחשבנו" (צילום: אינסטגרם)

ההפרדה בין נשיות וגבריות נעלמת (צילום: אינסטגרם)

ההפרדה בין נשיות וגבריות נעלמת (צילום: אינסטגרם)

זוכה לקמפיין חשוב ונכון (צילום: אינסטגרם)

זוכה לקמפיין חשוב ונכון (צילום: אינסטגרם)

ובעיקר, עושה היסטוריה (צילום: אינסטגרם)

ובעיקר, עושה היסטוריה (צילום: אינסטגרם)

השאירו תגובה