כמה בגדים צריך אדם

המטרה: להתלבש מדהים. האמצעי: הרבה פחות ממה שאתם חושבים. מעצבים ואוהבי אופנה גילו שבמקום להחליף את המלתחה כל שנה, הרבה יותר קל להיצמד לרשימה קצרה של בגדים על זמניים שיהיו יפים לנצח. חמישה מינימליסטים מושבעים פתחו את הארון והראו לנו את הג'ינס המושלם, הז'קט הקלאסי והשמלה שמתאימה לכל דבר. פחות זה יותר

מאת  | ‏ 8 אפריל 2015
כמה בגדים יש להם בארון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

כמה בגדים יש להם בארון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

אמרה ידועה בעולם ההוט-קוטור אומרת שלא צריך לשים לב למה שהמעצבים מציגים על המסלול – הרבה יותר חשוב מה שהם בעצמם לובשים. זה תמיד יהיה אותו ג'ינס שחור, טי שירט פשוטה אך איכותית, או מקסימום שמלת פסים גזורה היטב וז'קט עור. כי גם מעצבי העל, אלו שאחראים שנחליף את כל תכולת הארון שלנו אחת לחצי שנה, הפנימו כבר מזמן – מעט זה מצוין.

המגמה של ארון קטן, מהודק, על-עונתי ונקי מטרנדים הולכת ומתפשטת הן אצל פאשניסטיות מקצועיות והן אצל אנשים מהשורה, שמפנימים שגם עם ארון של ארבעים פריטים או פחות, ושירותיהם של סנדלר ותופרת, אפשר להתקיים אופנתית בלי להיראות כמו הומלס. יותר מזה: אפשר להיראות טוב.

הטרנד הזה מגיע דווקא מאמריקה. את ניצניו היה ניתן לראות כבר ב-2009, ב"פרויקט המדים" של שיינה מטיקן, סטודנטית אמריקאית צעירה שהתחייבה ללבוש במשך שנה שמלה אחת. מטיקן הצליחה ליצור 365 מראות שונים, לגייס יותר ממאה אלף דולר, אותם תרמה, ולהפוך לסנסציה אופנתית ואקולוגית. שנה מאוחר יותר הקימו היידי הקמר וטמסין דיוויס, שתי נשות פרסום מניו יורק ומלונדון, את אתר האינטרנט "6 פריטים ופחות" שביקש מהקהל הרחב להשתתף בניסוי אינטרנטי שדרש ללבוש שישה פריטים או פחות במשך יותר מחודש. באותה תקופה החלה גם סאלי ביורנסן, אשת שיווק בחברת אופנה לקדם את רעיון "דיאטת הבגדים האמריקאית הגדולה", שבה התחייבו 150 נשים ושני גברים לא לקנות אף בגד חדש מעל לשנה. פרויקט 333 שהחל בשנה שעברה ביקש מחברי הקהילה שלו ללבוש אך ורק 33 פריטים במשך שלושה חודשים, וגם הוא מטיף לחיים פשוטים ונקיים מעומסי יתר גם במרחב האורבני העכשווי.

ואצלנו? שקיות הבגדים שהצטברו בפינות הרחובות לקראת פסח העידו כי אנחנו עדיין קונים יותר ממה שאנחנו לובשים. ארון מינימליסטי, מצומצם ואיכותי הוא עדיין משאת נפש עבור רובנו, אבל הצלחנו למצוא כמה ישראלים שעבורם זו כבר דרך חיים. ככה הם עושים את זה.

>>"אני מעדיפה מלתחה מצומצמת על ארון שקורס מבגדים שאת לא מתכוונת ללבוש"
עינב צוקר, בת 38. מתגוררת בתל אביב. עינב ואחותה הדס הן בעלות המותג ZUCKER, ובעבר בעלות המתג "רוס אובטה".

 עינב צוקר (צילום: רותם רייצ'ל חן)

עינב צוקר (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מה קונים?
"אני קונה בעיקר בחו"ל, ומקפידה על רמת איכות וגימור גבוהה, הקפדה על דיטיילים מתוחכמים, איפוק בשפה העיצובית וכמובן פונקציונאליות. אני שואלת את עצמי כמה אני אלבש אותו ולאן".

איך התחלת?
"עם השנים הבנתי שאני יודעת יותר טוב אילו דברים חיוניים לי וגורמים לי להרגיש נוח. מצאתי את עצמי מתעניינת פחות בטרנדים, ומתמקדת בצמצום ונטרול רעשים בארון שלי. העולם רווי בתרבות צריכה של אופנה מהירה, שמעודד קניות מרובות וזולות ולאו דווקא הכרחיות וזה פחות התאים לי. אני מאמינה יותר בגישת ה- don’t waste – לקנות פחות, מעט ואיכותי. זה בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים שלי וגם במלתחה. אני מעדיפה מלתחה מצומצמת, על זמנית, פונקציונלית ואיכותית ואם אפשר שתהיה במחיר נגיש ונוח, על פני עומס ויזואלי וארון שקורס מבגדים שאת לא מתכוונת ללבוש. גם את מותג הבגדים שלנו הקמנו על היסודות הללו – מעט, מדויק ואיכותי".

אחותך מתחתנת. איך את נערכת?
אני בעיקר מנסה למצוא איזון בין הופעה שבה אני ארגיש נוח לכזו שמתאימה ומכבדת את האירוע, מתוך הארון הקיים שלי".

טיפ למתחילים: "מנסים ליצור ארון עם מבחר מצומצם של גזרות שמתאימות לך וצבעים ניטרליים, כך שאפשר לגוון ולהתאים הופעות שונות בקלות. אני גם ממליצה לתבל את המלתחה בכמה פריטים או צבעים יוצאי דופן ששומרים על הסטייל והטעם האישי שלך".

>> "הפריטים בארון שלי מתחלפים כל כמה חודשים ועוברים הלאה"
דפנה בן יהושע, בת 32. גרה בתל אביב, מנהלת במשרד תרגום.

 דפנה בן יהושע (צילום: רותם רייצ'ל חן)

דפנה בן יהושע (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מה קונים?
"איכות לא כל כך משחקת תפקיד אצלי, כי הפריטים בארון שלי מתחלפים כל כמה חודשים ועוברים הלאה. אני אוהבת בגדים צבעוניים אבל לא מקושקשים מדי או עם כיתובים מגוחכים. אני מעדיפה בייסיק, מוותרת על בגדי מעצבים בגלל המחיר ומחפשת תמיד תוצרת מקומית, אבל לא תמיד מוצאת ולא תמיד אני יכולה להרשות לעצמי".

בכמה קונים?
משהו כמו מאה שקל בחודש".

איך התחלת?
"תמיד אהבתי לקנות בגדים יד שנייה, ובשנתיים האחרונות הרעיון הזה התרחב אצלי. הבנתי שאני יכולה פשוט לרכוש פחות, ולמסור את מה שאני לא חפצה בו יותר. יוצא כל כמה חודשים אני מסדרת את הארון, ובגדים שלא לבשתי בזמן האחרון נמסרים הלאה. בנוסף, כמו רוב האנשים שחיים פה, אני מנסה לצמצם בהוצאות כדי לשמור על הראש מעל המים, אז הצמצום מתבטא גם בתחום קניית הבגדים. ויש עוד סיבה: לפני כשנה עברתי לדירת חדר קטנטונת שהארון היחיד שיכולתי להכניס אליה היה קטן למדי. גם זה דרבן אותי לא לפוצץ אותו בבגדים ולהיצמד רק למה שאני באמת לובשת".

אחותך מתחתנת. מה את לובשת?
"אני לא מתביישת לומר שהיו כמה אירועים שמחזרתי אליהם בגדים שלבשתי באירועים קודמים. אבל כן, לפעמים אני נכנסת להתלהבות של האירוע ומתחשק לי בגד חדש ויפה, אז אני הולכת לקנות. לחתונה האחרונה שהייתי בה לבשתי שמלה יד שניה שעלתה 80 שקל".

טיפ למתחילים: "הסוד הוא בשילובים ובאקססוריז. אפשר כל פעם לשלב כמה פרטים שונים ולהשיג מראה אחר. אפשר להוציא צעיף צבעוני או תכשיט. חוץ מזה, אין לי בעיה ללבוש היום אאוטפיט שלבשתי לפני שבועיים – אם יצא שילוב יפה, למה לא לחזור עליו?"

>> "אני דואגת לקנות פריטים מאיכות מעולה שיחזיקו ויראו טוב גם אחרי 100 כביסות"
סיון פליישר, בת 33. גרה בתל אביב, שותפה בסרפן, חנות קונספט וחנות און ליין.

 סיון פליישר (צילום: רותם רייצ'ל חן)

סיון פליישר (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מה קונים?
"אני דואגת לקנות פריטים מאיכות מעולה שיחזיקו ויראו טוב גם אחרי 100 כביסות, אחרת מה הטעם? מנעד הצבעים מצומצם, בעיקר של מותגים מחו"ל, אף על פי שיש מספר מעצבים מצומצם בארץ שאני כבר שנים קונה ובאהבה גדולה".

בכמה קונים?
"אני קונה, מעט אבל פריטים די יקרים. אעדיף זוג נעליים שילכו איתי כמה עונות קדימה על פני כמה זוגות שאפשר לקנות באותו הסכום"

איך התחלת?
"הדברים קרו מעצמם. עם השנים ראיתי שהארון שלי מצטמצם, אני מוסרת עוד ועוד פריטים שפעם התקשיתי להיפרד מהם ומתכנסת לארון צר ומדויק לי. בשלב מסוים זה פשוט נהיה יעיל. כל סטייה מהמודל הובילה לפריטים ששוכבים בארון. חבל על הכסף וחבל על הסביבה. אין לי רצון לאגור סתם".

אחותך מתחתנת. מה את לובשת?
"משלבת פריט מיוחד עם פריטים שאני לובשת גם ביומיום. ישנם אירועים מיוחדים שנערכתי אליהם וקניתי פריטים רק בשבילם וגם אז השתדלתי שלא יהיו חד פעמיים".

טיפ למתחילים: "הרבה יותר קל להתלבש עם ארון ממוקד – רוב הפריטים עובדים טוב עם אחיהם וככה קל לשלב ולגוון. האסתטיקה היא אותה אסתטיקה בשינויים קלים".

>> "אני לובש בגדים עד שהתופרת צועקת עליי שהגיע הזמן לזרוק אותם"
עמית נויפלד, בן 40. עיתונאי ואיש ביטוח, מקים ועורך אתר תנועת ההאטה.

עמית נויפלד (צילום: רותם רייצ'ל חן)

עמית נויפלד (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מה קונים?
"אני מקפיד לקנות רק בחנויות קטנות ועצמאיות. איכות היא סטנדרט חשוב. הרוב המוחלט של הבגדים נתפרים היום תוך ניצול של עובדים במדינות עולם שלישי. במקרים רבים אותם בדים נכנסים לאותם מפעלים (גם בארץ אגב, בשטחים), ויוצאים משם כבגדים של מותגים שונים וכמובן במחירים שונים, למרות שאין שום הבדל במוצר, כך שמחיר לאו דווקא מבטיח איכות. מעבר לכך, אני לא קונה ברשתות כלל ומנהל קמפיין מתמשך באתר סלואו תחת הכותרת 'רק לא רשת'".

בכמה קונים?
"בשנת 2014 הוצאתי 700 שקל על זוג נעליים שתי חולצות טריקו וחולצה מכופתרת אחת. בסוף 2013 רכשתי שלושה זוגות ג'ינס שמשרתים אותי נאמנה גם כיום".

איך התחלת?
"המניע הראשי היה עצלנות. לפני שש שנים הבניין שהתגוררתי בו בזמנו התחיל לעבור שיפוץ, מה שאומר שהלכה למעשה התגוררתי בתוך ענן תמידי של אבק. הבית שלי היה עמוס ברהיטים, חפצים, ספרים, דיסקים ובגדים, והם תפסו מקום וצברו הרבה אבק שהייתי צריך לנקות מדי יום. באותם ימים כבר התוודעתי לתכניה של תנועת ההאטה, שדוגלת במינימליזם ופשטות מרצון, והחלטתי שזאת הזדמנות טובה להתחיל להיפטר מחפצים ובגדים. אחרי שמסרתי בהצלחה כמה רהיטים הגעתי לארון הבגדים. היו לי שבעה מעילים, חמישה סוודרים, עשרה זוגות נעליים וברובם לא נגעתי חודשים ארוכים. יותר ממה שאהבתי לקנות בגדים, לא הייתי מסוגל להיפטר מאלה שכבר יש לי, בדרך כלל מסיבות סנטימנטליות כאלו ואחרות. התוצאה הייתה בית קברות לטקסטיל. עוד באותו יום רוקנתי חצי ארון, הנחתי חלק מהפריטים על ספסל, את השווים יותר מסרתי לחנות יד שנייה ומה שנשאר חילקתי לשתי קבוצות: לבוש יומיומי ופריטים שלא נגעתי בהם, אבל הערכתי שיום אחד אולי עוד ארצה ללבוש. את האחרונים הכנסתי לארגז, סגרתי אותו והטמנתי עמוק בארון. שנה אחר כך, כאשר חלק מהבגדים שלי התבלו, פתחתי את הארגז והוצאתי ממנו פריטים שהיו עבורי כמעט חדשים".

האם יש לך פריטים אהובים במיוחד?
"יש לי חולצות טריקו שאני אוהב יותר מאחרות, וזוג אחד של מכנסיים שאני חושב שיושב עלי יותר טוב מהשאר, אבל זה לא אומר שאני קשור אליהם רגשית. כשיגיע יומם אפרד מהם בלי להזיל דמעה. מה שכן, אני מנסה לדחות את הקץ – פריטים אהובים במיוחד אני מכבס ביד ודואג לתקן ככל שניתן".

אחותך מתחתנת. האם אתה נערך לאירוע באופן מיוחד מבחינה אופנתית?
"יש לי די והותר פריטים כדי להספיק לכל אירוע, כולל חליפה שרכשתי לפני כחמש שנים ומשרתת אותי היטב גם כיום. במידת הצורך, אני תמיד מרגיש בנוח להשאיל פריט מחבר".

>> "המטרה שלי היתה שאוכל לפתוח את הארון בעיניים עצומות וכל מה שאשלוף יהיה משהו שאוכל ללבוש מיד"
הילה אוחיון, בת 35. גרה בתל אביב, מנהלת קשרי חוץ במוזיאון העיצוב חולון, עיתונאית ובלוגרית אופנה וביוטי.

 הילה אוחיון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

הילה אוחיון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מה קונים?
"שש שנים של כתיבה על אופנה לימדו אותי הרבה. לפני שאני קונה בגד אני הופכת אותו, כדי לראות את איכות התפרים. אני משתדלת לקנות בדים טבעיים בלבד (כותנה, משי, עור) ולא להיכנע לסינתטיים. האיכות עומדת מעל לכול, והצבע חייב להיות לבן/שחור/אפור או כחול אם זה ג׳ינס. כשמנעד הצבעים בארון בנוי כך שהכל מתאים להכל, זה מאוד קל. כל הבגדים הלבנים שלי מתאימים לכל הבגדים השחורים והאפורים. המטרה שלי היתה כזאת, שאוכל לפתוח את הארון בעיניים עצומות וכל מה שאשלוף יהיה משהו שאוכל ללבוש מיד. זה ממש כיף".

בכמה קונים?
"בעיניי, לשלם בזול זה לשלם ביוקר. המחשבה מאחורי טי שירט ב-200 שקל, למשל, היא שיהיו לי את החולצות המושלמות ביותר, מבחינת גזרה, בד ואיכות, ושלא אקנה 10 אחרות בעונה כי הן לא מדויקות. מה שקורה לבדים לא איכותיים אחרי כביסות מרובות לעולם לא יקרה לבד איכותי וטוב, והן איתי כבר שנים".

איך התחלת?
"ההחלטה לא הגיעה ביום אחד, מדובר לגמרי בתהליך. בעיניי הוא קשור בעיקר בהתבגרות ובהבנה, סוף סוף, לגבי הסגנון שלי. בשנים האחרונות הבנתי שככל הנראה לא אלבש משהו צבעוני או מודפס, גם אם זה נראה ממש טוב עלי, פשוט כי זה לא אני. מצד שני, הבנתי שצמצום כזה יקל על חיי היום-יום שלי: יהיה לי יותר קל להתלבש בבוקר או לאירוע בערב, אדע מה יש בארון שלי ולא אצטרך לבהות בו דקות ארוכות כל בוקר לפני שאמצא מה ללבוש".

אחותך מתחתנת. מה את לובשת?
"ממש לא קונה שמלה, זו היתה המטרה. אני יודעת בדיוק איזה שמלות יש לי לאירוע כזה, ופשוט שולפת אחת".

טיפ למתחילים: "לוקחים שקית זבל ענקית, וזורקים אליה את כל מה שלא לובשים. עושים את זה שוב ושוב, עד שבוודאות נשארים רק הבגדים שבאמת נלבשים, והם במצב מצוין, לא פחות מזה. המטרה שלי הייתה שבארון שלי יהיו רק פריטים שאני אוהבת ומתאימים זה לזה באופן מושלם. אני מתארת לעצמי שלא כל אחת יכולה לעשות את זה בעצמה, ולכן ממליצה להיעזר בסטייליסטית. זה גם ממש כיף!"

>> איך יוצרים ארון מינימליסטי מוצלח?

בצעו סלקציה ראשונית - בסופו של דבר מרביתנו חוזרים ולובשים את אותם 20-30 פריטים בכל תקופה נתונה. אנחנו עושים זאת כי אנחנו אוהבים אותם וחושבים שאנחנו נראים בהם יותר טוב מאשר בבגדינו האחרים. הסלקציה הראשונית נועדה לנפות מן הארון את הפריטים שברור לכם שלעולם,אבל לעולם לא תלבשו.

נפו עוד בלי רגשות אשם - האם אתם באמת לובשים את הפריטים האלו? האם לבשתם אותם בשנה האחרונה? האם הם אי פעם יחזרו לאופנה ?האם אי פעם תחזרו למידה הזו? אם התשובה היא שלילית – העבירו אותם הלאה.

אל תהיו סנטימנטלים מדי – הפריטים מהם הכי קשה להיפרד יהיו אלה שנשאו זיכרונות כאלה ואחרים. תופתעו לגלות שהזיכרונות מהאנשים והסיטואציות נשארים איתכם גם אחרי שנפטרתם מהפריטים עצמם.

אפסנו את השאר - באופן הזה תוכלו ללכת עם ולהרגיש בלי – מצד אחד הארון שלכם ייראה מינימליסטי למדי, ומצד שני תמנע מכם התחושה שייתכן ועשיתם טעות וכעת אין לכם מה ללבוש. הטעם שלכם משתנה ולפעמים פריטים שאפסנתם בצד נראים אחרת כעבור שנה ואתם תרגישו כאילו גילתם אותם מחדש.

הגודל כן קובע - החליפו את הארון הגדול בקטן. ברגע שלא יהיה יותר מדי מקום לאחסן בגדים, הכמות תרד דרמטית ותוכלו לראות מה אתם צריכים ולא.

דיאטת שופינג - אתם לא חייבים לקנות כל פריט שמוצג בחלון הראווה. וודאו עם עצמכם האם אתם באמת צריכים את זה, האם אין לכם פריט דומה בארון והכי חשוב – האם תלבשו את זה עוד שנה מעכשיו?
השקיעו בבייסיק איכותי. פריטים קלאסיים שישמשו אותך ביום יום ובשינויים קלים יתאימו גם לאירועים אחרים הם אלו שבונים ארון מוצלח.

קנו בחנויות קטנות, והעדיפו תוצרת מקומית – היא בדרך כלל תהיה באיכות גבוהה יותר וכך גם תעזרו לפרנסת השכנים במקום למפעל עלום במזרח הרחוק.

העדיפו איכות על כמות - יש פריטים בהם שווה להשקיע, כדוגמת נעליים, מעילים או חליפות.

שלבו - קודם כל תיפטרו מהקונספט שקובע שאתם חייבים להיראות שונה בכל יום. מדי פעם נסו לערבב פריטים שלא ניסיתם לשלב ביחד בעבר. מי יודע, אולי תקבלו הופעה חדשה ומרגשת מבלי להוציא שקל.

צילום: רותם רייצ'ל חן
גרפיקה: שלי הדר

השאירו תגובה

 

  • כולם צפונבונים תל אביביים… פח

    מאת: אורח |‏ 13 באפריל 2015 | 21:07
  • אני מאמינה שצריך שהיה מגוון של בגדים בארון כי אחרת אתה חוזר על אותו לוק וזה משעמם ??

    מאת: דניאל |‏ 11 באפריל 2015 | 22:19
  • לאנשים האלה אין סטייייל בגרוש!!!!

    מאת: דנה |‏ 11 באפריל 2015 | 18:17
  • אני מעדיפה חדר ארונות ענק כן כל הפריטים שבא לי :) זה כל הכיף בלהיות אישה

    מאת: אורח |‏ 11 באפריל 2015 | 18:13
  • וכמובן שכולם מתל אביב…..
    הרי תל אביבים הם הדוגמה הנאורה לתושבי ישראל בכל התחומים….
    בעע

    מאת: אורח |‏ 11 באפריל 2015 | 15:52
  • פלצנות במיטבה. אם כבר חנות יד שנייה – אז כמובן בניו יורק או בברלין, חס ושלום לא בקינג ג'ורג' בתל-אביב. לחלופין, הבגד הוא של מעצב ידוע. חס וחלילה לא מהמשביר לצרכן. בקיצור…

    מאת: מישי |‏ 11 באפריל 2015 | 13:26
  • משטרת הקומוניזם של עולם האופנה עומד דום!

    מאת: האקסית הסודית |‏ 11 באפריל 2015 | 12:59
  • אחלה כתבה!

    מאת: אורח |‏ 10 באפריל 2015 | 22:12
  • כתבה מצוינת. תנסו למצוא מינימליסטים גם מהסברביה, אם קיים הדבר.
    אני תומך נלהב במגמת המינימליזם ומעודד מונוכרומטיות ! די למנומר הצהוב וההדפסים האתניים הלעוסים !

    מאת: Less is more |‏ 10 באפריל 2015 | 18:12
  • לא פחות מכמות השעונים שיש לו!
    http://www.timelord.co.il/?p=625

    מאת: אורח |‏ 10 באפריל 2015 | 16:14
  • תכנסי לרשת תקראי קצת על איך מפיקים בגדים ממשי ועור

    מאת: להילה אוחיון |‏ 10 באפריל 2015 | 15:46
  • מסכימה עם כל מילה. יש לי פתגם: אני לא מספיק עשירה כדאי לקנות בגדים זולים……

    מאת: אנג'ליקה |‏ 10 באפריל 2015 | 10:52
  • להילה אוחיון- עור הוא לא בד טבעי. עור הוא חיה מתה שעברה עינויים ושהפשיטו אותו ממנה בייסורים. בערך כמו שתקני מעיל עור שעשוי מעור של אנשים ותגידי שזה בד טבעי.

    מאת: תמרה |‏ 9 באפריל 2015 | 16:46
  • אחלה כתבה !
    -יאלה מתי הכתבה הבאה ?…

    מאת: אורח |‏ 9 באפריל 2015 | 10:31
  • כתבה סופר חשובה, במיוחד היום כשהרבה חברות מציעות בגדים באיכות ירודה ובמעט כסף. אני חושבת בעיקר על זה שמישהו אחר משלם על זה ביוקר: וזה בדרך כלל הילדים שעובדים במפעלים במזרח בתנאים לא תנאים ועבור סכומים זעומים.

    http://imgonnabasupermodel.blogspot.co.il/

    מאת: נעה |‏ 9 באפריל 2015 | 10:09
  • אני בדיוק ההפך: מעדיפה לקנות בזול לגוון ולהחליף כל עונה

    מאת: אורח |‏ 9 באפריל 2015 | 08:31
  • מאיפה אסופת ההיפסטרים המשעממים האלה? יש לכם את זה ביותר תל אביבי בועתי?

    מאת: אורח |‏ 9 באפריל 2015 | 07:29
  • חייבת להגיד שלא מסכימה. אני מעדיפה שיהיה לי מבחר בגדים, גם אם לא מאוד איכותיים, וכשלא חורשים עליהם הם נשמרים היטב. לא צריך לכבס 100 פעמים כי לא לובשים 100 פעמים. אין כזה דבר "פריטים על זמניים"- גם אייקוני אופנה כמו שמלה שחורה קטנה וג'קט עור עוברים טרנספורמציה מדור לדור, מתחדשים ומשתנים כך שהטיעון הזה אינו מספק. מעבר לכך, זה נורא קל להגיד תשקיעו בבייסיק איכותי, כשמדובר בארמאני ג'ינס, לואי ויטון ואקנה, מדובר במותגים שרק המאיון העליון מסוגל לעמוד במחירהם.
    עם זאת אני מסכימה שחשוב להעיף בגדים שלא נלבשים ולמעט ברכישת טרנדים חולפים.

    מאת: גיל |‏ 8 באפריל 2015 | 23:47