נבחר המעצב הבא של גוצ'י

מעתה שננו את השם: אלסנדרו מיקלה. המעצב האיטלקי הצעיר נבחר כמנהל הקריאטיבי החדש של בית האופנה גוצ'י לאחר שפרידה ג'יאניני, המנהלת הקודמת, פוטרה. האם מיקלה עומד להיות טום פורד הבא?

מאת  | ‏ 22 ינואר 2015
תכירו: אלסנדרו מיקלה (צילום: גטי אימג'ס)

תכירו: אלסנדרו מיקלה (צילום: גטי אימג'ס)

אופנה היא דבר דינמי שתמיד מתחדש ומשתנה וגם מותגים יציבים וותיקים צריכים מפעם לפעם להתרענן. בגוצ׳י החליטו שהגיע הזמן להשיב רוח חדשה במפרשי החברה, והציבו בתפקיד החשוב מכולם, המנהל האמנותי הראשי, פנים חדשות. למעצב החדש של גוצ׳י קוראים אלסנדרו מיקלה, והוא קיבל קידום כמעט בלתי נתפס בעבודה, לאחר שעבר מתפקידו כמנהל האקססוריז, לתפקיד החדש.

מיקלה בן ה-42 מחליף את פרידה ג׳יאניני, וכבר בתצוגת אופנת הגברים האחרונה במילנו השבוע ניתן היה להבחין בו ובנגיעה האופנתית המקורית שלו. הגברים על המסלול לבשו חולצות משי מתנפנפות בסגנון מיק ג׳אגר בסיקסטיז, בגדים אנדרוגניים, תחרות, צווארוני פיטר פן וצבעים חיים ועשירים. רבים דיברו על תרומתו המרעננת של מיקלה, וכעת אושר לפרסום מקומו החדש בצוות, במסגרתו יהיה אמון גם על בגדי הנשים, על צביון הלייבל ועל הכל בעצם.

קולקציית הגברים שהוצגה עכשיו במילאנו (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציית הגברים שהוצגה עכשיו במילאנו (צילום: גטי אימג'ס)

מיקלה נולד ברומא ולמד באקדמיה לאופנה בעיר, וכבר בשנת 2002 החל לעבוד בגוצ׳י. הוא סומן על ידי טום פורד, המנהל האמנותי דאז, ככשרון בולט והוצב בתפקיד מעצב אקססוריז בכיר. בהמשך צבר מיקלה סמכויות קריאטיביות נוספות ובשנת 2011 הוא הפך גם לשותף קריאטיבי של פרידה ג׳יאניני, שאת כסאה הוא ממלא כעת.

לפני כשנה הפך גם למעצב הראשי בחברת הפורצלן ריצ׳רד גינורי אותה רכשה גוצ׳י. ״לאחר בחינת השיקולים השונים ותהליך הניפוי נבחר אלסנדרו למלא את התפקיד של המנהל האמנותי של גוצ׳י, וזאת הודות לחזון העכשווי שלו שניסח עבור המותג ואותה הוא מתכוון לישם,״ בירך מנכ״ל ונשיא החברה, מרקו ביצארי.״אלסנדרו ואני מסכימים על הדרך החדשה והעכשווית שהמותג זקוק לה ונמשיך לקבל השראה מהזהות החדשה בתפקידנו ובאחריות שלנו. כשרונו של אלסנדרו והיכרותו את החברה ואת צוות המעצבים יעזרו לו לנוע קדימה וליישם את הכיוון החדש של הקולקציות ושל תדמית המותג".

האם ימלא אחר הציפיות (צילום: גטי אימג'ס)

האם ימלא אחר הציפיות (צילום: גטי אימג'ס)

הרבה ספקולציות היו לגבי איוש התפקיד הזה כבר זמן מה, כשהקונצנזוס היה שצריך מישהו שיתן לגוצ׳י דחיפה ויעלה את רמת הדרמה, החדשנות והריגוש. נקודת מבט רעננה וקול צלול, משהו שעיתונאי האופנה הרגישו שקצת הלך לאיבוד ללייבל הותיק. המבחן הגדול של מיקלה יגיע ממש בקרוב, בתצוגת בגדי הנשים של חורף 2015/16 שתתרחש ב25 בפברואר בפריז, ויש לו לא מעט מה להוכיח.

איך יראו הנשים של מיקלה? גוצ'י של ג'יאניני (צילום: גטי אימג'ס)

איך יראו הנשים של מיקלה? גוצ'י של ג'יאניני (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה